![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Inteleg atunci ca starea de budeitate corespunde cu perceperea si intelegerea lumii informale,inteligibile. Lumea poate fi impartita pe trei paliere: informala(angelica), formala subtila si formala corporala.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Locuitorii acestor lumi au trupuri foarte luminoase, beatificate (trupuri de lumina - trupuri de foc pur) care subzista doar in baza virtutilor cultivate. Durata de viata a unor astfel de fiinte este incalculabila, insa este totusi finita. Aceste fiinte luminoase pure sunt insa mult inferioare fiintelor fara de trup care salasuiesc in domeniul Arupa Loka (Taramurile fara Forma). Insa chiar si fiintele fara de trup sunt prizoniere in fluxul cauzalitatii. Fazele intiale ale experimentarii Luminii Clare reprezinta etapa finala a epuizarii energiilor procesuale (miscarilor foarte subtile) si experimentarii Adevaratei Incetari (sau Adevaratei Odihne) - al treilea Adevar Nobil. Starea de budeitate este inexprimabila. Ea poate fi intuita doar intelegand calitatile Bodhisattvasilor Superiori. "Even very highly realized Bodhisattvas are unable to express adequately the good qualities of a Buddha. If a bird flies high in the sky it must eventually come down somewhere, no matter how far it soars. This is not because the bird has arrived at the end of space, but because it has run out of energy to fly. Space is vast and endless and the bird's power is exhausted before it has travelled throughout space. The good qualities of a Buddha are like space and our under*standing is like this bird. If we were to try to describe all the good qualities of a Buddha, our wisdom and skill would run out before we could finish describing them. They are beyond our imagination." Last edited by florin.oltean75; 04.06.2012 at 13:13:39. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Adica fiinta in nefiinta,nu? fiinta atemporala si aspatiala. Ai dat multe detalii care pe mine ma depasesc. Ceea ce am inteles eu din Budism si din ce ai mai scris tu pe forum (desi s-ar putea sa gresesc), este ca ei privesc Universul ca pe un flux de energii si emanatii care se materializeaza si dematerializeaza. Mintea e deasemenea un flux continuu pentru ca gandurile si sentimentele sunt in continua schimbare si care la randul ei se dematerializeaza (moarte) si materializeaza(nastere) in diferite taramuri atata timp cat starea fiintiala e supusa spatiului si timpului.
Last edited by ioanna; 04.06.2012 at 13:18:19. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Florin, ce intelegi tu citind acestea: "Omul bun scoate lucruri bune din vistieria buna a inimii lui, iar omul rau scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui; caci din prisosul inimii vorbeste gura."?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cuvintele sunt prelungiri ale inimii. Putem 'citi' corect inima doar 'citind' natura focului suflurilor care exprima cuvintele (este nevoie de o perceptie directa a persoanei). In general, inima ne da de gol, fie in sensul rau, fie in sensul bun. Insa trebuie sa fim atenti ca gustul intelesului cuvintelor poate fi diferit de gustul inimii care le-a rostit. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Fara o intelegere intima a modului cum functioneaza mintea, urcusul spiritual este ca o calatorie in intuneric - pe bajbaite.
Mintea este principalul instrument cu care sondam realitatea in profunzime. Daca nu-i intelegem mecanismele / reflexele este dificil sa evaluam corect atat metoda cat si rezultatele. In continuare voi prezenta aspecte dintr-un curs de psihologie aplicata cunoasterii holistice care este predat in manastirile budiste. Este abecedarul cu care se incepe abordarea spirituala, pentru asezarea pe un fagas rational al efortului, ferit de exagerari si superstitii (corelari incorecte cauza-efect). Last edited by florin.oltean75; 17.06.2012 at 10:20:16. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
DEFINITIE OBIECT, in abordarea budista, reprezinta orice aspect cogniscibil al realitatii - inclusiv persoanele - in sensul ca pot fi cunoscute. Obiectele sunt de doua feluri obiecte-posesoare si obiecte non-posesoare. OBIECT-POSESOR Definitie: Un obiect-posesor este un aspect functional al realitatii care exprima sau cunoaste un alt obiect. Obiectele-posesoare sunt de trei feluri: 1. sunete-expresive 2. persoane 3. minti (felurite tipuri de constientizari) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
O intelegere intelectuala a acesteia este indispensabila. Altfel, mintea se va invarti perpetuu intr-un cerc vicios de notiuni, fara sa le cunoasca insa esenta. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Probabil ca asa este, dar pana a ajunge la o intelegere intelectuala mi-ar place sa stiu ce intelege budistul acela smerit, omul simplu care merge la templu, isi aprinde un betisor, se pune in genunchi si se roaga.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Calitatile sunt diferite - de la persoana la persoana - pentru ca mintile sunt diferite. Unul se afla la inceputul caii - chiar acum aude pentru prima data cuvantul "Dumnezeu" - altii se afla la mijloc - altii la final... Intelegerea vacuitatii este o acumulare in intelepciune (intelegere profunda). Ritualul smerit este o acumulare in forma meritului (bucuriei launtrice). Ele trebuie ingemanate in rugaciunea zilnica - pentru ca una o genereaza corect pe cealalta. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Budism - Lamrim | florin.oltean75 | Alte Religii | 4 | 06.12.2011 12:40:18 |
Natura necompusa a ultimei realitati | florin.oltean75 | Generalitati | 0 | 25.07.2011 20:55:44 |
Manifestarea proniei in natura | Ioana-Andreea | Teologie si Stiinta | 1 | 17.06.2011 01:45:20 |
Să admirăm natura | colaps | Generalitati | 56 | 28.06.2010 21:46:41 |
Papa: Avantul comunicatiilor se explica prin natura omului | mihailt | Biserica Romano-Catolica | 75 | 25.06.2009 08:50:07 |
|