![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Ma refer la faptul ca de-a lungul timpului papii au facut tot ce le-a stat in putere ca Locurile Sfinte sa nu fie cucerite de musulmani. Indiferent ca a fost sau nu vorba de cruciade. Si multi crestini catolici si-au dat viata pentru ca noi sa ne putem bucura de vizitarea acelor locuri, iar dumneavoastra, ortodocsii, sa aveti in Ierusalim un patriarh, sa aveti biserici si reprezentanta. Cu siguranta ca in toate acele lupte au fost si o gramada de soldati minati de interese si glorie personala. Dar au fost si o multime de crestini obisnuiti care nu cautau decit gloria DOmnului nostru. Se cuvine sa avem putin respect pentru ei, mai ales ca noi ne bucuram de roadele jertfei lor.
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Faptul ca ne putem bucura acum de Locurile Sfinte nu o datoram deloc romano-catolicilor ci ... bunavointei evreilor. Ironic, nu? http://www.scarlakidis.gr/ROMANIA/10...-romanian.html "La 7 iunie 1099, 12.000 de pedeștri și 1500 de călăreți ajung în afara zidurilor Sfintei Cetăți. După 40 de zile de asediu, la 15 iulie 1099, cruciații cuceresc Cetatea și se repetă aceeași scenă: măcelul sălbatic al locuitorilor musulmani, precum și a puținilor evrei pe care i-au ars de vii în sinagoga lor. Într-o atmosferă de frenezie și demență, au fost măcelăriți până și copii mici, de cei, care, chipurile, slujeau pe Dumnezeul Dragostei. (...) Înfricoșătorul măcel este descris de diferiți cronografi care au fost martori oculari. Unul dintre ei, Fulcherius, spune următoarele: „În jur de zece mii au fost decapitați în Templu. Dacă ați fi fost acolo, picioarele voastre ar fi fost vopsite până la glezne de sângele măcelului. Nici unul dintre ei nu a rămas viu. Nu le-au cruțat nici pe femei, nici pe copii”.1 Asemănătoare este și descrierea lui Guillaume de Tyr: „Nu era numai priveliștea trupurilor decapitate și a mădularelor tăiate, care erau împrăștiate peste tot și care pricinuiau groază tuturor celor ce priveau. Ci mai înfricoșător era să-i privești pe biruitorii înșiși, care erau plini de sângele ce curgea de pe ei, din cap până în picioare. O priveliște amenințătoare ce pricinuia groază tuturor celor pe care îi întâlneau”.2 (...) Aceleași evenimente sunt descrise și de cronograful și preotul latin Raymont d’Agiles, care șochează prin cruzimea descrierii: „Potopul de sânge care s-a vărsat în acea zi este de necrezut…Însă acestea erau lucruri neînsemnate în comparație cu cele ce s-au petrecut în Templul lui Solomon și în curtea lui. Ce s-a întâmplat acolo? Dacă aș spune adevărul, cred că va trece de limitele credibilității voastre. De aceea este suficient să spun cel puțin aceasta, că în Templul lui Solomon și în curtea lui bărbații înaintau călare, iar sângele le ajungea până la genunchi și la hățurile cailor. Cu adevărat, a fost o judecată dreaptă și minu-nată a lui Dumnezeu faptul că acest loc se umpluse de sângele celor necredincioși”.4 Modul în care preotul francez înfruntă nemilostivul măcel este de-a dreptul inuman. El consideră că spintecarea oamenilor neputincioși și a copiilor, a căror singură vină era că locuiau în această Cetate, a fost o judecată dreaptă și minunată a lui Dumnezeu. Pare de neconceput faptul că o astfel de poziție să aparțină unui preot. Chiar și numai acest punct de vedere oglindește ideologia bolnavă care stăpânea în rândurile cruciaților. Reflectă, de asemenea, și ideologia suverană a Bisericii Papale din acea perioadă (și nu numai), potrivit căreia sufletul unui musulman sau al unui alt necredincios era deja condamnat sau pierdut și, prin urmare, viața lui nu are o valoare deosebită. Această ideologie și aceste măceluri l-au îndemnat pe istoricul britanic Sir Steven Runciman să caracterizeze cruciadele drept o hulă împotriva Duhului Sfânt.5" Last edited by AlinB; 07.08.2012 at 13:12:51. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Chiar si cronicari musumai erau uluiti de "justitia" (cu pretentii divine) latina... chiar si in ceea ce ii priveste pe credinciosii lor. In ceea ce priveste mantuirea inteleasa in sens juridic (specific romano-catilicilor si protestantilor) spre deosebire de mantuirea in sens tamaduitor (specific filocaliei), este elocvent urmatorul pasaj: "După cum afirmă scriitorul cistercian Caesar de Heisterbach, unul dintre conducătorii armatei cruciate, legatul papal Arnaud-Amaury, a fost întrebat de un cruciat cum îi pot distinge pe cathari, inamicii lor declarați, de restul cetățenilor. Legatul papal a răspuns: Caedite eos! Novit enim Dominus qui sunt eius" — "Ucide-i [pe toți]! În mod sigur Dumnezeu știe [care] sunt ai Lui." " http://ro.wikipedia.org/wiki/Cruciada_Albigensian%C4%83 Din cate cunosc pana in prezent, in ortodoxie Sfantul Sinod garanta pastrearea sanatatii Bisericii (trupul lui Hristos) prin conlucrare cu harul lui Dumnezeu. Desigur au existat situatii cand a fost recomandata "amputarea" anumitor membre ale Bisericii, prin schisme, ce permiteau pocainta "membrelor"... caci cum se mai poate pocai un membru "incinerat"? Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
În traducere: A urmat un masacru în care nu s-a făcut deosebire: nici femeile, nici copii n-au fost cruțați, iar bolnavii latini care zăceau pe paturile spitalelor au fost uciși. Au fost jefuite case, biserici, instituții de caritate. Clerul latin a fost vizat cu prioritate; Cardinalul Ioan, legatul papal, a fost decapitat iar capul său a fost târât pe străzi, legat de coada unui câine. Momentul: luna mai, anul 1882 (înainte de a patra Cruciadă). Locul: Constantinopol. Victimele: aproximativ 60.000 de romano-catolici uciși sau expulzați. Făptuitorii: locuitorii ortodocși ai Constantinopolului. Mai multe detalii aici: http://www.crusades-encyclopedia.com/1182.html Last edited by MihaiG; 07.08.2012 at 14:10:04. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Situatia nu a stat asa. Masacrul a fost initiat intentionat de Andronic Comenul. Clerul ortodox il afurisise si ii daduse anatema, din cauza desfranarii sale. Prin viclenie Andronic a cucerit puterea venind din exil si apoi a lansat zvonul ca latinii (care sprijineau actuala putere) vroiau sa ii atace pe greci si sa incendieze casele, incitandu-i pe greci. Se pare ca printre latini erau si multi vlahi. Dar conflictul dintre latini si greci era ceva mai vechi si din cauza latinilor. Vechiul imparat, Manuel Comenul, ii favorizase pe latini si ii pusese in toate posturile de conducere. Acestia s-au comportat arogant si cu lacomie cu grecii. Andronic dupa ce a ajuns la putere a avut un regim plin de crime si sete de putere. De aceea a fost asasinat dupa scurt timp. Istoria detaliata aici: http://ro.wikipedia.org/wiki/Andronic_I_Comnen |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu a stat că ortodocșii i-au masacrat pe catolici ? Vă rog, un răspuns simplu, da, sau nu ? Este adevărat că în 1182, la Constantinopol, mii de catolici, incluzând femei și copii, bolnavi pe paturile spitalelor, clerici, au fost uciși de ortodocși ? Da sau Nu ? Sau poate că prin retorica dumneavostră nu negați realitatea istorică, ci doar încercați să găsiți o scuză atrocităților ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si v-am argumentat ca in cazul macelului latinilor cauzele au fost politice. A fost dorinta de a cuceri tronul a lui Andronic Comenul, care era in relatii proaste cu Biserica, fiind excomunicat. Nici o legatura cu religia. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Victimele - catolici (dar, evident, nici o legătură cu religia). Asasinii - ortodocși (dar, evident, nici o legătură cu religia). Cronicarul ne spune că "fețele biseicești s-au bucurat de o atenție deosebită" (dar evident, nici o legătură cu religia). Biserici arse (dar, evident, nici o legătură cu religia). Evident, dacă latinii participanți la a patra cruciadă jefuiesc Constantinololul, asta nu e o chestiune politică, ci una religioasă (deși nu există nici o dovadă istorică că acțiunea lor ar fi fost sprijinită de Biserică, ba chiar dimpotrivă, Papa s-a exprimat în cuvinte extrem de tari, condamnând acțiunea). Dacă țarigrădenii ortodocși îi masacrează pe latini și taie capetele clerului catolic, asta nu e o chestiune religioasă, ci una politică. De fapt, concluzia de bun simț este că, dacă un catolic face ceva rău, o face pentru că este catolic, iar dacă un ortodox face ceva rău, o face în ciuda faptului că este ortodox. Sau poate că nu este de bun simț, dar, mă rog..... Pe final, vă las cu un alt citat al cronicarului, menit să vă deschidă ochii și să demonstreze, dincolo de orice dubiu, că toată chestiunea nu a avut nimic de-a face cu religia: Monks and priests were the especial victims of their madness and were put to death under excruciating torture. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Acum o datoram bunavointei evreilor, cu citeva sute de ani puteam vizita acele locuri datorita bunavointei turcilor (in realitate nu bunavointeti turcilor fata de crestini ci bunavointei turcilor fata de franciscani). Daca nu ar fi fost constant franciscani acolo (mai ales pe vremea turcilor, care stiti ce iubitori de crestini sint si ce au fost in stare sa faca cu bisericile ortodoxe in bucata lor de Cipru, de exemplu), poate ca nu ne-am fi bucurat de nimic. Oricum, oricit am rememora greselile cruciadelor, dumneavoastra, ortodocsii, va bucurati de ceea ce au facut bun acei cruciati. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Subscriu acestui indemn pe care il consider pertinent, cu precizarea ca prin condamnare sa intelegem constatare prin prinsma Sfintilor Parinti, si nu verdicte juridice.
Dumnezeu este singurul judecator. Ortodoxia trebuie sa tina vie faclia Sfintilor Parinti, ca referinta (atemporala) a teologiei, teopraxiei si teognosiei (vedera duhivniceasca). Noi ortodocsii suntem chemati sa marturisim adevarul, sa ii chemam pe toti la Adevar, prin viata noastra, prin purtarea noastra in primul rand si apoi daca este cazul prin cuvant... evident toate acesta prin conlucrare cu harul lui Dumnezeu. Chemarea presupune ajutor tamaduitor si nu condamnare... sa nu cerem "foc din cer" asemnea Sfantului Ioan Teologul care inca copil la minte nu intelegea ca Hristos Iisus a venit sa dea viata lumii si nu sa o "parjoleasca" sa distruga omul. Chiar daca ortodoxia este deplina din punct de veder al teologiei, teopraxiei si teogonsiei cati oameni inteleg acesta comoara si o doresc pe cele mai inalte culmi ale hristificarii? Ce om intreg la minte poate nega sfintenia, hristificarea (inclusiv sfintilor romano-catolici precum Sfantul Francisc de Assisi, Sfantul Anton de Padova chiar daca in cazul lor sunt de parere ca nu putem vorbi de deplinatate a hristificarii, indumnezeire prin har, Schimbarea la Fata, Tabor... ca in cazul Sfintilor Ortodocsi precum Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Serafim de Sarov)? Consider ca Sfintii romano-catolici trebuie respectati de ortodocsi... iar respectul nu implica cinstirea lor asemnea Sfintilor ortodocsi. De asemnea si sfintii ortodocsi trebuie respectati de catre neortodocsi... Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 07.08.2012 at 19:21:29. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noua carte de identitate biometrica din 2013 | stefmir | Generalitati | 186 | 21.01.2013 07:35:47 |
Institutia papala | danyel | Biserica Romano-Catolica | 28 | 06.01.2013 22:26:39 |
Cardul De Sanatate Cu CIP RFID 666 Devine Obligatoriu De La 1 Ianuarie 2013 | myself00 | Generalitati | 1 | 03.01.2013 21:37:21 |
Vizita unui sfânt | Carmen FUNIERU | Calugarul | 6 | 26.09.2010 23:46:01 |
Iarasi despre infailibilitatea papala | leloup | Biserica Romano-Catolica | 397 | 06.02.2009 19:37:50 |
|