![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Si atunci Iisus de ce se numeste pe Sine Fiul Omului?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
"...când era Adam la tunsul oilor, a venit același înger și i-a zis: „Adame, te rogi lui Dumnezeu să știi când vine potopul cu apă. Nu fi îngrijorat! Mai sunt 1530 de ani până la potopul cu apă. Întâi se va naște un om, Noe, tot din neamul lui Set, din cei curați, foarte plăcut lui
Dumnezeu, și aceluia i se va arăta Dumnezeu, cu 150 de ani înainte de potop, să-i poruncească să-și facă corabia. Și apoi o să fie potopul. Și va cruța Dumnezeu numai atâta: pe Noe, soția și feciorii lor cu soțiile. Adam a zis: „Doamne, ce semn o să vină înainte de potop?” Și le-a spus: „Uite ce semn. Băgați de seamă să spuneți la copiii voștri, că înainte de potopul cu apă o să se nască un popor uriaș, pentru că au să se amestece fiii lui Set cu fiii lui Cain, și o să fie răi înaintea lui Dumnezeu. Și o să zică Dumnezeu, cum spune în Biblie: că i-a părut rău lui Dumnezeu că l-a făcut pe om. Și vor fi foarte urâți înaintea Domnului, că uriașii creșteau de trei ori ca cedrii Libanului. Și erau cei mai urâți oameni de pe fața pământului și cei mai spurcați. Mâncau și copiii pe care îi lepădau femeile lor, așa de spurcați erau. Căci până la potop nimeni n-a mâncat carne, decât uriașii. Dar nu mâncau numai din dobitoace, ci mâncau și pe cei din neamul lui Set. Erau două feluri de popoare: oameni mari, uriașii, și cei din neamul lui Set, care erau normali. Și cea mai mare scăpare aveau cei mici ca noi, că se ascundeau în păduri. Uriașii prin pădure nu puteau fugi, că pădurea era numai până la genunchi la ei, cum este la noi iarba. Și când îi prindeau uriașii pe aceștia, aveau niște oale mari, și băgau câte 50 de oameni la fiert o dată. Mâncau carne de oameni uriașii. Atunci i-a spus Arhanghelul Uriil lui Adam: „Băgați de seamă că are să se facă un popor uriaș, că o să se amestece fiii lui Set și o să calce poruncile lui Dumnezeu. Și se va face acest popor, și pentru aceștia se va grăbi Dumnezeu să aducă potopul, că nu-i va mai putea suferi pe fața pământului pentru răutățile lor. Dar înainte de potop iată ce alte semne vor fi: vor purta oamenii la dânșii apă în vase de lemn, de piatră, de lut și în burdufuri de capre și n-au să se sature de apă. Când se vor întâlni unul cu altul, în loc de bună ziua, o să întrebe: «Ai apă?» «Am!» O să bea oamenii multă apă vreo 500 de ani înainte de potop. Și acesta va fi semn că vine pedeapsa omenirii prin apă”. „Dar potopul cu foc?”, a întrebat Adam. „Potopul cu foc o să fie la sfârșitul lumii, i-a spus Uriil. Atunci când o să se depărteze lumea de Dumnezeu, o să se ivească o buruiană, tutunul. Și oamenii vor merge după aceste buruieni, care nu le vor ține nici de foame, nici de sete”. Tutunul a fost adus în Franța de împărăteasa Ecaterina din America și se chema „iarba împărătesei Ecaterina”. Dar nu l-a adus pentru fumat, ci pentru băi. Această buruiană, adică tutunul, când o vor bea oamenii cu foc și fum, va fii semn că vine focul și fumul, care o să iasă dintr-înșii. Acesta va fi primul semn al sfârșitului veacurilor. Al doilea semn va fi răcirea credinței în Dumnezeu și oamenii se vor înrăi foarte tare. Potopul cu foc va fi la sfârșitul lumii, așa cum se pregătește acum." (Parintele Cleopa) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Puteti citi o talcuire a Sfintilor Parinti,cu privire la versetele in cauza,in cartea ,,Vechiul Testament in talcuirea Sfintilor Parinti"(Preot Ioan Sorin Usca)in volumul I intitulat ,,Facerea"
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Ioan Gura de Aur - Omilii La Facere 1:
http://www.scribd.com/doc/87937930/S...ilii-La-Facere 1 Sfantul Ioan Gura de Aur - Omilii La Facere2: http://www.scribd.com/doc/47777395/S...II-LA-FACERE-2 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
din Vechiul Testament în tâlcuirea Sfinților Părinți. Facere - Pr. Ioan S. Usca:
"Facerea: Cap. 6,1-2: „Iar după ce au început a se înmulți oame*nii pe pământ și li s-au născut fiice, fiii lui Dumnezeu, văzând că fiicele oamenilor sunt frumoase, și-au ales dintre ele soții, care pe cine a voit." In fiii lui Dumnezeu s-au văzut fie ființe cerești, fie îngeri căzuți. Credem că mai potrivit e să-i înțelegem pe urmașii lui Set, cei ce au început să cheme numele Domnului, iar prin fiicele oamenilor, descendente ale lui Cain, numite astfel deoarece au ratat posibilitatea de a-și transcende condiția de creatură că*zută. „Desigur, n-ar putea proveni omul din împreunarea duhurilor cu totul străine de trup cu femeia."[Sfântul Chirii al Alexandriei] Ci „e vorba de oamenii ce se întorc la patimile iubirii trupești și se aprind de pofta ei urâtă prin îngerii căzuți."[ Sfântul Chirii al Alexandriei] „Până ce neamul sfințit viețuia de sine, neamestecat cu cel rău, strălucea în ei frumusețea dumnezeiască neatinsă și-i făcea minunați. Dar când au alunecat în iubirea trupească, fermecați de chipurile femeilor, s-au făcutj apostați."[ Sfântul Chirii al Alexandriei] „împărțirea aceasta (a neamurilor) s-a făcut după Cain și Set, cei din Cain numindu-se oameni, iar cei coborâtori din Set chemându-se fii ai lui Dumnezeu."[Sfântul Grigorie Palama, Capete despre cunoștința naturală, 62]. Finalul versetului 2, după care și-a ales fiecare pe cine a voit, pare a sugera des*frâul general ce domnea pe atunci. 3: „Dar Domnul Dumnezeu a zis: Nu va rămâne pururea Duhul Meu în oamenii aceștia, pentru că sunt numai trup. Deci zilele lor să mai fie o sută douăzeci de ani!" Cufundarea în simțualitate și alipirea de materie grăbește moartea, căci stihiile rămase în voia lor, se destramă în chip natural. „Plăcerea, trecând de la trup la minte, o face pe aceasta cu chip trupesc, neîmbunătățindu-se prin împărtășirea de ceea ce este mai bun, ci transmițându-i mai vârtos aceleia ceea ce este mai rău, încât omul întreg e numit din pricina ei trup, po*trivit cu ceea ce s-a zis despre cei înecați prin mânia lui Dumnezeu."[Sfântul Grigorie Palama,Despre rugăciune, 9]. Promisiunea plăcerilor atrage mintea într-o capcană, închizând-o în forme și despărțind-o de Cel Nelimitat de vreo formă. Omul robit plăcerii alege finitul în locul infinitului și temporalul în schimbul veșniciei. 4„In vremea aceea s-au ivit pe pământ uriași, mai cu seamă de când fiii lui Dumnezeu începuseră a intra la fiicele oamenilor și acestea începuseră a le naște fii: aceștia sunt ves*tiții viteji din vechime." Sunt destule și supozițiile privind acei uriași. Noi opi*nam că, unindu-se cei cu aspirații spirituale cu aceia robiți tru*pului, urmașii lor vor fi fost sfâșiați de tendințe contradictorii, manifestate prin fapte de natură să uimească. Sau, „femeile au născut acești monștri, Dumnezeu urâțind și frumusețile trupuri*lor omenești, din pricina neînfrânării poftelor desfrânate ale ce*lor ce se împreunau. De aceea cei născuți erau giganți, adică săl*batici și robuști, care pătimesc de o mare urâciune, dar sunt supe*riori altora prin mărimea trupurilor. De aceea e de știut că cu*vântul Scripturii obișnuiește să numească uriași (giganți) pe cei foarte robuști." Când citim că Dumnezeu regretă și Se căiește, nu-L vom cugeta ca fiind schimbător, acestea fiind adaptări la înțelegerea oamenilor. înțelesul e acela că sfințenia lui Dumnezeu nu poate îngădui învârtoșarea în păcat. 8-10: „Noe însă a aflat har înaintea Domnului Dumne*zeu. Iată viața lui Noe: Noe era om drept și neprihănit între oa*menii timpului său și mergea pe calea Domnului. Și i s-au năs*cut lui Noe trei fii: Sem, Ham și Iafet. " Prin drept e înțeles „cel ce își îndeplinește în comunitatea Icocratică îndatoririle față de Dumnezeu, în consens cu legea Acestuia." |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Multumesc pt postari,eu nu le-am citit inca! Urmeaza...
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lectorul Alexandru Mihaila de la Facultatea de Teologie din Bucuresti spune “In Facere 6 "fiii lui Dumnezeu" au legaturi cu "fiicele oamenilor", nascandu-se astfel "cei cazuti" (nefilim in ebraica) sau "uriasii" (gigantes) din Septuaginta. Este greu de interpretat cine sunt acesti fii ai lui Dumnezeu, dar la rescriptorul Codexului Alexandrin al Septuagintei, ei sunt numiti "ingeri" (aggeloi), exegeza confirmata si de Sf. Irineu sau de traditia iudaica (cartea lui Enoh). Oricum, in traditia rasariteana s-a impus identificarea lor cu oamenii duhovnicesti, care s-au lasat sedusi de pofte, pentru ca ingerii nefiind corporali nu ar putea sa aiba relatii cu "fiicele oamenilor" (totusi in Tobit 3:8 si 6:14 se spune despre demonul Asmodeu ca o iubea pe Sara, ucigandu-i toti potentialii soti in noaptea nuntii, iar in 1 Corinteni 11:10 intalnim precizarea ciudata: "femeia este datoare sa aiba semn de supunere asupra capului ei [adica sa-si acopere capul cu un valt, pentru ingeri ca sa nu-i ispiteasca pe ingeri?]").
Sfantul Ioan Gura de Aur previne aceasta ratacire, spunand clar ca "fiii lui Dumnezeu" nu sunt ingeri, ci oameni: "Unii spun ca nu-i vorba de oameni, ci de ingeri; pe acestia i-ar fi numit Scriptura "fii ai lui Dumnezeu". Mai intai, sa-mi arate ei in care loc din Scriptura ingerii au fost numiti "fii ai lui Dumnezeu"? Dar nu vor putea sa-mi arate. Oamenii, da, au fost numiti "fii ai lui Dumnezeu", dar ingerii, nu. Nicaieri in Scriptura ingerul nu-i numit fiu, nici fiu al lui Dumnezeu." Mai multe informatii despre uriasi gasiti din acest articol: http://www.crestinortodox.ro/editori...ii-137192.html |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Ce considerati despre "Misquoting Jesus"/"Forged" de Bart Ehrman | Ciprian Mustiata | Teologie si Stiinta | 8 | 19.12.2012 16:12:08 |
Cine a citit "Vanga" de Krasimira Stoianova? | Adriana Cluj | Generalitati | 10 | 19.10.2010 14:43:59 |
Am nevoie de "putin" ajutor ! - Va rog nu treceti "peste" - Nu am liniste de o luna! | valentinalogo | Preotul | 28 | 06.06.2010 07:26:42 |
Cine suntem? Ne ducem in lume si cautam tot "al nostru si ai nostri"? | sophia | Generalitati | 40 | 03.05.2010 22:06:45 |
|