Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 01.06.2012, 02:01:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Exista sfinti care pot cadea oricand, daca nu au grija, dar la un moment dat sunt sfinti.
Se pare că folosiți sensuri diferite pentru același termen, lucru care duce adesea la neînțelegeri. În acest caz, termenul este "sfânt".

Potrivit înțelegerii ortodoxe (și catolice) sfinții sunt persoanele mântuite, așadar aflate în Cer. Prin urmare, sfinții nu pot fi DECÂT sfinți "morți", adică nu se mai află, deocamdată, în trup.

Folosim și termenul de "sfinți în viață", ceea ce este o exprimare oximoronică. Este ca și când despre un copil am spune, cu anticipație și în baza bunei purtări de până atunci, că este "un adevărat bărbat".
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #2  
Vechi 01.06.2012, 02:51:54
ucenic ucenic is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.05.2010
Locație: Ploiesti
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 634
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru ucenic
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Se pare că folosiți sensuri diferite pentru același termen, lucru care duce adesea la neînțelegeri. În acest caz, termenul este "sfânt".

Potrivit înțelegerii ortodoxe (și catolice) sfinții sunt persoanele mântuite, așadar aflate în Cer. Prin urmare, sfinții nu pot fi DECÂT sfinți "morți", adică nu se mai află, deocamdată, în trup.

Folosim și termenul de "sfinți în viață", ceea ce este o exprimare oximoronică. Este ca și când despre un copil am spune, cu anticipație și în baza bunei purtări de până atunci, că este "un adevărat bărbat".
Am inteles ce vreti sa spuneti si cunosc aceasta interpretare a termenului "sfant".

Cum intelegeti versetele:

"Deci voua tuturor, care sunteti preaiubiti ai lui Dumnezeu in Roma, chemati sa fiti sfinti: Har si pace de la Dumnezeu, Tatal nostru, si de la Domnul Isus Hristos!" (Rom.1:7)

"Ajutati pe sfinti cand sunt in nevoie. Fiti primitori de oaspeti." (Rom.12:13)

"In El, Dumnezeu ne-a ales inainte de intemeierea lumii, ca sa fim sfinti si fara prihana inaintea Lui..." (Efes.1:4)

"Curvia sau orice alt fel de necuratie, sau lacomia de avere nici sa nu fie pomenite intre voi, asa cum se cuvine unor sfinti." (Efes.5:3)

"Ci, dupa cum Cel ce v-a chemat este sfant, fiti si voi sfinti in toata purtarea voastra." (1Pet.1:15)

"Caci este scris: "Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant"." (1Pet.1:16)

Last edited by ucenic; 01.06.2012 at 09:19:15.
  #3  
Vechi 01.06.2012, 15:32:10
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ucenic Vezi mesajul
Am inteles ce vreti sa spuneti si cunosc aceasta interpretare a termenului "sfant".

Cum intelegeti versetele:

"Deci voua tuturor, care sunteti preaiubiti ai lui Dumnezeu in Roma, chemati sa fiti sfinti: Har si pace de la Dumnezeu, Tatal nostru, si de la Domnul Isus Hristos!" (Rom.1:7)
Toți oamenii ("vouă, tuturor") sunt chemați de Dumnezeu la fericirea veșnică. Așadar, chemarea la sfințenie este universală. Dar unii rejectează această chemare, murind în păcat, așa cum au trăit o viață întreagă, asemenea semințelor care cad pe loc bătătorit. Alții, aud chemarea, se străduiesc să ducă o viață plăcută Domnului, dar o ratează, uneori când erau pe punctul de a scăpa. Desigur că aceștia nu vor fi sfinți, căci în cele ce ne găsește ceasul judecății, în acelea vom fi judecați. Unii, dimpotrivă, duc o viață în păcat, dar, de la o vreme, încep și îl caută pe Domnul, pocăindu-se de ofensele aduse până atunci, prin păcatele lor. Niciodată nu este târziu și Dumnezeu, așa cum a făcut cu Dismas, îi trece în rândul sfinților, fiind cu El, în Rai, în chiar ziua trecerii lor la viața cea adevărată. Mai sunt unii, poate cei mai puțini ca număr, așa cum a fost Sf Fecioară sau așa cum a fost Sf Ioan Apostolul și Evanghelistul, care din frageda lor tinerețe au dus o viață exemplară: aceștia sunt, după moartea lor, sfinți. Prin urmare, sfințenia nu poate fi cunoscută decât retrospectiv, după moartea cuiva. În câteva mii de cazuri, noi știm cu siguranță că unul sau altul dintre cei care nu mai sunt se află în Cer, cu Dumnezeu: aceștia sunt sfinții din calendare, despre care Dumnezeu a dat semne Bisericii. Nu ne îndoim că, în afară de aceștia, mai sunt mulți alți sfinți pe care nu îi știm, care sunt cu Domnul și cu îngerii Săi, în "norul de martori".
Deci, la drept vorbind, noi nu știm despre cineva în trup dacă va fi ori nu sfânt, deoarece ar putea cădea după aceea oricând și chiar în anticamera morții. Putem spune că, după câte știm, duce o viață sfântă (adică: o viață curată), mai putem cunoaște după roade că cineva este angajat pe drumul sfințeniei, pe suișul spiritual, care este oricând reversibil. Mai spunem, mai mult din curtoazie, cuiva că este sfânt fiindcă așa ne-am aștepta să fie, judecând după rangul eminent pe care îl ocupă în Biserică. Dar asta nu înseamnă că toți aceia se vor mântui, adică vor intra în rândul sfinților.

Citat:
"Ajutati pe sfinti cand sunt in nevoie. Fiti primitori de oaspeti." (Rom.12:13)
Asistenți ai Împăratului Cristos, sfinții desfășoară planuri împreună cu El. Un păcătos alungat, poate, de ai lui, se roagă și cere intervenție de la cutare sfânt. Nu înseamnă că păduchiosul este el însuși sfânt, ci înseamnă că eu, găzduindu-l, cooperez cu Biserica nevăzută unde Preotul Cristos este în Sfânta Sfintelor și mijlocește, iar sfinții Săi sunt la strană și Îl laudă, în pridvor la deschis porțile, ori la cancelarie scriind în catastifele cerești. Domnul a spus că, dacă îi ajutăm pe cei slabi, pe El îl ajutăm. Nu a spus că cei slabi sunt El Însuși. Ajutându-i pe aceștia, satisfacem o nevoie a lui Cristos și a sfinților, care operează cel mai adesea prin oameni.

Citat:
"In El, Dumnezeu ne-a ales inainte de intemeierea lumii, ca sa fim sfinti si fara prihana inaintea Lui..." (Efes.1:4)
Este posibil ca acest pasaj (coroborat cu multe altele) să însemne că acea chemare la sfințenie, deși, așa cum am spus, este universală, să se facă cu mai mare intensitate în unele cazuri, așa cum a fost chiar cazul lui Pavel. Fariseu și omorâtor de creștini, el a avut o întâlnire cu Domnul la modul cel mai propriu, pe câtă vreme El doar ne șoptește, incomparabil mai discret, nouă. Dar nici chiar despre Petru sau despre Pavel nu putem spune că ar fi primit sfințenie încă din timpul vieții. Tot întâlnire cu Dumnezeu personal a avut și Iuda, ba chiar vreo trei ani și mai bine: și la ce i-a folosit ? Deci, faptul că "suntem aleși la sfințenie din preeternitate" nu înseamnă că în mod sigur vom fi sfinți, fiindcă ar înseamna să nu mai fim liberi, ci să beneficiem de sfințenie la comandă divină.

Citat:

"Curvia sau orice alt fel de necuratie, sau lacomia de avere nici sa nu fie pomenite intre voi, asa cum se cuvine unor sfinti." (Efes.5:3)
Sfinții sunt oameni care, în timp de erau în trup, sau cel puțin în ultima parte a vieții în trup, au urât păcatul și nu au practicat fapte de necurăție.

Citat:
"Ci, dupa cum Cel ce v-a chemat este sfant, fiti si voi sfinti in toata purtarea voastra." (1Pet.1:15)
Îndemn la o viață sfântă (curată).

Citat:
"Caci este scris: "Fiti sfinti, caci Eu sunt sfant"." (1Pet.1:16)
Arată posibilitatea, deplina accesibilitate a asemănării cu Dumnezeu prin sfințenie. Sfințenia lui Dumnezeu este absolută, iar sfințenia oamenilor este relativă, dobândită.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #4  
Vechi 01.06.2012, 09:25:10
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Potrivit înțelegerii ortodoxe (și catolice) sfinții sunt persoanele mântuite, așadar aflate în Cer. Prin urmare, sfinții nu pot fi DECÂT sfinți "morți", adică nu se mai află, deocamdată, în trup.
In context Ioanna afirmase ca a vazut multi np morali, dar mciciunul nu i-a inspirat sfintenie, deoarece numai Ortodoxia sfinteste. Iar daca Ortodoxia sfinteste, acest lucru ar trebui sa se vada la un ortodox. De aceea o intrebasem:

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Cum deosebim moralitatea de sfintenie? Ne uitam la efectele Ortodoxiei sfintitoare asupra ortodoscilor si la cei mai multi nu vedem mai multa sfintenie decat la np. Poate nu vedem bine. Cum arata practic, vizibil acea sfintenie a ortodocsilor?.
Studiul asupra sfintilor morti nu ma ajuta prea mult. Nu poti sa mergi sa il vezi, sa verifici cele spuse despre el. Iar despre morti, cu tot respectul, se vorbeste mai intotdeauna mai frumos decat despre vii.

Ioanna imi daduse un raspuns despre ce este sfintenia, si era vorba despre sfintenia din aceasta viata.

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Scuză-mă, nu m-am informat că ești de altă confesiune!
Tocmai pentru ca sunt, nu inteleg ce legatura are confesiunea mea cu sfintii lui Pavel din Biblie. De ce el vorbea mereu cu sfintii iar noi astazi nu mai putem? Ce s-a intamplat cu sfintii contemporani?
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #5  
Vechi 01.06.2012, 14:29:53
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Ioanna imi daduse un raspuns despre ce este sfintenia, si era vorba despre sfintenia din aceasta viata.
Tocmai pentru ca sunt, nu inteleg ce legatura are confesiunea mea cu sfintii lui Pavel din Biblie. De ce el vorbea mereu cu sfintii iar noi astazi nu mai putem? Ce s-a intamplat cu sfintii contemporani?
Totul graviteaza in jurul harului. In ortodoxie numim de asemenea sfant si sfintele moaste, Sfantul Agnet, Sfanta Masa, Sfantul Disc, apa sfintita, etc. Sfintele moaste sunt numite asa si nu sunt corpuri putrezite pentru ca in ele ramane harul, acea energie necreata. La fel si cei botezati, prin Sfintele Taine ei primesc har si astfel devin sfinti, asta pana isi pierd harul. Preotii alearga atunci cand moare cineva si poate nu s-a impartasit de curand ca sa il impartaseasca, pentru a avea har atunci cand moare. Acesat este harul lucrator din Sfintele Taine, harul care e primit in interior, la neorptestanti este doar o filozofie despre credinta, nu au har interior.
  #6  
Vechi 01.06.2012, 14:56:55
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Deci mai sunt si astazi sfinti vii cum erau pe vremea lui Pavel? Iar daca nu sunt la fel de multi ca atunci, unde as putea eu sa merg sa vad macar un sfant sfintit prin ortodoxie?
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14

Last edited by Doriana; 01.06.2012 at 15:18:36.
  #7  
Vechi 01.06.2012, 15:59:31
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Deci mai sunt si astazi sfinti vii cum erau pe vremea lui Pavel? Iar daca nu sunt la fel de multi ca atunci, unde as putea eu sa merg sa vad macar un sfant sfintit prin ortodoxie?
Astăzi, sunt mult mai mulți decât în vremea lui Pavel. Nu știu cum e prin ortodoxie, dar eu am văzut și văd în fiecare Duminică sfinți. Sfânt a fost și bătrânul meu preot, care pentru Cristos a lucrat, vreo opt ani, în minele de plumb în vremea lui Dej, ca muncitor necalificat în vremea lui Ceaușescu. A murit ca protopop al Bucureștiului și Ungrovlahiei, în aceeași garsonieră în care a trăit ultimii ani, înconjurat numai de câteva cărți fundamentale și de câteva icoane. Nu a renunțat la rasa lui călugărească nici la mai multe decenii după ce dușmanii lui Cristos și ai țării noastre i-au confiscat biserica unde slujea, i-au desființat ordinul bazilitan, i-au risipit frații prin pușcării și domicilii forțate. Nu am nici cel mai mic dubiu că acel adevărat pescar de oameni se află cu sfinții și îndrăznesc să mă rog lui, și nu pentru el, așa cum mă rog sfinților.

Un alt sfânt este și preotul meu actual. Era un inginer promițător când a rămas văduv. Preotul despre care am vorbit mai sus l-a pescuit și pe el, descoperindu-i-L pe Cristos. Și-a lăsat cariera și casa și a început să slujească, clandestin, cu bătrânul preot. A primit punerea mâinilor prin anii 80. În 1990, când era deja om spre 50 de ani, Biserica, ieșind la lumină, l-a trimis la....studii. Cinci ani a mers în celălalt capăt al țării, la Blaj, în fiecare luni dimineața, om în pragul bătrâneții, la cursuri, fiindcă așa i-au cerut superiorii lui, ca să fie un preot mai bun. Sâmbătă dimineața venea cu trenul de noapte și se pregătea pentru slujba de Duminică.

Alt sfânt în viață este și părintele X, care, la numai un an de la primirea hirotoniei, an în care s-a ocupat de copiii cercetași, la 25 de ani, a făcut pasul înainte și a plecat în Kenya, la muncă de misiune, trăind acum printre zebre, antilope Gnu și copiii băștinașilor, cu care a încropit o bisericuță cu un spital alături.

Mulți sfinți în viață mai văd și în bănci. Spre exemplu, dna Y, laică, care a lăsat o carieră ca să-și crească cei 5 copii cât i-a dat Domnul, mai lucrând sporadic ca...supraveghetoare afterschool și a altor copii, că unde încape mia, încape și suta. Și totuși, toți copiii ei sunt îmbrăcați decent și curat și cu toții vin Duminica să prânzească cu Domnul. Sau măicuțele Z, surori ale carității, pe care le recunosc de la o poștă datorită baticului lor alb cu tighel albastru marin, purtat de Maica Tereza. Pe ea o urmează, trăind laolaltă cu vreo 20 de oameni ai străzii într-o casă pe care o gospodăresc și tocmai i-au făcut niște paturi suprapuse.

Sunt, așadar, mulți sfinți. Dar sfințenia este discretă, numai mârlănia și cu murdăria urlă pe străzi și e mai vizibilă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
  #8  
Vechi 01.06.2012, 16:03:54
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Deci mai sunt si astazi sfinti vii cum erau pe vremea lui Pavel? Iar daca nu sunt la fel de multi ca atunci, unde as putea eu sa merg sa vad macar un sfant sfintit prin ortodoxie?
Daca nu ai inainte vederea cum ai putea sa-i vezi care cum sunt? Pe crestinii din primele secole ii vedeau criminali, facatori de tot felul de rele, cei mai rai din societate.
Nu e nevoie doar sa ii vezi, poti sa simti chiar tu, daca te reintorci la ortodoxie ti se face Mirungerea si atunci vei simti si harul, ca la botez toti eram mici si nu simteam nimic. In rest poti vedea la cei ce sunt mai avansati, care s-au si despatimit.
Cel mai simplu, citesti cartea despre Sf. Paisie, vei vedea minuni si chiar lumina data de har: http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...intele-paisie/
  #9  
Vechi 01.06.2012, 16:25:54
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca nu ai inainte vederea cum ai putea sa-i vezi care cum sunt? Pe crestinii din primele secole ii vedeau criminali, facatori de tot felul de rele, cei mai rai din societate.
Nu e nevoie doar sa ii vezi, poti sa simti chiar tu, daca te reintorci la ortodoxie ti se face Mirungerea si atunci vei simti si harul, ca la botez toti eram mici si nu simteam nimic. In rest poti vedea la cei ce sunt mai avansati, care s-au si despatimit.
Cel mai simplu, citesti cartea despre Sf. Paisie, vei vedea minuni si chiar lumina data de har: http://www.sfaturiortodoxe.ro/marii-...intele-paisie/
Catalin, daca nu am bunavointa sa vad sfintii in viata nu ii voi vede nici pe cei din carti. Dar nu cred ca sunt atat de greu de convins pe acest subiect. Problema nu e ca eu nu as recunoaste sfintii ortodocsi, caci eu deja cunosc cativa sfinti ortodocsi IN VIATA. Problema este ca voi o tot dati cotita si refuzati sa ii vedeti, asteptand sa moara. Iar dupa moarte, cum am mai spus, nimeni nu mai poate verifica daca intr-adevar au fost sfinti, deci e un cerc vicios. Pe parintele Paisie nu mai pot merge sa il vad, deci nu ma ajuta cu nimic link-ul.

De la o religie care se lauda ca este singura sfintitoare ma astept totusi sa imi arate macar vreo 10 sfinti pe care i-a sfintit si care inca mai sunt in viata, ca sa ii pot vedea si eu. Daca nu, vorbele raman doar vorbe...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #10  
Vechi 02.06.2012, 13:39:02
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Catalin, daca nu am bunavointa sa vad sfintii in viata nu ii voi vede nici pe cei din carti. Dar nu cred ca sunt atat de greu de convins pe acest subiect. Problema nu e ca eu nu as recunoaste sfintii ortodocsi, caci eu deja cunosc cativa sfinti ortodocsi IN VIATA. Problema este ca voi o tot dati cotita si refuzati sa ii vedeti, asteptand sa moara. Iar dupa moarte, cum am mai spus, nimeni nu mai poate verifica daca intr-adevar au fost sfinti, deci e un cerc vicios. Pe parintele Paisie nu mai pot merge sa il vad, deci nu ma ajuta cu nimic link-ul.
De la o religie care se lauda ca este singura sfintitoare ma astept totusi sa imi arate macar vreo 10 sfinti pe care i-a sfintit si care inca mai sunt in viata, ca sa ii pot vedea si eu. Daca nu, vorbele raman doar vorbe...
Am gasit acum cautand altceva ce spunea Sf. Iustin Popovici in legatura cu acest subiect:
“Mantuirea consta in sfintirea omului prin Duhul Sfant… Nascuti pentru Duhul Sfant, prin sfintire si luminare, crestinii sunt si raman crestini numai in Duh Sfant, de aceea se si numesc sfinti”
"Sfintenia este unire dupa har cu Dumnezeu,... sfintenia este starea normala a sufletului nostru dupa chipul lui Dumnezeu."
"In Botez si in Mirungere, omul primeste de la Duhul Sfant plamada sfinteniei cu care va trebui sa-si plamadeasca tot sufletul si trupul lui prin exercitarea virtutilor evanghelice.."
Pentru ca in Sfanta Euharistie se gaseste plinatatea si desavarsirea sfinteniei si a luminarii. Dincolo de ea (adica de Sfanta Euharistie) natura omeneasca nu mai poate inainta, in ce priveste intimitatea, unirea ei cu Dumnezeu, pentru ca nu mai are unde sa inainteze (vezi Evrei 10,10-14; I Corinteni 10,16-17).
Transformat prin nevointele in har, omul devine treptat din ce in ce mai sfant si mai luminos.
Cultura fara sfintenie, “luminarea” fara sfintirea in Duhul Sfant, acestea le-a inventat Europa in idolatria ei umanista. http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...esti-pe-altii/
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Miscarea Legionara anonim97 Generalitati 366 26.08.2013 13:58:23
Miscarea Sfantului Graal alexandra28again Generalitati 4 16.07.2008 19:40:13