În prealabil postat de I.Calin
Nu fiți așa supărat, îmi exprimam o opinie...
1. Nici pe departe nu o rezolvă, dar e un pas înainte în acest sistem infect al educației.
2. Nu există o programă, ci există planuri cadru și eventual, programe școlare la fiecare disciplină / an de studiu. La fel nu există o metodologie, ci există metodologii didactice, metodici / discipline.
3. Învățămâtntul universitar românesc s-a degradat extrem de mult în ultimii ani (Și nu l-a degradat PDL-ul! ) și absolvenții acestuia devin profesori. O parte dintre ei nu sunt capabili să scrie corect în limba română. Și sunt profesori de liceu! (Știu ce vorbesc!)
4. Corect, 600-700 lei cât este salariul unui debutant nu va atrage în învățământ pe cei mai buni absolvenți ai facultăților, ci doar pe cei mediocri dacă nu chiar pe toate nulitățile (și intelectuale și morale).
5. Programele școlare e treaba Ministerului și a unor oameni care lucrează acolo și care probabil, unii, dintre ei nu au lucrat niciodată la catedră, adică nu au fost profesori niciodată (deci nu avut contact cu vreun elev). Și programele existente sunt de pe vremea guvernelor feseniste, ale democrației sociale, social-democrate, țărăniste, liberale și mai puțin de 3 ani.
Metodologiile didactice adoptate și utilizate la clasă depind, însă, de profesori care majoritatea or fi buni (chiar excelează în domeniile care și le-au ales), dar la catedră sunt varză, nu au har pedagogic, nu au ce căuta practic în învățămâtnul preuniversitar. Adică, a fi bun matematician nu te face automat bun profesor de matematică. Ba dimpotrivă. De cele mai multe ori, se demonstrează că un slab om de știință poate fi un profesor excelent. Dar și invers. Arareori, amândouă...
Așadar, din ce am scris eu mai sus, spuneți dvs. Care măsuri ar depinde de guvern și cum le-ar putea implementa într-un învățământ universitar autonom și corupt? Ce scandal imens a fost cu celebra "universitate" Spiru Haret? Care chiar ar trebui desființată... Cel puțin învățământul la distanță. Oricum, absolvențiii lor sunt la mare distanță față de domeniile în care s-au "pregătit".
|