Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sarbatori > Rusaliile
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.06.2012, 16:25:39
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Predica IPS Bartolomeu:
http://www.crestinortodox.ro/predici...f-duh-657.html

Eu tocmai l-am ascultat la Radio Renasterea.
Extraordinar, ca intotdeauna, cuvantul sau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.06.2012, 16:00:48
Annyta
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Darurile Sfântului Duh

Isaia 11:
2. Și se va odihni peste El Duhul lui Dumnezeu, duhul înțelepciunii și al înțelegerii, duhul sfatului și al tăriei, duhul cunoștinței și al bunei-credințe.
3. Și-L va umple pe El duhul temerii de Dumnezeu.

Galateni 5:
22. Iar roada Duhului este dragostea, bucuria, pacea, îndelungă-răbdarea, bunătatea, facerea de bine, credința,
23. Blândețea, înfrânarea, curăția; împotriva unora ca acestea nu este lege.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 03.06.2012, 16:56:35
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.249
Implicit

Adriana Cluj, din câte am observat, ești în prima linie când e vorba de apărat anumite principii superficiale confundate cu esența ortodoxiei, și lupți energic împotriva ereticilor în literă (reali sau închipuiți), însă când vine vorba de icoane postezi niște imagini dubioase care contrazic, în mare măsură, ortodoxia privirii Bisericii.

Să le luăm pe rând:

- prima imagine e o ficțiune vizuală pietistă de origine neoprotestantă, demnă de materialele de propagandă ale martorilor lui iehova. Conținut iconologic 0.
- a doua imagine e o producție neobizantină cu un conținut teologic slab, chiar dacă formal, zugrăveala aduce a icoană.
- imaginea cu numărul trei este bine pictată din punct de vedere stilistic, însă conținutul doctrinar filioqist risipește calitatea tehnică, abandonând-o suspiciunii de ”cal troian” al unei dogmatici respinse de Răsăritul creștin. E ca un fel de credincios care gândește ca un catolic și se exprimă ca un ortodox, adică o struțocămilă confesională de tip uniatist.
- a patra imagine este suspectă de zoomorfism ipostatic, pe fondul unui desen aniconic, întrucât Duhul Sfânt s-a arătat ”în chip de porumb”, doar la Epifanie, iar reluarea ulterioară a temei columbomorfe în privința Mângâietorului este respinsă de iconologie, întotdeauna reticentă la abuzul de simbol naturalist.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 03.06.2012 at 17:53:23.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.06.2012, 21:09:08
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
1. Adriana Cluj, din câte am observat, ești în prima linie când e vorba de apărat anumite principii superficiale confundate cu esența ortodoxiei, și lupți energic împotriva ereticilor în literă (reali sau închipuiți), însă când vine vorba de icoane postezi niște imagini dubioase care contrazic, în mare măsură, ortodoxia privirii Bisericii.

2. Să le luăm pe rând:

- prima imagine e o ficțiune vizuală pietistă de origine neoprotestantă, demnă de materialele de propagandă ale martorilor lui iehova. Conținut iconologic 0.
- a doua imagine e o producție neobizantină cu un conținut teologic slab, chiar dacă formal, zugrăveala aduce a icoană.
- imaginea cu numărul trei este bine pictată din punct de vedere stilistic, însă conținutul doctrinar filioqist risipește calitatea tehnică, abandonând-o suspiciunii de ”cal troian” al unei dogmatici respinse de Răsăritul creștin. E ca un fel de credincios care gândește ca un catolic și se exprimă ca un ortodox, adică o struțocămilă confesională de tip uniatist.
- a patra imagine este suspectă de zoomorfism ipostatic, pe fondul unui desen aniconic, întrucât Duhul Sfânt s-a arătat ”în chip de porumb”, doar la Epifanie, iar reluarea ulterioară a temei columbomorfe în privința Mângâietorului este respinsă de iconologie, întotdeauna reticentă la abuzul de simbol naturalist.
1. Ce sa fac? atata ma duce si pe mine mintea....unii e mai .... Doar la superficialitati...

2. Imi cer iertare daca am gresit postand acele icoane gresite. A doua era luata chiar de pe acest site, iar a treia de la Manastirea Sfantul Ioan cel Nou, dupa cum se vede scris chiar pe imagine. Intentia era alta. Nu sunt atat de priceputa ca dvs. Corectati-ma va rog.

Astea se aproba?






Last edited by Adriana Cluj; 03.06.2012 at 22:48:17.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 03.06.2012, 22:57:26
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana Cluj Vezi mesajul
Astea se aproba?
Nu ma princep la icoane, dar mie una imi plac cele care au o dominanta cromatica.

Reply With Quote
  #6  
Vechi 04.06.2012, 10:02:23
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Cuvinte din ultima predica de Rusalii a Parintelui Galeriu,rostita in Biserica ,,Sfantul Silvestru" din Bucuresti,la 3 iunie 2001

,,În numele Tatălui și al Fiului și al Sfîntului Duh. Amin.

Vrednicilor de iubire dreptmăritori creștini în Sfînta Biserică a Domnului nostru Iisus Hristos, astăzi prăznuim dumnezeiasca Pogorîre a Duhului Sfînt, făgăduință a Tatălui prin Fiul Său, Domnul nostru Iisus Hristos, Dumnezeu și om, Care, înainte de pătimirea Lui, în noaptea cînd i-a împărtășit pe ucenici în foișorul Cinei celei de Taină – acea cămăruță “simbol al lumii”, cum o numesc Părinții –, le-a făgăduit: “Nu vă voi lăsa orfani (...). Mîngîietorul, pe Care Eu Îl voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine. (...) Acela Mă va slăvi, pentru că din al Meu va lua și vă va vesti” (Ioan 14, 18; 15, 26; 16, 14). “În ziua aceea veți cunoaște că Eu sînt întru Tatăl Meu și voi în Mine și Eu în voi” (Ioan 14, 20). Și așa făgăduind, a pătimit apoi crucea și moartea.

Moartea nu ca final, cum gîndim noi, ci ca finalitate; ca transformare, ca transfigurare. Moartea luată de Iisus, trăită de El, transfigurată prin El. Pentru că dacă Adam a transfigurat iubirea, ofranda, jertfa către Tatăl și către lume în moarte, Hristos, pe Cruce și în mormînt, transformă moartea în jertfă – starea de jertfă, de ofrandă, de iubire, care e adevărul existenței – și o transfigurează în Înviere. Și, după ce îi pregătește pe ucenici cu starea de înviere, merge în Betania, îi binecuvîntează și Se înalță la Tatăl, plinind măsura cea fără de măsură a umanului, ridicîndu-l pînă de-a dreapta Tatălui. Înțelegem că de aceea a coborît în lume Fiul lui Dumnezeu, pentru că omul n-a împlinit cum se cuvine taina lui, aceea de a fi după chipul lui Dumnezeu, de a avea lumina lui Dumnezeu în el.

Să simtă prezența lui Dumnezeu: așa e deplin omul. Să înțelegem taina aceasta negrăită: omul e om cînd simte harul, dumnezeiescul în el. Omul, făptură zidită din pământ, în lumea aceasta hotărnicită, mărginită, limitată (în timp și spațiu, cum spune știința), e chemat să depășească mărginirea, plinind taina de a fi după chipul lui Dumnezeu și a crește la nesfârșit în asemănare cu El. Să primească în el, în zidirea lui, faptul ziditor al Creatorului. Pentru că Dumnezeu, zidindu-ne, introduce în zidire voința Lui, puterea Lui, lumina Lui, gîndirea Lui, cum introducem și noi în orice lucru al nostru. Căci zidești, creezi și tu, omule, în experiența ta, împărtășind din gîndirea, din iubirea, din voința, din puterea ta. Așa a pus Dumnezeu în omul zidit după chipul Lui ceva din El, ceva necreat; acest necreat care se unește cu creatul. Rămîi deosebit de necreat, nu e panteism; dar e prezența lui Dumnezeu în noi.

Sîntem martorii Învierii Lui. De aceea mormîntul Lui rămas gol rămîne mărturie a Învierii. Petru vorbea la cincizeci zile după Înviere. Și Iisus, “înălțîndu-Se prin dreapta lui Dumnezeu (Tatăl) și primind de la Tatăl făgăduința Duhului Sfînt, L-a revărsat pe Acesta, cum vedeți și auziți voi” (2, 33). Și încheie Petru cuvîntul: “Cu siguranță să știe deci toată casa lui Israel că Dumnezeu pe acest Iisus, pe Care voi L-ați răstignit,L-a făcut Domn și Hristos (Mesia cel făgăduit)” (2, 36).

Aceasta este taina sărbătorii. Pentru care mulțimea, auzind, a zis: „Ce să facem?” (2, 37). Iar Petru le-a răspuns: “Pocăiți-vă!” – schimbă-ți gîndirea, de la eul tău, orgoliul tău, la Dumnezeul cel Viu, Care ne unește pe toți; la Unicul Dumnezeu – al adevărului, al luminii, al învierii, al veșniciilor. Ca să nu rămînă miliarde de euri care se ciocnesc între ele, pentru că fiecare vrea să fie centru. “Și să se boteze fiecare dintre voi (prin această pocăință) în numele lui Iisus Hristos (Cel înviat), spre iertarea păcatelor voastre, și veți primi darul Duhului Sfînt” (2, 38). Și s-au botezat în ziua aceea ca la trei mii deodată (cf. 2, 41). Așa cum Hristos era prezent – prin lumina bogăției, a eternității, a dumnezeirii – în Petru, prin botez deodată Duhul Sfînt năștea din nou mulțimile; cum ne-a născut și pe noi, ca să fie prezent în noi Hristos.

“Hristos în noi, nădejdea măririi”, cu Tatăl și în Duhul Sfînt. “Binecuvîntat ești Hristoase, Dumnezeul nostru, Cel ce preaînțelepți pe pescari i-ai arătat, trimițîndu-le lor Duhul Sfînt, și printr-înșii lumea ai vînat, Iubitorule de oameni, slavă Ție!”. Doamne, slavă Ție, slavă Ție! Amin."(sursa si predica integrala aici)

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 04.06.2012 at 10:08:37.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 04.06.2012, 11:56:25
Adriana Cluj
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Praznuirea Sfintei Treimi

A doua zi de Rusalii: praznuirea Sfintei Treimi



http://www.crestinortodox.ro/diverse...imi-69674.html

Icoana Sfintei Treimi
Sa privim acum icoana zugravita de Sfantul Andrei Rubliov, aflata mult timp la Galeriile Tretiakov din Moscova; o minunata copie a acestei icoane se afla la Manastirea Troite-Serghieva de la Zagorsk. Am ales aceasta icoana pentru ca nenumaratele copii existente in Apus au facut-o foarte cunoscuta, iar celebrul film al lui Tarkovski despre Andrei Rubliov ne-a facut sa patrundem in miezul tainei sale; si, de asemenea, pentru ca aceasta icoana corespunde cel mai bine invataturii Bisericii.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Obiceiuri de Rusalii costel Generalitati 1 22.06.2013 18:10:32
Randuiala postirii de la Pasti pana la Rusalii costel Postul 13 06.04.2011 21:09:50
Traditii de rusalii lamaita48 Rusaliile 21 10.10.2010 17:56:49
Harti in saptamana dupa Rusalii costel Postul 1 29.05.2010 15:35:30