![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Inainte...
Sunt casatorit si am doi copii. Am fost botezat de prunc in biserica ortodoxa. Ateu pana la varsta de 18 ani (1990) cand am vazut pentru prima oara filmul Iisus din Nazaret al lui Zeffirelli. Atunci Dumnezeu mi-a cucerit inima pentru prima oara. Insa asta nu a schimbat nimic in viata mea. Acelasi om vechi, prins in pacat. M-am casatorit in 1992 si in timp am devenit mai aproape de biserica. Eram nelipsit de la slujbe, incepusem sa cant si pe la strana si eram prins si in treburile obstei parohiale. Citeam in cartile bisericesti. Devenisem foarte zelos in credinta mea, vroiam sa fac foarte multe penru Dumnezeu. Chiar imi venise ideea nebuna ca sa imi parasesc familia si sa ma calugaresc. Am si facut astfel numai ca atunci cand am ajuns la un schit, staretul lacasului mi-a explicat si am inteles ca, atata vreme cat nu exista o buna invoiala intre mine si sotia mea, faceam un pacat inaintea Domnului. M-am intors rusinat de isprava mea insa in timp, usor, usor, inima mea de crestin s-a racit... Asa am ajuns si am parasit si viata din biserica.. In prezent... Au trecut anii. Din 2006 lucrez intr-un sistem militar – la pompieri. Totul (convertirea mea) a inceput in anul 2009 cand am cunoscut doi colegi de alta confesiune. Alta decat ortodoxa si alta decat cea in care sunt acum. Sunt o fire foarte sociabila, iar intr-un grup am tendinta de a fi lider (recunosc acest defect si ma rog Domnului sa lucreze smerenie la caracterul meu). Aveam mereu tendinta de a-i coontrazice, de a-i provoca insa ei imi raspundeau doar cu versete din Biblie... un teren necunoscut de mine. Iar ceea ce imi repetau mereu era ca nu vor ca sa fac ca ei nici sa merg dupa ei. Doar sa citesc, pentru ca argumentatiile mele aveau un suport subred, nefondat, nascut din dorinta de a-i arata pe ei gresiti in "sectarismul" lor. Asa am ajuns sa citesc Biblia - bineinteles ortodoxa. Numai ca ceea ce citeam acolo se regasea mai mult in expunerile lor pasnice decat in argumentatiile mele vehemente. Apoi am inceput sa ma rog si sa cer de la Dumnezeu sprijin, lumina, intelepciune. Asa a devenit cititul Sf.Scripturi o placere... O nevoie launtrica ma impingea sa citesc mai mult si mai mult in Noul Testament iar intalnirile noastre se transfosmasera din discutii aprinse si ironice in sfaturi pline de intelepciune Biblica. Ca si confirmare aveam aceasta certitudine - Biblia ortodoxa cu care verificam in detaliu orice subiect. Am fost si la ei in adunare si cu ei impreuna la evanghelizari insa inima mea a ramas intr-o bisericuta, dintr-o alta confesiune, unde m-am si botezat, repet: conform convingerilor mele biblice. Nu fac aici nici un fel de lobby, de prozelitism. Sub nici o forma. Sunt dintre putinii din confesiunile heterodoxe care considera ca in biserica ortodoxa este mantuire si am convingerea ca sunt asemenea celor putini la numar dintre ortodcsi care considera ca nu numai in biserica ortodoxa exista mantuirea. Crezul meu este ca da, mantuirea este numai in Biserica lui Hristos, Biserica de pe fata intregului pamant, indiferent de denominatiune, Biserica tuturor vremurilor de 2000 de ani incoace. Eu stiu ceea ce cred. Eu stiu in Cine ma incred. Cred cu tarie in tot ceea ce fac inaintea lui Dumnezeu. Studiez foarte mult. Biblia? Nu o stiu pe de rost cum gresit am lasat sa se inteleaga. O am la dispozitie electronic in trei versiuni ortodoxe, in peste cinci in engleza, precum si originalele in ebraica, respectiv in greaca. Nu ma mandresc cu asta. Subliniez faptul ca nu sunt "purtat" de vant. Citesc din Sfintii Bisericii Rasaritene: Origen, Sf.Ioan Gura de Aur, Sf.Vasile Cel Mare, Sf.Antonie in plus m-am abonat si la newsletter-ele acestei comunitati ortodoxe. Insa in paralel citesc mari evanghelisti si misionari ai lumii, prin care s-au increstinat locuri de pe acest Pamant. Acum... la sfarsitul marturiei mele... declar sustinut si fara tagada, inaintea lui Dumnezeu si a voastra a tuturor ca Il iubesc pe Dumnezeu si il iubesc pe om. Marturisesc pe Iisus Hristos ca Fiul lui Dumnezeu si, dupa cum El a spus, Singurul in care este mantuire. Biserica Lui este trupul Lui, al carui Cap El este. Pentru a fi copilul lui Dumnezeu trebuie sa te nasti din nou. Toti cei nascuti din nou -din Apa si din Duh- sunt copiii lui Dumnezeu, prin Iisus Hristos. El va reveni sa isi ia biserica, mireasa Lui care va fi gasita fara pata, fara zbarcitura, fara cusur. Si pe aceia pe care ii va mantui ii va si proslavi. Binecuvantat sa fie Mielul lui Dumnezeu, care S-a jertfit pentru iertarea pacatelor noastre, care a murit si care a inviat, singurul prin care Dumnezeu ne socoteste drepti inaintea Sa. Ma opresc aici. Am spus cine sunt in Hristos. Am marturisit ceea ce cred din toata inima mea. Daca are cineva a ma judeca, poate sa o faca, insa va rog, numai cu Biblia in mana. Ma rog Domnului nostru Iisus Hristos sa aduca lumina, intelepciune si dragoste in inimile noastre, sa Il vedem si sa Il iubim pe El mai intai si mai apoi sa ne vedem si sa ne iubim unii pe altii. Si harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi cu toti. Amin. Last edited by ucenic; 10.03.2012 at 00:43:01. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Iti multumesc, frate, pentru emotionanta, curata ta marturisire.
Dumnezeu sa te binecuvinteze, frate! Slava lui Dumnezeu pentru toate! P.S. Tendinta de a fi lider... De ce nu? E un dar al Domnului. Poti fi lider in fapte bune, in smerenie... Asa sa te lumineze si sa te sprijine Bunul Dumnezeu! Last edited by ioan cezar; 10.03.2012 at 00:49:53. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu presupun, frate drag al meu in Domnul Hristos, ca "smecheria" e tocmai alta: sa iubim pe Dumnezeu, pe aproapele, inclusiv pe vrajmasi, pe noi insine concomitent. Cu polul cel mai arzator, desigur, in Domnul. Insa mereu simultan. Nu pot sa iubesc acum pe Domnul, apoi (sa zic peste vreo ora) pe Ion, apoi pe dusmanul meu x, apoi, de imi mai ramane putin timp liber sa ma iubesc in sfarsit si pe amaratul de mine...:) Capacitatea de a iubi creste in noi simultan in toate directiile. La inceput ne iubim doar pe noi (centrare pe Eu). Apoi incepem decentrarea si dezvrajirea: sa iubim, prin lucrarea harului, si pe aproapele si pe Domnul si pe vrajmasi. Se extinde cercul iubirii. Cu vremea, prin incercari, prin nevointa umilita si har, pe primul loc trece (ca valoare, ca importanta, ca grad) dragostea de Dumnezeu iar aceasta inseamna ca, cu cat sunt mai aproape de Domnul sunt mai aproape simultan de intreaga Lui zidire. Nu cred ca e posibil pe rand, alternativ ori succesiv, ci simultan. Problema imi pare de intensitate (prin curatie, prin dezvrajire, prin despatimire), iar nu de succesivitate. Cum se muta intensitatea si ierarhia dragostei in noi? E o problema de grad, prin har si prin participarea personala (deschiderea inimii, despietrirea, inmuierea cerbiciei, umilinta - decentrarea smerita de pe sine, depasirea dureroasa pentru Eu a egofiliei) insa dragostea se exprima simultan in toate directiile, dupa cum Soarele isi trimite razele in absolut toate directiile, intrucat iubirea din noi e ca natura una singura (dar noi o despartim analitic, datorita mintii, in variate forme de iubire, ajungind sa punem conflict in insasi natura iubirii, dar asta e doar o facatura a mintii, o schisma grava, o fractura adinca), inima e una, Este Unul Dumnezeu, lucreaza in inima noastra Insusi Duhul Sfant, Unul in Multiplicitatea manifestarii Sale. Cum iti pare acceptiunea mea? Last edited by ioan cezar; 10.03.2012 at 01:21:44. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ati remarcat cum pun unii conflict intre iubirea de natura si dragostea de Dumnezeu? Intre dragostea naturala si dragostea duhovniceasca?
Ati sesizat cate topicuri pe aceasta falsa tema? Eu cred ca inca nu sesizam ca dragostea e una, diferite sunt insa constructiile noastre mintale si atasamentele personale. Exista insa o problema de grad, de ierarhie. Dumnezeu ne cere sa Il iubim pe El in varful ierarhiei, deoarece El este polul suprem al piramidei dragostei si Insusi Izvorul ei. Pacat este a iubi un element al ierarhiei, de pilda a iubi pe omul cutarescu (copilul, mama, tata, sotia etc.) mai mult decat pe Domnul. Nu e decat in mintea noastra necuratita un conflict intre dragostea de Dumnezeu si dragostea pentru o furnica. In realitate, eu cred cu tarie ca intre aceste doua continuturi ale iubirii omenesti este o continuitate. Totul curge si decurge din dragostea de Dumnezeu. Din dragostea noastra pentru El si din dragostea Lui pentru noi, mai intai... Dar noi suntem scindati in adinc, deci conflictuali in noi insine si intre noi. Mintea si inima nu ne sunt in contact intim... De aici atatea certuri exclusiviste, toate ale mintii rupte de inima; ori cu Domnul ori cu omul etc. Dar oare, cine e cu Domnul nu e si cu omul? Deoarece Domnul Este astfel. Iubirea este numele Domnului. Sinteza prin care toate formele dragostei devin una singura, Multiplul devine Unul, nu e posibil sa fie operata de mintea noastra. Iar cand o facem in vreun fel, asta e artificial si mereu deficitar, efemer, supus dezamagirii si tuturor nepotrivirilor. A vedea pe Unul este lucrarea lui Dumnezeu, nu a omului. Last edited by ioan cezar; 10.03.2012 at 02:31:53. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Exprimarea "mai apoi" este aici cu sensul de "mai intai de toate", "mai presus de" asa cum deriva din porunca domnului Iisus, din Sf.Evanghelie. Chiar acum cand scriu aceste randuri constat ca termenul folosit de mine este cel mai nepotrivit din toate. Obiectiunea fratelui meu este corecta si avenita, iar postarea lui ulterioara defineste mai bine acest lucru. "Invatatorule, care este cea mai mare porunca din Lege? Iisus i-a raspuns: Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau si cu tot cugetul tau. Aceasta este cea dintai si cea mai mare porunca. Iar a doua, asemenea ei, este: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." (Matei22:36-39) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Asa cum spunea si Catalin,cei care trec de la ortodoxie la alte culte,o fac datorita unei slabe pregatiri teologice,dar mai e ceva ,care nu poate fi definit cu precizie. Vroiam sa scriu altceva ,dar mi'a venit intre timp o idee.Sa iti dau un exemplu de convertit:Klaus Kenneth.Acesta a fost de la nastere catolic,insa datorita unor abuzuri ale unui preot ,a parasit religia,si a cautat Adevarul in alta parte,de fapt in toata lumea.Dupa ani de peregrinari,s-a intalnit din nou cu Iisus ,in religia protestanta,cu ajutorul unor prieteni. Insa cautand ADEVARUL,a ajuns la final la adevarata religie ,cea ortodoxa,intrand in contact cu parintele Sofronie,ucenicul Sfantului Siluan.Ti-as recomanda de aceea sa ii citesti cartea 2 milioane de km in cautarea Adevarului. Acum revenind la ceea ce vroiam sa scriu.Pentru cine are rabdare si curiozitate in aceasta directie,Biblia este talmacita in mod exemplar de marii Parinti ai Bisericii Ortodoxe.Avem Filocalia si celellate scrieri minunate ortodoxe,cu ce le putem compara? Avem intreg Munte Athos,unde sunt calugari ortodocsi,avem Sfintii a caror amintire o avem prin minunatele icoane.....O avem pe Maica Domnului,care este o adevarata mama pentru toti credinciosii.Iar apoi,ca o incununare a toate il avem pe Iisus Hristos. Protestantii sunt mai saraci.Ei au renuntat la toate aceste bogatii,nu ii recunosc pe prietenii lui Hristos ,sfintii,pe Maica Lui,iar Biblia,in loc sa profite de scrierile marilor Parinti ,le talmacesc dupa propria minte,sau a unor prieteni. Eu nu ma hranesc doar cu Biblia,si cu aceasta,dar si cu scrierile Sfintilor Parinti,ma hranesc cu pildele lor de vietuire si gandire,ma hranesc cu imaginile sfinte ale icoanelor,si cu atmosfera plina de har din Biserica. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
[M-am gandit sa postez povestea convertirii unui american la ortodoxie, caci pe mine m-a impresionat f.mult.]
Povestea unei convertiri la ortodoxie si la… Romania “Românii sunt mai liberi ca americanii, aici poți discuta cu polițistul ca oamenii. Poți să ieși din mașină, să faci o glumă, nu trebuie să stai nemișcat cu mâinile pe volan și să arăți frică”, spune Father John, așa cum este cunoscut la Biserica Rusă din Capitală părintele John Downie, americanul devenit preot ortodox. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Cum se vede ortodoxia la el acasă
Până în acea zi însă, Father John vede tradițiile românilor, care nu au nimic de-a face cu ortodoxia, dar și superstițiile care ne macină ca nație. “Probleme mari sunt în momentul în care vine cineva care nu s-a spovedit 20 de ani sau niciodată. Și nu știi exact cât înțelege și cât nu înțelege, adică sunt lucrurile care mi se par de bază și pe care orice om care a crescut într-o cultură creștină ar trebui să le știe”, explică părintele John Downie. “E vorba că trebuie să te rogi pentru dușmani, adică să nu scrii un pomelnic în care să treci “Cutare, Georgescu, să fie pedepsit de către Dumnezeu”. Asta este oarecum șocant, uimitor, să zicem așa. Ar mai fi, din nefericire, tot felul de superstiții, tradiții, cum a spus Părintele Cleopa, “de la baba citire”, adică niște tradiții care nu au nicio legătură cu ortodoxismul“. El dă exemplu obiceiurile de înmormântare. “O dovadă e momentul în care preotul spune la mormânt “se dezleagă păcatele omului sau femeii” și oamenii stau foarte aproape să vadă dacă se dezleagă ața legată la piciorul decedatului. Mi se pare absurd, foarte absurd. Aproape la fiecare înmormântare, toți stau cu foarte multă grijă să vadă dacă se dezleagă ața, în exact momentul potrivit. Arată o perspectivă foarte naivă asupra Tainei și-asupra oamenilor“, afirmă John Downie. Loganul, sarmalele și ispita McDonald’s Father John, americanul născut în urmă cu 40 de ani într-o familie prezbiteriană și care s-a convertit la ortodoxism, conduce un Logan și mănâncă sarmale și mici. Se ferește de McDonald’s, deși recunoaște că este o ispită, și în fața copiilor vorbește în engleză, dar și în românește. “Încerc să-l pun pe cel mare să vorbească în engleză, dar nu vrea, e mai greu”, povestește pentru gândul preotul. Altfel, ține toate posturile și nu i se pare deloc greu. “Posteam chiar înainte să vin aici. A fost puțin mai greu în America. Acolo nu știa nimeni ce înseamnă post. Trebuia să întreb – are ouă, are lapte, are unt? Aici este un pic mai ușor – sunt produse de post“. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
(Interviu de Gh. Ciocioi, pentru revista “Lumea credintei”, acum circa 8 ani, cand inca pr. John nu era preot)
— Domnule John Lincoln Downie, ce ne puteți spune despre copilăria și religia în care ați crescut? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
convertiri la ortodoxie | Timis1 | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 24 | 02.04.2025 03:59:45 |
ortodoxie ocultista | padrevicentiu | Generalitati | 5 | 02.07.2010 20:03:08 |
Patriotism & Ortodoxie | eodor nastasa | Generalitati | 31 | 07.04.2010 12:20:20 |
Calea spre ortodoxie are un inceput | naiewn | Biserica Ortodoxa Romana | 7 | 16.05.2009 05:11:44 |
|