Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.02.2012, 13:41:07
FlaviusM FlaviusM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2011
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Observ că și printre creștinii (de toate confesiunile) au pătruns aceste două "dogme". Ele nu au nici cea mai mică legătură cu Biserica. Nu am găsit nicăieri în Biblie ceva care să sugereze, nici măcar pe departe, că democrația ar fi o formă de guvernământ superioară altora. Nici că statul ar fi chemat să guverneze în cele care țin de casa noastră, de familia noastră sau de societățile noastre.Nu cunosc niciun text magisterial prin care cei chemați să învețe poporul credincios să fi susținut așa ceva. Nu îmi amintesc să fi întâlnit la niciunul din Sfinții Părinți ceva care să consune cu această pretinsă superioritate a democrației, sau să suțină statul social și paternal. Liturgica, nici ea nu ne oferă nicio bază în a susține aberația democrată. Dimpotrivă.

De unde ne vin aceste erori? Cum s-a ajuns ca aceste adevărate dogme, dar dogme ale lumii, să pătrundă în Biserică? Mister! Și totuși, covârșitoarea majoritate a creștinilor, asimilând duhul și învățătura lumii, au ajuns să creadă așa ceva. Până acolo încât, dacă s-ar face un sondaj cu întrebarea "credeți în democrație ca formă superioară de guvernare?", răspunsul "da" ar fi la fel printre credincioși, ca și printre necredincioși. Nu știu dacă adevăratele dogme ale Bisericii ar întruni atâtea sufragii. Nu știu dacă răspunsurile ar fi în aceeași proporție afirmative la întrebarea "este Isus Cristos Dumnezeu?" sau "servește Botezul la remisiunea păcatelor?". Ei bine, oamenii cred în Zeița Democrației. Mai mult decât în Isus Cristos. Mai mult decât în eficiența Sfintelor Taine. Dovada ? Mulți se simt ultragiați atunci când arunci îndoiala asupra dogmelor lor. Atunci când susții că democrația este un sistem de guvernare printre altele, fiecare cu bune și cu rele, în mare prin nimic superior lor. Atunci când le spui că poate că statul nu ar trebui să se ocupe de sănătatea oamenilor, nici de educația lor. Ei reacționează într-un fel, ca și când le-ai spune că Dumnezeu nu există. Acestea sunt dogmele lor.
In teorie, democratia inseamna pur si simplu un sistem politic in cadrul caruia statul este condus de reprezentantii alesi ai natiunii (prin vot universal) si bazat pe principii precum separatia puterilor in stat, egalitatea cetatenilor in fata legii si respectarea drepturilor omului.

Cu ce anume din aceste caracteristici nu sunteti de acord? Ce alte sisteme politice credeti ca ar trebui sa avem in vedere ca alternative la sistemul democratic actual?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.02.2012, 13:46:49
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Eu de exemplu nu-s de acord cu votul universal.
Mai degrabă aș înclina spre un sistem de vot apropiat de cel cenzitar.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.02.2012, 13:54:19
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FlaviusM Vezi mesajul
In teorie, democratia inseamna pur si simplu un sistem politic in cadrul caruia statul este condus de reprezentantii alesi ai natiunii (prin vot universal) si bazat pe principii precum separatia puterilor in stat, egalitatea cetatenilor in fata legii si respectarea drepturilor omului.
Cele menționate (votul universal, etc) sunt străine de învățătura lui Cristos și de învățătura Bisericii. De aceea, nu pot fi în niciun caz considerate dogme, nefiind adevăruri revelate. Și totuși, vedem bine cât de mulți le consideră astfel.

Citat:
Cu ce anume din aceste caracteristici nu sunteti de acord? Ce alte sisteme politice credeti ca ar trebui sa avem in vedere ca alternative la sistemul democratic actual?
Pentru stadiul actual al dezvoltării României, părerea mea este că o monarhie cu Parlament bicameral, un Matur Corp bazat predominant pe senatori de drept și o Cameră a Deputaților bazată pe vot cenzitar ar fi preferabilă. Ceva în genul Constituției de la 1866.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.02.2012, 14:20:04
FlaviusM FlaviusM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2011
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Cele menționate (votul universal, etc) sunt străine de învățătura lui Cristos și de învățătura Bisericii. De aceea, nu pot fi în niciun caz considerate dogme, nefiind adevăruri revelate. Și totuși, vedem bine cât de mulți le consideră astfel.
Pentru stadiul actual al dezvoltării României, părerea mea este că o monarhie cu Parlament bicameral, un Matur Corp bazat predominant pe senatori de drept și o Cameră a Deputaților bazată pe vot cenzitar ar fi preferabilă. Ceva în genul Constituției de la 1866.
La prima vedere inteleg ca cel mai mult respingeti votul universal si egalitatea cetatenilor, de vreme ce propuneti un sistem de vot cenzitar si senatori de drept. Cam cum ati vedea, in teorie, implementarea unui astfel de sistem in ziua de azi, pornind de la realitatile anului 2012? De exemplu, ce anume l-ar califica pe un om pentru a face parte "de drept" din Senat? Si ce categorii sociale ar continua sa aiba drept de vot?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.02.2012, 15:20:57
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FlaviusM Vezi mesajul
Cam cum ati vedea, in teorie, implementarea unui astfel de sistem in ziua de azi, pornind de la realitatile anului 2012?
Prin luptă politică. Mai întâi, este necesar ca un număr suficient de oameni, observând eșecul democrației universale, să ajungă la concluzia corectă privind cauza răului: ea nu stă în oameni, nici într-un partid ori altul, de vreme ce s-a realizat alternanța la putere de mai multe ori. Cauza stă în viciul de sistem, mai exact în acest sistem al democrației universale. Prin urmare, acesta este un sistem care trebuie înlocuit. Mai departe, platforma unui astfel de partid, care să vizeze reforma prin redescoperirea tradiției, trebuie să plece de la realitatea că democrații au mai fost în istorie, relativ frecvent (Atena și alte cetăți grecești, Roma, Republica Venețiană etc), dar, pe de altă parte, absurditatea democrației universale este foarte nouă. Vot universal și egal există în România abia din 1923, căci până atunci, în România Clasică, exista vot bazat pe cens. Nici în celelalte țări europene, care ne-au servit ca model, democrația universală nu precede cu mult. O vreme, această inovație a putut funcționa cu rezultate pe alocuri satisfăcătoare, fiindcă se baza, în fond, pe instituții și pe oameni formați în sistemul anterior. Dar, în zilele noastre, s-a ajuns ca sistemul democrației universale să-și arate pe deplin absurditatea.

Citat:
De exemplu, ce anume l-ar califica pe un om pentru a face parte "de drept" din Senat? Si ce categorii sociale ar continua sa aiba drept de vot?
Vechile Constituții defineau cine accede la demnitatea de senator pe viață și, în parte, ele pot fi aplicate și astăzi, cu modificările de rigoare. Mai exact, e vorba de a ține cont că trăim în timpuri în care contraselecția deja a operat. A fi președintele Înaltei Curți vreme de un anumit număr de ani, lucru care în Constituția României Clasice oferea demnitatea de a fi senator pe viață, nu mai înseamnă același lucru ca atunci. Pe de altă parte, funcții precum șefii (sau delegații) principalelor culte, sau Președintele Academiei Române, ori cei care au fost rectorii unor Universități de prestigiu timp de două sau trei legislaturi și altele de felul acesta pot furniza un pool din care o viitoare Constituție ar putea alege demnități senatoriale.

Toate categoriile sociale ar putea avea drept de vot, dar nu de vot egal, ci în bază cenzitară. Pentru început, acest principiu cenzitar ar putea fi introdus numai într-una dintre camere, fiindcă oricum suntem în situația absurdă ca singura diferență dintre camerele parlamentare să stea în norma de reprezentare. Socotesc că, cel puțin în ceea ce privește Camera Inferioară, care are atribuții tradiționale privind Bugetul țării, votul egal este cu totul ilogic. De ce ? Fiindcă este absurd ca cineva care nu a cotizat nici cu un leu la Buget să aibă aceeași capacitate de a influența Bugetul pe care o are altcineva, care a cotizat poate milioane de lei. Dacă, de exemplu, eu aș înființa o societate comercială, să spunem "Sticla S.R.L." și aș prevedea prin statut că acționarii au vot egal indiferent de participația lor, oricine ar fi de acord că ar trebui să fiu bătut în cap să vin cu astfel de propunere. Sau că cine ar participa la o asemenea societate este încă mai bătut în cap ca mine. Dar, dacă acest lucru este valabil referitor la o societate și la Statulul ei, de ce nu ar fi cu atât mai valabil la o țară și la Constituția ei?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 21.02.2012 at 16:09:58.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.02.2012, 16:27:02
FlaviusM FlaviusM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2011
Mesaje: 325
Implicit

Mihnea Dragomir:

In conditiile legilor de azi, un partid politic care sa sustina o transformare ca cea pe care o propuneti nu poate functiona. Din ce stiu legea nu permite existenta unui partid care sa sustina deschis inlocuirea unor elemente fundamentale ale sistemului de azi, asa ca "lupta politica" de care vorbiti nu prea poate fi pusa in practica. In orice caz, ce intelegeti prin "esecul democratiei universale"? Va referiti la criza economica actuala sau la alte aspecte? Chiar luand in consideratie ultimii cativa ani de criza severa, lumea nu a dus-o niciodata atat de bine, comparativ cu alte epoci. Chiar in perioada pe care se pare ca o admirati atat (Romania inainte de primul razboi mondial), 80-90% din romani traiau intr-o mizerie absoluta. Nu cred ca doriti intoarcerea la asa ceva.
Nu sunt de acord cu analogia Romania = Sticla SRL. Un stat nu este o societate comerciala. Pe langa asta, nu prea mi-este clar care ar fi diferenta practica intre ce este acum si cum ar sta lucrurile dupa o asemenea reforma. De ce credeti ca sistemul propus de dvs. ar fi mai cinstit sau ar functiona mai bine? De exemplu, ce rezultate urmariti sa obtineti prin votul cenzitar? Ce anume ar merge mai bine in Romania daca, la nivel oficial, prin lege, o categorie restransa de oameni ar detine intreaga putere de decizie? Nu spun ca acum nu e tot cam asa, dar macar acest lucru este neoficial si in buna parte rezultatul coruptiei; in sistemul propus de dvs., noi am fi cetateni de categoria 2.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.02.2012, 23:39:32
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de FlaviusM Vezi mesajul
Mihnea Dragomir:

In conditiile legilor de azi, un partid politic care sa sustina o transformare ca cea pe care o propuneti nu poate functiona. Din ce stiu legea nu permite existenta unui partid care sa sustina deschis inlocuirea unor elemente fundamentale ale sistemului de azi, asa ca "lupta politica" de care vorbiti nu prea poate fi pusa in practica.
Eu nu am auzit ca legea să interzică un partid care să susțină înlocuirea votului egal cu votul cenzitar. Dacă ar fi așa, înseamnă că un astfel de partid ar trebui mai întâi să susțină schimbarea unei asemenea legi coercitive, fiindcă orice lege este activă până când este abrogată.

Citat:
In orice caz, ce intelegeti prin "esecul democratiei universale"? Va referiti la criza economica actuala sau la alte aspecte?
Criza economică este ultimul rezultat al unei crize care a afectat mai întâi fibra morală. Criza la care mă refer este o criză a valorilor și o criză dată de (contra)selecție. Și nicăieri nu se vede contraselecția mai bine decât în politică, fiindcă domeniul politic a fost cel mai mult expus democrației universale. Este suficient să comparați discursuri parlamentare de acum 100 de ani cu discursurile din parlamentul de azi, ca să vă edificați. O cale și mai simplă este să comparați persoanele care au condus guvernul României în aceste perioade: pe Kogălniceanu cu Văcăroiu, pe Titu Maiorescu cu Victor Ciorbea, respectiv pe Ion Brătianu cu Boc.

Citat:
Chiar luand in consideratie ultimii cativa ani de criza severa, lumea nu a dus-o niciodata atat de bine, comparativ cu alte epoci. Chiar in perioada pe care se pare ca o admirati atat (Romania inainte de primul razboi mondial), 80-90% din romani traiau intr-o mizerie absoluta. Nu cred ca doriti intoarcerea la asa ceva.
Glumiți, nu ? Nicicând puterea de cumpărare nu a ajuns la cote atât de joase cum a ajuns acum. Nevoia femeilor de a lucra este de dată foarte recentă, până atunci bărbații câștigau suficient dintr-un salariu, chiar de funcționar sau de muncitor calificat, încât familiile (mai numeroase atunci) să trăiască cu mai multă lejeritate financiară decât trăiesc acum cu două salarii. Dacă nu cumva trei, fiindcă s-a ajuns în multe familii ca cele două salarii reunite să nu mai ajungă pentru acel 1 maxim 2 copii, și să trebuiască încă un part-time.
Străbunicul meu a fost învățător în comuna Oituz. Din salariul lui de institutor, dar și cu ajutorul simțului gospodăresc al soției lui, se întrețineau 6 copii, care toți, băieți și fete, au făcut facultatea. Unul dintre băieți a fost bunicul meu, el a ajuns profesor la seminarul din Roman. Din salariul lui de profesor au trăit soția și cei trei copii ai lor, rămânându-i destul încât să-și clădească o casă, casă care e și astăzi de referință pentru arhitectura Romanului.

Casa în care locuiesc eu acum, casă D+P+E+M, a fost construită de o familie încă tânără în anul 1930. El era român de pe Valea Timocului (Serbia), de unde a fugit, flăcău fiind și trecând Dunărea înot. Singurul obiect pe care l-a luat, în afară de chiloții de înot, a fost o icoană de mari dimensiuni, care i-a servit drept...plută. S-a angajat la o covrigărie în București și s-a căsătorit cu o colegă care lucra tot acolo. În anii 20 aveau deja plăcintăria lor. În 1930 și-au făcut casa, în care se făceau și plăcinte. În anii 40 aveau și două cinematografe și făcuseră o altă plăcintărie. Casa au lăsat-o drept zestre fetei (pe care am moștenit-o eu), iar cele două cinematografe le-au lăsat celor doi băieți. Aceasta era puterea de cumpărare de atunci. Oare covrigarii de azi mai au asemenea posibilitate ? Iată și cazul Veronicăi Micle, soția unui reputat profesor universitar de la Iași. Din salariul de profesor, trăia lejer și Veronica Micle și cele două fete ale ei, luând lecții de canto de la cei mai scumpi artiști ai epocii.

În anii 30, un locotenent în armată câștiga 2800 de lei, iar un colonel 6000 de lei. Prețurile pentru brânza telemea variau între 1,20 lei și 2, 80 lei. În linii mari, un colonel își putea cumpăra 4 000 de kilograme de telemea din solda pe o lună. Câtă brânză câștigă coloneii de azi ?

Citat:
Nu sunt de acord cu analogia Romania = Sticla SRL. Un stat nu este o societate comerciala.
La ce aspect anume vă referiți, de natură să invalideze analogia ?

Citat:
Pe langa asta, nu prea mi-este clar care ar fi diferenta practica intre ce este acum si cum ar sta lucrurile dupa o asemenea reforma. De ce credeti ca sistemul propus de dvs. ar fi mai cinstit sau ar functiona mai bine?
Eu nu propun utopii. Eu vorbesc de lucruri care au funcționat în practica și experiența istorică.

Citat:
De exemplu, ce rezultate urmariti sa obtineti prin votul cenzitar? Ce anume ar merge mai bine in Romania daca, la nivel oficial, prin lege, o categorie restransa de oameni ar detine intreaga putere de decizie? Nu spun ca acum nu e tot cam asa, dar macar acest lucru este neoficial si in buna parte rezultatul coruptiei; in sistemul propus de dvs., noi am fi cetateni de categoria 2.
Și nu ar fi mai cinstit ca legea să consemneze oligarhia? Și ce înțelegeți, exact, prin "cetățeni de categoria a 2-a"? Faptul că nu am putea vota în colegiul electoral 1, că, pedeștri fiind, nu am fi în Ordinul Ecvestru ? Nu am asemenea orgolii, nu îmi doresc să fiu patrician. Mă simt bine ca plebeu și sunt conștient că sunt la fel de moștenitor al Romei cum sunt și patricienii. Și noi, plebeii, am dat mereu oameni mari împărăției, cum au dat și patricienii. Discordia între clasele sociale, discordia dintre bogați și săraci este, după mine, o aiureală întețită în vremurile din urmă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 21.02.2012 at 23:45:20.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 22.02.2012, 01:20:29
FlaviusM FlaviusM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.09.2011
Mesaje: 325
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Eu nu am auzit ca legea să interzică un partid care să susțină înlocuirea votului egal cu votul cenzitar. Dacă ar fi așa, înseamnă că un astfel de partid ar trebui mai întâi să susțină schimbarea unei asemenea legi coercitive, fiindcă orice lege este activă până când este abrogată.
Nu cred ca in lege se specifica exact chestiunea votului cenzitar, dar aceasta metoda de votare incalca drepturile omului asa cum sunt ele formulate astazi. Asa cum un partid nu poate propune in programul sau desfiintarea Parlamentului, de exemplu, nu poate cere nici vot cenzitar.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Glumiți, nu ? Nicicând puterea de cumpărare nu a ajuns la cote atât de joase cum a ajuns acum. Nevoia femeilor de a lucra este de dată foarte recentă, până atunci bărbații câștigau suficient dintr-un salariu, chiar de funcționar sau de muncitor calificat, încât familiile (mai numeroase atunci) să trăiască cu mai multă lejeritate financiară decât trăiesc acum cu două salarii. Dacă nu cumva trei, fiindcă s-a ajuns în multe familii ca cele două salarii reunite să nu mai ajungă pentru acel 1 maxim 2 copii, și să trebuiască încă un part-time.
Străbunicul meu a fost învățător în comuna Oituz. Din salariul lui de institutor, dar și cu ajutorul simțului gospodăresc al soției lui, se întrețineau 6 copii, care toți, băieți și fete, au făcut facultatea. Unul dintre băieți a fost bunicul meu, el a ajuns profesor la seminarul din Roman. Din salariul lui de profesor au trăit soția și cei trei copii ai lor, rămânându-i destul încât să-și clădească o casă, casă care e și astăzi de referință pentru arhitectura Romanului.
Casa în care locuiesc eu acum, casă D+P+E+M, a fost construită de o familie încă tânără în anul 1930. El era român de pe Valea Timocului (Serbia), de unde a fugit, flăcău fiind și trecând Dunărea înot. Singurul obiect pe care l-a luat, în afară de chiloții de înot, a fost o icoană de mari dimensiuni, care i-a servit drept...plută. S-a angajat la o covrigărie în București și s-a căsătorit cu o colegă care lucra tot acolo. În anii 20 aveau deja plăcintăria lor. În 1930 și-au făcut casa, în care se făceau și plăcinte. În anii 40 aveau și două cinematografe și făcuseră o altă plăcintărie. Casa au lăsat-o drept zestre fetei (pe care am moștenit-o eu), iar cele două cinematografe le-au lăsat celor doi băieți. Aceasta era puterea de cumpărare de atunci. Oare covrigarii de azi mai au asemenea posibilitate ? Iată și cazul Veronicăi Micle, soția unui reputat profesor universitar de la Iași. Din salariul de profesor, trăia lejer și Veronica Micle și cele două fete ale ei, luând lecții de canto de la cei mai scumpi artiști ai epocii.
În anii 30, un locotenent în armată câștiga 2800 de lei, iar un colonel 6000 de lei. Prețurile pentru brânza telemea variau între 1,20 lei și 2, 80 lei. În linii mari, un colonel își putea cumpăra 4 000 de kilograme de telemea din solda pe o lună. Câtă brânză câștigă coloneii de azi ?
Nu glumesc deloc. Dumneavoastra va referiti la o realitate complet diferita de cea de azi si la cateva categorii sociale extrem de reduse numeric si imi dati cateva exemple particulare. Si eu am astfel de povesti in familie (de exemplu, un stra-bunic notar sau altul ofiter), dar ele nu sunt reprezentative. Pe atunci in Romania existau foarte putini profesori, doctori sau mici intreprinzatori.
In acea perioada, 80-90% din populatia Romaniei era formata din tarani, care detineau de regula foarte putin pamant sau deloc, caz in care lucrau pe mosiile boieresti. Evident ca si printre ei existau diferente, insa marea lor majoritate traiau mizer. Dumneavoastra chiar va doriti o intoarcere la epoca rascoalelor taranesti?
In orice caz, se pot lua statisticile pentru orice aspect al vietii (educatie, sanatate, speranta de viata, etc) in perioada interbelica sau cea dinainte de primul razboi mondial si se vede clar ca astazi lucrurile stau mult mai bine.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
La ce aspect anume vă referiți, de natură să invalideze analogia ?
Un stat are cu totul alta ratiune de a exista in comparatie cu o societate comerciala, nu cred ca nu va dati seama de diferenta. Adica Romania este, dupa dumneavoastra, un SRL (al cui?) al carui singur scop este de a realiza profit pentru patron?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Eu nu propun utopii. Eu vorbesc de lucruri care au funcționat în practica și experiența istorică.
Au functionat cat de cat rezonabil pentru epoca lor, dar fiecare sistem are si data lui de "expirare". Sunt multe aspecte care pur si simplu nu mai pot fi repuse in functiune, chiar daca ele au fost eficiente candva. Si feudalismul a functionat la un moment dat, vreti sa ne intoarcem la el?

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Și nu ar fi mai cinstit ca legea să consemneze oligarhia? Și ce înțelegeți, exact, prin "cetățeni de categoria a 2-a"? Faptul că nu am putea vota în colegiul electoral 1, că, pedeștri fiind, nu am fi în Ordinul Ecvestru ? Nu am asemenea orgolii, nu îmi doresc să fiu patrician. Mă simt bine ca plebeu și sunt conștient că sunt la fel de moștenitor al Romei cum sunt și patricienii. Și noi, plebeii, am dat mereu oameni mari împărăției, cum au dat și patricienii. Discordia între clasele sociale, discordia dintre bogați și săraci este, după mine, o aiureală întețită în vremurile din urmă.
Nu, pentru ca dupa parerea mea oligarhia in sine este nedreapta, indiferent de faptul ca ea exista sau nu. Sistemul pe care-l propuneti este de fapt un feudalism "soft", o societate statica in care practic nimeni nu poate iesi din limitele categoriei sociale in care s-a nascut.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.02.2012, 15:06:53
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

1- votul cenzitar si cel popular au ajuns sa aibe acelasi rezultat = burghezocratia.
2 -nu este nici o diferenta notabila intre un rege si un presedinte , unul sta doar pina la moarte sau pina la demisie , celalalt pina la terminarea mandatului.

-ar trebui stabilit succint care ar fi coordonatele unei orinduiri care sa fie pe placul lui Dumnezeu si al majoritatii.- din punct de vedere al relatiilor profesio-economice dar si din punctul de vedere al capacitatii conducatorilor.

in filozofia si practica ce tine de ierarhie se cunosc mai multe sisteme in afara de democratie si dictatura.
-teocratia - conducere religioasa- clerici sau reprezentanti oameni religiosi
-tehnocratia- conducerea din partea specialistilor pe domeniul respectiv
-meritocratia -selectionarea dupa caracter -executata de oameni care pot citi caracterul omului dincolo de aparente (de psihologi, sfinti, empatici).

-idealul ar fi poate ingemanarea acestora 3 care sa fie transopuse pina la cele mai mici ierarhii .

-idealul ce tine de relationarea economica ar fi un sistem socialist- fara patroni si sclavi , proprietate colectiva, eventual particular colectiva in care patronii sa fie proprii muncitori cu sarcini impartite dupa abilitati iar rezultatele impartite dupa efort si necesitati -ca intro familie (asociatie familiala, chibut, etc).
Reply With Quote
  #10  
Vechi 21.02.2012, 16:25:56
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihai36 Vezi mesajul
1- votul cenzitar si cel popular au ajuns sa aibe acelasi rezultat = burghezocratia.
Dacă, într-adevăr, votul cenzitar ar putea duce la ceea ce numiți "burghezocrație", nu același lucru se poate spune despre votul popular (egal). Eu nu prea văd burghezi în parlament. Văd țărani veniți la oraș, văd ciobani îmbogățiți peste noapte și ajunși în Parlamentul European, etc. Puțini burghezi autentici, clasă, dealtfel, care nu a ajuns niciodată în istoria noastră la maturitate socială.

Citat:
2 -nu este nici o diferenta notabila intre un rege si un presedinte , unul sta doar pina la moarte sau pina la demisie , celalalt pina la terminarea mandatului.
Și totuși, una dintre diferențe ați menționat-o deja. Ca regulă generală, "durata de funcționare" ca să zic așa a unui rege în comparație cu un președinte este una mai lungă. Dacă mai adăugăm și faptul că, în principiu, regele aparține unei aceleiași familii, pe câtă vreme nu întotdeauna președintele aparține unei aceleiași coterii, ajungem la concluzia că altă diferență între cei doi stă în durabilitatea politicii unui rege față de aceea a unui președinte. Politică ce poate fi mai bună sau mai proastă în cazul regelui, asta e altă discuție. Dar este de așteptat să fie mai durabilă.

Citat:
-ar trebui stabilit succint care ar fi coordonatele unei orinduiri care sa fie pe placul lui Dumnezeu si al majoritatii.- din punct de vedere al relatiilor profesio-economice dar si din punctul de vedere al capacitatii conducatorilor.

in filozofia si practica ce tine de ierarhie se cunosc mai multe sisteme in afara de democratie si dictatura.
-teocratia - conducere religioasa- clerici sau reprezentanti oameni religiosi
-tehnocratia- conducerea din partea specialistilor pe domeniul respectiv
-meritocratia -selectionarea dupa caracter -executata de oameni care pot citi caracterul omului dincolo de aparente (de psihologi, sfinti, empatici).
Oricare formă de guvernământ poate fi pe placul lui Dumnezeu sau poate să fie împotriva lui Dumnezeu. Se poate imagina o democrație creștină (precum Veneția) sau o monarhie păgână, precum Imperiul Roman. Poporul lui Dumnezeu a rămas la fel, și în vremea teocrației (Judecătorii), și în vremea Regatului Unificat ori a "Regatului Fărâmițat" (Regi) și chiar sub ocupație asiriană sau romană.

Citat:
-idealul ce tine de relationarea economica ar fi un sistem socialist- fara patroni si sclavi , proprietate colectiva, eventual particular colectiva in care patronii sa fie proprii muncitori cu sarcini impartite dupa abilitati iar rezultatele impartite dupa efort si necesitati -ca intro familie (asociatie familiala, chibut, etc).
Mulțumesc, dar cred că, din cauza diferenței de vârstă, eu m-am săturat de sistem socialist și de proprietate colectivă. Vreau un sistem normal și o proprietate normală. Cât despre "principiul repartiției" ("de la fiecare după posibilități, fiecăruia după necesități), să nu mai aud niciodată.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Credinta in zodii vs. dogma liberului arbitru laurastifter Alte Religii 21 23.06.2013 16:54:57
Sfarsitul programat al democratiei sunsray Generalitati 12 10.02.2012 16:07:22
Dogma este obligatorie pentru mantuire catalin2 Dogmatica 137 04.10.2011 16:59:10
Religie, Dogma, Ortodoxism vs Buddhism, Hinduism vs iubirea libera a Divinitatii Tangun Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 126 31.01.2011 17:41:30
De unde avem dogma trinitatii ? Eutifievv_emi Despre Sfanta Scriptura 56 28.02.2010 19:29:42