![]() |
![]() |
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
"Impartasirea constienta", Sfantul Simeon Noul Teolog
Dar sa nu te tulburi, iubitule, ascultand adevarul aratat tie de catre noi.Caci daca marturiseti ca Trupul Domnului este Paine a vietii care da viata si stii ca Sangele Sau da viata celor ce se impartasesc cu el, si se face in cel care-l bea izvor de apa curgatoare spre viata vesnica(In 4, 14), cum- spune-mi!- impartasindu-te de acestea nu adaugi nimic mai mult sufleteste, ci, chiar daca simti poate putina bucurie, dupa scurt timp ramai iarasi asa cum erai inainte, neavand in tine niciun adaos de viata sau izvor tasnitor, sau vazand vreo lumina oarecare ?Caci celor ce nu au ajuns sa treaca dincolo de simtire, painea aceasta li se arata in chip simtit ca o simpla bucatura, dar in chip spiritual(inteligibil) ea este lumina necuprinsa si neapropiata;tot asa si vinul e si el in chip asemanator lumina, viata, foc, si ca ai baut Sangele Stapanului ca o apa curgatoare si vorbitoare, daca n-ai ajuns la vederea si impartasirea cu nimic din toate acestea, cum socotesti ca te-ai facut partas vietii ?Cum crezi ca te-ai atins de focul cel neaprins sau presupui ca te-ai impartasit de lumina cea vesnica ?Negresit, nicidecum nu s-a facut aceasta cu tine, care esti nesimtitor fata de unele ca acestea.Lumina te lumineaza, si tu esti orb;focul te incalzeste, si nu te aprinzi;viata te-a adumbrit, dar nu s-a unit cu tine;apa cea vie a trecut prin sufletul tau ca printr-o trestie, fiindca nu te-ai gasit vrednic de primirea ei.Deci, primind si atingandu-te astfel de cele neatinse si parandu-ti-se ca mananci, de fapt nu primesti, nu mananci, nici nu ai in tine insuti nimic din acestea.Caci Cuvantul cel neapropiat, Painea care se coboara din cer(In 6, 33), nu se cuprinde in chip simtit, ci mai degraba El Insusi cuprinde si Se atinge si Se uneste fara amestecare cu cei vrednici si cu cei bine pregatiti pentru primirea ei. Fie ca Bunul Dumnezeu sa ne invredniceasca pe toti de a ne impartasi de dumnezeiestile Taine, ca astfel, toata viata noastra sa fie o sarbatoare, si nu numai o sarbatoare, ci si un prilej de sarbatoare si un Paste, trecere si iesire din cele vazute spre cele spirituale(inteligibile), unde inceteaza orice umbra, orice inchipuire si toate simbolurile de acum si unde ne vom desfata vesnic curati in chip curat de Jertfa cea preacurata in Dumnezeu Tatal si in Duhul cel de-o-fiinta, privind pururea pe Hristos si fiind vazuti da catre El.Amin.
__________________
"Nu va temeti de cei care ucid trupul si dupa aceea nu pot face nimic mai mult...Temeti-va de acela care , dupa ce a ucis , are putere sa arunce in gheena;adevar spun, temeti-va de acesta"(Lc.12,4-5) |
#22
|
|||
|
|||
![]()
53. Și le-a zis Iisus: Adevărat, adevărat zic vouă, dacă nu veți mânca trupul Fiului Omului și nu veți bea sângele Lui, nu veți avea viață în voi.
54. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu are viață veșnică, și Eu îl voi învia în ziua cea de apoi. Multi traiesc dar nu vor avea viata in ei caci nu au luat Sfanta Impartasanie. Dupa ce iei Sfanta Impartasanie esti nemuritor. Sa fugiti de Protestantism caci s-ar parea ca a inlocuit Sfanta Impartasanie cu simboluri, vorbe, nimic. Ioan 6: 55. Trupul este adevărată mâncare și sângele Meu, adevărată băutură. 56. Cel ce mănâncă trupul Meu și bea sângele Meu rămâne întru Mine și Eu întru el. Cine ia Sfanta Impartasanie , Dumnezeu ramane in el si daca moare impartasit, caci are pe Dumnezeu in el, dracii nu se apropie de el caci ei nu se pot apropia de Dumnezeu care este in el conform versului 56. De aceea se pun preoti la spitale, ca sa impartaseasca pe oameni.Inainte de operatie cheama preotul sa te impartaseasca. La fel cei in varsta sau in orice pericol. Copiii pana la 7 ani parca se pot impartasi fara spovedire . Intreaba preotul. Impartasirea aduce pe Dum,nezeu in opm, copil. Citat:
Last edited by spre_rasarit; 29.01.2012 at 03:02:08. |
#23
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Insa cei ce reusesc sa-i sesizeze puritatea ascunsa sub valul unei rationalitati pronuntate, au o sansa exceptionala sa se angajeze in practicile profunde ale acestei religii. Crestinismul este relativ usor de inteles si foarte eficace. Este atat de puternic, incat cei ce cred sincer sunt sfintiti doar spunand "Isuse ajuta-ma!" Aceasta este calitatea extraordinara a acestei religii (as sublinia insa cultul ortodox prin forta sa ritualica deosebita). Credinta simpla, curata si harnicia in cele duhovnicesti il face pe crestinul devotat, prin mila si dragostea Lui Dumnezeu, sa straluceasca cu lumina Lui Hristos. Insa nu este usor sa fii simplu. Unele firi sunt complicate si au nevoie de mai multe argumentari rationale ca sa fie impinse pe calea virtutii. In crestinism avem relativ putine referinte motivationale (dar suficiente pentru cei cu o credinta puternica): iad -rai, chin vesnic-viata vesnica, intuneric - lumina, scrasnirea dintilor - lumina neapropiata...si dihotomii in acest registru. Literatura budista este exhaustiva tratand si explicand intr-o paleta de rationamente (extinsa si foarte fina) in mod progresiv, treptele transformarii interioare de la incapacitatea de a ne bucura pana la perfectiunea dragostei. Fiecare virtute si non-virtute este tratata amanuntit, microscopic si identificate relatii de cauzalitate predictibile. Intalnim si in scrierile patristice expuneri similare ale sfintilor crestini dar care au in mod necesar un suport dogmatic.
__________________
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
sunt profund dezamagita | patricia2006 | Generalitati | 16 | 29.07.2012 01:25:37 |
gandurile de dinaintea Impartasaniei | ana ana | Impartasania (Taina Euharistiei) | 34 | 21.12.2011 08:55:38 |
Sensul vietii | andreicozia | Generalitati | 7 | 10.02.2011 16:06:23 |
Taina sfintei impartasaniei | DAMIAN | Impartasania (Taina Euharistiei) | 4 | 18.12.2010 16:32:23 |
|