![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Deci îi consideri sănătoși [spiritual] pe cei ce consumă sânge? Despre asta... |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
p.s. mai multa atentie cand citesti un text ca sa nu mai fci gresala sa il intelegi fix pe dos. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu despre păcate accidentale este vorba (sunt conștient de faptul că orice om are păcat), ci de păcate repetate, făptuite cu deliberare și care aduc dezonoare persoanei, Bisericii și lui Dumnezeu. Biserica trebuie să-și exprime dezaprobarea pentru asemenea păcate și în consecință ridică calitatea de membru acelui păcătos notoriu. Despre asta... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Biserica își exprimă dezaprobarea pentru păcate, dar, de regulă, nu ridică calitatea de membru păcătoșilor, fie ei notorii. Ei rămân membri ai Bisericii, fără acces la Sfintele Daruri. Prin urmare, în Biserică există următoarele două categorii de membri: drepții și păcătoșii. Modalitățile de ieșire din Biserică sunt următoarele patru: -apostazia -erezia -schisma -excomunicarea Ca regulă generală, excomunicarea (situația în discuție dintre cele patru) îi afectează pe cei care săvârșesc o anumită categorie de păcate, numite "păcate teologice". Caracterul repetat sau notoriu al păcatelor nu duce la excomunicare, ci numai caracterul lor teologic. Poți să bețivănești cât vrei: vei fi un membru păcătos al Bisericii. Poți fi un preacurvar notoriu în toată lumea (precum fostul președinte al Franței): rămâi membru al Bisericii oprit de la Împărtășirea cu Sfântul Trup și Sf Sânge până când îți revii (în cazul acesta: rupi legătura păcătoasă cu "soția" ta). Dar ajunge să scuipi, chiar și o singură dată, asupra unui preot în exercițiul funcțiunii ca să fii excomunicat. Ajunge să suflii, ca preot, chiar și o singură vorbă despre ce ai auzit la Sf Spovedanie, chiar dacă ceea ce ai auzit este "mâine arunc bomba atomică" spre a fi excomunicat. Altfel spus, pentru a fi teologic, un păcat trebuie mai întâi să fie o încălcare a unei porunci din "prima tablă". O luare în batjocură a lui Dumnezeu, o închinare la idoli, ar fi astfel de încălcări. Mai sunt neclarități ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 19.08.2012 at 10:16:49. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Si acelea sunt pacate. Desi David imparatul nu a avut relatii extraconjugale, totusi doar pacatul cu Bat-Seba a fost suficient ca sa fie declarat adulterin de catre profetul Natan care l-a mustrat aspru in numele Domnului.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Păi, și atunci cum nu a avut relații extraconjugale ??? Bat-Șeba a conceput prin partenogeneză ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#7
|
|||
|
|||
![]()
am scris la repezeala, am vrut sa spun ca David nu a avut relatii extraconjugale in mod repetat ci doar o data, asa, ca un "accident".
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Vă respect punctul de vedere [catolic], dar nu pot fi de acord cu el, cum nici Scriptura nu e de acord.
Orice păcat, chiar și cele făptuite fără voia noastră, tot păcate sunt. Deși noi oamenii avem tendința de a cataloga anumite păcate ca "păcățele", tot păcate sunt înaintea lui Dumnezeu. Orice călcare a voiei lui Dumnezeu și orice neascultare de El este păcat. Citat:
"Acum însă v-am scris să nu vă amestecați cu cel care, deși se numește frate, este desfrânat sau lacom, sau idolatru, sau bârfitor, sau bețiv, sau hrăpăreț: cu unul ca acesta nici măcar să nu stați la masă. De fapt, de ce i-aș judeca eu pe cei de afară? Oare nu-i judecați voi pe cei dinăuntru? Dar pe cei din afară îi va judeca Dumnezeu. Scoateți-l afară dintre voi pe cel rău!" (1 Cor. 5,11-13 - Biblia Catolică) Citat:
"Și nimeni nu-i mai mare în casa aceasta decât mine și nu m-a oprit de la nimic, în afară de tine, pentru că tu ești soția lui. Cum aș putea să fac răul acesta atât de mare și să păcătuiesc împotriva lui Dumnezeu?" (Geneza 39,9 - Biblia Catolică) În rest, totul e clar. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Prin urmare, sensul cap 5 din 1 Cor este acela că persoanele care fac păcate foarte grave (e vorba de un incest, dacă am corobora cu 2 Cor 7:12) sunt persoane nefrecventabile, cu care nu trebuie să stăm la aceeași masă la propriu, nu la figurat (adică la aceeași masă euharistică). Dar noi știm că Isus a stat la masă cu mari păcătoși, de ce nu am face și noi la fel ? Fiindcă, ne explică Apostolul, noi nu suntem Isus și ne-am afla în pericol ca "puțin aluat să dospească toată frământătura". Deci, domnule 101, când vedeți un incestuos, Apostolul vă învață să nu ciocniți cu el un pahar de must în tinda bisericii, nu să-l luați de guler și să-l aruncați pe fereastra bisericii. Citat:
Pe de altă parte, deosebim între păcatele care sunt în mod direct îndreptate contra lui Dumnezeu, de cele care se reflectă asupra lui Dumnezeu. El însuși a făcut această deosebire. Ce alt sens credeți că a avut să ne dea scrise Comandamentele pe două table diferite ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 19.08.2012 at 14:53:48. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? | bmd | Secte si culte | 177 | 08.11.2010 20:20:53 |
Ignorati | Sf.Asteapta | Generalitati | 5 | 03.05.2010 07:01:32 |
|