Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.03.2012, 03:07:37
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Înșelarea în medicină se înțelege mai bine prin studiul înșelării în creștinism 6

Noi românii avem mult sânge vărsat de calvini, mulți mucenici. Noi ne-am apărat credința cu sângele nostru (iar nu cu sângele altora), pentru că noi am învățat să urâm păcatul iar nu pe păcătoși.

După cum vedeți, originea întregului protestantism se află într-o teologie întunecată a dumnezeului mânios, într-o teologie a întunericului și sângelui (al altora iar nu al sângelui propriu pentru adevăr cum fac Sfinții Mucenici), într-o teologie arhiconică, demonică, drăcească.

Ereziarhul Calvin, rămâne un prooroc mincinos după cum spune Domnul nostru Iisus Hristos:

Matei 7:15 Feriți-vă de proorocii mincinoși, care vin la voi în haine de oi, iar pe dinăuntru sunt lupi răpitori.
Matei 7:16 După roadele lor îi veți cunoaște. Au doară culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
Matei 7:17 Așa că orice pom bun face roade bune, iar pomul rău face roade rele.
Matei 7:18 Nu poate pom bun să facă roade rele, nici pom rău să facă roade bune.
Matei 7:19 Iar orice pom care nu face roadă bună se taie și se aruncă în foc.
Matei 7:20 De aceea, după roadele lor îi veți cunoaște.
Matei 7:21 Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri.
Matei 7:22 Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut?
Matei 7:23 Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea.


După roadele lui cunoaștem că a fost prooroc mincinos, după crime și minciuni sau mai bine zis mai întâi după minciunile-hule care L-au făcut pe Dumnezeu să-l părăsească drept pentru care mai apoi a ajuns prin hule criminal închizându-se astfel cercul vicios. Legătura între minciună și crimă prin demoni o arată tot Domnul nostru Iisus Hristos:

Ioan8:44 Voi sunteți din tatăl vostru diavolul și vreți să faceți poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni și nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăiește minciuna, grăiește dintru ale sale, căci este mincinos și tatăl minciunii.

După acest pom, papa de la roma protestanților, cunoaștem că roadele, protestanții de azi, cât s-ar strădui ei, dacă nu se leapădă de lutero-calvninism și orice altă teologie întunecată, devenind ortodocși, precum creștinii apostolici, vor avea și ei aceleași roade, arhiconice sau bacucelice și, după Evanghelie degeaba vor zice la judecată Doamne, Doamne, degeaba vor face minuni, degeaba vor scoate demoni în numele lui Iisus (deși ei îl hulesc ca fiind isus) dacă vor lucra până la sfârșit fărădelegea. Adică, vor fi fără de legea dată de Hristos: Ortodoxia în Biserica Ortodoxă:

Matei 18:17 Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș.


Dar dacă am pomenit de sângele vărsat pentru credință oare cei ce-și varsă sângele pentru erezii, dezbinați fiind de Biserica Ortodoxă, sunt oare mucenici, după cum a sugerat Scoțianul, zicând: pinguini martiri de la polul nord?
Să nu jignim pinguinii. Deși în cărțile ortodoxe de istorie contemporane, din politețea și dorința de a chema pe protestanți și papiști la ortodoxie se zice că ar avea martiri (în înțelesul lumesc), adevărul este altul, subliniat foarte bine de Sfinții Părinți. Cel dezbinat de Sfânta Biserică nu are Sfinți Mucenici ci minciuno-martiri, trădători care, din râvnă rătăcită, (maimuțăreală demonică după mucenicie, insuflată de el slujitorilor lui, ca să-și dea viața pentru el, dorind să fie și el slăvit ca Hristos) își dau viața pentru o idee obsedantă. Este un gest prin care cel ce mărturisește minciuna prin suferirea morții, deci fără posibilitatea de a se mai pocăi, se sinucide pentru diavol. Este un gest prin care se dăruiește ireversibil celui mai mare păcat de pe pământ și din iad: Dezbinarea de Sfânta Biserică. După cum spune Sfântul Ciprian al Cartaginei aceștia nu iau cununa virtuților ci răsplata trădării, pedeapsa îngăduită de Dumnezeu pentru ei, aici pe pământ, pentru a scăpa lumea de slujitorii fanatici ai minciunii. N-ar vrea Dumnezeu să-i piardă dar din uriașa Lui dragoste, smerită, le lasă libertatea (ca și Iudei când s-a spânzurat deși dorea cu sete să-l mântuiască).
Dar ca să nu ne arătăm inventatori de idei ci doar următori smeriți ai Sfintei Predanii Ortodoxe să urmărim cele spuse de Sfânta Biserică cu referire la pseudo-mucenici.

Voi reda mai jos scrisoarea pe care am trimis-o unei doamne ce credea că monofiziții uciși de mahomedani ar fi Sfinți Mucenici.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 06.03.2012 at 03:15:39.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 06.03.2012, 03:18:59
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Pot "mucenicii" ereticilor(papiști,stiliști,monofiziți,uniați,etc. ) să se mântuiască?

Pentru că dumneavoastră v-ați arătat smerenia întrebând, eu trebuie să vă răspund cu smerenie (adică nu de la mine ci mulțumind lui Dumnezeu pentru darurile primite de noi de la Sfinții Părinți).
Este o ispită, veche de când căderea, de a nu merge pe calea împărătească, de mijloc ci a aborda lucrurile la extrem.
Sfânta Biserică este un spital duhovnicesc în care ne regăsim noi bolnavii de tot felul de patimi și numai respectând tratamentele Doctorului nostru Hristos, prin asistenții săi preoții și Sfinții Părinți ne putem vindeca. Ori El le dă prin și în Sfânta Sa Biserică.
Nu este de mirare că și în Sfânta Biserică ne regăsim ba într-un salon, ba în altul, ca fiind ori la o extremă sau alta. Fiind însă în curs de vindecare ni se pot schimba simptomele și să trecem de la un salon la altul.
Dar de vindecat ne vindecăm numai dacă urmăm regimul alimentar, doctoriile și orarul spitalului duhovnicesc.
Astăzi este o epidemie veche (îmi dați voie să-i spun ciumă?) pe care numai Ortodoxia o poate vindeca: dezbinarea.
Este cea mai grea boală pentru că te scoate din spital ca un mort și deci nu mai ai nici o șansă de vindecare după cum spune Hristos:
Matei 18:17 Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș.
Dezbinarea, ruperea de Sfânta Biserică, după cum spune Sfântul Vasile cel Mare, poate fi de trei feluri: erezie, schismă, parasinagogă.
Canonul 1 al lui din Pidalionul de la Neamț 1844:
„Drept aceea pe unele le-au numit eresuri, iar pe altele schisme; și pe altele parasinagoguri (nelegiuite adunări). Deci eresuri pe cei cu totul lepădați și după însuși credința sunt înstrăinați. Iar schisme, pe cei ce pentru oarecare cauze bisericești și întrebări putincioase de a se vindeca, între cei despărțiți. Iar parasinagoguri, pe adunările cele ce se fac de nesupușii prezbiteri, sau episcopi, și de neînvățatele popoare. Precum, dacă vreunul fiind cercetat în vreo greșeală, s-a dezbinat de la slujbă (Liturghie), și nu s-a supus canoanelor, ci luiși și-a răzbunat proiestoșia și slujirea, și s-a dus împreună cu acesta, oarecare părăsind soborniceasca Biserică. Una ca aceasta este parasinagogă. Iar schisma, este a fi cu deosebire pentru pocăință de cum sunt cei în unire cu Biserica. Iar eresuri, precum al maniheilor, și al valentinienilor, și al marchioniștilor, și al înșiși pepuzienilor acestora. Că dea dreptul deosebirea este pentru însăși credința cea întru Dumnezeu.”
1. Eretici sunt așadar cei dezbinați de Sfânta Biserică datorită (dogmelor) credinței lor greșite. De exemplu: arienii (cei ce cred că Hristos este creatură, mulți neoprotestanți de azi), monofiziții (cei ce cred că firea omenească a lui Hristos s-a topit în firea dumnezeiască și ca atare în Hristos este doar o fire, făcând astfel imposibilă mântuirea și îndumnezeirea noastră în Hristos - deoarece ce nu este din noi în Hristos nu poate fi nici veșnic nici îndumnezeit – aceștia sunt armenii, copții, iacobitenii și toți cei ce-și zic „ortodocși vechi orientali”), papiștii (cei ce cred că făptura poate fi infailibilă ca și Dumnezeu) etc.
2. Schismaticii sunt cei ce din pricini de ritual (canoane) se dezbină de Sfânta Biserică. De exemplu că vor neapărat să serbeze cu treisprezece zile mai târziu sărbătorile ridicând calendarul la rang de dogmă (stiliștii), cei ce confundă misiunea sfântă a ierarhilor de a mărturisi ortodoxia cu eresul ecumenist (ideea că se pot mântui oamenii indiferent de credință) și pleacă din Biserică din cauza aceasta (de exemplu cazul Nichita), cei ce confundă actele de identitate cu pecetea lui antihrist și se dezbină de Biserică pentru aceasta etc.
3. Parasinagogile sunt cei ce urmează episcopii și preoții caterisiți, care au aceeași credință, același ritual dar nu au ascultare de Sfânta Biserică, încăpăținându-se să slujească deși sunt opriți de la aceasta.
Toți aceștia fac cel mai grav păcat, după cum spun Sfinții Părinți, dezbinarea de Sfânta Biserică și se rup pe ei și înșeală și pe alții să se rupă de singura lor șansă de mântuire Trupul lui Hristos:
Ioan 15:5. Eu sunt vița, voi sunteți mlădițele. Cel ce rămâne întru Mine și Eu în el, acela aduce roadă multă, căci fără Mine nu puteți face nimic.
Ioan 15:6. Dacă cineva nu rămâne în Mine se aruncă afară ca mlădița și se usucă; și le adună și le aruncă în foc și ard.
Că nu este o părere personală o spun toți Sfinții Părinți, dar ca să înțelegeți acest lucru mai pe scurt vi-l citez doar pe Sfântul Ciprian al Cartaginei, numit de Sfintele Sinoade Ecumenice „Părinte al Părinților”:
„SFÂNTUL. CIPRIAN, DESPRE UNITATEA BISERICII ECUMENICE
Pag 443- 444
XIV.
Asemenea oameni, chiar dacă au fost uciși în numele credinței lor, nu-și vor spăla nici cu sânge greșelile. Vina dezbinării e gravă, de neiertat, și suferința n-o poate purifica. Nu poate fi martir cel ce nu este cu Biserica. Nu intră în împărăția cerurilor cel ce a părăsit Biserica, locțiitoare pe pămînt a împărăției cerești. Hristos ne-a dat pacea, ne-a Învățat să fim uniți și solidari, ne-a recomandat să păstrăm neatinse și necălcate legăturile dragostei și ale înțelegerii; nu poate să se numească martir cel ce nu respectă dragostea frățească. Aceasta ne învață și ne asigură Apostolul Pavel zicînd: «Chiar dacă aș avea atâta credință, încît să pot muta munții din loc, dar dragoste nu am, nimic nu sînt ; chiar dacă aș împărți toată averea mea săracilor, iar corpul meu l-aș da să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi folosește. Dragostea e mărinimoasă și binevoitoare, dragostea nu pizmuiește, nu se trufește, nu se înfurie, nu lucrează cu nebăgare de seamă, nu gândește răul, toate le iubește, toate le crede, toate le speră, toate le rabdă» 46. Dragostea niciodată nu va cădea, zice Pavel, căci ea va domni întotdeauna, prin unitatea fraternității și solidarității va dura veșnic. Nu poate ajunge dezbinarea în împărăția cerurilor, la răsplata lui Hristos care a zis : «Aceasta este porunca Mea : să vă iubiți unii pe alții așa cum v-am iubit Eu pe voi» 47. Nu poate îndeplini această poruncă cel ce prin dis¬cordia perfidă a încălcat dragostea lui Hristos. Cine n-are dragoste nu-L are pe Dumnezeu. Apostolul Ioan spune : «Dumnezeu este dragoste și cel ce rămîne în dragoste rămîne în Dumnezeu și Dumnezeu rămîne în el» 48. Nu pot rămîne cu Dumnezeu cei ce nu vor să fie uniți în Biserica lui Dumnezeu. Chiar dacă vor arde pe rug sau vor fi dați fiarelor sălbatice, aceea nu va fi coroana credinței, ci pedeapsa trădării, și nu sfârșitul glorios al celui cu virtute religioasă, ci moartea din disperare. Unul ca aceștia poate fi ucis, dar nu poate fi încoronat. Mărturisește că e creștin, ca și diavolul care adesea minte că e Hristos, căci însuși Domnul ne atrage luarea-aminte și zice : «Mulți vor veni în numele Meu spunând : Eu sînt Hristos, și pe mulți vor înșela» 49. După cum el nu e Hristos, chiar dacă înșeală cu numele, la fel nu poate fi creștin cine nu rămîne în Evanghelia lui Hristos și a adevăratei credințe.
46. I Cor. XIII, 2—8.
47. In. 15, 12
48. In. 4, 16.
49. Mt. 24, 5

XV.
Căci a profeți, a scoate demonii, a face multe acte de virtute pe pămînt este lucru mare și admirabil, dar nu dobândește împărăția cerească cel ce înfăptuiește toate acestea, dacă nu merge respectând drumul drept al adevăratei credințe. Vestește Domnul și zice : «Mulți îmi vor spune în ziua aceea : Doamne, Doamne, oare nu în numele Tău am profețit, nu în numele Tău am scos demonii, nu în numele Tău am săvârșit mari fapte de virtute ? Atunci Eu le voi răspunde : Niciodată nu v-am cunoscut, fugiți din fata Mea cei ce ați înfăptuit nedreptatea»”
Așadar vedeți că ereticii pot face și minuni (având harul chemător sau extern al Duhului Sfânt) sau false minuni (lucrând cu demonii) dar nu se pot mântui deoarece, fiind în dezbinare nu au harul intern sau mântuitor.
Nu vă mirați așadar de performanțele unor oameni care nu sunt în Sfânta Biserică de a muri pentru un ideal. Nu știți oare și de comuniști și de mahomedani care au râvnă rătăcită și se duc chiar și la moarte pentru ideile lor, fiind împuterniciți de chiar dracii cărora le slujesc?
Duhurile necurate sunt numite măscăricii lui Dumnezeu, ele nu fac nimic original ci doar copiază pe Dumnezeu dar trag slava faptelor către ele. Foarte mult își dorește Satana să aibă falșii lui mucenici pentru a atrage pe câți mai mulți spre el.
Pravila lui Nicodim Sachelarie ne învață însă că:
1686. „- Râvna este puterea sufletească în continuă desfășurare pentru realizarea faptelor bune, pentru un ideal. Râvna cea bună pornește din credință și devotament față de poruncile lui Dumnezeu, "în sârguință fiți fără preget, fiți plini de râvnă cu duhul, slujiți Domnului, bucurați-vă în nădejde, fiți răbdători în necazuri, stăruiți în rugăciune" (Rom. 12,11-12). Râvna rătăcită stăpânește pe omul care se călăuzește de idei bune, dar le înțelege greșit și le aplică rău, înșelându-se de poftele încăpățânării și ale slavei deșarte, așa cum au făcut toți ereticii, dintre care unii chiar și-au vărsat sângele spre pierzarea lor și bucuria diavolului (Rom. 1,18; 2, 8; I Tim. 1, 20; II Tim. 3,1-8). Rătăcirea se strecoară mai mult acolo unde este o disproporție între lumina rațională a adevăratelor dogme și între râvna împlinirii unor intenții bune, călăuzite de un sentimentalism needucat și năvalnic, alimentat de rătăciri tăinuite ale imaginației mintale. Leacul râvnei păcătoase este ascultarea de legea Domnului păstrată de biserică și supunerea canonică sub oblăduirea ierarhiei canonice, că "Nimeni nu poate să aibă pe Dumnezeu de Tată, dacă n-are Biserica de mamă" (Sf. Ciprian -D. unitatea Bis. 4).”

Nu înseamnă că deoarece comunismul apără ateismul, mahomedanismul apără pe Mahomed ar fi mai rele decât papismul, monofizismul care susțin că slujesc lui Hristos. Cu cât o minciună este mai apropiată de adevăr este mai periculoasă deoarece nu poate fi sesizată și amăgește mai ușor și pe mai mulți.
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.03.2012, 03:21:20
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Pot "mucenicii" ereticilor(papiști,stiliști,monofiziți,uniați,etc. )să se mântuiască?2

Tot în aceeași pravilă suntem învățați așa:
2044. „Ocultismul sau esoterismul este falsa știință cultivată de mințile înfierbântate, prin care ocultiștii spun că posedă un simț superior celor obișnuite, și prin care ei ajung să cunoască rădăcinile adevărurilor. în realitate, nu este decît o înșelăciune a diavolului, care a înșelat pe oameni sub diferite forme ale idolatriei, spiritismului și altor practici, pornind de la anumite realități fizice și psihice, pentru ca pe temeiul unui adevăr parțial, să ducă la o rătăcire și mai mare a minciunii înșelătoare. Ocultismul se manifestă parțial sub alte nume, osândite de biserică. Orice nume ar purta el, trebuiește demascat și osândit, fiindcă orice fel de rătăcire cu cît conține mai mult adevăr în ea, cu atît este mai periculoasă" (V. Dogmele).”
Desigur că nu trebuie să ne crispăm în a vedea locurile în care este sfințenie de la Dumnezeu sau Maica Lui sau Sfântul Mina sau orice alt Sfânt din Țara Sfântă sau Egipt doar pentru că sunt azi administrate de păgâni sau eretici. Nu se spurcă ortodocșii de la eretici decât în două situații fie că îi consideră sfinți (cum fac ecumeniștii) fie că îi alungă cu ură sau groază (cum fac zeloții). Îi putem primi, le putem arăta dragoste, putem merge la ei. Dar, Doamne ferește! să nu luăm în deșert Ortodoxia zicând că poate cineva să se mântuiască fără Ea sau că ar putea fi vreun sfânt neortodox.
Atitudinea cu discernământ a Avvei Macarie ne este de mare folos:
„Se spunea despre Avva Macarie egipteanul că a urcat odată de la Sketis la muntele Nitriei; și când s-a apropiat de loc, îi spuse ucenicului său: ia-o puțin înainte. Și când a luat-o el înainte, s-a întâlnit cu un popă al grecilor (păgâni), (care alerga ducând cu el un lemn) iar fratele i-a strigat: ai, diavole, unde fugi? Acela s-a întors, l-a bătut bine, și l-a lăsat aproape mort. Ceva mai departe, i-a ieșit în cale, alergând, avvei Macarie, care i-a zis: sănătate, sănătate, truditorule! El s-a minunat, venind la el, și îi zise:
– Ce bine ai văzut la mine, de m-ai agrăit?
– Că te-am văzut trudindu-te și nu știi că în zadar te ostenești.
– Și pe mine m-au răscolit binețele tale, și mi-am dat seama că ești de partea lui Dumnezeu. Alt călugăr rău m-a întâlnit și m-a înjurat; eu i-am dat o bătaie soră cu moartea.
Bătrânul pricepu că era ucenicul lui. Iar popa îi cuprinse picioarele, spunându-i: nu te las dacă nu mă faci monah. Și s-au dus până unde era călugărul și l-au luat în spate de l-au dus la biserica muntelui. Când l-au văzut părinții pe popa păgân, au fost uluiți; apoi l-au făcut monah. Și mulți dintre păgâni s-au creștinat din pricina lui. Iar Avva Macarie a zis: vorba rea îi face răi și pe cei buni, dar vorba bună și pe cei răi îi face buni.”
Nici să urâm sau să disprețuim (nici măcar în sinea noastră ascunsă) pe eretici cum a făcut ucenicul zelot, dar nici să ne înșelăm sau să îi înșelăm pe eretici că s-ar putea mântui fără Ortodoxie, ci arătându-le dragoste, cu iscusință să îi atragem la mântuire, adică la Singur Ortodoxia.
Noi avem și putem să le dăm cu dragoste sfințenie dar de la ei nu avem ce lua după cum ne arată tot pravila lui Nicodim Sachelarie:
35. -..."Fiindcă monahii (M-rii Sinai) întreabă dacă se cade a se da panaghia (pâinea binecuvântată) la masă, închinătorilor armeni [notă adică monofiziți ca și copții așa zișii creștini din Egipt care nu țin de Patriarhia Ortodoxă de Răsărit din Alexandria], noi zicem să le dați lor și anafora, căci sînt creștini și pentru aceasta vin de se închină la locurile sfinte din îndepărtări. Pentru noi, deși sînt schismatici și, din pricina unor învățături greșite, sînt eterodocși, dar sînt creștini cu credința și cer cu evlavie sfințire de la noi, pe care trebuie să le-o dăm . "Căci" a nu da cele sfinte câinilor" se înțelege despre cei fără credință, cum sînt iudeii, mahomedanii și maniheii și alții, care se fățărnicesc a fi creștini, fără a fi cu adevărat creștini, de aceea și urmează: "ca nu cândva, întorcându-se, să calce în picioare cele sfinte și să ne rupă și pe noi, căci sînt porci, iar cei ce caută cele sfinte cu credință și le primesc cu evlavie, nu sînt de soiul porcilor".
Ascultați și pe Domnul, care zice: "Cel ce nu este împotriva noastră, cu noi este; și pre cel ce vine la Mine, nu-l voi scoate afară". Taina cea mare a împărtășirii să nu le-o dați; Iar, dacă vreunul s-ar îmbolnăvi și ar voi să rămână în mânăstire și s-ar lepăda de învățătura lor, mărturisind credința ortodoxă, să fie învrednicit și de Sfânta împărtășanie. Aceasta este credința Bisericii sobornicești... "Voi să nu luați sfințire de la ei, pentru că sînt eterodocși..."- Scris. Patr. Ghenadie
II, ( + 1456).
Așadar, în final, vă doresc multe pelerinaje cu bucurie, mi-aș dori să „pelerinez” cu dumneavoastră sau măcar să vă cunosc. Dar vă rog din toată inima și cu toată dragostea nu mai considerați mucenici pe copți, chiar dacă au fost omorâți de mahomedani, ca să nu-L mâhniți pe Duhul Adevărului, Mângâietorul și să nu vă faceți vinovată Sfintelor Canoane recunoscute de Întreaga Sfântă Biserică:
Pidalion Neamț 1844
„CANONUL 45
Episcopul, sau prezbiterul, sau diaconul, împreună cu ereticii rugându-se, numai să se afurisească. Iar de au dat lor voie, ca unor clerici a lucra ceva, să se caterisească. [Apostolic, can. 65; Sinod 3,can. 2, 4; Laodiceea, can. 6, 9, 32, 33, 34, 37; Timotei, can. 9]
TÂLCUIRE
Canonul acesta rânduiește, că oricare episcop, sau prezbiter, sau diacon numai împreună s-ar ruga, dar nu și împreună ar liturghisi, cu ereticii, să se afurisească. Că cel ce împreună se roagă cu afurisiții (precum acest fel sunt ereticii) trebuie împreună a se afurisi și el, după canonul 10 al acestorași Apostoli. Iar de au iertat ereticilor acestora să lucreze vreo slujire, ca și clerici, să se caterisească. Fiindcă oricare cleric va și liturghisi (împreună liturghisi) cu cel caterisit (precum unii ca aceștia sunt și ereticii, după canonul 2 și 4 al soborului 3) împreună se caterisește și el, după al 11-lea al Apostolilor. Că se cuvine pe eretici să-i urâm și să ne întoarcem fețele despre ei, dar nu cândva și să ne rugăm împreună cu ei, sau să iertăm lor a lucra vreo slujire bisericească, ori ca niște clerici, ori ca niște ierei.
Din Sfintele Canoane ale sinodului de la Laodiceea
CANONUL 9
Să nu fie iertat a merge cei ai Bisericii, la cimitirele, ori la cele ce se zic martirii ale tuturor ereticilor, pentru rugăciune, ori pentru vindecare. Ci unii ca aceștia, de vor fi credincioși, să se facă achinoniți (neîmpărtășiți) până la o vreme, iar pocăindu-se, și mărturisindu-se că au greșit, să se primească. [Apostolic, can. 45]

TÂLCUIRE
Nu numai ereticii nu se cade a intra în Bisericile Dreptslăvitorilor, ci nici cei ai Bisericii, adică mirenii cei credincioși, să meargă la cimitirele (țintirimele) ereticilor, unde oarecare numiți ai lor sau îngropat, ori la lăcașurile, în care mucenici ai ereticilor sunt îngropați; că mulți și din eretici în vremea goanei și a idolatriei, până la moarte au suferit, pe care mucenici i-au numit cei de o socoteală cu dânșii. Dar nicidecum ortodocși creștini, zic, se cuvine a merge la aceștia, ori pentru rugăciune, sau pentru a se vindeca, adică, sau pentru ca să-i cinstească, ori pentru a căuta tămăduire de la aceștia în bolile lor. Iar câți vor voi a o face aceasta, poruncește canonul acesta, să se afurisească pe o vreme, până când se vor pocăi, și vor mărturisi că au greșit. Vezi și pe cel 45 apostolesc.
CANONUL 34
Tot creștinul nu se cade a părăsi pe martirii lui Hristos, și a se duce la pseudomartirii (mincinoși mucenici) ereticilor, sau la însuși cei ce merg către mai înainte zișii eretici. Că aceștia sunt străini de Dumnezeu. Deci cei ce se vor duce la dânșii fie anatema.
TÂLCUIRE
Canonul 9 al acestuiași sinod, după Valsamon, numai cât afurisește pe cei ce merg la mormintele minciuno-mucenicilor ereticilor. Fiindcă au mers amăgindu-se, pentru că au nădăjduit, oarecare ajutor la boalele lor de la dânșii, iar acesta anatematisește pe cei ce merg la dânsele, fiindcă au lăsat pe adevărații mucenicii lui Hristos, și despărțindu-se de Dumnezeu, sau dus la minciuno-mucenicii aceia, cu tot sufletul, și plecarea lor. Drept aceea și după deosebita plecarea sufletului lor, deosebit și de canoane s-au certat. Vezi și pe cel 45 apostolesc.”
Și atenție!!!
După Pravila lui Nicodim Sachelarie:
„AFURISIREA
11. - Afurisirea sau excomunicarea este excluderea credinciosului din comunitatea Bisericii, cînd se face vinovat de păcate contra credinței sau a moralei (Matei, 18,17; Cor. 5, 2-5; I Tim. 2, 20; Tii,3, io). Ea este de două feluri:
a) duhovnicească-internă, cînd credinciosul este oprit de la împărtășire sau de la alte slujbe pentru o vreme;
b) cînd un credincios devine un necredincios public și se iau măsuri administrative publice contra lui, înlăturându-l din obștea creștină. Numai cel ce se îndreaptă, este reprimit. (îi Cor. 2, 6-10). Clericul, mai întîi se caterisește și, dacă este cazul, apoi se afurisește temporar sau definitiv, iar cînd stăruie în erezie și în răutăți, se dă anatemei. Afurisirea publică o face numai arhiereul - și mai ales sinodul - care are dreptul s-o și ridice, cînd cel vinovat s-a îndreptat.
2(Const. Ap. VII. 34).
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.03.2012, 03:22:28
ALEXANDRU ANASTASIU's Avatar
ALEXANDRU ANASTASIU ALEXANDRU ANASTASIU is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 13.03.2010
Locație: România
Religia: Ortodox
Mesaje: 362
Implicit Pot "mucenicii" ereticilor(papiști,stiliști,monofiziți,uniați,etc. )să se mântuiască?3

ANATEMA
- Anatema este cea mai grea pedeapsă pe care o poate da Biserica. Ea se dă contra celor ce disprețuiesc și atacă adevărurile dogmatice, morale și de cult și prin aceasta, ei duc la rătăcire și pierzare de suflet pe cei neștiutori, devenind periculoși societății bisericești. Anatema cuprinde blestem, afurisenie și predare a celui anatemisit pe mîna satanei, de care ascultă și ale cărui fapte și misiune o împlinește, devenind mort sufletește și vrăjmaș lui Dumnezeu. Ceea ce este pedeapsa cu moartea în legile de stat, este anatemisirea în legile Bisericii. (Exod. 8,32; Lev. 20,1-22, Deut. 13,1-10; 17,1-9; 20, 2-15; Mat. 21,18; Rom. 9, 3; I Cor. 5,1-3; 16, 2-12; Gal. 3, 8-9; Const. Ap. II, 28,47-50). Prin anatemisire, "se afierosește acela diavolului și mai mult să n-aibă parte de mântuire și să se facă înstrăinat de Hristos" Pidal. N. f. 269”
Eu sper că nu v-am speriat, iar dacă v-am speriat să mă iertați deoarece am încercat cu dragoste și din dragoste să vă arăt o greșeală (păcat făcut din neștiință) ca să nu devină vină (păcat cu știința). Dumnezeu vede că azi oamenii nu mai au lămurită credința și așa că nu o să vă certe dacă vă întoarceți de la greșeală și vă spovediți. Noi când încălcăm Sfintele Canoane suntem vinovați lor dar până nu se pronunță duhovnicul nu suntem și pedepsiți cu certarea lor. Sfintele Canoane nu sunt sperietori rigide ci nespusa îmbrățișare a Bisericii pentru noi ca să ne arate de ce trebuie să ne ferim ca să nu-L supărăm pe Dumnezeu.

Că spune Sfântul Marcu Ascetul:
"Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Cu dragoste, Alexandru

Dacă ne va ajuta Bunul Dumnezeu vom termina data viitoare cu roadele lui Francisc în istoria României și apoi vom trece la a descrie doar înșelarea din medicină.
Dacă nici cei care își dau viața pentru/prin înșelare nu sunt primiți de Dumnezeu (chiar dacă unii îi consideră mucenici) darămite cei ce iau viața altora prin înșelare
(fie că sunt tiranii eretici ce asasinează personal sau în grup,
fie că sunt cei ce practică medicina demonică și îmbolnăvesc direct drăcește sau indirect prin escrocherie - ne lăsând pe omul păcălit să meargă la adevărata medicină și astfel scurtându-i viața)
vă dați seama ce pedeapsă vor suporta...

Doamne ajută!
Vă doresc un post cu roade duhovnicești neînșelătoare, adică întru pocăință...
__________________
1Ioan 4:1
Iubiților, nu dați crezare oricărui duh, ci cercați duhurile dacă sunt de la Dumnezeu, fiindcă mulți prooroci mincinoși au ieșit în lume.


SF. MARCU ASCETUL: "Atâta adevăr se află în spusele cuiva câtă siguranță îi dau smerenia, blândețea și dragostea"

Acum este publicată și viața (audio) Bătrânului care mi-a lămurit credința în iubire, aici:
Fratele Traian Bădărău (Tătăică)

Pentru cine dorește să fie ctitor la Catedrala Mântuirii Neamului, iată legătura.

Last edited by ALEXANDRU ANASTASIU; 06.03.2012 at 03:36:05.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
bioterapie, înșelare demonică



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre pacate si despre Canoanele duhovnicilor gheorghecoser23 Preotul 5 25.06.2008 18:01:23