![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Uite si Isaia 42:5
ουτως λεγει κυριος ο θεος ο ποιησας τον ουρανον και πηξας αυτον ο στερεωσας την γην και τα εν αυτη και διδους πνοην τω λαω τω επ' αυτης και πνευμα τοις πατουσιν αυτην Așa grăiește Domnul cel Atotputernic, Care a făcut cerurile și le-a întins, Care a întărit pământul și cele de pe el, Care a dat suflare poporului de pe el și duh celor ce umblă pe întinsul lui: |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu.Inseamna ca duh nu e acelasi lucru cu suflarea de la Geneza 2:7
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sufletul este energie creata in momentul conceptiei si se termina in momentul mortii. De aceea nu este bine sa facem avorturii. Omul este un suflet, din momentul conceptiei, asa cum si animalul este un suflet numai ca el nu are ratiune, si plantele sunt un suflet dar fara ratiune si simtire. deci Duhul este : energia divina cereasca pe care o primesti la Botez ca sa il cunosti pe Dumnezeu, si sa intri in imparatie, SA FII VIU. "3. Răspuns-a Iisus și i-a zis: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva de sus, nu va putea să vadă împărăția lui Dumnezeu. 4. Iar Nicodim a zis către El: Cum poate omul să se nască, fiind bătrân? Oare, poate să intre a doua oară în pântecele mamei sale și să se nască? 5. Iisus a răspuns: Adevărat, adevărat zic ție: De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu. 6. Ce este născut din trup, trup este; și ce este născut din Duh, duh este. 7. Nu te mira că ți-am zis: Trebuie să vă nașteți de sus." Suflet suntem noi oamenii, Vietati care sunt din pamant (adica energie din materie, cosmos) adica tarana , caci Adam este tarana luata din pamant, peste care se sufla duh... deci Adam nu era primul om de pe pamant, cum cred unii, ci era Omul ales dintre oameni, adica Dreptul, cel care a crezut, si facut prin credinta. Citate din facere : 1: "27. Și a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat și femeie." Inainte de intemeierea familiei Adamice, omul (barbatul si femeia) erau deja pe pamant, ca neamuri. Cand Adam a fost creat , el a fost ales dintre neamuri caci a crezut : "2. Pentru că și nouă ni s-a binevestit ca și acelora, dar cuvântul propovăduirii nu le-a fost lor de folos, nefiind unit cu credința la cei care l-au auzit. 3. Pe când noi, fiindcă am crezut, intrăm în odihnă, precum s-a zis: "M-am jurat întru mânia Mea: nu vor intra întru odihna Mea", măcar că lucrurile erau săvârșite de la întemeierea lumii. 4. Căci undeva, despre ziua a șaptea, a zis astfel: "Și S-a odihnit Dumnezeu în ziua a șaptea de toate lucrurile Sale". 5. Și în același loc, zice iarăși: "Nu vor intra întru odihna Mea!". 6. Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat, 7. Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre". Deci adam este Suflet (tarana) + suflare de Duh peste el ADEK : Suflet VIU : "7. Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie." Iar dak Adam a fost primul OM de pe pamant, atunci inseamna ca in momentul in care Cain si Abel erau frati , erau doar 4 Oameni pe pamant , ceea ce urmatorul vers demonstra za ca nu este chiar asa : "14. De mă izgonești acum din pământul acesta, mă voi ascunde de la fața Ta și voi fi zbuciumat și fugar pe pământ, și oricine mă va întâlni, mă va ucide". 15. Și i-a zis Domnul Dumnezeu: "Nu așa, ci tot cel ce va ucide pe Cain înșeptit se va pedepsi". Și a pus Domnul Dumnezeu semn lui Cain, ca tot cel care îl va întâlni să nu-l omoare." Deci cine putea sa il omoare pe Cain daca nu era nimeni altcineva pe fata pamantului, in afara de Adam si Eva ... Iar in ortodoxie eu stiu ca despre suflete se spune ca au " ADORMIT IN HRISTOS" , deci : I Corinteni : "16. Căci dacă morții nu înviază, nici Hristos n-a înviat. 17. Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credința voastră, sunteți încă în păcatele voastre; 18. Și atunci și cei ce au adormit în Hristos au pierit." Pevel spune aici ca daca nu exista inviere, atinci cei ce au adormit(murit) in Hristos au pierit. Cum poate un suflet nemuritor sa piara? ... |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Apoi nu se spune despre suflete ca au adormit in Hristos se spune despre oameni asta.Adica numai cu trupul sant adormiti dupa cum spune Hristos : "Eu sunt învierea și viața; cel ce crede în Mine, chiar dacă va muri, va trăi.Și oricine trăiește și crede în Mine nu va muri în veac." Ce spune Pavel acolo este ca fara Hristos nu exista inviere a trupului. Asta cu trup + suflare de viata = suflet viu e problema voastra. La noi se traduce altfel si am mai dat citatul ala : "„și s'a făcut omul ființă vie“. „S'a făcut“: a devenit; a trecut în alt mod de existență. În LXX: „și s'a făcut omul întru suflet viu“ (eis psyhín zoosãn), care poate fi tradus și: „întru suflet care trăiește“, adică nemuritor. Sufletul omului (altceva decât „viața“) s'a născut din suflarea lui Dumnezeu și l-a învăluit (l-a îmbrăcat) pe om odată cu aceasta, dar și cu tendința de a fi „absorbit“: particula eis înseamnă și „întru“ (înlăuntru) și „spre“ (direcție, scop). În 1 Par 12, 19 se spune că Duhul „l-a îmbrăcat“ pe Amasai, care a rostit o profeție: tot astfel pe Ghedeon (Jd 6, 34). Acest endęo înseamnă „a îmbrăca“, cu sensul de a lua complet în stăpânire; „a se îmbrăca“ = a intra în posesia cuiva sau a ceva. În acest sens duhovnicesc îl va folosi Pavel în Rm 13, 14: „îmbrăcați-vă în Domnul Iisus Hristos“, în Ga 3, 27: „în Hristos v'ați îmbrăcat“ și în Col 3, 12: „îmbrăcați-vă cu simțăminte de'ndurare, de bunătate“. Așadar, omul nu e o simplă „ființă vie“, asemenea tuturor celorlalte, ci trup cu suflet viu, aparținând celor două lumi, materială și spirituală. Având un caracter antinomic (în același timp exterior și interior trupului), el este – ontologic – apt și pentru experiențele mistice (extaz și entaz)." " |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
te rog !!! sa im raspunzi la urmatoarea intrebare ... I Corinteni : "16. Căci dacă morții nu înviază, nici Hristos n-a înviat. 17. Iar dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este credința voastră, sunteți încă în păcatele voastre; 18. Și atunci și cei ce au adormit în Hristos au pierit." Pevel spune aici ca daca nu exista inviere, atinci cei ce au adormit(murit) in Hristos au pierit. Cum poate un suflet nemuritor sa piara? ... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cartea se numeste : Sfantul Serafim de Sarov - O Biografie Spirituala de Arhimandritul Lazarus Moore , cap VIII pagina 148-149 , S-a tiparit cu binecuvantarea Prea Sfintitului Parinte GALATION Episcopului Alexandriei si Teleormanului. ..... Ca sa nu zici ca este in afara Dogmei Ortodoxe ..... "Domnul Dumnezeu l-a creat pe Adam din Tarana pamantului avand alcatuirea pe care o scrie Sfantul Apostol Pavel : "Însuși Dumnezeul păcii să vă sfințească pe voi desăvârșit, și întreg duhul vostru, și sufletul, și trupul să se păzească, fără de prihană, întru venirea Domnului nostru Iisus Hristos." (I tesal5:23) SI TOATE ACESTE TREI PARTI ALE FIRII NOASTRE AU FOST CREATE DIN TARANA PAMANTULUI, iar Adam nu a fost creat mort, ci o fiinta vie si activa , ca toate celelalte creaturi vii ale lui Dumnezeu care traiesc pe pamant. Adevarul este acela ca daca Domnul Dumnezeu nu er fi suflat mai apoi in fata sa aceasta SUFLARE DE VIATA(adica, harul Domnului Dumnezeu Duhul Sfant care purcede din Tatal, si odihneste in Fiul si este trimis in lume de dragul Fiului), Adam ar fi ramas fara sa aiba in sine Sfantul Duh Care-L inalta la demnitatea asemanarii cu Dumnezeu. Indiferent cat de desavarsit ar fi fost el creat si mai presus de toate celelalte creaturi ale lui Dumnezeu, drept cununa a creatiei pe pamant, AR FI RAMAS CA TOATE CELELALTE CREATURI CARE, DESI AU TRUP, SUFLET SI DUH FIECARE DUPA FELUL EI, TOTUSI NU AU PE SFANTUL DUH INLAUNTRUL LOR. " ESTE CLAR!!!!!?????? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti mai dau un verset, din acelasi pasaj, care abunda de cuvantul "inviere" (neplacuta celor care cred in nemurirea mortului): "Caci daca moartea a venit prin om, tot prin om a venit si invierea mortilor" (1 Corinteni 15:21). Observi despre ce este vorba? Despre invierea mortilor. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|