![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Drept raspuns, Iisus le-a zis: <<Va rataciti! Pentru ca nu cunoasteti nici Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu.>>" (Mat.22:29) Last edited by ucenic; 09.05.2012 at 01:12:02. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Altceva a vrut sa zica Alin.
Exista mai multe tipuri de psalmi. Pe langa psalmii-imnuri de slava, psalmii- rugaciune, psalmii de multumire, psalmii regali, psalmii mesianici, exista si psalmi de blestem asupra celui rau (psalmii 68 si 108). In afara de cei doi mentionti (68 si 108) , exista diverse stihuri intalnite si in ceilalti psalmi, in care e vorba de razbunare, de lupta cu vrajmasii, de cereri catre Dumnezeu ca acestia sa fie nimiciti, sa fie dati gheenei si altele. Oriunde in Psaltire e vorba de vrajmasi, orice crestin care o citeste, trebuie sa stie ca nici intr-un caz nu e vorba de oameni, ci de demoni. Iar sa te apuci tu singur de capul tau sa adresezi diavolilor imprecatii, sa-i certi, sa-i blestemi, intr-un cuvant, sa stai la discutii cu ei, si mai ales, fara sa fii serios blindat duhovniceste (adica spovedit, impartasit, post, binecuvantare, semnul crucii etc.), e oarecum echivalent cu a zgândări un cuib de viespi ori unul de vipere, fara sa ai echipament de protectie. Demonii nu sunt nesimtitori la cuvintele psalmilor, si ori de cate ori, ei aud pe vreun nestiutor in cele duhovnicesti, avand inca dinti de lapte, ca isi permite sa-i alunge, sa-i izgoneasca, sa-i blesteme, vor incerca sa se razbune, pt. a-l intimida pe inconstientul temerar. Ideea nu e sa renuntam la a citi psalmii ( de fapt asta si vrea necuratul), ci inainte de a-i citi, sa cerem sfatul si binecuvantarea duhovnicului. Psalmii se citesc mai degraba dupa ce am trecut de varsta infantilismului duhovnicesc si am inceput cat de cat sa sesizam mai nuantat ca exista o râvna fara socoteala, lipsita de smerenie, care e de-a dreptul pierzatoare de suflet, in opozitie cu discernamantul duhovnicesc. De aceea, inainte de a-i citi, e preferabil sa primim binecuvantarea si sfatul cuiva incercat. Last edited by delia31; 10.05.2012 at 12:01:45. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
vers.7 "când e judecat, să iasă osândit, iar rugăciunea lui prefacă-se'n păcat." (diavolii nu se roaga) vers.8 "Puține să-i fie zilele, iar dregătoria lui s'o ia altul;" (diavolii sunt pierduti da, dar pe vecie; un diavol inlocuit in "slujba" de altul - nonsens) vers.9 si 10 "copiii să-i ajungă orfani și femeia lui, văduvă;" "copiii lui să rătăcească fără nici un adăpost și să cerșească, alungați din vatra caselor lor." (orice comentariu aici este de prisos) ------ sa continui??? ------ vers.11 "Cămătarul să-i scotocească prin tot ce are, străinii să-i jefuiască ostenelile;" vers.14 "fie fărădelegea părinților lui pomenită'n fața Domnului, iar păcatul maicii lui să nu se stingă." ----------------------------- Psalmii ii gasim in Vechiul Legamant al lui Dumnezeu cu poporul Israel. In vechiul Legamant sau Vechiul Testament (nu doar in Psalmi) gasim ades cuvinte de ocara si blestem la adresa oamenilor rai, necredinciosi, cei fara frica de Dumnezeu. Insusi Domnul arunca blestem asupra unora ca ei. Modul acesta de raportare a celui bun si credincios la cel rau si necredincios era comun in vremurile acelea. Sa aduc aminte aici de parintii care puteau (prin Lege) sa aduca inaintea batrinilor pe copii neascultatori si indaratnici, si care in urma judecatii puteau fi ucisi cu pietre? Insa odata revelata dragostea lui Dumnezeu in lume prin aceea ca L-a dat pe Singurul Sau Fiu, Iisus Hristos, ca pret de rascumparare pentru sufletele oamenilor, omenirea a trecut de la Vechiul Legamant cu Dumnezeu, facut in piatra, la Noul Legamant facut in carne, in Trupul si Sangele Fiului lui Dumnezeu. Asadar noua, zidirii noi ale lui Hristos, ne-a fost data o noua Lege, o noua Porunca - dragostea: "Ati auzit ca s-a zis: "Sa iubesti pe aproapele tau si sa urasti pe vrajmasul tau." Dar Eu va spun: iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va asupresc si va prigonesc, ca sa fiti fii ai Tatalui vostru care este in ceruri..." (Matei.5:43,44) Cat despre diavoli, noi nici cu binecuvantarea patriarhului de la Constantinopol nu ii putem blestema. Ia priviti ce spune despre aceasta Apostolul Iuda: "Arhanghelul Mihail, cand se impotrivea diavolului si se certa cu el pentru trupul lui Moise, n-a indraznit sa rosteasca impotriva lui o judecata de ocara, ci doar a zis: "Domnul sa te mustre!" (Iuda.1:9) ----------------------------- Revin acum pentru cei incercati de frica sau temeri cu privire la citirea Psalmilor, cu indemnul Domnului si Dumnezeului nostru, Iisus Hristos: "V-am spus aceste lucruri ca sa aveti pace in Mine. In lume veti avea necazuri; dar indrazniti, Eu am biruit lumea." (Ioan.16:33) Last edited by ucenic; 09.05.2012 at 03:12:48. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Din cartile scrise de pustnici reiese ca mai intai trebuie sa facem multe rugaciuni pentru iertarea pacatelor. Daca vrem sa avem liniste, e bine sa spunem in gand sau cu glas: ,,Doamne, Iisuse Hristoase, iarta multimea pacatelor mele.'' Dar trebuie sa fim convinsi de asta, nu sa spunem asa si sa credem ca Dumnezeu nu prea are de ce sa fie suparat pe noi.
Psalmii sunt rugaciuni de lauda in mare parte. Daca vrem sa spunem psalmi, atunci sa spunem Psalmul 50, care este foarte folositor pentru pocainta si smerenie. Daca un imparat pamantesc nu primeste laude de la un condamnat la moarte, oare un Imparat Ceresc le va primi? Daca nu am facut mai intai rugaciuni pentru iertarea pacatelor, sa nu indraznim sa citim psalmi. Psalmii lui David se citesc dupa ce ne-am angajat intr-o viata duhovniceasca si chiar si atunci cu discernamant. Cei rai nu mai pot fi semenii nostri, ci diavolii. Asadar, o parte dintre psalmi chiar presupun o experienta duhovniceasca. In schimb, Psaltirea Maicii Domnului este lina, este odihnitoare, este scrisa in duhul Noului Testament si poate fi citita oricand si de catre oricine. Este de mare folos. Doamne ajuta. Last edited by antoniap; 09.05.2012 at 08:56:16. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
nu pot sa mai adaug nimic la ceia ce tu ai facut referinta la postarea mea,insa acest ucenic cu porniri infantile duhovnicesti, nu poate sa manince, ce noi ii oferim.biblia lui nu are nici macar psalmul50 sare direct la 51.ucenicule novice mai maninca sa cresti mare si frumos,psaltirea nu-i o carte de beletristica.
foarte bine puctat de delia 31chear minunat. Last edited by mihaila_alin; 09.05.2012 at 09:30:31. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Citeste pilda "Bunul Samaritean". Domnul Iisus Hristos arata acolo deslusit cine este aproapele, nostru. Cand vei cunoaste ce relatie era intre iudei si samariteni vei intelege (poate) ceea ce vrea sa spuna Domnul cand zice: "Mila voiesc!..."
Citat:
Citat:
Cine are urechi de auzit sa auda. ----- P.S. Lasati basmele, pocaiti-va, aratati-va in viata voastra nu implinatori ai unor traditii omenesti ci urmasi in adevar ai lui Iisus Hristos. Cititi Biblia. Aveti pentru asta binecuvantarea lui Dumnezeu. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
În cadrul Bisericii Sale. Există rugăciuni de exorcizare, există moliftele Sf. Vasile, toate acestea având ca rol alungarea diavolilor.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si nu aduc aici in discutie particularitatile rugaciunilor de exorcizare. Eu ma uit in viata Domnului Iisus. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am gasit intr-o carte numita "Teologia necazurilor" despre eficacitatea rugaciunii: "Sfantul Ioan Scararul ne invata cum sa ne rugam pentru ca rugaciunea noastra sa-si atinga scopul, sa fie eficienta. Acest mod, ne spune el, a fost primit de la Ingerul Domnului. Intai de toate, trebuie sa punem pe hartia rugaciunii noastre o multumire sincera. In al doilea rand, marturisirea si zdrobirea sufletului intru multa simtire si, doar dupa aceea, sa facem cunoscut Imparatului toata cererea noastra." Cred ca e mai bine la inceput psalmi de multumire si slava, apoi de pocainta si pe urma cereri. Doamne ajuta! |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Am revazut de curand o inregistrare a vrednicului de pomenire, Parintele Arsenie Papacioc. La un moment dat spunea ca o data s-a pomenit strigand la Dumnezeu, dupa ce intalnise un monah deosebit: "Doamne, mare e omul smerit!" Cred ca fiecare om cu suflet bun, nefatarnic si ostenitor in vederea propriei mantuiri, atunci cand raspunde instantaneu, fara sa-si pregateasca indelung discursul, are o vorba de duh in cuvintele sale, fiindca prin el se intampla sa vorbeasca chiar ingerul lui pazitor.
Aici, spre exemplu, sunt multe raspunsuri, care mai de care mai bune, desi uneori par a se contrazice intre ele. Si totusi nu se contrazic decat prin simplu fapt ca la mijloc s-a strecurat o mica neintelegere. Raul intreba de psalmi, dar se raporta la... catisme. Intr-adevar, catismele de obicei se citesc cu binecuvantarea Parintelui-duhovnic, desi are Dumnezeu destule exceptii si binecuvantari, pentru cei ce nu pot avea un astfel de privilegiu. Psalmii sunt multi si frumosi, in majoritate de lauda sau pocainta si nu se pune problema de a supara pe Dumnezeu daca vom alege sa ii citim, in loc sa privim la televizor, sau sa mergem la discoteca. Asta cu "pseudo-mantuirea la domiciliu", m-a amuzat un pic, fiindca foarte multi dintre cei care astazi merg regulat la biserica, asa au inceput: un gand, o rugaciune mica, un psalm - doi... Fara reguli stricte, fara spovedanii, fara indrumari... Dimpotriva, parca se jena sa mai stie si altii despre gandurile si indelednicirile acelea. Apoi o vizita "intamplatoare" la o manastire, o "convorbire" cu un batran calugar, si iata ca locul e pregatit, iar sufletul gata sa fie curatat! NIMIC nu-i inutil, atunci cand omul vrea sa se mantuiasca. In mod firesc, cu cat mai multa rugaciune, cu atat mai multa smerenie, fiindca abia atunci omul descopera cat era de mic, si cat de mic continua sa se faca! Dar, se poate intampla ca dintr-o usoara neveghere, sa se ajunga in inselare, tocmai printr-o exagerare a cititului de psalmi. Mandria este cel mai mare risc al ostenitorului in rugaciune, si nu e nimeni care sa nu fie crunt incercat, inclusiv dintre cei in sutana (sau poate mai ales ei). Un parinte spunea ca de cate ori ne vine un gand de mandrie, sa spunem: "Nu eu, Doamne, ci Tu iti faci mila si randuiesti bine lucrurile!" Asadar, psalmii sunt extrem de frumosi si nu doar ca nu-i pacat sa-i citim, dar e mai mult decat folositor. 50, 102, 103, 142 merita invatati pe dinafara. Iar 118 (catisma 17), chiar daca este lung, cred ca este cel mai frumos psalm dintre toti/toate catismele. Poate de aceea, fiecare zi (din cate imi amintesc), se incheie cu el pe radio-trinitas. Nu, fratilor? Daca suntem ortodocsi, sa nu ne temem sa citim psalmii... De cele mai multe ori, chiar cu ajutorul lor ajungem la biserica, ajungem sa descoperim un duhovnic bun, ajungem sa ne descatusam de toate apasarile inutile, nu vom mai uri, nu vom mai cleveti, patimile de care credeam ca nu vom putea scapa vreodata, ne vor parasi de la sine, iar in acea stare nu vom mai conteni sa-I multumim lui Dumnezeu. Nu duhovnicul cu canoanele sau indisponibilitatea lui la nevoile noastre, nu lumea rea, sau dusmanii stiuti si nestiuti sunt vinovati de neschimbarea noastra, ci indaradnicia din noi!
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) Last edited by Mosh-Neagu; 27.05.2014 at 15:43:28. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Psalmi | cristeaalin | Muzica Bisericeasca | 2 | 29.02.2012 22:46:12 |
Psalmi | Oanna | Din Vechiul Testament | 12 | 31.08.2010 18:04:05 |
cei 10 psalmi cu puteri vindecatoare | dorinel78 | Rugaciuni | 12 | 01.06.2009 18:10:33 |
Psalmi cantati | YH | Generalitati | 0 | 26.11.2007 23:58:16 |
psalmi | padrevicentiu | Generalitati | 4 | 21.10.2007 20:32:43 |
|