![]() |
![]() |
|
#121
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. parabola in care muncitorii din piata sunt tocmiti pentru o zi promitandu-li-se la toti aceeasi plata indiferent de ora la care au fost chemati astfel ca cel ce a lucrat de dimineata pana seara a fost platit la fel ca si cel ce a lucrat doar o ora seara, motivatia data de Domnul fiind bunatatea celui ce i-a tocmit, deci a lui Dumnezeu. 2. Parabola talantilor unde cel ce primise si investise 10 talanti a primit mai multa plata decat cel ce primise si investise doar 5 talanti. Prima parabola subliniaza faptul ca plata lui Dumnezeu este aceeasi pentru toti cei care lucreaza, plata fiind mantuirea primita de cel chemat la lucru indiferent de ora la care a fost chemat. Parabola a doua insa arata care va fi starea omului dupa mantuire, ori vedem ca ea tine cont de nevointa fiecaruia, cel ce a lucrat mai mult va primi mai mult. Si este normal tocmai pentru ca are o capacitate mai mare de a primi izvorata din nevoia si setea de a primi iar Dumnezeu da dupa nevoia omului, nici mai mult si nici mai putin, in aceasta consta desavarsita Lui iubire. :) Deci pe scurt: toti cei care au muncit primesc acelasi tip de plata, mantuirea, indiferent de cat au muncit (parabola 1), dar starea fiecaruia in conditia de mantuit tine cont de nevointa/stradania fiecaruia (parabola 2). Last edited by Tartaruga; 27.07.2012 at 00:30:54. |
#122
|
|||
|
|||
![]()
Cand Dumnezeu prin harul Sau zideste duhul drept, inima infranta si smerita inlauntrul omului, atunci constiinta omului aceluia cata spre sine intr-un chip innoit, adeseori cu uimita si negraita groaza si cu multa, nespusa mirare insotita de o anumita mangaiere...
Si, cu mult plans, vazindu-se omul pe sine insusi in adierea vazatoare a Luminii, cel zidit cere atunci Ziditorului mila. Sub variate forme sau continuturi (dintre care pe unele le cunoastem cu totii, fie si la nivelul unei receptari minimale, livresti, deoarece au fost fixate in scris, in Scriptura, in literatura Patristica, in cartile duhovnicesti). Omul acesta, om innoit intru cele dinlauntru ale sale, avind acum constiinta pacatelor si a nevredniciei propriei persoane, mai acut sau mai palid, dupa har si dupa insusirile sale personale, omul acesta cade la umilinta si se tine la pocainta, la innoirea treptata a mintii si a intregii lui vieti, uneori in moduri cutremuratoare pentru noi crestinii. David, Maria Egipteanca si multe alte persoane pomenite in Biserica, dreptii si sfintii randuiti in V.T., in Evanghelii, in intreaga Traditie a Bisericii - sunt pilde vii pentru ca noi sa intrezarim, fie si ca zare a unei probleme in plan teoretic, ce se intampla atunci cand harul lui Dumnezeu se asaza si rodeste in om... Si, chiar asa: ce se petrece oare? Un om aflat sub puterea mangaietoare si ziditoare a harului are de acum o singura nazuinta: sa vietuiasca in lumina dumnezeirii, sa se bucure de fiecare clipa a vietii in Hristos, sa fie pe placul Domnului, asa cum o sluga cinstita iubeste cel mai mult sa fericeasca pe stapanul sau pe care il pretuieste si il iubeste , sau precum un copil nazuieste sa il fericeasca pe parintele sau iubit sau precum mirele cauta sa isi bucure mireasa... Cu tot sufletul!... Dincolo de orice fatarnicie si viclenie. Si-ar da bucuros viata, daca ar trebui, pentru celalalt, pentru persoana iubita. (In fapt chiar si-o daruieste, zi de zi, permanent, punindu-si toate puterile in slujba fericirii celuilalt, a persoanei iubite jertfelnic. Uneori mai inflacarat, alteori mai discret, bucuria lui este doar atunci cand afla bucuria celuilalt. Si invers, suferinta celuilalt este esecul si suferinta lui, a acestuia care iubeste.) Dragostea aprinsa in unul pentru altul, face ca viata lor sa se contopeasca (precum doua flacari care se imbie laolalta cu lumina si caldura lor) cu bucurie si dorire neincetata, asa incat lucrarea unuia fara bucuria celuilalt nu numai ca nu este ravnita de vreunul dintre ei, dar este privita ca o eventualitate sfasietoare, amara. Cine a iubit aici, pe pamant, poate intui, intr-o anumita masura, cum este dragostea aceasta duhovniceasca, dragostea omului pentru Dumnezeu si Dragostea Domnului pentru noi. Desi aceasta din urma, o credem, este cu mult mai aleasa decat am putea noi sa formulam vreodata-n cuvinte... Last edited by ioan cezar; 28.07.2012 at 00:09:04. |
#123
|
|||
|
|||
![]()
Unii insa, necunoscind puterea dumnezeiasca si taina acestui miracol al pocaintei, si vazind ei doar roadele impreuna-lucrarii dintre omul iubitor de Dumnezeu si Stapanul sau, s-au grabit a ravni si ei (ca unii care se credeau indreptatiti, prin muscatura mortala a veninului slavei desarte, a trufiei si arogantei) s-au grabit asadar a ravni roadele harului, roadele Duhului. Aceasta insa au voit-o nainte de-a face vreun pas pe Drumul Intoarcerii-Acasa... Asa se face ca unii au ravnit Lumina Taborului, dumnezeiasca lumina pogorata peste sfintii aflati la rugaciune si au gasit ca Parinti precum Isaac Sirul, Simeon Noul Teolog ori, bunaoara, Grigorie Palama sunt tocmai "gasca grasa" pentru poftele lor de marire desarta. Si astfel s-au facut fara de voie furi de cele sfinte, fie si numai in scris, fie si doar in intentie... Crezind ca lumina aceea e si pentru ei, ba mai mult, ca-i a lor... Uitind cu totul, lucru de mirare si de trista cugetare, cele trei ispitiri ale diavolului, din pustie, catre Domnul...
Multi au vrut, aflam chiar din Biblie, sa prooroceasca, sa tamaduiasca, sa scoata demoni, sa invie mortii. Au vrut sa faptuiasca ei insisi aceste Minuni. Crezind ca prin aceasta ar fi obtinut deplinatatea puterii lor personale, maxima lor splendoare, apropierea sau chiar (si cine poate sti daca nu cumva tocmai aceasta ravneau sarmanii) masura insasi a lui Dumnezeu... Imi vine acum in minte Simon Magul, nelegiuitul care voia sa cumpere cu bani harul lui Dumnezeu... Cu toate acestea, aratindu-Se limpede inaintea lor, Domnul i-a avertizat ca vor primi cuvant greu, cuvant grozav, precum "Niciodata nu v-am cunoscut pe voi, departati-va de la Mine cei ce lucrati faradelegea..." (Matei 7, 23). Unde sa fie talcul? Ca doar cu totii, noi oamenii, nazuim sa fim in gratia Domnului, sa avem parte de harul lui Dumnezeu... Nu-i asa?...:) Talcul ne este aratat in intreaga Scriptura, in tot locul, in toate cartile duhovnicesti, in toata Traditia Bisericii Dreptmaritoare, in toata viata cuviosilor si sfintilor. Si poarta nume ca acestea: umilinta, smerenie, iubire jertfelnica, rob, nevointa, cainta si pocainta. Si asa mai departe... Harul nu este un lucru obiectual si ca atare nu poate fi abordat obiectualist, precum nici sufletul omului nu este un obiect, un "ceva". Mai degraba toate aceste realitati sunt denumite prin termeni precum "cineva", asadar o persoana, o lume de insusiri vii, energie si duh intelegator. Gandirea rationalista, obiectualista, buna in fizica clasica sau chimie, nu face doi bani in domeniul realitatilor personale. Dimpotriva, straina de domeniul acesta al vietii, ea mai degraba incurca, aiureaza, intuneca... A pune problema in termeni de "harul e aici, harul e si acolo, harul nu e doar aici, harul nu e doar al vostru, harul este al nostru", constituie din start o eroare mecanicista, care duce in ratacire mintea celui ce nazuieste sa intrezareasca vreun sens, vreun simbure comprehensibil pe tema harului, a indumnezeirii omului. Gindind obiectualist gasim, poate, ceva - dar niciodata pe Cineva. Cautarea personala a harului lui Dumnezeu, cufundarea in umilinta si iubire jertfelnica, incep si se intemeiaza mereu pe Sfintele Taine. Ele au fost randuite in Sfanta Biserica de Insusi Hristos, prin Duhul Sfant, asadar nu vin de la oameni ci vin in dar de la Dumnezeu. Marii nevoitori ai pustiei au fost mari fiind purtati de Duhul acolo unde a voit. Nu au fost mari ei, mai intai si, abia apoi, fiind mari, au meritat harul vietuind in pustie. NU! De mii de ori NU! Ci, mici fiind, tinindu-se la lepadare de sine, de toate ale lor, gatindu-se pe ei insisi robi ai lui Dumnezeu, acesti pacatosi care isi iubeau Stapanul: au cautat o contopire tot mai mare cu Duhul Stapanului, iar pentru aceasta ei s-au lepadat de lume iar Duhul le-a raspuns, dupa obicei, facind iubire de oameni si i-a purtat acolo unde a voit, fie si in pustie. Daruindu-le, treapta dupa treapta, varsta dupa varsta: rugaciunea duhovniceasca, asadar intimitatea cu Dumnezeu. Piscuri ametitoare de smerenie si de nespusa nevointa intru pocainta, aceste vase alese ale Duhului nu au ravnit sa gaseasca o sursa sau alta a harului, macar ca ei credeau ca Izvorul e Unul Singur. Ei auzisera ca harul este in Biserica si au pornit sa il caute acolo. Si gasindu-l gata pregatit, ca dar oferit de inima Stapanului catre toti robii Lui, acesti oameni evlaviosi s-au invrednicit in asa masura de har, prin marea lor iubire curata, incat Domnul i-a purtat, pe unii pentru totdeauna in pustie, pe altii i-a pastrat in lume, pe altii i-a randuit sa faca naveta, periodic (precum au fost la noi sihastrii, care erau partasi la viata concreta a satelor si oraselor, coborindu-se din munti la Sfanta Liturghie, la Spovedanie, la praznice si sarbatori), intre Cer si pamant, intre Dumnezeu si noi. Harul este unul singur: Dragostea Lucratoare a Bunului si iubitorului de oameni, Dumnezeu. Pe omul care ravneste din toata inima sa traiasca in Hristos, va avea Duhul Sfant grija sa il miluiasca cu har sfintitor pretutindeni, oriunde s-ar afla omul. Asa cred. Slava lui Dumnezeu pentru toate! Last edited by ioan cezar; 28.07.2012 at 00:11:42. |
#124
|
|||
|
|||
![]() |
#125
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Prin acest fapt (al împroprierii firii umane, individuale și generale, de către Domnul) fiecare dintre noi avem putința de a ajunge <<personalități>> creștine, în măsura în care acceptăm ca unic subiect al firii noastre pe însuși Logosul dumnezeiesc, și în care <<persoana>> noastră este chiar aceea a Lui - în care <<nu mai sunt eu cel care trăiește, ci Hristos trăiește în mine!>> Din punct de vedere religios, cel care nu acceptă această înlocuire a propriului <<eu>>, cu acela al lui Iisus Hristos, nu a murit, ca să vieze în El - acel în Hristos al Sfântului Apostol Pavel -, și nu a primit o reală personalitate creștină și o adevărată viață, nu poate forma un <<alter Christus>>, cu propria fire omenească" (Nicolae Chițescu, teolog dogmatist ortodox) Trecând peste perfecta sau nu exprimare a ideilor, astfel de idei sunt și mai pregnant exprimate la Dumitru Stăniloae, însă ortodocșii, când vine vorba despre teologia autentică a Bibliei, a Părinților, a marilor teologi, îi evită pe cât cu putință mai ales în practică. Dacă în teorie se mai bagă cineva să studieze pe Stăniloae sau pe Chițescu, în practică ortodocșii calcă pur și simplu în picioare peste teologia autentică, alegând tot felul de practici pseudo-creștine și concentrându-se pe un pseudo-creștinism ilegitim. Bineînțeles că mai există și excepții, însă starea generală, statistic vorbind, a lucrurilor asta spune. Ortodocșii, ca și vechii iudei, lasă deoparte mila, dreptatea și credincioșia, pentru sarcinile materialiste să zic din Biserică. Pe ei nu îi interesează strălucirea interioară a credinței, cunoașterii și iluminării, a faptelor pe care Christos le vrea, în schimb îi interesează foarte mult strălucirea hainelor cu care se duc la biserică, dacă se mai duc din an în paști; nu îi interesează convertirea reală la Christos, calea cea strâmtă care duce la viață, teologia autentică a Părinților, a Bibliei, a marilor teologi, Dumnezeu, adevărul, transformarea spirituală și transformarea întregii vieți în Christos și după Christos, dar îi macină cum să pună tămâia în cădelniță, cum să se îmbrace pentru biserică, cum să le strălucească mai mult hainele la exterior, eventual își mai atârnă și niște lanțuri mari la gât, strălucitoare, să îi vadă toată lumea și să îi aplaude, și în general orice numai nu convertirea, transformarea, impulsurile autentice ale harului, transfigurarea vieții întregi. Ei se duc și spun "toată viața lui Christos să o dăm", dar după aceea merg și aproape toată viața o dau dumnezeului acestui veac; ei spun la botez că se leapădă de Satana și se unesc cu Christos, dar după aceea îi vezi mai toată viața numai legați de Satana și despărțiți de Christos. Este vorba despre o duplicitate ipocrită, întreținută de anumiși inși cărora de asta le pasă cel mai mult anume cum să îi țină în acest pseudo-creștinism și să tragă de pe urma lor, respingând ei înșiși adevăratul creștinism dar pretinzându-se ca legitimii și autenticii lui propovăduitori. Oamenii nu au treabă, mă înțelegeți, cu creștinismul adevărat decât atunci când mai dă câte o boală prin ei, când mai au câte un necaz așa mai greu, dar în rest ei sunt cu cozonacii, cu murăturile, cu ratele, cu mașinile, cu chefurile, cu petrecerile, etc, etc, etc numai cu Christos și cu Dumnezeu nu. Se folosesc de nume ca Stăniloae ca să se laude ce mare este ortodoxia, dar când vine vorba despre viața practică de fiecare zi nimeni nu mai cunoaște ce spune Biblia, ce spun Sfinții Părinți, ce spune un Stăniloae sau un Chițescu sau alții și alții; se interesează de lucrurile și oamenii mari când vine vorba să se ajute pentru un job sau pentru a se lăuda ce mare e ortodoxia, dar când vine vorba de practică nimeni nu îi mai cunoaște, majoritatea se leapădă ca niște iude trădătoare. ... dar ei sunt "creștini", "ortodocși" ... de luat crucea și de urmat pe Christos să o facă alții, ei sunt prea ocupați cu cozonacii, cu murăturile, cu sarmalele, cu mămăliga, cu ariile de pâmânt, cu boii din grajd, cu femeile ... Ca să zic și una pe topic, spune foarte clar Christos că nu este vrednic de El acela care nu se leapădă pe sine, nu își ia crucea și nu Îl urmează pe Christos. Deci cum poți să îți imaginezi că poți fi cu adevărat vrednic de împărtășirea cu Sfinte Mistere ale lui Christos când nu te lepezi de tine, nu îți iei crucea și nu Îl urmezi pe Christos? Dar ei nu au treabă cu astea, ... ci cu sarmalele, fripturile, bețiile, curviile, cluburile, cafenelele, țigările, jumările, cozonacii, colacii, sarmalele, coliva, etc și cât și mai câte deșertăciuni ale lumii acesteia, o întreagă panoramă a deșertăciunilor sub chipul mincinos și ipocrit de creștinism (și ortodox). Mai noroc cu mila lui Dumnezeu, că altfel, la câtă vrednicie .... |
#126
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu de alta, dar ca să stiți cu cine stați de vorbă, și să vă adaptați (eventual) discursul. ![]() |
#127
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau si mai simplu: daca dvs. va veti mantui (ceea ce va doresc din toata inima), o sa ajungeti deci de inaltimea Sf. Apostol Pavel sau Petru, sau a Sf. Serafim de Sarov, sau de inaltimea unor teologi ca cei pe care i-ati citat? Da sau nu? Last edited by Tartaruga; 28.07.2012 at 19:13:43. |
#128
|
|||
|
|||
![]()
Vrednicia sau nevrednicia noastra este aceiasi in toate cultele .
Ba chiar si la cei de alte religii ,si la atei ,si oriunde ,exista persoane care fac pe placul lui Dumnezeu ,si castiga har,si care apoi ,aceleasi persoane ,gresesc lamentabil,si se ratacesc iar. Peste tot sunt oameni minunati,care prin faptele lor se apropie de desavarsirea dumnezeirii ,dar apoi ,a 2 a zi,sunt plini de vreo patima oarecare. Peste tot unde apare binele in aceasta lume,pentru fiecare din cei 6 miliarde de oameni sau cati ori mai fi ,binele acesta are un singur nume,chiar daca ei nu il cunosc :Hristos ,caci El este Adevarul. Si peste tot unde apare raul, raul acesta are un singur nume : departare de adevar, si mustrarea constiintei Harul lui Dumnezeu se da tuturor care urmeaza Adevarul,cunoscandu-l sau nu cu numele de Hristos. Si acest har se ia apoi ,sub povara pacatelor si a patimilor ,caci ochiul ,lumina trupului,se intuneca,si nu mai poate vietui in lumina Dumnezeu ne intinde mana ,o apucam slab,apoi iar ii dam drumul.Iarasi El ne intinde mana Sa,iar o apucam,iar ne intoarcem la faptele noastre rele. De aceea e necesara Taina ,legamant vazut ,bucatica din Trupul celui ce s-a jertfit pentru intreaga omenire. Pentru ca doar prin Taina ,harul acesta al lui Dumnezeu,inclina balanta decisiv, catre acceptare. Taina si inglobarea in Biserica, fac ca impartasirea cu har sa fie din ce in ce mai deasa ,si caderile in patima,din ce in ce mai rare |
#129
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Însă ortodocșii ce s-au învățat ei? Că nu trebuie ei să meargă să propovăduiască pe Christos și mântuirea, ci că oamenii trebuie să vină la ei și să îi caute. Oamenii trebuie să vină la ei și să se milogească de ei să fie băgați în seamă, oamenii trebuie să meargă să îi aștepte pe la margini de drumuri, pe la colțuri de străzi, eventual să le mai vâre și câte un plic cu bani în buzunarul de la sutană sau o altă "atenție", pentru ca să fie băgați și ei în seamă de DOMNI. Mai înainte vreme apostolii erau trimiși de Christos la propovăduire, DOMNII ortodocși nu trebuie să facă astea, ei nu se încurcă cu mizilicuri dintr-astea, ei așteaptă să vină alții să se milogească de ei, să se ploconească în fața lor doar, doar i-ar băga și pe ei DOMNII în seamă. Au ajuns unii să creadă că e de ajuns să ai niscaiva studii "teologice" și să mai ai și niște cunoștințe bine poziționate pentru a accede la statutul de DOMN. Nu mai trebuie să fie ei înșiși trecuți prin calea cea strâmtă, nu mai trebuie ei înșiși să dovedească ceva cu viața lor, nu mai trebuie ei înșiși să arate propriile lor competențe și propria lor alegere, nu, cu diploma și cu pilele și relațiile bine ancorate ai mari șanse să ajungi un DOMN printre alți DOMNI. Și asta în buna tradiție balcano-bizantinoidă în care statutul de preot, scuze de DOMN, se lua din tată în fiu, cu nițică știință a alfabetului, a câteva glasuri, acolo un "Doamne, strigat-am", câteva noțiuni elementare, și gata DOMNUL era bun și i se cânta, în ciuda cruntei realități, "Vrednic este" și așa ajungea DOMNUL DOMN. Nu trebuia să dovedească nimic, nu trebuia să se nască din Dumnezeu, nu trebuia să aibă parte de transformarea spirituală și nici să o arate cuiva. Și cui ar fi trebuit să o arate de vreme ce și superiorii nu erau cu mult mai mult decât el, și erau tot DOMNI, niște DOMNI mai mari, cu relații pe la cei mai mari prin politichie, dar tot DOMNI, DOMNOȘI DOMNI. În orice societate spirituală care se respectă, nobilitatea, noblețea, domnia mai trebuie și dovedite în prealabil, alegerea de la Dumnezeu trebuie arătată, dovedită, se trec probe sub ochii unora care au dovedit înaintea lor și au discernământul cizelat pentru a ști și pentru aprimi de la Dumnezeu înțelegere de a discerne care sunt aleșii, hirotoniții lui Dumnezeu, și abia apoi poți accede la statutul de păstor al altora. Dar în ortodoxia balcanică nu trebuie să arăți prea multe nimănui; o să le arate ei DUPĂ ce vor ajunge DOMNI. Iar pe lângă propovăduire, creștinismul mai seducea și mai seduce prin faptele și harurile sau harismele creștinilor. Dar în ziua de azi creștinii nu mai trebuie să dovedească nimic nimănui. Că doar pe ei îi cheamă creștini din neam în neam. ("Cine are sămânță bună, tot botează și cunună", după cum grăiește "marea" înțelepciune creștină crescută prin plaiurile strămoșești.) La ei încreștinarea e cu numele, și vom mai vedea noi DUPĂ dacă o mai fi loc și de altceva. Pâna la Sfintele Taine mai este deci cale lungă dar ortodocșii balcanici nu vor să o parcurgă, ei nu concep să se înjosească, să se coboare până la nivelul evangheliei de la statutul lor înalt, de la semeția lor domnească. Că în ortodoxia balcanică de fapt toți sunt DOMNI. Așa, din oficiu. Citat:
În ortodoxia balcanică recentă, cel care botează nu trebuie și el să fie un inițiat autentic al Misterului Botezului, că doar harul lucrează și-așa la cene are sămânța bună. Dacă nu lucrează harul, înseamnă că n-ai avut sămânța bună. În orice societate spirituală care se respectă, (și vedem că ortodoxia balcanică de larg consum, consumeristă și de dată recentă dă pe din afară de respect de sine și de alții) orice neofit este dus la inițierea în Mistere de către oameni care sunt deja inițiați, adică la nivel spiritual, nu doar după "sămânța bună", ci după sămânța dumnezeiască ce rodește regenerarea spirituală autentică și ieșirea din întunericul necunoașterii de Dumnezeu. În ortodoxismul balcanic de dată recentă lucrurile nu mai trebuie să stea așa; aici harul lucrează altfel, oamenii nu trebuie să fie pregătiți, este suficientă rostirea mecanică și nesimțită a crezului, și gata, cine are sămânța bună tot botează și cunună. Că doar ăsta este rolul DOMNULUI, nu să călăuzească spiritele la regenerare în Christos și la o viață autentică în harul Sfântului Spirit, nu să călăuzească sufletele spre renaștere spirituală și spre ieșirea din întunericul necunoașterii, al necredinței și al egoismului spre lumina cunoașterii, a credinței și a jertirii de sine așa încât Christos și Tatăl să găsească locaș la el, ci rolul DOMNOSULUI (strămoșesc, de sămânță bună) este să facă botezurile, cununiile, îngropăciunile, parastasele, sfeștaniile, etc etc etc. Din câte am înțeles chiar în paradigma asta falimentară din punct de vedere spiritual (după cum se și vede dealtfel cu ochiul liber și de la mare distanță) sunt și educați prin școlile de teologie de prin România, că ăsta ar cam fi rolul DOMNOSULUI. Și se vede care este rodul paradigmei falimentare a ortodoxismului balcanic recent. Pentru cine are ochi să vadă, minte să înțeleagă și mai are și bună-credință să accepte, bună-credință extrem de ciudat de absentă la "ortodocșii" balcanici recenți de România cu toată "ortodoxia" lor făcută pe gustul și placul oamenilor și pentru evenimentele "speciale" din viața lor, adică botezurile și cununiile. Că dacă tot ai sămânța bună, măcar cu atâta să te alegi. Crucea este pentru alții, pentru fraierii care nu au prins șpilul DOMNOȘILOR. |
#130
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Aparent ti-as da dreptate .Adica daca privesti doar la forme ,ai putea avea dreptate. Merele straine sunt mari rosii,dar nu au nici un gust.Cele romanesti,sunt mici ,mai au si puncte negre ,dar sunt gustoase O sa ma refer mai mult la Botez. Si daca se face la 10 ani si daca se face la cateva luni,pericolul de a cadea apoi in pacate e la fel de mare.Si daca se face prin credinta nasilor si daca se face prin accepatarea directa a celui botezat ,lupta de dupa Botez e la fel de mare. Nimic nu asigura ca cel botezat va ramine credincios ,si isi va desfasura viata spre crestere duhovniceasca Intradevar se da multa importanta actului de cult ,cand de fapt,cum bine observi,aceasta e doar nasterea in Hristos,care trebuie sa fie urmata de viata in Hristos. Doar cine nu stie aceasta ,chiar daca e ortodox , poate cadea in capcana ca a botezat copilul intr-o duminica,si ,cu asta ,si-a facut datoria ,pina la inmormantare,cand iar trebuie sa treaca pe la popa Aceasta abordare e intens negata de preotii ortodocsi, care stiu si spun mereu ,chiar si in predica de dupa botez,ca acesta e doar inceputul vietii spirituale. Doar unii credinciosi mai naivi cred asta,dar pozitia BO e diametral opusa Ma mira ca si tu crezi acelasi lucru naiv,si il folosesti ca argument,ca si cum chiar ai crede in el. Toti crestinii stiu ca Botezul in Hristos este doar nasterea omului cel nou in Hristos,deci cum ai putut crede ca BO crede altceva? E propria ta interpreatare ca se da mai multa atentie actului botezului,sprijinita pe ignoranta unor naivi practicanti orotodocsi Dar de fapt e o fortare sirerata. Prin ea vrei sa diminuezi importanta tainei Botezului, tocmai pentru ca ea duce la astfel de interpetari naive.Logica ta e stramba. Cu cat viata de dupa Botez e mai pacatoasa si mai decazuta,la ortodocsi,catolici,NP cu atat mai mult ar trebui sa ne concentram pe Taina si pe puterea ei. Taina singura se vede ca nu poate asigura ca 100% din credinciosi sa urmeze calea cea drepata ,in nici un cult. Dar , fara aceasta Taina,asa cum ne a fost ea lasata prin Traditie,nu mai pot inflori comorile credintei ulterior ,nici la ceilalti,care nu isi neglijeaza viata spirituala Deci doar Taina Botezului asigura nasterea catre viata in Hristos,pentru cei care raman ai lui Hristos.Pentru ceilalti ,Botezul e doar o asteptare continua a Domnului,care sta la usa si bate,pina ce acestia se vor intoarce De aceea ,daca Botezul a fost facut cum trebuie,macar pentru credinta parintilor si a nasilor,orice suflet pierdut,poate pina la final se va intoarce la Dumnezeu Botezul la ortodocsi este eminamente un botez prin credinta,caci se face la varste ,cand cel botezat nu are cunoastere. E ca un cec in alb care i se da ,asa cum guvernul parca deschide un cont fiecarui nou nascut,desi unii il vor folosi pt bautura si droguri cand vor fi mari. Taina devine esentiala,chiar daca 90% din cei botezati,dar de toate cultele, ulterior ,o perioada a vietii lor,il parasesc pe Hristos. Taina nu obliga automat si mecanic la desavarsire.Dar fara Taina,nu ar avea cine sa ne cheme toata viata ,in interiorul nostru,catre desavarsire,fie ca avem o viata exemplara sau destrabalata |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Harul | costel | Spiritualitatea ortodoxa | 72 | 06.02.2013 14:11:04 |
Spalare pacate prin suferinta sau prin facere de bine | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 09.09.2011 13:09:26 |
Ce este Har,Harul? | savudanmihai | Intrebari utilizatori | 14 | 30.05.2010 20:21:08 |
Harul lui Dumnezeu | Florin-Ionut | Generalitati | 7 | 05.09.2008 20:24:15 |
Harul Dumnezeiesc | Sylvie | Generalitati | 6 | 21.08.2007 11:46:31 |
|