Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.06.2012, 13:15:57
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Multumesc de raspuns.

Sunt deacord cu dvs. in cele ce afirmati despre cuvantul din Biblie. Nu am afirmat/pretins niciodata ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul." ci am afirmat doar ca pasajul de la Marcu pe care o sa il redau din nou aici, trebuie sa fie la fel de adevarat ca si toate celelalte pasaje din Biblie pe care le-ati citat:

"Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura.
Cel ce va crede si se va boteza se va mantui; iar cel ce nu va crede se va osandi.
Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: in numele Meu, demoni vor izgoni, in limbi noi vor grai,
Serpi vor lua in mana si chiar ceva datator de moarte de vor bea nu-i va vatama, peste cei bolnavi isi vor pune mainile si se vor face sanatosi.

Deci Domnul Iisus, dupa ce a vorbit cu ei, S-a inaltat la cer si a sezut de-a dreapta lui Dumnezeu."


Deci daca roada Duhului Sfant este ceea ce spuneti dvs. de exemplu blandetea si smerenia pe care le avea Domnul Iisus (si aveti dreptate in acestea) tot roada a Duhului Sfant sunt si minunile citate de Marcu mai sus, minuni pe care Domnul Iisus le facea si despre care a spus ca cei ce vor crede in El vor face minuni inca si mai mari. Iar Faptele Apostolilor o confirma, Ap. Petru de exemplu vindeca chiar si atunci cand umbra lui trecea peste bolnavi. Deci acestea ar trebui sa fie valabile pana in ziua de astazi, la fel ca si celelalte amintite: blandete, smerenie, pace etc. Toate sunt roade ale Duhului Sfant, nu numai unele, iar dupa Cuvantului Domnului toate trebuie sa se manifeste la credincios, nu numai unele. Faptul ca nu se manifesta toate cum se explica? Credinta prea putina sau alt motiv? Aceasta era intrebarea, iar raspunsul primit si confirmat mie aici de catre minunea Sf. Nectarie a fost ca intr-adevar credinta insuficienta este motivul, dar nu neaparat credinta insuficienta la cel care incearca sa vindece ci la bolnavul insusi. Iar faptul ca omul/bolnavul are credinta mai slaba nu inseamna neaparat ca nu ar fi de-al lui Hristos ci doar ca nu are o credinta atat de mare pe cat ar fi vrut Hristos pentru noi, macar cat un bob de mustar, asa cum aveau cei pe care Hristos ii lauda si ni-i dadea ca exemplu. Mie imi este foarte clar acum, si aceasta concluzie am scris-o deja, de aceea imi pare nedreapta acuzatia dvs. adusa mie cum ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul."

Multumesc de interventie.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 28.06.2012, 13:24:38
Adrianna Adrianna is offline
Banned
 
Data înregistrării: 22.06.2012
Mesaje: 218
Implicit

Multumesc de marturie.

Din cate spuneti, cei care tin ascunse minunile si le dezvaluie doar celor apropiati, o fac si din teama de a nu fi luati in ras (margaritarele aruncate porcilor). Poate ca au dreptate, insa in cazul acesta lumina este tinuta sub oboroc, sau poate aceast cuvant inseamna altceva?

Minunile la examene sau in plan material (bani etc) am trait si eu o multime, insa nu le incadram la capitolul roade ale Duhului Sfant unde le incadrez doar pe cele din Biblie. In plan material sau al examenelor etc se intampla minuni la multi oameni si din alte religii si necredinciosi, tocmai pentru ca Dumnezeu are grija de toti oamenii si la toti le da un loc in lume, chiar si prin minuni de este nevoie.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 28.06.2012, 15:01:44
r.mircea r.mircea is offline
Member
 
Data înregistrării: 03.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 75
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc de raspuns.

Sunt deacord cu dvs. in cele ce afirmati despre cuvantul din Biblie. Nu am afirmat/pretins niciodata ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul." ci am afirmat doar ca pasajul de la Marcu pe care o sa il redau din nou aici, trebuie sa fie la fel de adevarat ca si toate celelalte pasaje din Biblie pe care le-ati citat:

"Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura.
Cel ce va crede si se va boteza se va mantui; iar cel ce nu va crede se va osandi.
Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: in numele Meu, demoni vor izgoni, in limbi noi vor grai,
Serpi vor lua in mana si chiar ceva datator de moarte de vor bea nu-i va vatama, peste cei bolnavi isi vor pune mainile si se vor face sanatosi.

Deci Domnul Iisus, dupa ce a vorbit cu ei, S-a inaltat la cer si a sezut de-a dreapta lui Dumnezeu."


Deci daca roada Duhului Sfant este ceea ce spuneti dvs. de exemplu blandetea si smerenia pe care le avea Domnul Iisus (si aveti dreptate in acestea) tot roada a Duhului Sfant sunt si minunile citate de Marcu mai sus, minuni pe care Domnul Iisus le facea si despre care a spus ca cei ce vor crede in El vor face minuni inca si mai mari. Iar Faptele Apostolilor o confirma, Ap. Petru de exemplu vindeca chiar si atunci cand umbra lui trecea peste bolnavi. Deci acestea ar trebui sa fie valabile pana in ziua de astazi, la fel ca si celelalte amintite: blandete, smerenie, pace etc. Toate sunt roade ale Duhului Sfant, nu numai unele, iar dupa Cuvantului Domnului toate trebuie sa se manifeste la credincios, nu numai unele. Faptul ca nu se manifesta toate cum se explica? Credinta prea putina sau alt motiv? Aceasta era intrebarea, iar raspunsul primit si confirmat mie aici de catre minunea Sf. Nectarie a fost ca intr-adevar credinta insuficienta este motivul, dar nu neaparat credinta insuficienta la cel care incearca sa vindece ci la bolnavul insusi. Iar faptul ca omul/bolnavul are credinta mai slaba nu inseamna neaparat ca nu ar fi de-al lui Hristos ci doar ca nu are o credinta atat de mare pe cat ar fi vrut Hristos pentru noi, macar cat un bob de mustar, asa cum aveau cei pe care Hristos ii lauda si ni-i dadea ca exemplu. Mie imi este foarte clar acum, si aceasta concluzie am scris-o deja, de aceea imi pare nedreapta acuzatia dvs. adusa mie cum ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul."

Multumesc de interventie.
Și totuși, aș vrea să insist pe faptul că semn = minune, iar roada= mai degrabă împlinirea menirii creștinului, care durează o viață întreagă. E o diferență foarte importantă. Ce spunea Mântuitorul aici:
„3.Iar dimineața ziceți: Cerul e roșu-posomorât, așa că azi va fi furtună. Fățarnicilor, fața cerului știți s'o tălmăciți, dar semnele vremilor a nu puteți. 4. Neam viclean și desfrânat cere semn, și semn nu i se va da, fără numai semnul lui Iona“. Și, lăsându-i, a plecat.”
În citatul de mai sus Hristos îi mustră pe evreii care refuză să creadă că a venit deja timpul Venirii lui Mesia
(existau în Vechiul Testament semnele venirii Mântuitorului - Isaia 35 -„Atunci ochii orbilor vor vedea și urechile surzilor vor auzi. Atunci va sări șchiopul ca un cerb și limpede va fi limba gângavilor, că apă a țâșnit în pustie și pâraie în pământ însetat.”.... așa cum și noi avem semnele Parusiei), în ciuda minunilor și vindecărilor, cu neputință a fi gândite până în acel moment ..... Și le spune că alte semne n-or mai vedea ei, că le-au ajuns, ci doar Moartea și Învierea Sa.

Uite unde e hiba: smochinul rodește anual, periodic, e în natura lui, așa cum cei altoiți în Vița Hristos dau roadele creștinești, și trebuie să dea roadă până la sfârșitul vieții, ca să nu fie aruncat în foc. Minunile în toată istoria s-au făcut atunci când era nevoie de ele:apostazia comunistă, convertirea martorilor mucenicilor, întoarcerea unui păcătos/ateu/rătăcit....

PS: Nu v-am acuzat deloc, dar asta reiese din postarea d-voastră....Apropo - dogma nu e regulă administrativă sau canon, e Adevărul revelat și formulat

Și cu asta cum rămâne: „Fericiti cei ce n-au vazut si au crezut”?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.06.2012, 16:11:18
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adrianna Vezi mesajul
Multumesc de raspuns.

Sunt deacord cu dvs. in cele ce afirmati despre cuvantul din Biblie. Nu am afirmat/pretins niciodata ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul." ci am afirmat doar ca pasajul de la Marcu pe care o sa il redau din nou aici, trebuie sa fie la fel de adevarat ca si toate celelalte pasaje din Biblie pe care le-ati citat:

"Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura.
Cel ce va crede si se va boteza se va mantui; iar cel ce nu va crede se va osandi.
Iar celor ce vor crede, le vor urma aceste semne: in numele Meu, demoni vor izgoni, in limbi noi vor grai,
Serpi vor lua in mana si chiar ceva datator de moarte de vor bea nu-i va vatama, peste cei bolnavi isi vor pune mainile si se vor face sanatosi.

Deci Domnul Iisus, dupa ce a vorbit cu ei, S-a inaltat la cer si a sezut de-a dreapta lui Dumnezeu."


Deci daca roada Duhului Sfant este ceea ce spuneti dvs. de exemplu blandetea si smerenia pe care le avea Domnul Iisus (si aveti dreptate in acestea) tot roada a Duhului Sfant sunt si minunile citate de Marcu mai sus, minuni pe care Domnul Iisus le facea si despre care a spus ca cei ce vor crede in El vor face minuni inca si mai mari. Iar Faptele Apostolilor o confirma, Ap. Petru de exemplu vindeca chiar si atunci cand umbra lui trecea peste bolnavi. Deci acestea ar trebui sa fie valabile pana in ziua de astazi, la fel ca si celelalte amintite: blandete, smerenie, pace etc. Toate sunt roade ale Duhului Sfant, nu numai unele, iar dupa Cuvantului Domnului toate trebuie sa se manifeste la credincios, nu numai unele. Faptul ca nu se manifesta toate cum se explica? Credinta prea putina sau alt motiv? Aceasta era intrebarea, iar raspunsul primit si confirmat mie aici de catre minunea Sf. Nectarie a fost ca intr-adevar credinta insuficienta este motivul, dar nu neaparat credinta insuficienta la cel care incearca sa vindece ci la bolnavul insusi. Iar faptul ca omul/bolnavul are credinta mai slaba nu inseamna neaparat ca nu ar fi de-al lui Hristos ci doar ca nu are o credinta atat de mare pe cat ar fi vrut Hristos pentru noi, macar cat un bob de mustar, asa cum aveau cei pe care Hristos ii lauda si ni-i dadea ca exemplu. Mie imi este foarte clar acum, si aceasta concluzie am scris-o deja, de aceea imi pare nedreapta acuzatia dvs. adusa mie cum ca "Mântuitorul ar fi spus că, obligatoriu, doar cei care fac minuni sunt de-ai Lui, doar aceia au pe Duhul."

Multumesc de interventie.
Credinta noi nu avem cum se cuvine ,nu tot cel care spune Doamne ,Doamne va vedea pe Dumnezeu.
Credinta se vede prin fapte.
Suntem noi asemenea domnului nostru Iisus Hristos?
Sfintii sunt ,ca dovada ca ei fac minuni.
Sfantul Varsanufie de la man.Optina a vindecat un copil surdo-mut si exemplele ar putea continua.
Noi ne aflam de multe ori intr-o falsa credinta ,avem multe caderi.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Cea mai mare dovada, ce o putem da despre credinta noastra Ekaterina Despre Biserica Ortodoxa in general 16 03.08.2012 15:38:50
Despre viata...intrebare tigerAvalo9 Generalitati 18 04.07.2011 12:05:05
Parintele Iustin - Despre Romania, romani si credinta Rodica50 Intrebari utilizatori 0 12.12.2010 19:12:40
intrebari despre credinta biserica cult scristim Despre Biserica Ortodoxa in general 1 07.02.2007 06:26:57