![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Doamnă, cred că s-a produs o mare confuzie - domnul Dragomir vorbea despre anii 30, respectiv 50 ai secolului trecut, nu ai primului secol.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Deci, să conchidem: Potrivit unei venerabile tradiții, catolicii se împărtășeau ajunând, adică nemâncând nimic în ziua respectivă, înainte a primirea Sfintelor. Această regulă este menținută în Codul Canonic din anul 1917. În perioada 1951-1960 (nu îmi amintesc exact anul) s-a dat un canon care reducea ajunarea la o oră înainte de primirea Sfintelor, canon inclus în Codul în vigoare din 1984 încoace.  
		
		
		
		
		
		
			A mai existat o reglementare trazitorie (între cele două) care prevedea ajunare de 3 ore. Acuma, întrebarea care ne vine imediat în minte este: de ce Biserica, ce are fără îndoială autoritate în a legifera în materie de disciplină a Sacramentelor, a adoptat totuși asemenea modificări ? Ce au avut în vedere cei care au autoritate, mai în amănunt decât binele general al credincioșilor ? Probabil (și aici înaintez în domeniul ipotezelor) că a avut în vedere faptul că ora obișnuită la care se săvârșește Sf Liturghie s-a mutat, de unde se făcea dimineața foarte devreme, către ora 10. Mai mult, Biserica a permis și recomandat săvârșirea Sf Liturghii și după amiaza, pentru credincioși care nu ar putea fi prezenți la cea parohială, de dimineață. Astfel, regula ajunării ar fi devenit prea anevoie de respectat, și este de presupus că lumea s-ar fi ferit de Sf Sacrament ca să nu ajuneze. Dacă ajungi la biserică la Liturghia de Duminică de la ora 18.30, cam greu să nu mănânci nimic de sâmbătă de la 12 noaptea și să faci chestia asta săptămânal, fiindcă majoritatea catolicilor doresc să primească Sfintele săptămânal. Bine, bine, dar de ce o oră ? Fiindcă de când pleci spre biserică, până când are loc Liturghia Cuvântului și predica (inclusă la Liturghia cuvântului la catolici), până se face consacrarea Darurilor și se distribuie ele credincioșilor, trece de obicei o oră. Să mai reținem că ceea ce este prevăzut în asemenea canoane sunt reguli minimale, obligatorii pentru toți credincioșii care vor să se mântuiască. Dacă, printre ei, există persoane sănătoase care vor să ajuneze de la ora zero a zilei de Duminică, desigur că nu sunt opriți și Dumnezeu credem că apreciază asemenea nevoințe supraminimale. După cum, dacă protocolul îmi cere să mă adresez cuiva cel puțin cu "dumneata", înțelegem că nu interzice să mă adresez cu "dumneavoastră" și interlocutorul meu, departe de a se supăra, este de presupus că se va bucura să fiu încă mai politicos decât cere norma. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
			Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 28.05.2012 at 16:32:51.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Mai am cateva intrebari: 
		
		
		
		
		
		
		
		
			E adevarat ca in agheazma de la catolici se pune sare? Am auzit asta si nu sunt sigura daca e adevarat sau nu, ca nu am participat sa vad. Sunt si la catolici 2 feluri de aghiazma (mica si mare-ultima de la Boboteaza) ? Si...ce reprezinta lipia aceea cat o moneda micuta? E cum ar fi anafora din biserica ortodoxa? Se ia tot dupa o ora de post ? Last edited by tinutza; 28.05.2012 at 17:28:47.  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Citat: 
	
 Sfânta Împărtășanie. Se numește ostie.  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Vinul care ar reprezenta sangele Mantuitorului se da separat, intr-un paharel? Sau nu se serveste asa ceva?
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Înainte de a răspunde îmi permit să atrag atenția că vinul nu "ar reprezenta" nimic, ci se preface în însăși Preacurat Sângele Mântuitorului. Mai departe, ca să răspund întrebării dumneavosatră: depinde de rit. În ritul roman, credincioșii se împărtășesc sub specia vinului doar în situații excepționale; regula o reprezintă împărtășirea doar sub specia pâinii. Clerul se împărtășește sub specia vinului bând din Potir. În ritul bizantin, în principiu, împărtășirea se face la fel ca și în Bisericile Ortodoxe Răsăritene. Despre alte rituri nu am informații.  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Eu una ma bucur ca apartin Bisericii Ortodoxe (din mai multe puncte de vedere). Va multumesc Dvs si Dlui Mihnea Dragomir pt raspunsuri! Last edited by tinutza; 28.05.2012 at 19:46:24.  | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
			 
			Subiecte asemănătoare
		 | 
	||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| De ce se scrie iisus cu 2 i si nu cu un i | annajanette | Generalitati | 234 | 12.08.2017 17:49:47 | 
| scrie undeva in biblie de reincarnare? | annajanette | Generalitati | 144 | 27.12.2013 21:00:51 | 
| PR. IUSTIN PARVU SCRIE PATRIARHULUI SI SF. SINOD!! | orthodoxis | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 05.06.2008 00:55:17 | 
| 
 |