![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
La fel e cu toate rugaciunile pe care biserica le-a randuit in viata credinciosului, fata de toate se milostiveste Dumnezeu. De ex rugaciunea inainte de inceperea lucrului, etc. Cumva daca in orice faci pornesti cu gandul la Dumnezeu in rugaciune, parca Dumnezeu duce greul si inlatura problemele, pt ca ceea ce faci, faci cu ajutorul Lui. Noi oricum nu putem face nimic fara El
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. |
#72
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul si Cuvantul lui Dumnezeu, pentru Preasfanta Nascatoare de Dumnezeu, miluieste-ne pe noi. |
#73
|
|||
|
|||
![]()
Da, fara vise. Dar asta e in legatura cu multe alte aspecte din viata crestinului (cu toata stradania de a duce o viata dupa voia Lui Dumnezeu), cu infranarea, cu lupta cu patimile, etc.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 15.03.2011 at 17:32:50. |
#74
|
|||
|
|||
![]()
daca nu prin vise ne indruma Dumnezeu atunci prin ce???credeti ca daca cereti cva de la Dumnezeu (ceva normal si util nu aberatii) ,El nu ne va raspunde??credeti ca este ceva fara rost pe lumea asta???credeti ca daca spune un preot ca nu trebuie sa credem in vise oare asa este:???sunt ei destul de buni sa ne conduca pe noi catre El???eu sincer cred ca unii dintre ei au uitat ce este iubirea , cn este El...fac de ras ortodoxia dar asta este vaiata...cu bune si rele ...nu putem sa-i judecam, doar Dumnezeu judeca...fiecare crede in felul lui in Creator...si are propria relatie cu El...si datorita braului si viselor urate vedem contrastul dintre bine si rau ...poate ne trezim la realitate si ne intoarce spre El...ceea ce noua ni se pare rau si nefolositor pt Dumnezeu are o mie de utilitati...ceva mic , scanteia , ne aduce inapoi la El...cel mai bn pt un om e sa se roage, sa duca o viat cat se poate de dreapta, si sa lupte pt sufletul lui...acum cat mai putem face ceva cu sufletul nostru , de noi depinde totul...noi il parasim pe Dumnezeu si totusi El ne primeste mereu inapoi...adu-ti aminte de cate ori ai zis cand erai bolnav, infricosat , plin de datorii ...Doamne iart-ma si primeste-ma iar la Tine si El ca un parinte bun te_a primit si ti_a daruit toata dragostea Lui...adica tot ce ai nevoie tu p lumea asta.
Doamne ajuta-ne!!sa intelegem ce trebuie. |
#75
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sa intelegem ca nu un preot spune ca nu trebuie sa credem in vise ci invatatura Bisericii. Sa intelegem ca Hristos (si nu intelepciunea populata asa cum cred unii) le-a spus evreilor ca asculte ce spun fariseii, nu sa faca ce fac ei.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi. |
#76
|
||||
|
||||
![]()
asta e problema.
visul ne face sa intelegem gresit realitatea si ne poate duce pe cai gresite. |
#77
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Va raspund cu cuvintele Sfantului Ioan Scararul, care zice: " Visul este miscarea mintii in vremea nemiscarii trupului. Iar nalucirea (vedenia falsa)este amagirea ochilor cand doarme cugetarea. Nalucirea este iesirea mintii cand trupul vegheaza. Nalucirea este o vedere a ceva fara ipostas (nereal)" (Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, p. 75). Iata dar ce sunt visele si vedeniile. Ele sunt de doua feluri: vise si vedenii bune si rele. Iar deosebirea dintre ele este aceasta: Visele si vedeniile bune sunt de la Dumnezeu, prin care se descopera voia Lui cea mare, numai la cei ce sunt cu totul desavarsti si sfinti si care fac poruncile Lui, precum a fost dreptul Iosif, caruia i s-a aratat Arhanghelul Gavriil in vis, poruncindu-i sa fuga cu Pruncul Iisus si cu Fecioara Maria in Egipt. Visele bune vin de la ingeri si ne amintesc de moarte si de osanda, iar dupa ce ne desteptam, ne indeamna la rugaciune si la pocainta. Dimpotriva, visele si nalucirile rele sunt de la diavoli, prefacuti in ingeri de lumina sau in sfinti, care ne amagesc prin somn ca suntem buni si vrednici de rai, iar dupa ce ne desteptam " ne scufundam in mandrie si bucurie " ( Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, p. 76). Spune Sfantul Ioan Scararul ca " cel ce crede in vise este asemenea celui ce alearga dupa umbra sa si incearca s-o prinda ". Tot el spune, ca " diavolii slavei desarte sunt in visuri prooroci. Ei inchipuiesc, ca niste vicleni, cele viitoare si ni le vestesc mai dinainte. Iar daca se implinesc vedeniile ne minunam si ne mandrim cu gandul, ca si cum am avea darul inaintevederii (proorociei). Cei ce asculta de diavolul, acestia s-au facut adeseori proorocimincinosi ". Si mai departe zice: " Diavolii nu stiu nimic din cele viitoare, dintr-o cunostinta de mai inainte, caci si doctorii pot sa ne spuna moartea de mai inainte ". Apoi incheie, zicand: " Cand incepem sa credem in visele diavolilor, ei isi bat joc de noi, chiar si cand suntem treji. Cel ce crede visurilor si nalucirilor din somn este cu totul necercat. Iar cel ce nu crede nici unora este filosof ( Filocalia, vol. IX, Cuvantul 3, pag. 76). Deci, este pacat sa credem in visuri si vedenii, ca prin acestea ne amagesc foarte usor diavolii si ne arunca in pacatul cel cumplit al mandriei si slavei desarte, cand omul se increde in sine mai mult decat in cuvantul lui Dumnezeu. Cu acest mestesug ispititor, diavolul a amagit pe multi crestini si calugari, aruncandu-i apoi in prapastia pierzarii. Iar daca cineva are totusi indoiala de visul sau vedenia sa, sa se spovedeasca la duhovnic si sa-i ceara sfatul lui, ca prin duhovnic graieste Dumnezeu." |
#78
|
||||
|
||||
![]() Citat:
"Din sapte pricini se insala crestinii de vedenii si visuri, ca si cum ar fi de la Dumnezeu, si anume: din mandrie, din slava desarta, care este prima fiica a mandriei; din cauza mintii slabe si neiscusite a crestinilor; din cauza ravnei nesocotite a unor crestini, care se roaga si postesc mult ca sa aiba vedenii, de care spune Sfantul Isaac Sirul: " Cu mare boala boleste cel ce are ravna cea rea " (Filocalia, vol. X, Cuvantul 58); a cincea pricina a amagirii prin vedenii si visuri este neascultarea de duhovnici si indaratnicia unor credinciosi, mai ales a celor mandri, din care pricina usor sunt vanati de diavolul; a sasea pricina vine din cauza vietii de sine, ascunse, a unora si din nemarturisirea curata a gandurilor la duhovnic; iar ultima pricina prin care se insala crestinii cu visuri si vedenii mincinoase este necunostinta de sine si lipsa de citire a Sfintei Scripturi si a Sfintilor Parinti. Despre acestea spune si inteleptul Sirah, zicand: " Visurile cele rele sunt desertaciune, ca vrajile si descantecele, si pe multi visurile i-au inselat si au cazut toti cei ce au nadajduit intr-insele " (Isus Sirah 34, 1-7). Cel ce crede lesne in visuri si vedenii, fara multa cercetare si sfat, sa se canoniseasca, la fel cu cei ce merg la vraji si descantece, adica pana la 7 ani sa se opreasca de la Sfanta Impartasanie." |
#79
|
||||
|
||||
![]()
daca admitem ca da, totusi aceste vise vi se par o modalitate sigura de a afla calauzirea de la Dumnezeu?
|
#80
|
||||
|
||||
![]()
Eu stiu de preotul meu duhovnic ca visele nu trebuie sa le luam in considerare pentru ca nu suntem destul de pregatiti sa facem diferenta intre ele. Pot parea ca fiind de sus dar defapt sa fie de la cel rau... Si pentru a nu cadea in aceasta capcana este mai bine sa nu le luam in seama.
Si eu am visat la ora 5 dimineata ca bate bunicul la fereastra sa ne cheme ca moare bunica. M-am trezit sperinata si apoi n-am mai putut sa adorm iar la ora 6:30 s-a intamplat intocmai cum am visat... Nu spun ca nu exista astfel de vise, doar ca este bine sa nu le luam inconsiderare... Ar trebui totusi sa iti faci o sfestanie casei si sa ii povestesti parintelui dihovnic ce ai visat. Dumnezeu sa te ajute! |
|