![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ![]() La Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă a fost tipărită o nouă ediție a „Sfintei Evanghelii” cu ilustrații, informează TRINITAS TV. Actuala ediție este o premieră editorială, se arată în prefața Preafericitului Părinte Patriarh Daniel, textul evanghelic fiind reflectat în frumoasele icoane realizate în cadrul atelierului de pictură bisericească ortodoxă ”Panselinos” din Iași. Întâlnire dintre text și imaginea pictată subliniază legătura profundă dintre cuvânt și icoană în binevestirea Evangheliei de către Biserica Ortodoxă. Ca și precedenta ediție din anul 2010, actuala „Sfântă Evanghelie” urmează textul ultimei ediții a Sfintei Scripturi (2008) și este îmbogățită cu textele Evangheliilor consacrate Sfinților români care au slujbă aprobată de Sfântul Sinod. Sinaxarul de la sfârșit a fost, de asemenea, actualizat cu menționarea tuturor sfinților români. „Sfânta Evanghelie” este una dintre cele mai importante cărți de cult, fiind folosită de slujitori la toate slujbele. Această nouă ediție poate fi achiziționată de la Librăria Cărților Bisericești, lângă Patriarhie pe strada Intrarea Miron Cristea nr. 6, de la Magazinul Ortodoxia din Capitală care se află în apropierea Bisericii Kretzulescu de pe Calea Victoriei nr. 45 sau de la magazinele de carte bisericească de la Patriarhie și din țară.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Virgil Gheorghiu - Cum am vrut să mă fac sfânt. Alte amintiri dintr-o copilărie teologică
![]() În prelungirea amintirilor despre tatăl său, „preotul care s-a urcat la cer”, părintele Gheorghiu își evocă aici mai pe larg primii ani din viață, o viață petrecută în jurul Bisericii. Dându-și seama că poartă un nume care nu există în calendarul bisericesc, copilul Virgil își propune la vârsta de șapte ani să se facă el însuși sfânt. Află că pentru aceasta trebuie să ajungă să-și iubească vrăjmașii… Într-o minunată împletire de poezie, suspans și înaltă spiritualitate, ni se oferă o neuitată inițiere într-un creștinism trăit ca realizare a aspirației spre sfințenie a ființei umane. Hagiografia nu ține de spectaculos, ci e perfect ancorată în viață ca raspunsul sufletului credincios la chemarea Evangheliei ce rasună de veacuri în Biserică. Lectură fascinantă, aceste noi amintiri dintr-o copilărie teologică sunt nu numai o admirabilă teologie literară, ci poate cartea cea mai revelatoare a sufletului părintelui Virgil Gheorghiu. http://edituradeisis.ro/opencart/ind...&product_id=86
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
![]() La Editura Cuvântul Vieții a Mitropoliei Munteniei și Dobrogei a apărut, volumul TAINA SFÂNTULUI MASLU – ÎNDRUMĂTOR TEOLOGIC, LITURGIC ȘI PASTORAL.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Foarte interesantă recomandarea lui Cristian, poate că ne ajută cu un link ca să aflăm cât mai multe despre această carte!
Până atunci vă prezint o carte excepțională care, printre multe alte limpeziri, prezintă cititorilor diferențele aproape insurmontabile între soteriologia ortodoxă și concepția despre mântuire a catolicismului postschismatic, preluată cu modificări superficiale de către protestanți și galaxia sectară rezultată din repetatele rupturi ale acestuia. Panayotis Nellas - Hristos, Dreptatea lui Dumnezeu și îndreptarea noastră — pentru o soteriologie ortodoxă ![]() De-a lungul unei scurte, dar intense, vieți creatoare Panayotis Nellas (1936–1986) a reușit să fie prin studiile, edițiile și articolele sale unul din cei mai importanți teologi ortodocși ai secolului XX, un minunat înnoitor în duh neopatristic al teologiei ortodoxe contemporane. Alături de antropologia schițată în volumul Zoon theoumenon (1979), piatră de hotar în teologia secolului XX, Nellas a conturat și liniile de forță ale unei extraordinare soteriologii. Aceasta s-a constituit treptat într-o serie de studii scrise pe parcursul a cincisprezece ani (1968–1983) asupra gândirii sfântului Nicolae Cabasila și gravitând în jurul remarcabilei sale teze de doctorat în teologie din 1974 având drept temă Învățătura despre îndreptare a lui Nicolae Cabasila. Volumul de față grupează în traducere — prima într-o altă limbă decât cea greacă — studiile de soteriologie ale lui P. Nellas, texte pe nedrept rămase mult mai puțin cunoscute și vehiculate decât eseurile de antropologie teologică, întregind astfel în chip fericit profilul gândirii teologice de excepție a unuia din cei mai însemnați teologi contemporani. El continuă recepția românească a teologiei lui P. Nellas și totodată prin el Editura Deisis înțelege să aducă memoriei acestui bun prieten al pr. prof. Dumitru Staniloae și al României — care în 2011 ar fi împlinit 75 de ani — un omagiu de substanță și recunoștință. Cuprinsul volumului I. ÎNDREPTAREA OMULUI ÎN HRISTOS DUPĂ SFÂNTUL APOSTOL PAVEL 1. Apostolul Pavel și iudaizanții 2. Dreptatea „din Dumnezeu” și dreptatea „proprie” „din Lege” 3. „În Hristos” 4. Îndreptarea în Hristos 5. Împăratul dreptății și al păcii 6. Concluzii Note II. ÎNVĂȚĂTURA DESPRE ÎNDREPTARE A SFÂNTULUI NICOLAE CABASILA — CONTRIBUȚIE LA SOTERIOLOGIA ORTODOXĂ Cuvant-înainte Introducere 1. Problema îndreptării în primele veacuri creștine 2. Problematica temei îndreptării la teologii latini din Evul Mediu 3. Importanța temei îndreptării la Cabasila și metoda abordării ei 4. Chestiunea relației lui Nicolae Cabasila cu problematica apuseană medievală despre îndreptare 5. Corelarea făcută îintre Nicolae Cabasila și teologii răsăriteni Teodor Abukara și Nicolae al Metonei I. Dreptatea lui Dumnezeu, starea originară a omului și nedreptatea provenită din cădere 1. Dreptatea lui Dumnezeu 2. Starea originară a omului 3. Dreptate și lege 4. Căderea și consecințele ei naturale 5. Consecințele morale ale căderii 6. Dreptatea pedepsitoare a creației II. Îndreptarea firii omenești în Hristos 1. Conlucrarea factorului divin și uman în opera de îndreptare a omului 2. Restaurarea slavei Tatălui în creație 3. Restaurarea sănătații firii omenești 4. Împăcarea 5. Eliberarea 6. Înfierea III. Însușirea îndreptării 1. Darurile făcute de Dumnezeu naturii și voinței omului 2. Încorporarea prin iubire în „Hristos Campionul” și însușirea în dreptate a roadelor biruinței Lui 3. Conlucrarea între Dumnezeu și om în Taine 4. Iubirea — conținut al vieții celei noi, al credinței și faptelor credincioșilor Concluzii Note Bibliografie III. RĂSCUMPĂRARE SAU ÎNDUMNEZEIRE? ÎNTREBAREA LUI ANSELM ȘI RĂSPUNSUL SFÂNTULUI NICOLAE CABASILA I. Problema 1. Istoria și importanța problemei 2. Cadrele istorice și teologice ale problemei în secolul XIV II. Răspunsul sfântului Nicolae Cabasila 1. Distanța „naturală” de netrecut între Dumnezeu și om. Unirea „după energie” și unirea „după ipostasă” 2. Importanța și semnificația unirii „după ipostasă” 3. Viziunea tainei Întrupării independentă de cădere și semnificația ei 4. Viziunea tainei Întrupării legată de cădere și semnificația ei III. Semnificația răspunsului sfântului Nicolae Cabasila 1. Spectrul trunchierii economiei divine prin reducerea ei de la creație–îndumnezeire la cădere–răscumpărare. Creștinismul răsăritean și apusean 2. Depășirea conceperii Tainelor ca simple obligații religioase. Biserica e lumea unită cu Dumnezeu. Lumea e casa a lui Dumnezeu 3. Depășirea conflictului între Biserică și lume. Pe axa unificatoare creație–îndumnezeire opoziția Biserica–lume e inexistentă ontologic. Pe axa opusă păcat–răscumpărare e pericolul reducerii Bisericii la o simplă instituție religioasă lumească 4. Depășirea temerii de păcat ca mobil central al vieții duhovnicești. Început, centru și sfârșit al vieții duhovnicești e Hristos 5. Ieșirea credincioșilor de astăzi în orizontul deschis al economiei dumnezeiești Note IV. INTRODUCERE ÎN STUDIUL LUI NICOLAE CABASILA Cuvânt-înainte I. Persoana și epoca II. Opera și învățătura 1. Codicele 2. Operele 3. Viața în Hristos 4. Explicare la dumnezeiasca Liturghie 5. Cele trei omilii despre Maica Domnului 6. Rugăciunea lui Nicolae Cabasila către Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul Unul-Născut și Cuvântul lui Dumnezeu III. Semnificația IV. Note. Bibliografie http://edituradeisis.ro/opencart/ind...product_id=197
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 19.05.2012 at 16:42:44. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Aveti cumva o adresa a editurii Deisis, in Bucuresti? Sau stiti librariile prin care desface cartile (in afara de Sophia si Bizantina)?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
ACATISTIER (editat de mănăstirea Sihăstria Putnei)
![]() A adresa cuiva o rugăminte vădește două lucruri: că ai nevoie de ajutorul și că ai încredere în persoana respectivă. Rugăciunile noastre către sfinți de aici pornesc: din simțirea neputinței noastre și din credința în puterea lui Dumnezeu lucrătoare prin sfinții Lui, pe care Biblia îi numește "prietenii" și " casnicii" lui Dumnezeu. Culegerea de acatiste pe care o aveți în această frumoasă tipăritură, conține 50 de acatiste, cele mai multe dintre ele cunoscute, dar și altele ceva mai puțin prezente în alte Acatistiere. Ea s-a născut din dorința de a le avea pe toate la îndemână și de a nu le căuta prin diferite cărți de rugăciuni. Desigur, nu-și propune a fi o carte pe care ai putea-o ușor folosi orișiunde. Ei îi stă bine între celelalte cărți ale bibliotecii noastre duhovnicești, dar mai ales își găsește locul la căpătâiul patului ori acolo unde ne plecăm genunchii dimineața și seara. Filele ei nu trebuie păstrate impecabile și coperțile ei nu se cer a fi atinse doar din când în când. Se cuvine ca mâinile noastre să o atingă și la ceas de cumpănă, ori de fericire, cu lacrimi de mulțumire, ori de pocăință, la tristeți ori bucurii. Numai atunci ostenitorii acestei cărți se vor simți împliniți că ceea ce și-au propus să săvârșească și-a atins scopul. http://www.publicatiiortodoxe.ro/aca...ia-putnei.html
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 27.05.2012 at 06:18:31. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Editura Basilica a Patriarhiei Române a lansat, ieri, 1 iunie 2012, la Târgul Internațional de Carte Bookfest din București, cartea 'Parabola Făcliei Aprinse - comunicarea religioasă în era informatică', semnată de părintele Nicolae Dascălu, și volumul 'Mănăstirea Văcărești din București, de la origini până astăzi', de istoricul Octav Dumitru Marinescu.
Evenimentul editorial a fost organizat în pavilionul expozițional C3 de la Romexpo pe Scena Arenă și a reunit membri ai Centrului de Presă Basilica al Patriarhiei Române, jurnaliști de la Radio France Internationale, personalități din lumea universitară, autorii celor două lucrări, ostenitorii de la Editurile Patriarhiei Române. Prima carte lansată a fost 'Parabola Făcliei Aprinse - comunicarea religioasă în era informatică' a părintelui Nicolae Dascălu, directorul 'Ziarului Lumina' și coordonatorul Centrului de Presă Basilica. 'Este o carte care a apărut ca rod fericit al întâlnirii a două domenii. Mass-media, domeniul pe care autorul îl cunoaște foarte bine, și domeniul teologic. Această întâlnire între conștiința religioasă și mijloacele de comunicare în masă se regăsește explicitată cel mai convingător în cartea despre care vorbim', a spus Vasile Bănescu, directorul Editurilor Patriarhiei Române. Cartea vorbește despre necesitatea comunicării mesajului religios prin mijloacele moderne de comunicare și despre istoria realizării acestui deziderat prin Institutul Cultural Misionar 'Trinitas', care a funcționat la Iași, și acum prin Centrul de Presă Basilica al Patriarhiei Române. 'Autorul plasează întreaga comunicare religioasă și întreaga analiză în contextul erei informaționale pentru că dorește să îi ofere cărții nu numai dimensiunea științifico-academică, ea putând fi considerată un manual în domeniu, dar în același timp i-a dat și o dimensiune duhovnicească, și un punct de vedere care este fundamentat pe experiența de catedră și de slujire', a spus Laurențiu Tănase, profesor la Facultatea de Teologie Ortodoxă 'Justinian Patriarhul' din București. 'Lucrarea reflectă și preocuparea de a înțelege lumea în care trăim. Pentru că trăim într-un sistem mediatic, încercând să înțelegi ceea ce faci, ceea ce ești și ceea ce comunici, lași pe foaia scrisă unele impresii, unele venind din cărți și altele din propria experiență. Am înțeles că esențial este să comunicăm cu transcendentul, cu Dumnezeu, și din această comunicare să găsim puterea de a comunica și între noi, chiar și prin comunicarea mediatică, indirectă', a spus autorul cărții. Mănăstirea Văcărești, un tezaur pierdut Tot în cadrul acestei manifestări a fost lansat și volumul 'Mănăstirea Văcărești din București, de la origini până astăzi', o monografie construită sub coordonarea bizantinologului și academicianului Emilian Popescu de istoricul Octav Dumitru Marinescu. Monografia dorește recuperarea în parte a profilului religios și cultural al uneia din cele mai cunoscute mănăstiri din București, care a rămas un reper al Ortodoxiei românești agresate și distruse de regimul comunist ateu. 'Volumul prezintă istoria celei mai mari mănăstiri din București și din țară, care a fost și cea mai bogată mănăstire de la noi, dar și din mediul ortodox. A fost construită în secolul 18, a avut anumite etape, dar existența ei s-a încheiat tragic în anii 1984-1986, când a fost demolată. Ne întâlnim cu o istorie a vieții duhovnicești, culturale, a relațiilor internaționale pe care le-a avut și cu chipurile binefăcătorilor care au apărat-o și înzestrat-o. Autorul este primul care ne dă o lucrare de asemenea amploare despre acest monument, lucrare care a fost alcătuită și pe baza diverselor documente din arhive', ( Emilian Popescu)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Deocamdata iata ce imi trece prin minte: Apropiati sunt si dusmanii, intr-un fel... Apropiati si chiar foarte intimi, nebanuit de intimi, prin insasi vietuirea dusmaniei intre noi. Care, asemenea dragostei, trece si prin ziduri de piatra... Sau de os. Apoi, apropiati sau indepartati, prieteni sau dusmani, toti oamenii din viata noastra sunt, ca sa spun asa, personaje secundare. Si totodata sunt racordate intim la raportul meu cu mine insumi, la conflictele cu "dusmanii" interiori (de pilda lacomia, minciuna, neinfranarea etc.). Ca urmare, procesul-cheie al despatimirii, odata inceput si parcurs, are la capat de drum (ca tinta minunata) insasi dobandirea Duhului Sfant. Odata cu aceasta se termina si cu luptele "interne" si cu inamicitiile dintre noi si cu dusmanii care, dupa dobandirea Duhului sunt, cu certitudine absoluta, iubiti. Pe aceasta tema amintesc acum, ca-mi vine la inima (sau din inima) pe Sfantul Serafim din Sarov si pe Sfantul Siluan, sa fiu iertat ca am indraznit sa le pronunt numele. Domnul fie cu noi! AMIN+ |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Cu toate ca nu aceasta este tema threadului Ioane , cu toate ca este bine sa o respectam , iaca ce-ti dau eu :
http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...a-b1-p1430.htm * In rest sa pastram tema !<< Aparitii Editoriale >>
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
recomandari editoriale | catalinabalhui | Generalitati | 12 | 13.11.2012 03:04:13 |
aparitii editoriale | gratia47 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 14.03.2008 23:52:04 |
|