|  |  | 
|  | 
|  | 
| 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|  Bodhicitta 
			
			Bodhicitta este regina gandurilor. Bodhicitta este o dragoste speciala, este o dragoste puternic lucratoare, pentru ca are o componenta aspirational-volitiva foarte intensa. Este dragostea pentru toate fapturile, unita cu o mare vointa care aspira necontenit sa ajute fiecare faptura, de la zei la demoni, de la om la cea mai mica ganganie, sa atinga fericirea ultima, neschimbatoare. Bodhicitta este cea care a dat, da si va da nastere tuturor Bodhisattvasilor. De aceea merita toate elogiile si veneratia suprema. Trebuie sa ne dam seama ca fara bodicitta, orice am realiza, orice puteri vom dobandi, fie ele si supranaturale - acestea nu sunt de nici un beneficiu real. Chiar daca ajungem sa zburam prin cer, si pasarile o pot face cu usurinta. Fiecare dintre noi am avut aceste puteri miraculoase de multe ori in vietile noastre anterioare, si cu ce ne-am ales in cele din urma? Acum este timpul sa ne imblanzim inimile cu gandul suprem care este bodhicitta. Bodhicitta pacifica mintea si singura incepe sa lucreze prin noi eliberarea tuturor fiintelor. ---------------- Echivalentul crestin al Bodhicittei este Duhul Sfant. 
				__________________ | 
| 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Last edited by Adriana Cluj; 04.03.2012 at 01:07:49. | 
| 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Se poate spune ca este un curs gratuit . pina la urma trebuie sa cercetam toate lucrurile si macar ca nu pastram ceea ce este bun cel putin judecam in cunostinta de cauza prin mintea noastra si nu doar prin a altora incredintati in atotcunaosterea lor nedemonstrata. daca te increzi prea mult in dogma destinata gloatei respingi revelatia care o adugeste sau chiar o poate contrazice in unele mici aspecte. Iisus care este Calea nu este dogma, biserica, traditia sau credinta in El - biserica si credinta nu mintuie pe nimeni caci ele nu sint un scop in sine. Judecata nu se face dupa apartenenta la o biserica sau dupa credinta in Dumnezeu (Iisus). Judecata se face dupa masura desavirsirii caracterului (Lege) si abia apoi dupa prezenta botezului sfint. -credinta in Iisus au si demonii insa ei nu urmeaza pe Dumnezeu prin fapte si nazuinta asadar scopul bisericii , dogmei , traditiei si a credintei in Iisus este jalonarea catre desavirsire la fel cu si alte religii au acelais scop si fara credinta in Iisus iar desavirsirea este evident una interioara , Eu sint in voi si voi in Mine -tocmai prin purificare si manifestarea a calitatilor caracterului care trebuie desavirsit si nu doar prin credinta -doar in acest fel Dumnezeu este Calea. Pina la urma Iisus a venit pentru oile pierdute care erau scapate de sub o calauzire suficienta -restul oilor nu erau pierdute fiindca ele deja aveau conceptul de iretare si nu blestemau pe nimeni de 70 de ori cite 7 asa cum faceau evreii. orice doctrina este doar o doctrina si nu poate fi Adevarul absolut decit daca in acel moment este acolo Dumnezeu insusi intrupat si prezent care poate raspunde la orice intrebare celor care pot purta orice adevar. dogma si traditia nu sint Adevarul, Calea si Viata caci dogma si traditia nu sint Dumnezeu. Dumnezeu este desavirsire, de aceea desavirsirea este Calea , Adevarul si Viata - traseul ,destinatia si beneficiul- lucru valabil in orice doctrina morala iar Iisus este arhetipul divin al desavirsirii care poate fi teologizat sau doar trait. altfel daca credem ca doar dogma crestina sau doar cea ortodoxa jaloneaza spre desavirsite sau ca doar ele sint binecuvintate haric atunci prin aceasta partinire desfiintam Legamintul cu Levi -care nu permite partinire fara sa fie blestemat de Dumnezeu (Maleahi 2 1-10). cum sa fie dogma adevarul deplin atita vreme cit scriptura inca mai are taine, adincimi de nepatruns si intrebari fara raspuns fiind evident inca doar "in parte"? "cel ce crede ca stie nu a cunoscut cum trebuie" caci cunaosterea nu se face dupa canon, traditie si dogma ci personal prin darurile de cunoastere daruite celor care pot purta mult mai mult decit nivelul mediu al dogmei. | 
| 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Postez pentru cei cu minti flexibile, care pot identifica asemanari, analogii intre budism si crestinism asa cum sunt ele prezentate in aceste expuneri, conform liniei traditionale mahayana - nu cum sunt prezentate selectiv si scoase din context portiuni de budism, de exegeti crestini cu scopul de a demonstra 'ratacirea' acestei religii. De ce sunt valoroase si alte puncte de vedere? Este un aspect care nu necesita demonstratie. 
				__________________ | 
| 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   
			
			In budismul mahayana dragostea se cultiva fata de toate fiintele fara exceptie, nu doar fata de oameni.  Aceasta se numeste bodhicitta. Dragostea aceasta universala rasare progresiv dupa o indelunga cugetare in conformitate cu doua metode traditionale de meditatie care sunt: 1. cele sapte verigi cauza efect 2. egalizarea si schimbarea sinelui cu celelalte fiinte Crestinismul are metoda sa specifica: credinciosul cultiva dragostea prin emularea atitudinii si trairii Lui Isus. 
				__________________ | 
| 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|  Renuntare in sens budist 
			
			Dorinta intensa de a fi liber se numeste "renuntare". Noi nu dorim sa fim liberi atata vreme cat nu constientizam, nu realizam natura profunda a acestei lumi care este patrunsa de suferinta. Suntem legati cu fire nevazute de diferite atractii crezand ca in aceasta lume ne putem face un cuibusor caldut. Fara renuntare nu facem nici macar primul pas pe Cale. Si sunt multi pasi care trebuie neaparat facuti. „veti cunoaste adevarul, si adevarul va va face slobozi.” 
				__________________ Last edited by florin.oltean75; 05.03.2012 at 22:05:50. | 
| 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|  Gestionarea energiilor virtuoase sau meritelor 
			
			Un bun administrator isi gestioneaza eficient resursele, cu rezultate maxime. Care sunt resursele unui persoane angajate in practicile profunde ale mahayanei? Resursele sunt energiile virtuoase generate prin infaptuirea virtutilor. Mai jos este descrisa dinamica binecuvantarilor unui Bodhisattva ( o persoana care a reusit sa genereze in continuumul sau mental Bodhicitta): Meritele au particularitati si proprietati binefacatoare functie de tipul de activitate spirituala care le genereaza: 1. daruirile catre fiinte obisnuite si sfinti genereaza merit in natura bucuriei aceasta energie este directionata prin dedicare catre toate fiintele mama nefericite 2. disciplina morala genereaza merit in natura medicamentelor spirituale care vindeca excrescentele dureroase ale faptelor nevirtuoase aceasta energie este directionata prin dedicare catre toate fiintele mama cu tendinte puternice spre non-virtute 3. rabdarea genereaza merit in natura ridicarii karmelor negative foarte grele acest merit este directionat prin dedicare in special catre fiintele mama din iad si cele cu pacate grele 4. efortul genereaza merit in natura puterii acest merit este directionat prin dedicare in special catre fiintele mama slabanogite de pacate 5. concentrarea genereaza merit in natura claritatii acest merit este directionat prin dedicare in special catre fiintele mama confuze, orbite de conceptii gresite 6. intelepciunea genereaza merit in natura libertatii acest merit este directionat prin dedicare catre toate fiintele mama prizoniere in samsara. 
				__________________ Last edited by florin.oltean75; 09.03.2012 at 00:26:09. | 
| 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   
			
			Florine lasand la o parte ce zice nu stiu cine ,spune putin de viitorul tau vesnic ,ce te asteapta pe tine dupa moarte ?chiar sunt curios ce credinta ai sau parere ,dar sa specifici daca crezi din toata inima ta sau ai  doar asa afirmatii fara suport din partea inimii tale. E interesant ce spui dar ai grija ca sunt lucruri interesante care pot fi nefolositoare si chiar daunatoare
		 | 
| 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 | |||
| 
 | |||
|   Citat: 
 Citat: 
 Vezi tu Florin, omenirea are nevoie de un Mantuitor, nu de un filozof. Last edited by ucenic; 10.03.2012 at 22:06:18. | 
| 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 | ||||
| 
 | ||||
|   Citat: 
 Referitor la situatia ipotetica propusa, am citit ca un predicator L-a prezentat pe Isus unui trib de canibali ca pe cineva care-i putea satura vesnic cu cea mai dulce carne. "Carnea dulce" este un beneficiu usor de inteles pentru un canibal, pentru care este dispus sa depuna efort in cultivarea virtutilor: rabdarea, intrajutorarea...si chiar renuntarea progresiva la ucidere pentru o halca consistenta in paradis. Acest pretext este scuzabil, pentru ca omul deprins cu gustul virtutilor nu se mai intoarce usor la nevirtute. Ai dreptate, omenirea are nevoie de un Mantuitor, reprezentarea perfecta a bunatatii si puterii reale de a salva. Dar pentru intelegerea profunda a Mantuitorului avem nevoie de rugaciune profunda, care la randul ei se bazeaza pe contemplatii adanci derivate dintr-o filosofie corecta, fina, penetranta. Filozofia se prezinta diferit, functie de capacitatea intelectuala si inclinatiile fiecarui individ. Budismul are trei nivele de acces pentru cei ce cauta fericirea permanenta. Tot acest urcus, in budism, este "invelit" in ceea ce se cheama practica "refugiului in Mantuitor." Explicarea ei este exhaustiva. Atisha a compus foarte multe tratate numai pe aceasta tema fundamentala, pentru a fi inteleasa corect fiind piatra de temelie a alpinistului catre Dumnezeu. Asa ca a fost supranumit, mai mult in gluma "Refuge Lama" - "Invatatorul refugiului". Pare simplu sa cerem ajutor Mantuitorului - dar nu este. Cand spunem "ajuta-ma Doamne" sau "scapa-ma Doamne" pentru a fi luati pe brate trebuie sa stim cui ne rugam, trebuie sa intelegem profund natura Lui Dumnezeu. Fara practica refugiului un budist nu se poate numi budist, fara ea orice budist este ratacit pentru ca nu primeste ajutor "de sus", in forma binecuvantarilor. Este prima lectie care se preda, iar intelegerea ei devine din ce in ce mai profunda, pe masura adancirii mintii si inimii in natura adevarata a Mantuitorului. Nu toti au nevoie de aceleasi lectii. Conform studiilor proprii, crestinismul este practic o particularizare a budismului in primele sale doua trepte Hinayana, o portiune restransa din Mahayana -- are si un aspect punctual in Tantrayana. Hinayana: meditatiile privind pericolele pacatelor, moartea, lasarea celor lumesti, cautarea propriei salvari... motivatia credinciosului in facerea faptelor bune este preponderent egocentrica - propria salvare de consecintele pacatelor proprii Mahayana: dragostea si rugaciunea pentru ceilalti...motivatia este altruista - cautarea mantuirii pentru ajutarea tuturor fiintelor samsarice - alimentata de o dragoste universala adanca, nediscriminatorie care ia asupra sa toate pacatele fiintelor Tantrayana: rugaciunea isihasta - in budism se regaseste in faza a 2 din yoga finalizarii cu anumite mentiuni ( 2. izolarea vorbirii - prin recitarea de diamant) din sase in total (1.izolarea corpului, 2.izolarea vorbirii, 3.izolarea mintii, 4.corpul de slava, 5.lumina lina si 6.unirea) ...unirea cu Mantuitorul avand la baza exclusiv motivatia altruista universala Aceasta nu inseamana ca un crestin nu atinge perfectiunea unirii cu Cel Iubit. Spun doar ca in crestinism nu avem explicatii detaliate ale procesului. Harul poate scurticircuita toate invataturile...dar aceasta se intampla doar in cazuri exceptionale. 
				__________________ Last edited by florin.oltean75; 11.03.2012 at 12:46:19. | 
|  | 
| 
 | 
|  Subiecte asemănătoare | ||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 15:54:36 | 
| Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 22:05:47 | 
| Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 22:55:18 | 
| Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 11:13:01 | 
| Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 21:14:10 | 
|  |