Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.07.2012, 23:45:26
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Metoc al Sfântului Munte în Kiev

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Ucrainei în sesiunea sa de lucru din 20 iulie 2012, a decis redeschiderea Metocului din Kiev al Mănăstirii athonite Sfântul Pantelimon, închis în 1923.
În 28 martie 2012, Arhimandritul Ieremia, Starețul Mănăstirii Sfântul Pantelimon din Sfântul Munte Athos, a cerut Mitropolitului Kievului binecuvântarea pentru renașterea la Kiev a acestui metoc (dependințe).
Din punct de vedere juridic, economic și administrative, acest metic va depinde de Mitropolia de Kiev. În Biserica metocului se vor pomeni la slujbe numele Patriarhului Moscovei și al Mitropolitului de Kiev.
Clerul metocului va depinde de asemenea de Mitropolia Kievului și a întregii Ucraine.


Sursa: www.patriarchia.ru
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 24.07.2012, 20:28:45
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Exclamation Hotararea Sfantului Sinod privind practica necrestina a incinerarii mortilor !

Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, în ședința sa de lucru din 5 iulie 2012, menținând în vigoare hotărârea din 15 iunie 1928, reconfirmată la 20 februarie 1933, a luat mai multe hotărâri față de practica necreștină a incinerării morților, după cum ne informează Cancelaria Sfântului Sinod:

Din mărturiile scripturistice, patristice, istorice și arheologice reiese că Biserica a practicat de la început până astăzi înhumarea (înmormântarea). Ea corespunde învățăturii Bisericii despre trup și datoriile față de el, trup care trebuie să fie redat pământului din care a fost luat.

Biserica Ortodoxă Română a avut și are o atitudine clară și ferm exprimată față de cei care s-au incinerat sau se vor incinera, consacrată prin hotărârea sinodală din anul 1928 și reconfirmată prin hotărârea sinodală din anul 1933, asupra cărora nu s-a mai revenit în nici un fel, întrucât acestea exprimă punctul de vedere oficial al Bisericii noastre, fiind de datoria oricărui slujitor al Bisericii Ortodoxe Române să respecte aceste hotărâri, iar din punct de vedere pastoral, să lămurească și să determine pe credincioși să respecte tradiția bimilenară a înhumării creștinilor.

Abuzând de lipsa de informare corectă a credincioșilor și de acceptarea facilă și fără discernământ de către aceștia a practicii incinerării morților, îngăduită de unele biserici creștine din Occident și din America, unii preoți caterisiți sau depuși din treaptă, doritori de câștig și în totală separare de Biserică, săvârșesc slujba de prohodire a celor decedați chiar în incinta crematoriului.


Există și situații în care incinerarea s-a făcut fără voia sau împotriva dorinței celui decedat, din motive obiective (financiare sau legale, legi specifice unor state în care incinerarea este obligatorie). În astfel de situații, chiriarhul este singurul care are autoritatea de a acorda sau nu dispensă, prin iconomie, în urma studierii amănunțite a fiecărui caz în parte, cu precizarea că, pentru astfel de cazuri, slujba ce se va săvârși la depunerea urnelor funerare în cripte ar putea fi doar slujba Trisaghionului cu pomenire individuală.

Permanența Consiliului eparhial al Arhiepiscopiei Bucureștilor, în ședința din 20 martie 2012, a hotărât elaborarea unei circulare în legătură cu practica necreștină a incinerării morților, în care să se prevadă îndatorirea fiecărui cleric de a se conforma hotărârii Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române din anii 1928 și 1933, având obligația de a-i îndruma pe credincioși să respecte cu sfințenie practica ortodoxă a înhumării (înmormântării) celor adormiți și să nu accepte incinerarea (arderea trupului celui decedat).

Apreciind că problema incinerării morților este comună tuturor eparhiilor și că măsura adoptată de Permanența Consiliului eparhial al Arhiepiscopiei Bucureștilor trebuie extinsă printr-o hotărâre a Sfântului Sinod la nivelul tuturor centrelor eparhiale, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (1) lit. a) din Statutul pentru organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române, potrivit cărora „Sfântul Sinod păstrează unitatea dogmatică liturgică și canonică, statutară și regulamentară în Biserica Ortodoxă Română, precum și comuniunea cu întreaga Biserică Ortodoxă'; ca urmare a discuțiilor care au avut loc pe marginea propunerilor Comisiei pastorale, monahale și sociale, precum și a votului unanim exprimat, Sfântul Sinod a hotărât:

1. Menține în vigoare următoarea hotărâre a Sfântului Sinod din 15 iunie 1928, reconfirmată prin hotărârea Sfântului Sinod din 20 februarie 1933:

a. „Preoții să prevină din vreme pe enoriași, atrăgându-le atenția că, în cazul când cineva dintre ei ar voi să se incinereze, Biserica le va refuza orice asistență religioasă, fie la înmormântare, fie la pomenirea pentru morți după înmormântare.

b. Înainte de oficierea slujbei de înhumare (înmormântare) a unui creștin, preotul slujitor să se informeze de la familia defunctului, la care cimitir va fi înmormântat cel decedat.

c. Celor ce totuși au fost incinerați sau se vor incinera din proprie voință, să li se refuze orice serviciu religios, atât la înmormântare, cât și la pomenirile pentru morți.'


2. În situația în care incinerarea s-a făcut fără voia sau împotriva dorinței celui decedat, din motive obiective (financiare sau legale, legi specifice unor state în care incinerarea este obligatorie), chiriarhul este singurul care are autoritatea de a acorda sau nu dispensă, prin iconomie, în urma studierii amănunțite a fiecărui caz în parte, cu precizarea că, pentru astfel de cazuri, la depunerea urnelor funerare în cripte, se poate oficia doar slujba Trisaghionului cu pomenire individuală.

3. Preoții care se abat de la hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române privind practica incinerării morților vor fi opriți de la lucrarea preoțească și trimiși în judecata Consistoriului eparhial, spre sancționare.

4. În cazul foștilor preoți, caterisiți sau depuși din treaptă, care săvârșesc slujba de prohodire chiar în incinta crematoriului, Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți Chiriarhi vor sesiza autoritățile competente pentru interzicerea accesului acestora în crematorii și cimitire și pentru sancționarea penală, întrucât folosesc calități mincinoase (de cleric al Bisericii Ortodoxe Române) pentru a obține un folos material injust, păgubind familiile îndoliate (art. 215 alin. (2) Cod penal, infracțiunea de înșelăciune).

5. Înaltpreasfințiții și Preasfințiții Părinți Chiriarhi vor adopta măsurile cuvenite pentru înștiințarea clerului din fiecare eparhie despre conținutul prezentei hotărâri și despre obligativitatea acesteia în cuprinsul Bisericii Ortodoxe Române.

6. Centrele eparhiale vor lua măsurile necesare referitoare la îndatorirea pastoral-misionară de a catehiza credincioșii cu privire la învățătura de credință ortodoxă despre înhumare (înmormântare) și respingerea practicii incinerării precum și de a acorda atenția cuvenită pastorației individuale a persoanelor îndoliate.

7. Centrele eparhiale vor lua măsuri în legătură cu îndatorirea clerului de a promova, inclusiv prin forța exemplului ajutorarea familiilor îndoliate, pentru ca lipsa banilor să nu fie un motiv de a incinera pe cei decedați, considerând că înhumarea ar fi prea costisitoare.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.07.2012, 20:47:35
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs up De Sfântul Mare Mucenic și Tămăduitor Pantelimon !


Biserica Ortodoxă îl sărbătorește, vineri, 27 iulie 2012, pe Sfântul Mare Mucenic și Tămăduitor Pantelimon, ale cărui moaște se află la Catedrala arhiepiscopală 'Sfinții Apostoli Petru și Pavel' din Constanța, informează Biroul de comunicare, citat de Ziarul Lumina.

Cu acest prilej, joi, 26 iulie, începând cu ora 17:00, Înalt Preasfințitul Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, va oficia slujba Vecerniei în Catedrala arhiepiscopală, urmată de procesiunea religioasă cu moaștele Sfântului Pantelimon și ale Sfinților Epictet și Astion, cu plecare de la catedrală, pe următorul traseu: Strada Revoluției - popas de rugăciune la Biserica Greacă, str. Mircea cel Bătrân, bd. Mamaia - Spitalul Militar (popas de rugăciune), str. Nicolae Iorga, bd. Tomis - Capela Militară, Piața Ovidiu, Catedrala arhiepiscopală 'Sfinții Apostoli Petru și Pavel'. Vineri, 27 iulie, începând cu ora 8:30, IPS Teodosie va săvârși Sfânta Liturghie arhierească la Catedrala arhiepiscopală 'Sfinții Apostoli Petru și Pavel'.


Moaștele Sfântului Mare Mucenic Pantelimon au fost aduse din Orient la catedrala din Constanța de către preotul Dimitrie Popescu în anul 1931, în ziua de Florii. Sfântul Pantelimon este ocrotitor al medicilor și tămăduitor al bolnavilor. Originar din Nicomidia, născut dintr-un tată păgân și o mamă creștină. La naștere a primit numele de Pantoleon, adică 'cel întru toate puternic, ca un leu'. După moartea mamei a devenit ucenic al doctorului Eufrosin, deprinzând tainele medicinei. Preotul Ermolae i-a descoperit învățătura de credință, apoi l-a botezat, punându-i numele Pantelimon, adică 'cel cu totul milostiv'. Sfântul Pantelimon a tămăduit trupurile și sufletele multor bolnavi prin puterea credinței. După chinuri grele a fost decapitat în jurul anului 305, în vremea persecuțiilor declanșate de împăratul Dioclețian.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.07.2012, 21:45:16
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Sfântul Mare Mucenic și Tămăduitor Pantelimon

Credincioși din întreaga Ortodoxie așteaptă cu nerăbdare sărbătoarea unuia dintre cei mai iubiți mucenici, Sfântul Mare Mucenic și Tămăduitor Pantelimon, sărbătorit la 27 iulie, în fiecare an.

Mulți vin cu evlavie înaintea icoanelor și moaștelor sale, rugându-se cu credință pentru vindecarea de bolile trupești și sufletești. În București și în alte localități din țară, multe biserici poartă hramul acestui sfânt iubit.

Chiar la marginea Capitalei, în orașul Pantelimon, credincioșii din întreaga localitate sunt în sărbătoare. Cei mai mulți se adună în jurul Bisericii 'Sfântul Pantelimon', bucurându-se împreună la hramul lăcașului de cult.

'Sărbătoarea hramului nostru este strâns legată de moaștele Sfântului Pantelimon, care sunt pe teritoriul localității Pantelimon de aproape 250 de ani, aduse de domnitorul Grigore Ghika al II-lea, la anul 1750, când s-a târnosit biserica Mănăstirii 'Sfântul Pantelimon', care a fost demolată în perioada regimului comunist. Sfintele moaște au fost strămutate în biserica noastră, acum aproximativ 70 de ani, după ce a fost închis vechiul Spital 'Sfântul Pantelimon'. Foarte mulți credincioși vin de atunci, în ziua hramului, cu evlavie, căutând ajutorul sfântului doctor fără de arginți. Noi ne pregătim an de an pentru a-i întâmpina pe credincioși cu slujba cuvenită a Acatistului, după care vom săvârși Vecernia cu Priveghere, iar mâine, Sfânta Liturghie. Sfintele moaște vor fi scoase afară, în curtea bisericii, unde avem un foișor special amenajat, pentru ca pelerinii să poată ajunge mai ușor să se închine. După terminarea Sfintei Liturghii vom împărți și pachete pentru pelerini', a declarat pentru Ziarul Lumina părintele Nicolae Tănăsoiu, parohul Bisericii 'Sfântul Pantelimon'.

Mare sărbătoare este și la Biserica 'Sfântul Pantelimon' de la Foișorul de Foc, din București, unde preoții slujitori au pregătit un program liturgic special și daruri pentru pelerini. 'În această seară, la ora 18:00, vom organiza procesiunea, după care vom face slujba Acatistului și Vecernia cu Litie. Dimineața, de la ora 8:00, slujba Utreniei, urmată de Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie și parastasul pentru ctitori. Vom săvârși, de asemenea, și Taina Sfântului Maslu. Am pregătit pentru pelerini 2.000 de sticle pentru agheasmă, 6.000 de sarmale, 500 de litri de socată, fructe și alte daruri. La procesiune, vom ieși cu steaguri, cu clopot, cu toacă, cu icoana mare a Sfântului Pantelimon și cu racla cu moaștele Sfântului Pantelimon, ocolind lăcașul pe străzile adiacente, astfel încât să cuprindem și Așezământul 'Sfântul Nectarie' din apropiere. Vom face mai multe opriri, vom rosti rugăciuni și cântări, după care vom așeza racla afară, într-un loc special amenajat, unde va sta toată noaptea și a doua zi, până vor trece ultimii pelerini', ne-a spus părintele Marian Constantinescu, parohul Bisericii 'Sfântul Pantelimon' de la Foișorul de Foc.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.07.2012, 21:48:26
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Hramul Manastirii Oasa

În ziua de pomenire a Sfântului Mare Mucenic Pantelimon, la 27 iulie 2012, Mănăstirea Oașa din Arhiepiscopia Alba Iulia își va sărbători cel de-al doilea hram. Cu acest prilej, Sfânta Liturghie va fi oficiată de către IPS Irineu, Arhiepiscopul Alba Iulia, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi.


Mănăstirea Oașa a fost înființată în 1990. A funcționat ca mănăstire de maici până în anul 1999, iar din anul 2000, prin hotărârea Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a fost transformată în mănăstire de călugări.

La mănăstirea Oașa, după cum ne informează reintregirea.ro, se află și o părticică din moaștele Sf. Pantelimon alături de alte sfinte moaște și o copie după icoana Maica Domnului Pantanasa primită de la mănăstirea Vatoped din Sfântul munte Athos.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.07.2012, 21:50:52
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Icoana „Axion Estin” din Sfântul Munte va fi adusă la Tesalonic

Tesalonicul va sărbători în acest an centenarul eliberării sale de sub jugul otoman și cu această ocazie, Comunitatea monastică din Sfântul Munte Athos a hotărât aducerea icoanei făcătoare de minuni a Maicii Domnului „Axion Estin” (Vrednică este) în acest oraș.
Istoria icoanei spune că în fața ei, în 11 iunie 980, Sfântul Arhanghel Gavriil a apărut unui monah athonit, spunându-i să adauge la rugăciunea către Maica Domnului: „Ceea ce ești mai cinstită decât Heruvimii și mai slăvită fără de asemănare decât Serafimii...”, cuvintele „Vrednică ești cu adevărat să te fericim pe tine Născătoare de Dumnezeu, cea pururea fericită și preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru”.
Așa cum a menționat comunicatul Kinotitei athonite, icoana făcătoare de minuni va fi expusă venerării credincioșilor din Tesalonic în luna octombrie, ca răspuns la cererea mitropolitului cetății și a unei mulțimi mari de credincioși.
Știrea a devenit un adevărat eveniment în Grecia. La ultima vizită a icoanei în Grecia, o mulțime imensă de credincioși a venit să venereze sfântul chip. De asemenea s-au anunțat înființarea unor chartere care să aducă pe credincioșii greci din Australia și din alte zone ale pământului.


Sursa: www.romfea.gr
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 28.07.2012, 22:56:19
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Slujba Parastasului pentru vrednicul de amintire patriarh Teoctist Arăpașu

La Biserica 'Nașterea Maicii Domnului' din Parohia Victoria, Protopopiatul Botoșani, va avea loc mâine slujba Parastasului pentru vrednicul de amintire patriarh Teoctist Arăpașu, la cinci ani de la trecerea la cele veșnice. La această slujbă, care va fi precedată de Sfânta Liturghie, sunt așteptați să participe preoții din comuna Victoria, rudele fostului patriarh al României, autorități locale și credincioși, după cum informează Ziarul Lumina, Ediția de Moldova.
Amintim că în luna februarie a anului 2009, în satul Victoria a fost dezvelit bustul (foto) vrednicului de pomenire patriarh Teoctist în prezența a trei ierarhi din Sinodul mitropolitan al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei, a numeroși preoți și credincioși.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro mihailt Generalitati 6 14.01.2011 23:11:54
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere fragmente Stiri, actualitati, anunturi 0 13.09.2010 10:25:35
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 0 14.06.2010 18:59:31
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI mq Generalitati 19 02.09.2009 14:54:01
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! mihailt Generalitati 3 21.05.2009 22:43:39