![]() |
![]() |
|
#31
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Plusul pe care metodele naturale îl aduc este că, datorită descoperii perioadelor de infertilitate a femeii, soții își pot exprima iubirea și prin relațiile conjugale - lucru extrem de important pentru unirea și bunul mers al familiei -, chiar dacă există motive obiective care să ceară amânarea venirii unei (noi) sarcini. Din păcate (după părerea mea), BOR nu acceptă această optică, deși, prin practicarea abstinenței complete, se urmărește același scop pe care-l urmărește și abstinența periodică: amânarea unei sarcini. Unde este atunci diferența, în fața poruncii lui Dumnezeu? În faptul că metodele naturale permit detectarea perioadelor de infertilitate? Acest lucru este o realitate lăsată de Dumnezeu, pe care omul a descoperit-o. Și atunci, dacă lucrurile tot stau în acest fel, de ce să nu poată exista unire conjugală în această perioadă în care există motivul grav de amânare a sarcinii, atâta timp cât știm că viața conjugală participă la echilibrul familiei? Dacă situația este definitivă, fără să existe vreun motiv obiectiv, atunci da, metodele naturale nu ar fi permise și morale. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Lăudat fie Isus!
Citat:
Metoda pe care o ”propovăduiți” are meteahna de a menține omul la nivelul maximal de om și nu de a-l stimula să se depășească, să se mântuiască; între altele este un obiectiv al... ”globalizării” consumismului. Oare trebuie să avem înțelegere față de instinctele omului că-i totuși numai om? Dumnezeu n-are înțelegere. Am citit un dicton superb: ”Dacă gândești ca un om, dacă vorbești ca un om, dacă te comporți ca un om și iubești ca un om, nu ești decât om.”(aprox) BOR planifică mântuirea (fără calendar). Numai o situație gravă definitivă (deci irevocabilă) poate fi obiectivă (dpmdv) și-atunci nu-nțeleg cum o fatalitate poate fi imorală. Last edited by Demetrius; 11.04.2012 at 18:01:02. |
#33
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prin urmare, cum procedează ortodocșii, astfel încât sporul natural al familiilor este negativ ? Înțeleg din acest topic că, după un copil sau cel mult doi, ei aleg abstinența completă și definitivă, potrivit preceptelor Bisericii lor, astfel încât cuplurile căsătorite încetează de a mai avea legătură trupească vreodată ? Sau, de fapt, una spun preoții lor la omilie și alta șușotesc penitenților la spovadă ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#34
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numai omul poate interveni, cu libertatea voinței și cu funcția conștiinței, să modifice natura acestor norme fixe, în două sensuri opuse: 1- înspre dereglarea lor devenind patimi; 2 – înspre convertirea și sublimarea lor prin virtute, înspre eliberarea de tirania lor prin nevoință și lupta metodică. Deci, un instinct sădit ca lege de existență a firii devine patimă prin libera voință a omului. Împlinirea oricărui instinct al firii e însoțită de plăcere. Omul, numai omul, dintre toate viețuitoarele, vrea să despartă funcția biologică a instinctului în două, vrea să separe rostul instinctului de plăcerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul. Last edited by ovidiu b.; 16.04.2012 at 15:29:35. |
#35
|
|||
|
|||
![]()
Doamne ajută!
Citat:
34. Iisus le-a răspuns: Nu e scris în Legea voastră că "Eu am zis: dumnezei sunteți?"(In10,34) dar totuși sperați la... transcendență, posibilă doar prin El: 6. Iisus i-a zis: Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine.(In14,6) Citat:
|
#36
|
||||
|
||||
![]()
În acest caz, modificați întrebarea mea, punând "cei din Biserică" sau "cei care susțin principiul de credință" în loc de "ortodocși". Pe mine mă interesează dacă abstinența perpetuă după primul sau cel de-al doilea copil este o practică larg folosită de cei care o propovăduiesc, din moment ce familiile ortodoxe pe care le cunosc au, în majoritate, unul sau doi copii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#37
|
|||
|
|||
![]()
Cristos a înviat!
Citat:
Recunosc că mai demult nu eram adeptul acestei soluții, dar acum, privind înapoi, mă deplâng. Eu însumi am avut nevoie mai întâi de formularea unei atitudini bazată pe Duhul Sfânt și El bine-nțeles că m-a ajutat. Acum m-aș minți în primul rând pe mine dacă aș spune altceva și-I mulțumesc lui Dumnezeu. Mesajele lui andreicosmovici sunt proiectate anume pentru a specula prin atente și insidioase formulări intelectuale orice fisură din Cateheză și din cuvântările clericilor cu scopul de a ”căpușa” pornirile instinctuale umane care acționează împotriva Duhului mereu; nu văd în cuvântul lui andreicosmovici acțiunea Duhului Sfânt, ci doar insistență, și-atunci bănuiesc că probabil e plătit de vreo fundație pan-europeană cu ”scopuri” precise de ”organizare familială” pe principiile inalienabile ale drepturilor omului. |
#38
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
In orice caz, abordari precum cele ale Dlui Mihnea Dragomir sau Ovidiu.B sunt mult mai respectuoase si stimulante intelectual, respecta legile de baza ale dialogului. Le dau drept un exemplu de urmat, dupa parerea mea. Raman linistit in ce priveste intentiile pentru care am demarat acest topic. Sunt un crestin catolic, practic metoda naturala de reglare a conceptiilor, si sunt preocupat de motivarea teologica si filosofica a metodelor naturale, tocmai fiindca sunt greu de practicat. Lunar, in viata conjugala intervine o perioada de abstinenta totala, care dureaza aprox. 12 - 14 zile, si care se suprapune si cu perioada de fertilitate a femeii, cand chemarea pentru viata conjugala este mai apriga pentru aceasta. Dintr-un anumit punct de vedere, acest post poate fi mai dificil decat cel alimentar, in sensul in care, in timpul postului alimentar, poti totusi sa elimini senzatia de foame, mancand de post. In timp ce, senzatia de dorinta si apropiere trupeasca nu poate fi eliminata cu nimic. Sfintenia nu presupune alterarea naturii umane, ci "supunerea" acestuia unui scop mai inalt. Deci, abstinenta inseamna, la nivel mecanic, scrasnire din dinti, pentru un scop pe care-l consideri mai inalt decat realitatea pentru care te sacrifici. Un lucru nu inteleg: in acest topic, s-a argumentat ca despartirea placerii actului sexual, de consecintele posibile, este imoral. Este adevarat ca, prin utilizarea metodelor naturale, se desparte unirea trupeasca (placerea) de procreare. Insa, in acelasi timp este respectata porunca lui Dumnezeu, "inmultiti-va", fiindca metodele naturale sunt utilizate doar in perioada in care, obiectiv, nu se poate asuma o noua sarcina. In plus, asa cum sugera si Dl Dragomir, se rezolva o problema destul de spinoasa a familiei: frecventa relatiilor conjugale. Cei care sunt casatoriti stiu despre ce este vorba. Nu conditionezi iubirea conjugala de actul conjugal, dar este cert faptul ca relatiile conjugale ajuta mult in pastrarea unitatii si a bunei dispozitii dintr-o familie. Intreba Dl. Dragomir mai sus, si intreb si eu acum: sa inteleg ca in BOR, cuplurile tinere care nu mai au copii, practica abstinenta totala? Unde sunt acele cupluri, fiindca as dori sa le intreb cum reusesc sa traiasca asa ceva, si cum reusesc sa compenseze lipsa relatiilor conjugale, din punctul de vedere al unitatii familiei. De mai multe ori am mai intrebat un lucru: exista un document oficial al BOR asupra reglarii naturale a conceptiilor? M-as bucura sa existe, fiindca ar insemna ca BOR s-a aplecat asupra acestei probleme, dandu-i o solutie unitara, care sa poata constitui un reper (inclusiv) pentru duhovnici, clerici, mireni. In lipsa unui astfel de document, ma gandesc ca se ajunge la un fenomen nedorit de "migrare duhovniceasca", adica te duci la duhovnicul care-ti ofera raspunsul care-ti convine. Din moment ce, prin acest sistem, se presupune ca ramane nealterata legatura "verticala": Duh Sfant, duhovnic, credincios. |
#39
|
||||
|
||||
![]()
"... și toți fii ai Celui Preaînalt.
Dar voi ca niște oameni muriți și ca unul din căpetenii cădeți." Ps 81:6-7 |
#40
|
||||
|
||||
![]()
In prima zi de Pasti, copilul unei vecine, in timp ce era la mormantul tatalui, si-a bagat degetelul in gaura unei candele, iar mama-sa... enervata ca nu se astampara, a tras brusc de acea lumanare (candela) care urma sa fie aprinsa la mormant, iar copilul s-a ranit urat la deget. Astfel am plecat impreuna la urgente, unde s-a facut... "descarcerarea" (copilul nu mai putea sa-si scoata degetelul de-acolo).
Ceea ce vreau sa spun este ca pe hol, la "urgente" am ramas socat de un afis cu un barbat si o femeie fata catre fata si un text: "Fa copii doar daca crezi ca ai loc si de ei in viata ta!", sau ceva in genul asta. Mi s-a parut cel mai absurd sfat pe care-l poti da unui cuplu de tineri casatoriti. Am intalnit zeci si zeci de cazuri prin care parintii binecuvantau ziua cand Dumnezeu le-a adus pe lume primul, sau al doilea, sau al treilea copil si cand viata lor s-a schimbat, desi isi pusesera problema sa faca avort din cauza lipsurilor materiale si din teama ca nu vor avea ce sa-i ofere. Cunosc multe perechi care au tot amanat sa faca copii pe motiv ca "N-i inca momentul", iar acum ori sunt divortati, ori nu mai pot, chiar sa vrea, sa mai aiba un copil al lor, dar nici de "adunat", n-au adunat mare lucru. Dragostea lui Dumnezeu o poti simti doar facand voia Lui. Dragostea parintelui pentru propriul copil o poti simti intr-un singur fel: nu din sfaturile altora, nu din povesti, nu din carti, ci cand il ai si-i al tau. Iar de vrei sa explici altora acest sentiment, constati ca esti mult prea sarac si limitat in cuvinte. Cred ca este chiar Dumnezeu a carei mangaiere o simti pe crestet, cu fiecare gand trimis asupra acelei vieti.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
![]() |
Tags |
metode contraceptive, metode naturale, reglarea nasterilor, reglarea naturala, scopul casatoriei |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pledoarie pentru nasterea naturala | Florin-Ionut | Umanitare | 126 | 03.10.2013 22:11:24 |
nastere naturala/cezariana | nicoletajuravle | Generalitati | 29 | 30.05.2013 18:02:29 |
UE si alimentatia naturala | nicoletajuravle | Generalitati | 9 | 21.04.2007 11:42:44 |
|