Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 10.05.2012, 23:10:59
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Vezi si metehne asemanatoare comentate pe topicul despre Biserica Catolica ca cladire (trecind peste jocul cacofoniilor din nume).
Chiar aici pe Forum avem o larga demonstratie practica. Oare zic bine?
Dar de bancurile, glumele si glumitele sarcastice adresate B.C., ce spui? Ca zice "lumea buna" din ograda noastra, cum ca nu ar mai fi poposit Duhul prin Apus de vreo mie de ani...
Ce facem cu toate astea (ironii, sarcasm, dispret si injuraturi)?
Era mai bine daca discutam pe acel topic, ca sa nu vorbim despre aceleasi lucruri pe mai multe topicuri.
Vezi, cel ce are conceptii ecumeniste are o perceptie diferita. Pentru el o critica adusa unui cult sau unei invataturi a unui cult inseamna jignire la adresa membrilor acelui cult. Pentru ca in conceptiile ecumeniste dogma, invatatura, adevarul ori nu are importanta ori are o importanta secundara. Asta arata si diferenta fata de ortodoxie, unde e invers.
Acelea nu erau glumite, dispret, era adevarul exprimat si de sfinti. Dar in ultimul timp am vazut ca simti o apropiere mai mare de fratii neoprotestanti, in timp ce unii frati ortodocsi ca mine au parte mai mult de ironii din partea ta. Nu e mai usor sa afli chiar tu adevarul, ca sa nu mai continuam mesajele astea?
Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Radicalism inevitabil, propriu Bisericii, vor spune unii, aducind (in mod gresit dar frecvent) ca argument apelul Apostolului de a scoate pe cei rai afara dintre noi. Nevoind acesti frati superbetonortodocsi sa citeasca textul si contextul (in care Sfantul face precizarea de rigoare, indicind limpede la cine anume se refera), nici sa exerseze un strop de atentie, luciditate si bunavointa
Daca te referi la mesajele mele nu e niciun context, asta spun sfintii si duhovnicii. Eu am vrut sa dau si inceputul in care scria ca e vorba de catolici si protestanti, dar era prea lung. (ma refer la par. Arsenie Papacioc). Pentru ca am tot intrebat, unde e invatatura asta alternativa, propovaduita de conceptiile ecumeniste? Nimeni nu mi-a spus, am vazut doar 2-3 citate rupte din context care se refereau la altceva. Intotdeauna e doar o poveste despre cum vede cineva ortodoxia fara sa aduca si argumente, pentru ca nu prea exista astfel de argumente.
Nu e mai simplu sa venim amandoi la adevar si sa nu mai avem degeaba discutii in contradictoriu? Uite ce spun mai multi parinti despre ecumensim, nu e doar par. Arsenie Papacioc: http://www.youtube.com/watch?v=iqGAfWRUmN8
Eu nu am nicio suparare cu tine, de cand am discutat pe mesaje private acum cateva luni eu ma rog pentru tine.
  #2  
Vechi 11.05.2012, 01:09:25
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Era mai bine daca discutam pe acel topic, ca sa nu vorbim despre aceleasi lucruri pe mai multe topicuri.
Vezi, cel ce are conceptii ecumeniste are o perceptie diferita. Pentru el o critica adusa unui cult sau unei invataturi a unui cult inseamna jignire la adresa membrilor acelui cult. Pentru ca in conceptiile ecumeniste dogma, invatatura, adevarul ori nu are importanta ori are o importanta secundara. Asta arata si diferenta fata de ortodoxie, unde e invers.
Acelea nu erau glumite, dispret, era adevarul exprimat si de sfinti. Dar in ultimul timp am vazut ca simti o apropiere mai mare de fratii neoprotestanti, in timp ce unii frati ortodocsi ca mine au parte mai mult de ironii din partea ta. Nu e mai usor sa afli chiar tu adevarul, ca sa nu mai continuam mesajele astea?

Daca te referi la mesajele mele nu e niciun context, asta spun sfintii si duhovnicii. Eu am vrut sa dau si inceputul in care scria ca e vorba de catolici si protestanti, dar era prea lung. (ma refer la par. Arsenie Papacioc). Pentru ca am tot intrebat, unde e invatatura asta alternativa, propovaduita de conceptiile ecumeniste? Nimeni nu mi-a spus, am vazut doar 2-3 citate rupte din context care se refereau la altceva. Intotdeauna e doar o poveste despre cum vede cineva ortodoxia fara sa aduca si argumente, pentru ca nu prea exista astfel de argumente.
Nu e mai simplu sa venim amandoi la adevar si sa nu mai avem degeaba discutii in contradictoriu? Uite ce spun mai multi parinti despre ecumensim, nu e doar par. Arsenie Papacioc: http://www.youtube.com/watch?v=iqGAfWRUmN8
Eu nu am nicio suparare cu tine, de cand am discutat pe mesaje private acum cateva luni eu ma rog pentru tine.
Frate Catalin, m-am hotarat sa fac lucrul de care m-am ferit cu dinadinsul in ultimele luni, asa cum am tot precizat: sa imi exprim pozitia fata de ecumenism.
Pana acum doar am facut mici remarci, mai mult in gluma, e drept ca si ironic acolo unde mi s-a parut ca e cazul (desi ar fi fost mai potrivit sa ma abtin de la orice ironie).
De ce? Asa cum am tot repetat, nu imi e clar cum stau lucrurile, nu am studiat, nu am cercetat, am dat mereu de comentarii despre ecumenism, texte si opinii destul de dezordonate si patimase, astfel incat nu imi dau inca bine seama ce e cu ecumenismul si de ce sunt cativa oameni aici care imi spun ca am o pozitie ecumenista...

Pe fondul multelor discutii de pe forum pe tema asta, voi preciza deocamdata un strop, atat cat s-a asezat in mine deocamdata.
Frate, iata:
1) De voieste cumva miscarea ecumenica sa creeze o biserica noua, un fel de sinteza a lumii moderne intre diferite confesiuni si orientari, un fel de limbaj comun al tuturor, o amestecatura de conceptii, practici etc., de voieste miscarea aceasta sa amestece sfintele slujbe ale Bisericii Ortodoxe cu alte practici: atunci eu spun NU SUNT ECUMENIST, DOAMNE FERESTE-NE DE RATACIREA DIN URMA!

2) De voieste miscarea ecumenica sa ma spovedesc la un pastor protestant sau sa imi botez copiii intr-o biserica sora, eu voi continua sa ma spovedesc in Biserica Ortodoxa, la un preot hirotonit dupa practica sfanta a Bisericii noastre, iar copiii ii va boteza preotul ortodox, asa cum si eu si toti ai mei au fost botezati.

3) De va trebui sa ascult la slujbele de duminica diverse cantari din alte biserici surori, eu voi cauta o biserica unde se canta asa cum am auzit de cand ma stiu, iar de nu gasesc niciuna, atunci voi canta singur cu liturghierul in mana, cu vecernierul si celelalte, cum ma va lumina Bunul Dumnezeu. Iar de nu mai am carti, voi canta din memorie. Iar de nu mai am nici memorie, voi canta cum imi va sopti inima.

4) Daca voieste ecumenismul ca eu, ortodoxul, sunt respectuos si iubitor (jertfelnic) fata de fratele sau sora mea din alte confesiuni sau credinte (fie si musulman sau budhist), ca eu sa stau la masa chiar si cu un ateu sau mai multi, ca eu sa ascult cu atentie, respect si bunavointa pe oamenii care au alte credinte, atunci da, sunt ecumenist.

5) Daca voieste miscarea ecumenista sa se schimbe anumite lucruri in forma (tinind cont de evolutia sau vremurile pe care le traim) vietii noastre in Biserica, de voieste de pilda sa avem computere si internet in manastiri, inclusiv aparatura medicala ultramoderna si doctori superpregatiti, atunci da, sunt ecumenist. Cata vreme acestea nu ating duhul nostru rasaritean, cata vreme Crezul si Sfintele Taine raman neschimbate, atunci nu am nici o impotrivire.

6) Daca voieste miscarea antiecumenica sa injur pe fratii in Hristos catolici, protestanti etc., doar pentru ca ei nu fac parte din B.O., atunci nu voi face aceasta, in ciuda oricaror posibile represalii.

7) Daca voieste miscarea antiecumenica sa cred ca oamenii care nu sunt ortodocsi sunt lipsiti cu totii de harul lui Dumnezeu si ca fac lucrarea vrajmasului, iar noi ortodocsii suntem in lupte de viata si de moarte cu ei, atunci nu pot face parte din aceasta miscare, deoarece o astfel de atitudine mi se pare de-a dreptul oribila, patologica, mistificanta, in final demonica.

Cred ca dezbaterile pe tema ecumenismului sunt superficiale si periculoase, cred ca am face mai bine daca ne-am vedea de pocainta noastra, cred ca avem mult de invatat sa ne purtam, mai intai, ca oameni intre oameni.
Atragerea constanta a atentiei catre pericolul ecumenismului imi pare izbitor de asemanatoare cu manevrele de distragere a atentiei publice prin scandaluri comandate gen intrarea la racoare a lui Gigi Becali sau accidentul nu stiu cui cu motocicleta etc.

Nadajduiesc sa am in vara asta cateva saptamani mai linistite in care voi face o mica incursiune mai serioasa in problema asta inca neclara, macar ca mi s-a spus de mai multe ori, de mai multi frati ortodocsi, ca ma cam dau cu ..."dusmanul" (???)
Fratilor, eu nu ma vad intr-o lume de dusmani, eu nu am dusmani, oameni buni! Si nici nu dusmanesc pe nimeni, prin harul Domnului si prin educatia primita de la mama si de la tata...
Iar de voiti sa va spun totusi ca am dusmani, ei bine recunosc, am: pe mine insumi (in ticalosia slabiciunilor si faradelegilor mele) si pe vrajmasul tuturor, cel care a fost de la inceput ucigas de oameni.

Frate Catalin, si eu ma rog pentru fratia voastra, precum si pentru multi oameni dragi (si chiar pentru cei mai putin dragi, desigur) de pe forum.
Fiti binecuvantat de Domnul Hristos, frate Catalin!
Domnul sa ne miluiasca!
  #3  
Vechi 11.05.2012, 20:37:53
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
3) De va trebui sa ascult la slujbele de duminica diverse cantari din alte biserici surori...

6) Daca voieste miscarea antiecumenica sa injur pe fratii in Hristos catolici, protestanti etc., doar pentru ca ei nu fac parte din B.O., atunci nu voi face aceasta, in ciuda oricaror posibile represalii.

7) Daca voieste miscarea antiecumenica sa cred ca oamenii care nu sunt ortodocsi sunt lipsiti cu totii de harul lui Dumnezeu si ca fac lucrarea vrajmasului, iar noi ortodocsii suntem in lupte de viata si de moarte cu ei, atunci nu pot face parte din aceasta miscare, deoarece o astfel de atitudine mi se pare de-a dreptul oribila, patologica, mistificanta, in final demonica.
Draga Cezar, ma bucur ca doresti sa afli adevarul in privinta acestui lucru despre care se vorbeste mult in ortodoxie. Daca imi ingadui o sa iti spun si parerea mea.
Nu exista doua tabere in ortodoxie, una ecumenista si una neecumenista, ambele ortodoxe. Dintotdeauna a existat o singura tabara si diverse invataturi gresite, neortodoxe. Ecumenismul este o alta invatatura, mai e numit si erezia ereziilor, pentru ca nu e doar o simpla erezie, ci aduce acceptarea tutror ereziilor din alte culte.
Dupa parerea mea exista un ecumenism mai larg, mai liberal, care spune ca toate cultele crestine sunt la fel, nu conteaza cultul in care te afli, important e sa crezi in Dumnezeu, in Iisus. Si exista si un ecumenism mai moderat, mai raspandit printre ortodocsi, care spune ca ortodoxia e cea mai buna, poate chiar perfecta, ar si ceilalti au ceva, nu e mare diferenta.
Ecumenismul aduce cu el si o idee falsa, de falsa toleranta, daca critici un cult inseamna ca ii urasti pe oamenii din acel cult, ca esti impotriva omenirii. Cu atat mai mult sa spui cumva ca doar ortodoxia e adevarata credinta, e cel mai mare pacat si intoleranta in opinia ecumenista.
De fapt ortodoxia asta a marturisit dintotdeauna, ca e singura Biserica a lui Hristos, singura mantuitoare. Si e printre singurele care nu au avut intoleranta fata de oameni din alte culte, e de fapt o conceptie din acele culte, ele au avut aceste probleme, nu ortodoxia. E si suparator sa auzi asta despre ortodoxie.
Ecumensimul, chiar si in forma sa moderata, spune ca poti sa crezi in adevarul tau, sa crezi in invatatura ortodoxa, dar sa consideri bune si alte invataturi. Adica adevarul sa fel la fel cu neadevarul, sa practici virtutea, dar sa nu-ti displaca nici pacatele. De aceea ecumensimul vrea sa submineze tocmai Biserica, ataca acea parte din crez: Cred intru Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica. Nu mai e un o singura Biserica, sunt mai multe, nu mai conteaza adevarul sau erezia, toate sunt la fel de bune. Cum spunea cineva, cum sa fie erezia biserica? Ortodoxia spune ca exista doar o singura Biserica, in care exista har lucrator prin Sfintele Taine. In BO este Hristos, este Capul Sau si Trupul Sau. Nu exista mai multe biserici, Biserici surori sunt BO a Rusiei, a Greciei, a Gerogiei, Serbiei, etc. Pana acum mai putin de 100 de ani alte culte nu erau niciodata numite biserici, de exemplu catolcilor li se spunea papisti, adica dupa conducator, ca luteranilor. Harul se primeste doar prin Sfantul Botez si Sfanta Mirungere in Sfanta Biserica Ortodoxa. In afara este doar har exterior, cum era si inainte de jertfa Mantuitorului. Mantuirea se face prin har, nu doar prin credinta in Dumnezeu.
Nici macar nu au aceeasi invatatura despre har cei ce nu sunt ortodocsi, la noi este energie divina, la catolici este o energie creata, iar la neoprotestanti spunea cineva ca e un fel de binecuvantare. E ca si cum am spune ca ateii sunt credinciosi desi ei nu cred in Dumnezeu.
O carte deosebita este a Sfantului Iustin Popovici, "Biserica ortodoxa si ecumenismul". http://www.scribd.com/doc/33017/Sf-I...-i-ecumenismul
De asemenea Sinodul BO a Georgiei, Biseirca sora a adoptat o hotarare impotriva ecumenismului, in care il si analizeaza: http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html
Domnul sa ne ajute sa aflam adevarul!
  #4  
Vechi 12.05.2012, 00:30:40
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Multumesc, frate Catalin!
Voi continua sa aprofundez problema, mai intai cu ajutorul materialelor propuse de tine.
Slava lui Dumnezeu!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Miscarea Legionara anonim97 Generalitati 366 26.08.2013 13:58:23
Miscarea Sfantului Graal alexandra28again Generalitati 4 16.07.2008 19:40:13