
10.07.2012, 16:21:38
|
 |
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
|
|
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
E foarte adevărat că moartea este un efect al păcatului, însă în textul la care făceam trimitere (Romani 6,23), se accentuează tocmai acest aspect "juridic (comercial)" cum îl numiți. [όψώνια] tradus în toate versiunile românești prin "plată", are sensul de soldă, salariu, compensație. Ideea apostolului Pavel se continuă în același verset când spune că viața veșnică este primită fără plată, prin har, prin Iisus Hristos.
|
Apreciez tenacitatea dvs. insa invatatura pe care o sustinet este straina de duhul teologiei ortdoxe si incomptibila.
Sfantul Pavel intodeauna isi adapta limbajul mesajului evangheliei potrivit interlocutorilor.
Reamintesc ca in conformitate cu teologia ortodoxa, dupa caderea lui Adam, pacatul este cauzat de moarte (duhovniceasca evident, care inseamna incetarea conlucrarii omului cu harul Duhului Sfant).
Nu moartea este cauzata de savarsirea pacatului ("boldul mortii este pacatul" 2 corinteni 15,56) ci pacatul este cauzat de moartea duhovniceasca.
Deci chiar daca teoretic ar putea fiinta (exista) vre un om care dupa nastere sa nu savarseasca pacat el tot ar muri si biologic caci nu are are deplinatatea vietii duhovnicesti intru Hristos Iisus prin Sfintele Taine ale Bisericii. Numai prin harul Duhului Sfant omul conclucreaza mantuirea intru Hristos Iisus.
De aceea teologia ortodoxa despre adormirea Maicii Domnului (Nascatoara de Dumnezeu, Pururea Fecioara) este inechivoca si relevanta. Maica Domnului trebuia sa moara (adoarma) datorita firii muritoare a lui Adam, si sa fie inviata (mantuita, indumnezeita prin harul Duhului Sfant) intru viata duhovniceasca de Fiul ei si Dumnezeul ei (si al nostru): Iisus Hristos.
Last edited by Eugen7; 10.07.2012 at 16:26:49.
|