![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Din punct de vedere tehnic banii reprezinta o unitate de calcul intermediara pentru schimbul timpului contra timp, fara a fi posibila compararea directa a timpului unora cu al altora. Deoarece fiecare conversie între bani si timp se face pe baza unei estimari subiective, care variaza în functie de raportul fortei economice si informationale între cumparator si vânzator.
În practica acest raport de forte este întotdeauna defavorabil consumatorului – salariat. Când un individ dintr-o categorie medie cumpara un produs el plateste timpul care a fost necesar pentru a fabrica acest produs la un pret mai ridicat decât salariul care îi este lui platit pentru o fractiune echivalenta din propriul lui timp. De exemplu, daca o masina este produsa în 2 ore de 20 de salariati (întelegându-se aici munca comerciantilor si munca depusa pentru echipamentele de productie folosite), salariul fiecarui salariat pentru aceste doua ore ar trebui sa fie egal cu 1/20 din pretul masinii, adica 500 E daca masina a costat 10000 E. Ceea ce înseamna un salariu orar teoretic de 250 E (1600FF). Pentru cea mai mare parte a salariatilor, suntem foarte departe de aceasta socoteala. Când un salariat occidental presteaza 10 ore din timpul lui, el primeste numai echivalentul unei ore. Pentru un salariat din Lumea a Treia, raportul scade la 1000 contra unu. Acest sistem este versiunea moderna a sclavagismului. Beneficiarii timpului furat salariatilor sunt întreprinderile, precum si statele atâta timp cât banii preluati prin impozite si taxe nu sunt utilizati în interesul general. |
#2
|
|||
|
|||
![]() 7. Punctul de non–retur ecologic va fi depășit Un sistem economic liberal, al cărui scop este căutarea profitului pe termen scurt pentru interese particulare, nu poate să ia în considerare costurile pe termen lung cum ar fi degradarea mediului. Modelele economice actuale sunt totodată incapabile să estimeze la justa sa valoare “producția” naturii, indispensabilă supraviețuirii noastre: producția de oxigen, fixarea gazului carbonic de către păduri și ocean, reglarea temperaturii, protecția împotriva razelor solare, reciclarea chimică, repartiția ploilor, producerea apei potabile, producerea alimentelor etc. Dacă modelele economice ar integra costul real al distrugerii naturii, al poluării, al modificărilor climatice, aceasta ar schimba în mod radical estimarea noastră în legătură cu ceea ce este “rentabil ” și ce nu. Producția naturii a fost evaluată la 55.000 miliarde de dolari pe an de către un grup de oameni de știință al Institutului pentru Economii Ecologice al Universității din Maryland în 1997. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Dispariția naturii este inevitabilă, deoarece distrugerea naturii este dorită de noua putere economică. De ce? Din trei motive:
1- Dispariția naturii și creșterea poluării vor face individul încă și mai dependent de sistemul economic și va da naștere unor noi profituri (datorită mai ales unui consum în creștere de medicamente și de prestări medicale…) 2- De altfel natura reprezintă o referință într-o altă ordine, cea a universului. Contemplarea frumuseții și a perfecțiunii naturii este subversivă pentru această nouă putere economică: ea o amenință prin aceea că individul poate respinge urâțenia medilor urbanizate și pune la îndoială ordinea socială care în concepția ei trebuie să rămână singura referință. Urbanizarea mediului permite plasarea populației într-un spațiu totalmente controlat, supravegheat și în care individul este total scufundat într-o proiecție a ordinii sociale. 3- În sfârșit, contemplarea naturii incită la visare și intensifică viața interioară a indivizilor, dezvoltându-le propria sensibilitate și deci liberul lor arbitru. Ei încetează din acest moment să mai fie fascinați de mărfuri, ei refuză programele televizate destinate să-i abrutizeze și să le controleze spiritele. Eliberați de lanțurile lor, ei încep să-și imagineze o altă societate posibilă, fondată pe alte valori decât profitul material. Tot ceea ce poate să determine indivizii să gândească și să trăiască prin ei-înșiși este în mod potențial subversiv pentru această nouă putere economică. Cel mai mare pericol pentru ordinea socială este spiritualitatea, deoarece ea îi bulversează individului sistemul de valori și deci comportamentul, în detrimentul valorilor și comportamentelor precedente induse de condiționările sociale. Pentru stabilitatea “noii ordini sociale”, tot ceea ce poate stimula trezirea spiritulală se dorește a fi eliminat. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pentru a nu fi total excluse din joc, contra-puterile acestei puteri economice (sindicate, asociațiile de consumatori, mișcările ecologiste) trebuie să răspundă plasându-se pe același nivel de organizare, la nivel mondial și nu național ca până acum, unificându-și și sincronizându-și acțiunile, la scara grupurilor de state apăsând o greutate suficientă în fluxurile economice mondiale.
Le rămâne puțin timp pentru a acționa, deoarece toate mijloacele de control necesare unei viitoare dictaturi mondiale sunt deja instalate. 10. 2000 de ani de istorie 1 - Epoca triburilor Puterea exercitată prin forță (și mai rar prin înțelepciune sau cunoaștere) 2 - Epoca imperiilor și a regatelor Putere ereditară. Nașterea noțiunii de stat. 3 - Epoca statelor-națiune Epocă deschisă de monarhia parlamentară în Marea Britanie în 1689, de către revoluția franceză din 1789 și prin fondarea Statelor Unite. Într-un stat-națiune, puterea nu mai este ereditară ci exercitată de către conducătorii ce se consideră că reprezintă poporul și desemnați prin alegeri (stat-națiune democratic), sau printr-un sistem de cooptare în sânul unui partid unic (stat-națiune totalitar). 4 - Epoca conglomeratelor economice Eră inițiată începând cu 1954, pusă în practică în cursul anilor 70 și 80 și operațională total începând cu anii 90. Puterea nu mai este de tip reprezentativ sau electiv și nu mai este nici localizată din punc de vedere geografic (contrar triburilor, regatelor, statelor-națiune). Ea este exercitată direct de către cei care controlează sistemul financiar și producerea mărfurilor. Instrumentele acestei puteri sunt controlul asupra tehnologiei, al energiei, al banilor și al informației. Ca orice putere nouă, ea se erijează în a înlocui puterea precedentă, menită dispariției. În sfârșit, această nouă putere este globală, planetară. Nu există deci nici alternative, nici supape. Ea constitue un nou nivel de organizare a civilizației, un fel de super-organism. Rezolvarea marilor probleme ecologice, economice și sociale par să necesite efectiv instaurarea unei strategii sau a unei forme de putere globale. De asemenea, unificarea lumii prin economie și declinul statelor-națiune au fost justificate parțial de o cauză nobilă: a face imposibil un nou război mondial care, în era atomică, ar însemna sfârșitul civilizației. Dar chestiunea este de a ști în serviciul căror obiective și a căror interese se pune această nouă putere, prin cine trebuie ea să fie exercitată și prin ce contra-puteri trebuie să fie echilibrată și controlată. Mondializarea (sau globalizarea) nu este negativă prin ea însăși. În mod potențial ea poate să permită stabilirea unei păci mondiale durabile și a unei mai bune gestiuni a resurselor. Dar dacă ea continuă să fie organizată în beneficiul unei elite și dacă își păstrează orientarea non-liberală actuală, ea nu va întârzia să genereze un nou tip de totalitarism, transformarea completă a ființelor umane în mărfuri, distrugerea totală a naturii, forme inedite de robie. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Un om cu rugaciunea poate modela asta si poate face societatea dorita de el, mai buna. Poate schimba ca aceste companii sa nu urmareasca doar profitul ci si binele. Aceste puteri sunt ca nimic in fata puterii lui Dumnezeu.
Sa nu uitam ca in final Dumnezeu nu lasa nici un fir de par sa se miste fara voia lui. Last edited by spre_rasarit; 10.02.2012 at 14:21:10. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Sigur ca altfel nu poate fi. Toate acestea evident ca se produc Doar pentru ca El permite asta. Si are la fel de multa intelepciune, si dragoste deopotriva, in asta la fel ca atunci cand a facut Lumea.
scopul acestui material este informativ. Cine este intelept , trage folos din orice. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu te-am contrazis, am aratat o alta perspectiva de a vedea lucrurile.
Avem o forta infinita langa noi, puterea lui Dumnezeu la care putem ajunge prin rugaciune. Cand ne vom convinge sa o folosim vom schimba lumea cum ne place noua si nu vom lasa schimbati precum ii place lumii. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Dogma Democratiei si Dogma Statului Paternal | Mihnea Dragomir | Dogmatica | 71 | 17.02.2013 19:45:07 |
Sfarsitul lumii ironizat! | UNNOOM | Generalitati | 11 | 20.12.2012 17:45:26 |
Vine Sfarsitul lumii? | mihailt | Generalitati | 23 | 29.11.2012 22:56:32 |
Cat de departe e sfarsitul? | Lucian008 | Generalitati | 21 | 03.05.2012 16:03:33 |
sfarsitul lumii | costi21 | Din Noul Testament | 23 | 07.09.2009 16:53:57 |
|