![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
"Si cand va veni El (Duhul Sfant), va dovedi lumea vinovata in ce priveste pacatul, neprihanirea si judecata." (Ioan.16:8) Omul pangarit de pacat nu vine cu aplauze la Hristos si salivand ca mahomedanii ce tanjesc la fecioare in cer, ci cu frica si cu pocainta, cu adanca parere de rau pentru tot ceea ce zidisera cu mainile lor intre ei si Dumnezeu. Si toate acestea impreunate cu lacrimi de profunda si vesnica recunostinta pentru Cel ce ii izbaveste de toate, Iisus Hristos Domnul. Citat:
"Caci este scris: "Voi prapadi intelepciunea celor intelepti si voi nimici priceperea celor priceputi." Unde este inteleptul? Unde este carturarul? Unde este vorbaretul veacului acestuia? N-a prostit Dumnezeu intelepciunea lumii acesteia? Caci intrucat lumea, cu intelepciunea ei, n-a cunoscut pe Dumnezeu in intelepciunea lui Dumnezeu, Dumnezeu a gasit cu cale sa mantuiasca pe credinciosi prin nebunia propovaduirii crucii. Iudeii, intr-adevar, cer minuni, si grecii cauta intelepciune; dar noi propovaduim pe Hristos cel rastignit, care pentru iudei este o pricina de poticnire, si pentru Neamuri, o nebunie; dar pentru cei chemati, fie iudei, fie greci, este puterea si intelepciunea lui Dumnezeu. Caci nebunia lui Dumnezeu este mai inteleapta decat oamenii; si slabiciunea lui Dumnezeu este mai tare decat oamenii. De pilda, fratilor, uitati-va la voi care ati fost chemati: printre voi nu sunt multi intelepti in felul lumii, nici multi puternici, nici multi de neam ales. Dar Dumnezeu a ales lucrurile nebune ale lumii, ca sa faca de rusine pe cele intelepte. Dumnezeu a ales lucrurile slabe ale lumii, ca sa faca de rusine pe cele tari. Si Dumnezeu a ales lucrurile josnice ale lumii si lucrurile dispretuite, ba inca lucrurile care nu sunt, ca sa nimiceasca pe cele ce sunt; pentru ca nimeni sa nu se laude inaintea lui Dumnezeu. Si voi, prin El, sunteti in Hristos Isus. El a fost facut de Dumnezeu pentru noi intelepciune, neprihanire, sfintire si rascumparare, pentru ca, dupa cum este scris: "Cine se lauda sa se laude in Domnul." (1Cor.1:19-31) Citat:
"Vedeti ce dragoste ne-a aratat Tatal, sa ne numim copii ai lui Dumnezeu! Si suntem. Lumea nu ne cunoaste, pentru ca nu L-a cunoscut nici pe El." (1Ioan.3:1) Iar ca Tata Ceresc chiar ne indeamna: "De aceea si Eu va spun: cereti, si vi se va da; cautati, si veti gasi; bateti, si vi se va deschide." (Luc.11:9) Citat:
"Harul si adevarul au venit prin Iisus Hristos." (Ioan.1:17) "Caci cunoasteti harul Domnului nostru Iisus Hristos. El, macar ca era bogat, S-a facut sarac pentru voi, pentru ca, prin saracia Lui, voi sa va imbogatiti. (2Cor.8:9) Citat:
Mai am un cuvant pentru tine din Sf.Scriptura. Si nu de la oricine, ci de la cel despre care s-a spus ca, atentie! "daca n-ar fi fost crestin, cu siguranta ar fi fost, de departe, cel mai mare filozof al lumii antice" - Sf.Ap.Pavel, privitor la toata cunoasterea si mostenirea lui: "Dar lucrurile care pentru mine erau castiguri le-am socotit ca o pierdere, din pricina lui Hristos. Ba inca si acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, fata de pretul nespus de mare al cunoasterii lui Hristos Iisus, Domnul meu. Pentru El am pierdut toate si le socotesc ca un gunoi, ca sa castig pe Hristos." (Filip.3:7,8) Last edited by ucenic; 11.03.2012 at 16:22:38. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Crestinismul este invatat ca si celelalte religii prin cuvinte, rationamente si silogisme. Are stilul propriu prin care se argumenteaza si suscita trairi virtuoase. Pentru a simti trebuie sa credem, sa ne lasam sedusi de generozitatea mesajului. Insusi Fiul lui Dumnezeu S-a dezbracat de Slava Sa cereasca, S-a intrupat de la fecioara Maria si de la Duhul Sfant si S-a facut Om... pentru mine si pentru tine. Ni se inmoaie inima. Cine are dragoste multa si credinta puternica in Isus, nu are nevoie de budism. Budismul este pentru cei ce pun mai multe intrebari, au nevoie pe langa emotie si de rationalitate. Ce este persoana? Ce este trairea? Care este izvorul ei profund, natura ultima a acesteia?
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar laudat sa fie Dumnezeu care a dat pe Fiul Sau, pentru ca oricine crede in El si in jertfa Sa, oricat ar fi de cazut in pacat, se poate ridica din nou, mai mult decat atat, trece de la moarte la viata vesnica. "Copilasilor, va scriu aceste lucruri ca sa nu pacatuiti. Dar, daca cineva a pacatuit, avem la Tatal un Mijlocitor, pe Iisus Hristos, Cel Neprihanit." (1Ioan.2:1) In viata mea am practicat ani de zile ayurveda, yoga, bioenergie; am citit Bhagavad Gita si gaseam placere in tot ce tinea de paranormal si new age. Dar spun cu bucurie acum, asemeni Ap.Pavel, ca pe toate le socotesc ca un gunoi pe langa pretul nespus de mare al cunoasterii lui Hristos Iisus, Domnul meu. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Te inteleg foarte bine. Odata ce ai aprins focul Lui Hristos in inima, focul curat care satura si lumineaza, celelalte gusturi devin amare si de prisos. Singura grija este sa nu-L lasi sa se stinga ci sa se aprinda din ce in ce mai mult. In acest punct, invatatura incepe sa curga din interior si nu din exterior, necesitatea clarificarii rationale a problemelor existentiale devine un apendice nefolositor. De aceea am spus ca cei indragostiti nu mai au nevoie de explicatii. ------------------------------------------------ Revin insa, pentru a raspunde la intrebarea adresata, ce facem cu budismul atunci cand gresim. Ce facem cu filosofia cand suntem coplesiti de sentimentul de vina? Dezvolt putin sub titlul: "Vina si Pedeapsa in Budism" - "Spovedanie si Pacatosenie in Budism" Budismul nu este doar un sistem filosofic ci este o filosofie exprimata liturgic. In primul rand, linia de gandire budista stabileste un principiu juridic fundamental: Daca greseste A, nu suporta consecintele (nu este ‘pedepsit’) B sau C. Nasterea intr-un trup uman perisabil si dureros, in viziune budista, este fructul rezultat in urma compunerii actelor virtuose si nevirtuoase savarsite in vieti anterioare (nu neaparat pe acest pamant, nu neaparat in acest univers). Resimtirea celei mai infime forme de durere din alta cauza decat propriile decizii si actiuni, reprezinta o incalcare a principiului enuntat. In crestinism, de exemplu, acest principiu nu este validat. In viziune budista, nicio durere pe care o resimtim nu are alta sursa externa, decat propriile actiuni nevirtuoase pe care le-am savarsit, care functioneaza ca si cauze exclusive - principiul excluziunii surselor externe ale durerii. De aceea, in budism nu exista conceptul de ‘pedeapsa divina’ sau ‘pedeapsa arbitrara’. Buddha este vazut ca expresia celei mai inalte forme de iubire, compasiune si intelepciune, care are puterea de a salva toate fiintele care intra pe calea Dharmei (adica virtutii). Sutrele budiste mentioneaza ca Budhha Sakyamuni (cel de al 4-lea Buddha din cei 1000 de Buddhasi care vor aparea in acest eon – conform sutrelor) si-a dat viata de nenumarate ori, inainte sa se nasca ca printul Sidharta Gautama, s-a jertfit in repetate randuri, pentru salvarea fiintelor samsarice. Deci, budismul promoveaza anterior crestinismului conceptul de jerta integrala pentru binele tuturor celorlalte fiinte, din dragoste netarmurita, din compasiune universala. Credinciosul budist este instruit ca si un crestin in rationamentul jertfei: “si-a dat viata pentru mine din dragoste” ceea ce aprinde in sufletul acestuia trairi afective intense, credinta si evlavie. Orice forma de durere (sau placere) are, in principiu, doua cauze: una substantiala si una circumstantiala. Cea substantiala este in fapt un flux cauzal convergent care isi are originea in vietile anterioare, iar cea circumstantiala depinde de situatiile particulare si deciziile luate de persoana respectiva in viata curenta. Pacatosenia in budism Dragostea, fiind oaspetele cel mai de seama, regina reginelor, nu intra intr-o inima necurata - neimpodobita cu fapte bune. De aceea, in budism, mai ales in fazele preliminare se pune accentul pe un proces dual, simbiotic: purificarea pacatelor si acumularea de virtuti – cele doua aspecte sustinandu-se reciproc. Purificarea pacatelor in budism are patru faze distincte: 1.recunoasterea pacatelor 2.nadejdea in Buddha 3.aplicarea fortei oponente 4.promisiunea Daca nu este angajata corespunzator fiecare etapa – pacatele nu pot fi curatate; acestea raman cu diferite nivele de puteri latente. Cand greseste, un budist recunoaste ca aceasta se datoreaza tendintelor latente din constiinta sa spre non-virtute. Pacatele fie mici, fie mari sunt vazute ca otravuri letale care au putere sa-l traga instantaneu in iad. De aceea cade la picioarele Lui Budhha, isi recunoaste neputintele si cere ajutorul, pe care crede sincer ca-l primeste de la Buddha cel omnipotent si plin de bunatate – in viziunea acestora. Aplicarea fortei oponente este vasta si depinde de diferite traditii si scoli (de exemplu este angajata metoda de purificare Vajrasattva, dar sunt felurite forme de curatare pentru stoparea karmei negative declansate in urma savarsirii unei anumite non-virtuti). Ce pacate isi recunoaste un budist? Un budist rationeaza astfel: Realizand ca inca este in samsara, isi da seama ca are in spate o inifinitate de pacate care pot in orice moment sa “coaca” efectul de azvarlire in stari existentiale inferioare (animalic, fantomatic sau iad). In aceste lumi infinite se spune ca este “intuneric” - pentru ca virtutile si rugaciunile nu mai pot fi practicate din lipsa unei baze corporale corespunzatoare. Cauza majora pentru azvarlirea in lumile inferioare o reprezinta violarea disciplinei morale. Disciplina morala este factorul de baza (a doua virtute din cele 6 ‘paramitas’) care defineste directia tranzitiei intre taramurile samsarice, in momentul mortii. Cand un budist greseste, acesta isi plaseaza pacatul intr-un complex vast de pacate. Acesta isi recunoaste in mod repetat savarsirea urmatoarelor pacate in succesiunea infinita de vieti anterioare - exprimate in trei categorii: 1.pacate impotriva Lui Buddha si impotriva sfintilor – cele cu retributie imediata (ucidere, dezbinare, complot, mintire, necredinta…) 2.pacate impotriva fiintelor obisnuite - pacate impotriva parintilor - pacate impotriva fiecarei fiinte samsarice – este o baza puternica pentru dezvoltarea ulterioara a dragostei universale (In mod natural vrem sa ne rascumparam greselile in fata fiintelor pe care le-am molestat. Recomand filmul Regele Pescar cu Jeff Bridges si Robin Williams pentru o exemplificare dramatica a acestei miscari a sufletului) Recunoaste ca: -a indemnat si a fortat alte fiinte sa pacatuiasca -s-a bucurat de raul savarsit celorlati (ucidere, inselare, batjocura, cruzime...) 3. pacate impotriva propriei fiinte (trup, minte si vorbire) Ca sa inchid cu o observatie: De obicei credem ca binele este rezultatul propriilor actiuni iar raul este resimtit datorita celorlalti. Budistul crede ca binele pe care-l experimenteaza este rezultatul bunatatii celorlalti (inclusiv aL Lui Buddha) iar raul pe care-l resimte este consecinta propriilor pacate.
__________________
Last edited by florin.oltean75; 12.03.2012 at 22:33:22. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca Budha e doar un om. Citat:
Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hristos S-a dat pentru noi, odata ca Dumnezeu - dezbracandu-se de Slava Sa cereasca, si odata S-a dat ca om - dezbracandu-se de Trupul Sau pamantec. Acest Hristos Iisus, Unsul lui Dumnezeu, a acceptat voia Tatalui Sau cu privire la mantuirea noastra, zicand: "Iata-Ma (in sulul cartii este scris despre Mine), vin sa fac voia Ta, Dumnezeule!" (Evr.10:7). Numai diavolul vine cu imitatii de genul: Citat:
Odata eram in rugaciune mai multi frati pentru un demonizat de care cel rau isi batea joc. Si vorbea prin gura aceluia numai uraciuni, blasfemii si acuze la adresa lui Dumnezeu si ocari la adresa noastra. Pentru ca el este dusmanul inversunat al lui Dumnezeu si al copiilor Sai. Si pe cand ne rugam noi ca sufletul aceluia sa fie izbavit, un gand puternic mi-a venit in minte. Am rostit cu toata credinta mea, din toata inima mea (dar si cu toata vocea mea) partea din Crez unde marturisim despre Iisus Hristos "Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat". La auzul acestor vorbe venite din adancul inimii, cel rau, a inceput sa zbata trupul aceluia si sa nege cu o voce guturala dumnezeirea lui Iisus Hristos. Caci este scris "...si dracii cred, si se infioara." Asadar repet ce am spus mai sus, daca nu aveam nevoie de mantuire imbratisam budismul, acest concept filozofic, de pace, dragoste si armonie intre om si intreaga creatie... Dar eu sunt un pacatos si am nevoie de un Mantuitor, fara de care ochii mei nu vor vedea pe Dumnezeu, Creatorul meu si Tatal meu. Privesc la Jertfa Lui, cred in Jertfa Lui, primesc Jertfa Lui si ma adapostesc toata viata mea sub Jertfa Lui, dupa cum este scris: "Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altceva decat pe Iisus Hristos, si pe El rastignit."(1Cor.2:2) Last edited by ucenic; 13.03.2012 at 23:47:38. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ucenic si Alin - pastrati-va reperele, credeti puternic si iubiti prin Hristos pe toti oamenii.
Amin.
__________________
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Citate preferate, cugetari, vorbe de duh | silverstar | Generalitati | 1175 | 03.08.2016 14:54:36 |
Cugetari ORTODOXE ! | cristiboss56 | Pocainta | 80 | 02.07.2015 21:05:47 |
Cugetari si Citate Ortodoxe | adorcrysti | Generalitati | 90 | 12.11.2014 21:55:18 |
Cugetari despre Hristos | florin.oltean75 | Generalitati | 55 | 07.04.2012 10:13:01 |
Cugetari de Craciun | florin.oltean75 | Generalitati | 5 | 25.12.2011 20:14:10 |
|