Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.07.2012, 15:49:55
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Asa este Costel. Smerenie ne devine si mai straina atunci cand din autosuficienta-mandrie nu-l acceptam pe cel de langa noi ca fiind o persoana complementara.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.07.2012, 16:13:01
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Asa este Costel. Smerenie ne devine si mai straina atunci cand din autosuficienta-mandrie nu-l acceptam pe cel de langa noi ca fiind o persoana complementara.
Subscriu asertiunilor dvs pe care le consider pertinente.
In acest sensc consider ca trebuie sa avem in vedere faptul ca noi nu "judecam" persoana ci actiunile ei. Omul nu este fara de pacat... face si bune si rele. Orice pacatos se poate pocai si poate fi hristificat pe nivelul indumnezeirii... precum si un sfant, "daca nu ia aminte sa nu cada... mai ales daca i se pare ca sta".

In acest sens va rog sa priviti disputele atat cele dintre Sfantul Petru si Sfantul Pavel cat si cele ale Sfintelor Sinoade Ecumenice ca nu au avut ca scop judecarea persoanelor, ci a indeilor gresite, a conceptiilor gresite... scopul fiind ca cei ce au nevoie de tamaduire sa fie tamaduiti de Hristos Iisus in Sfanta Biserica... iar cei ce staruie in boala si nu doresc tamaduirea sunt liberi sa vietuiasca conform ideilor si conceptiilor eronate pe care le sustin.

Sfintii Petru si Pavel sunt in amintirea noastra imbratisati intru Adevar, in ciuda disputelor lor teologice... insa dragostea de Adevar intru Hristos Iisus si dragostea de oameni si de Sfanta Biserica i-a unit in harul lui Dumnezeu. Sfantul Pentru nu s-a rusinat ca a gresit... nici cand s-a lepadat de Hristos, nici cand a avut comportament fariseu si a fost mustrat aspru de Sfantul Pavel... care in smerenia Sa se considera "ultimul dintre Apostoli" iar in "nebunia sa" "primul dintre ei in osteneli si in har"

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul.

P.S. Va rog cu aceasta ocazie sa va aduceti aminte si de mine in rugaciune voastre, ca Domnul sa ma mantuiasca. Multumesc.

Last edited by Eugen7; 27.07.2012 at 16:16:47.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.07.2012, 17:07:46
georgeval's Avatar
georgeval georgeval is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.09.2007
Locație: Valenii de Munte
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.060
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Subscriu asertiunilor dvs pe care le consider pertinente.
In acest sensc consider ca trebuie sa avem in vedere faptul ca noi nu "judecam" persoana ci actiunile ei. Omul nu este fara de pacat... face si bune si rele. Orice pacatos se poate pocai si poate fi hristificat pe nivelul indumnezeirii... precum si un sfant, "daca nu ia aminte sa nu cada... mai ales daca i se pare ca sta".

In acest sens va rog sa priviti disputele atat cele dintre Sfantul Petru si Sfantul Pavel cat si cele ale Sfintelor Sinoade Ecumenice ca nu au avut ca scop judecarea persoanelor, ci a indeilor gresite, a conceptiilor gresite... scopul fiind ca cei ce au nevoie de tamaduire sa fie tamaduiti de Hristos Iisus in Sfanta Biserica... iar cei ce staruie in boala si nu doresc tamaduirea sunt liberi sa vietuiasca conform ideilor si conceptiilor eronate pe care le sustin.

Sfintii Petru si Pavel sunt in amintirea noastra imbratisati intru Adevar, in ciuda disputelor lor teologice... insa dragostea de Adevar intru Hristos Iisus si dragostea de oameni si de Sfanta Biserica i-a unit in harul lui Dumnezeu. Sfantul Pentru nu s-a rusinat ca a gresit... nici cand s-a lepadat de Hristos, nici cand a avut comportament fariseu si a fost mustrat aspru de Sfantul Pavel... care in smerenia Sa se considera "ultimul dintre Apostoli" iar in "nebunia sa" "primul dintre ei in osteneli si in har"

Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul.

P.S. Va rog cu aceasta ocazie sa va aduceti aminte si de mine in rugaciune voastre, ca Domnul sa ma mantuiasca. Multumesc.
Frumoasa observatie. Daca toate incercarile le-am accepta cu smerenie, atunci cu siguranta s-ar implini cuvintele "cel care se va smeri se va inalta" sau cum frumos comenteaza Sfantul Grigorie de Nyssa: "prin smerenie, omul coboara in sus, iar prin mandrie urca in jos".

Last edited by georgeval; 27.07.2012 at 20:05:43.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 28.07.2012, 14:24:51
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de georgeval Vezi mesajul
Frumoasa observatie. Daca toate incercarile le-am accepta cu smerenie, atunci cu siguranta s-ar implini cuvintele "cel care se va smeri se va inalta" sau cum frumos comenteaza Sfantul Grigorie de Nyssa: "prin smerenie, omul coboara in sus, iar prin mandrie urca in jos".
Subscriu asertiunii dvs.

Cu acesta ocazie doresc sa subliniez in contextul mentionarii pe acest forum a disputei dintre Pr. Serafim Rose si Pr. Lazar Puhalo, ca si in acesta situatite trebuie sa cautam duhul Adevarului precum in disputele teologice dintre Sf. Petru si Sf. Pavel.
Nimeni nu este fara de pacat, nu inseamna ca unul face afirmtii teologice 100% corecte si celalalt total eronate. Suntem datori sa cercetam in duhul Adevarului scrierile acestora, nepartinitor, necautand la persoana ci la afrimatii... totul sa facem spre mantuirea noastra, spre slava Lui Dumnezeu, cu ajutorul harului Duhului Sfant intru Hristos Iisus.

Faptul ca Pr. Serafim Rose are o interpretare creationsta (cosmologica) eronata (bazata pe o interpretare ad litteram in care infulentele "intelligent design sunt evidente". Spre exepmplu accesati nefastul site http://www.hexaimeron.ro) nu implica faptul ca nu are scrieri teologice de mare valoare. El trebuie cinsitit dupa randuiala Bisericii.

In ceea ce priveste cosmologia, interpretarea creationista in viziunea evolutionismului teist este pertinenta din punct de vedere teologic ortodox si este sustinuta de teologi de marca dupa cum am precizat in numeroase randuri (pot relua oricand lista de lucrari). Cine este interesat studiaza corespunzator.

De asemenea Pr. Lazar Puhalo care contrazice antropologia sustinuta de Pr. Serafin Rose (inclusiv existenta vamilor vazduhului) nu inseamna ca in scrierile sale nu are anumite exagerari la limita opusa celei sustinute de Pr. Serafim Rose.

Cu ajutorul Domnului nadajduim sa traim in Adevar.
Reply With Quote
Răspunde

Tags
competitia