Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 11.06.2012, 15:52:39
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Da' nici în alte părți nu se face catehizare ci prostire. Pentru că dacă s-ar face catehizare, pastorii, profeții, guru și cum s-or autodenumi "din alte părți" ar rămâne singuri, "propovăduind" la perete sau la oglindă.
Eu nu ma astept ca tu sa recunosti ca secrantii ar putea face ceva bun. Dar ei explica omului pe inteles Evanghelia, mai ales ideile principale. Si fara sa cante in timp ce vorbesc. ( Nu am nimic cu Sf Liturghie, isi are farmecul ei, dar e destul de ineficienta pentru catehizare).
Am vrut sa cumpar si eu o carte de dogmatica ortodoxa ca sa invat cate ceva, insa limbajul folosit da impresia ca ortodoxia este rezervata numai unui cerc restrans, obisnuit cu un anumit tip de vocabular, foarte descurajant. Si nu ma mir ca multi ortodocsi nu isi cunosc credinta. Mai caut insa carti mai pe inteles...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #2  
Vechi 12.07.2012, 14:35:42
giancris90 giancris90 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 12.07.2012
Mesaje: 1
Implicit

Doriana, Dogmatica Ortodoxa nu e o carte cu ajutorul careia sa incepi aprofundarea Ortodoxiei, ea este mai mult un manual pentru institutiile teologice, de aceea are acel limbaj greu de digerat. Te-as sfatui sa cauti ultima editie a lucrarii "Invatatura de credinta ortodoxa" sau "Catehism". E o lucrare foarte bine structurata, cu intrebari si raspunsuri. Iti atasez aici si adresa de unde o poti comanda: http://www.librarie.net/carti/143063...dinta-ortodoxa.

Last edited by giancris90; 12.07.2012 at 14:42:10.
  #3  
Vechi 12.07.2012, 19:37:29
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de giancris90 Vezi mesajul
Doriana, Dogmatica Ortodoxa nu e o carte cu ajutorul careia sa incepi aprofundarea Ortodoxiei, ea este mai mult un manual pentru institutiile teologice, de aceea are acel limbaj greu de digerat. Te-as sfatui sa cauti ultima editie a lucrarii "Invatatura de credinta ortodoxa" sau "Catehism". E o lucrare foarte bine structurata, cu intrebari si raspunsuri. Iti atasez aici si adresa de unde o poti comanda: http://www.librarie.net/carti/143063...dinta-ortodoxa.
Am inceput sa citesc dogmatica si mi se pare destul de accesibila. Dar nu vorbesc de dogmatica lui Staniloae, care imi da dureri de cap, ci de cea a lui Ion Zagrean. Multumesc oricum de recomandare. O voi tine minte pentru o eventuala comanda viitoare.

Citat:
În prealabil postat de Cornel Urs Vezi mesajul
vad ca ati inceput sa aderati la invataturile ortodoxe, asta nu poate decat sa ma bucure.
Serios? Ma bucur ca te bucuri.
Ideile acestea le aveam inainte de a sti ca sunt ortodoxe, dar teologii le exprima mult mai bine decat mine. Oricum, am si destule idei neortodoxe, doar ca nu le expun prea des.

Eugen, N.Pricceputu, va multumesc pentru clarificari.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #4  
Vechi 12.07.2012, 21:14:18
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Legat de afirmatia:

"Daca "murim pentru ca pacatuim" asa cum sustine teologia romano-catolica si cea protestanta atunci omul pacatos este cel care merita moartea."

Apostolul Pavel este cel care sustine ca plata pacatului este moartea. Si nu este deloc contradictoriu cu ceea ce ati afirmat apoi dvs. legat de moarte: cauzeaza apoi pacatul. Ambele sunt adevarate si nu se exclud una pe alta ci se completeaza, pacatul duce la moarte iar moartea la pacat, si asa apare cercul vicios impotriva caruia trebuie luptat din ambele parti: trebuie combatuta atat moartea cat si pacatul prin cele pe care le-ati scris foarte bine apoi. Cu o exceptie: antibioticele ucid bacteriile, este singurul lor rol, iar bacteriile invata sa capete rezistenta la antibiotice daca nu sunt utilizate cum trebuie. Comparatiile cu medicina ar trebui lasate celor care cunosc medicina, altfel risca sa fie false.


Argumentul pe care il dati dvs. cu scopul de a contrazice ceea ce Ap. Pavel a spus: "plata pacatului este moartea" este urmatorul:

"Pacatosul este privit ca un condamnat, ca unul care nu a respectat legea desi putea face acest lucru. Astfel el este dispretuit."

Aceasta idee nu are nici un fundament biblic in sensul ca dispretuirea pacatosului nu este un lucru normal izvorat din faptul ca plata pacatului este moartea ci este o prejudecata umana izvorata din inimile fara iubire, inimile fariseice, iar fariseul isi ia rasplata. Faptul ca exista farisei nu anuleaza un adevar biblic: plata pacatului ramane moartea asa cum spune Biblia si cum se vede pe viu in jurul nostru. Si nu este de dispretuit ci de plans.


Apoi spuneti:

"Conform acestei interpretari juridice a mantuirii, demonii au un rol important: acela de a fi calai, implinitori ai sentitei divine si provocatori ai durerilor specifice mortii ca urmare a pcatelor. Astfel satana si demonii sunt de temut, li se acorda o putere pe care evident nu o au. Frica de moarte si de demoni este folosita pentru "indreptarea" omului la viata virtuoasa.
Demonologia apuseana este dovada inechivoca a afirmatiilor de mai sus."

De asa ceva nu am auzit niciodata in Apus (in zilele noastre) dimpotriva, este exact diferenta care m-a izbit in Apus fata de Ortodoxia traita in Romania: in Apus totul este centrat de Iisus si de iubirea acestuia pentru om si iubirea pe care o cere de la om de aceea pentru multi diavolul nici nu este o entitate spirituala aparte ci diavolul este pur si simplu rautatea umana si ca atare nimeni nu se concentreaza pe ideea de diavol si cu atat mai putin sa fie careva speriat. Au ajuns exact in extrema cealalta, sa creada ca Dumnezeu este atat de bun incat ii ia pe toti oamenii in Rai, in timp ce Iadul nici nu exista. Aceste idei le-am auzit la multi catolici (apuseni) cu exceptia unei fete catolice carismatice aflata in China si care mi-a spus la un moment dat ca a fost atacata de diavol printr-o boala din cauza rugaciunilor facute pentru altii dar din fericire textul primit a fost Daniel 3:44.
In Biserica Ortodoxa dimpotriva, nu numai ca predicile in Biserica aduc adesea in discutie diavolul si sperie cu acesta, dar o sora mai mica de-a mea a trebuit sa asculte la o ora de religie in scoala (in gimnaziu) o caseta cu oameni demonizati...

Cand responsabilul de la Facultatea de Teologie Ortodoxa pe care am inceput sa o urmez anul asta ne-a intrebat ce ne incanta la catolici, eu asta i-as fi raspuns: faptul ca viata lor spirituala graviteaza in jurul Domnului Iisus si nu il baga in seama pe diavol. Dar am tacut, am lasat pe altii sa vorbeasca si singura persoana care a raspuns a zis acelasi lucru: faptul ca toti oamenii din Biserica iau Sfanta Impartasanie in fiecare duminica...

Last edited by Adrianna; 12.07.2012 at 21:29:41.
  #5  
Vechi 12.07.2012, 21:32:19
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Despre Galateni cap. 3:

Despre ce Lege vorbeste Ap. Pavel avand in vedere ca galatenii erau razboinici celti veniti din regiunea Galilor si amestecati apoi cu grecii, devenind galo-greci?
  #6  
Vechi 12.07.2012, 21:46:59
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Adrianna, îmi permit să-ți atrag și eu atenția, după ce au mai făcut-o și alții, cu speranța că nu mi-o vei lua în nume de rău, și că poate îți va fi cândva de folos. Cu greu m-am încumetat, știindu-mă bolnav de aceeași patimă cu privire la care vreau să te atenționez: mândria. Sper însă să o fentezi un pic și să reușești să iei aminte la tine însăți.

Te văd un suflet tare neliniștit și incapabil să vadă adevărul, frumusețea și profunzimea ortodoxiei, deși ți s-a argumentat în fel și chip cu argumente care mai de care mai frumoase, documentate, gândite, simțite. Faptul că rămâi în continuare atât de critică indică o gravă opacitate din partea ta. Pur și simplu nu vrei să vezi. Iar teologia ortodoxă îmi pare că o studiezi doar pentru a-i căuta eventualele puncte slabe ca să o ataci mai bine. Ai grijă de sufletul tău, căci te pierzi! Nu ai nevoie de mulțime de cunoștințe și de studiu amănunțit, ci de pocăință și smerenie. Mă rog ca Domnul să-Și sporească harul, dându-ți puterea de a te smulge din această stare.
  #7  
Vechi 12.07.2012, 21:54:18
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Te văd un suflet tare neliniștit și incapabil să vadă adevărul, frumusețea și profunzimea ortodoxiei, deși ți s-a argumentat în fel și chip cu argumente care mai de care mai frumoase, documentate, gândite, simțite. Faptul că rămâi în continuare atât de critică indică o gravă opacitate din partea ta. Pur și simplu nu vrei să vezi. Iar teologia ortodoxă îmi pare că o studiezi doar pentru a-i căuta eventualele puncte slabe ca să o ataci mai bine. Ai grijă de sufletul tău, căci te pierzi! Nu ai nevoie de mulțime de cunoștințe și de studiu amănunțit, ci de pocăință și smerenie. Mă rog ca Domnul să-Și sporească harul, dându-ți puterea de a te smulge din această stare.
Frumos si la obiect, din pacate i s-a mai spus, poate nu atat de frumos dar ..
  #8  
Vechi 12.07.2012, 22:32:58
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

A avea o gandire critica nu este sinonim cu mandria, cu atat mai mult cu cat nu este o critica (acuza) adusa cuiva ci este o analiza la rece a informatiilor primite. Si nu putine din informatiile pe care le vad aici sunt critici (in sensul de acuze) aduse altora, deci nu vad de ce ar trebui trecute cu vederea atunci cand sunt false, si nu putine idei sunt in contradictie cu Biblia si iarasi nu vad de ce ar trebui trecute cu vederea doar pentru ca sunt date ca ortodoxe. Tot ceea ce este considerat ortodox trebuie sa fie in acord cu Biblia, iar asta nu este nici mandrie nici anti-Ortodoxie. Daca insa imi sugerati ca in Ortodoxie trebuie sa accept idei care contrazic Biblia, atunci tac si nu mai zic nimic. Daca insa sunteti deacord ca Ortodoxia trebuie sa respecte Biblia pana in cel mai mic detaliu, pai atunci aratati-mi unde nu este corect din ceea ce spun. Si daca este nevoie sa imi aratati de o mie de ori si in o mie de feluri ca sa ajung sa pricep si eu o data, pai atunci puneti in aplicare virtutea rabdare si dati-mi raspunsurile cu pricina, va rog frumos.
Va multumesc!

Last edited by Adrianna; 12.07.2012 at 22:35:45.
  #9  
Vechi 26.07.2012, 10:23:07
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de N.Priceputu Vezi mesajul
Adrianna, îmi permit să-ți atrag și eu atenția, după ce au mai făcut-o și alții, cu speranța că nu mi-o vei lua în nume de rău, și că poate îți va fi cândva de folos. Cu greu m-am încumetat, știindu-mă bolnav de aceeași patimă cu privire la care vreau să te atenționez: mândria. Sper însă să o fentezi un pic și să reușești să iei aminte la tine însăți.

Te văd un suflet tare neliniștit și incapabil să vadă adevărul, frumusețea și profunzimea ortodoxiei, deși ți s-a argumentat în fel și chip cu argumente care mai de care mai frumoase, documentate, gândite, simțite. Faptul că rămâi în continuare atât de critică indică o gravă opacitate din partea ta. Pur și simplu nu vrei să vezi. Iar teologia ortodoxă îmi pare că o studiezi doar pentru a-i căuta eventualele puncte slabe ca să o ataci mai bine. Ai grijă de sufletul tău, căci te pierzi!
Cred că aici s-a atins un punct important pentru care mulți fie pleacă din biserică, fie opun tot felul de rezistențe, în ciuda argumentelor. Sunt tot felul de "cunoscători" ai teologiei ortodoxe și ai spiritualității aferente fără ca să știe de fapt aproape nimic în profunzime referitor la respectivul domeniu, dar comentează împotrivă doar dintr-un duh de frondă care nu își găsește justificarea de fapt decât în altă parte decât în relația cu ortodoxia. În cazul unora este deci evident nu numai că există o ignoranță profundă dar și o rea credință absolut inimaginabilă care rezistă aproape oricărui argument, teoretic sau de viață. Și astfel de oameni există și printre ortodocși, nu doar printre sectari care se pretind ortodocși. Cu astfel de oameni este aproape imposibilă o comunicare reală, principala lor formă de rezistență fiind aceea de a căuta și de a scoate în evidență, dacă este posibil, orice nedeplinătate, eroare sau nedesăvârșire doar pentru a își crea în continuare "justificări" pentru a rezista pe poziția pe care s-au instalat de mult.

Last edited by Decebal; 26.07.2012 at 10:26:29.
  #10  
Vechi 26.07.2012, 10:56:11
sad story sad story is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.05.2012
Mesaje: 265
Implicit

De ce pleaca oamenii la religii precum penticostalii, pai sunt smecheri, se duc in tari africane unde nu pot fi verificati si unde gradul de cultura este scazut, pentru a face spalare de bani cerand cu nesimtire donatii celor din SUA sau Europa, chipurile, pentru lucrarea Domnului din acea tara indepartata, unde pot ei deturna banii cu multa usurinta, spre foloase proprii.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Hristos S-a nascut pentru toti oamenii! laurastifter Alte Religii 24 05.04.2013 14:10:48
De ce romanii nu mai fac filme istorice. Theodor_de_Mopsuestia Generalitati 22 27.03.2012 17:53:00
Bisericile din Apocalipsa joseph_ben_iacob Secte si culte 36 01.01.2011 14:38:29
Ingerul pazitor,pentru toti oamenii sau numai pentru crestini? mihailt Generalitati 45 12.11.2010 18:46:27
Cine cunoaste adaposturi pentru oamenii fara casa ? irina1f Umanitare 3 24.12.2008 08:47:09