![]() |
![]() |
|
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Noi credem că Dumnezeu nu este egal cu diavolul ca putere, din cauza, în primul rând, a deosebirii ontologice dintre naturile lor. Dumnezeu este spirit necreat și dintotdeauna a existat Dumnezeu. Diavolul este spirit creat: el a fost creat de Dumnezeu (ca înger), prin urmare a existat un timp, anterior timpului istoric, în care diavolul nu a existat. Fiind de aceeași natură cu îngerii, diavolii au toate capabilitățile îngerilor. Sunt organizați ierarhic, cetele diavolești fiind imagini (răsturnate) ale cetelor îngerești. Ca și îngerii, beneficiază, de exemplu, de agilitate, adică de capabilitatea de a străbate spații uriașe în mod instantaneu. Și noi, după viața aceasta, vom beneficia de acest lucru. Dar nu beneficiază de ubicuitate: numai Dumnezeu este omniprezent, pe când nici îngerii, nici diavolii, nici sufletele oamenilor nu pot fi omniprezente. Îngerii și diavolii au ceea ce teologia catolică numește "proprietăți praeter-naturale": de exemplu, pot cunoaște anumite lucruri care se vor desfășura în viitor. Dar, la resortul intim al sufletului omului, nu au acces. Ei pot ști exact când va avea loc un anumit eveniment în plan fizic, de exemplu un cutremur de pâmânt, dar nu pot ști dacă eu, atunci, voi căuta mai întâîi să îmi salvez propria piele sau voi căuta mai întâi să îmi protejez soția și copiii. Și îngerii, și diavolii, îmi pot face anumite sugestii și, după caz, îmi pot trimite un gând bun sau unul rău, dar nu cunosc dacă mă voi mântui sau nu. Asta, numai Dumnezeu preștie. Având putere îngerească, diavolul este superior, în această privință, omului. Cel puțin omului în trup. De aceea, este lucru înțelept să fie luat foarte în serios. O altă consecință a acestui fapt este că omul nu poate rezista singur în această luptă inegală: are nevoie de ajutor, ceea ce înseamnă să îi opună o putere cel puțin egală. Fără prietenia și alianța îngerilor, sfinților și cu precădere a Sfintei Fecioare, a cărei putere o excede pe aceea a serafimilor și heruvimilor, fără, mai ales, ajutorul lui Dumnezeu, omul nu ar fi capabil să respingă nici măcar atacul diabolic al ultimului clasat în ierarhia întunericului. Și cum poate beneficia omul de ajutor supranatural ? Cel mai mult, prin Sfintele Taine. Eliberat odată de robia diavolului, prin Botez, omul are nevoie în lupta sa cu diavolul, de-a lungul întregii vieți, de asistența supranaturală, de unirea cu Cristos, pentru a se emancipa de Satana, de toate lucrurile lui, de toată slava lui, de toată slujirea lui.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Margelele mataniei podul intre filosofie si Dumnezeu | florin.oltean75 | Generalitati | 0 | 11.11.2011 23:22:29 |
| Dumnezeu ar putea sa il omoare pe diavol? | annajanette | Generalitati | 91 | 02.12.2010 06:42:18 |
| Mijlocitori intre om si Dumnezeu? | omosapiensi | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 49 | 01.09.2010 22:17:26 |
| Cum sa ne impartim intre om si Dumnezeu in credinta? | sophia | Despre Biserica Ortodoxa in general | 16 | 25.11.2009 16:33:06 |
|
|