Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 18.08.2012, 20:46:38
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Parca adventistii interzic consumul alcoolului. Sau intre timp ati intors-o?
N-am întors-o, adventiștii nu consumă alcool. Dacă cineva totuși consumă, urmează să-și piardă calitatea de membru. Despre asta e vorba...

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Poate nu ai inteles, dar ce vroiam eu sa scot in evidenta este faptul ca e bine sa te uiti la barna din ochiul tau si sa lasi paiul altora, ca sunt si printre voi membri care nu prea se supun prescriptiilor.
Adevărat, există și aceștia urmează să-și piardă calitatea de membru. Se întâmplă la fel în BOR cu cei ce nu se supun prescripției privitoare la consumul de sânge? Despre asta e vorba...

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Din momentul in care ati inceput voi sa tineti evidenta ortodocsilor pacatosi.
Nu le ținem evidența, doar că și eu am fost ortodox (în schimb tu nu ai fost adventist) și știu cum stau lucrurile. Despre asta e vorba...

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
nu cei sanatosi au nevoie de doctor.
Deci îi consideri sănătoși [spiritual] pe cei ce consumă sânge? Despre asta...
Reply With Quote
  #2  
Vechi 19.08.2012, 05:09:46
mihai07
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul

Deci îi consideri sănătoși [spiritual] pe cei ce consumă sânge? Despre asta...
Ce spun eu si ce intelegi tu (dar nu ma mira - tipic sectant) La noi nu se pierde calitatea de membru pentru ca esti pacatos (Nu exista om fara de pacate) - acestia sunt cei care au nevoie de doctor (pierzi calitatea de membru atunci cand cazi in erezie si treci la o secta - asa cum ai facut tu).
p.s. mai multa atentie cand citesti un text ca sa nu mai fci gresala sa il intelegi fix pe dos.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 19.08.2012, 07:36:42
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mihai07 Vezi mesajul
Ce spun eu si ce intelegi tu (dar nu ma mira - tipic sectant) La noi nu se pierde calitatea de membru pentru ca esti pacatos (Nu exista om fara de pacate) - acestia sunt cei care au nevoie de doctor (pierzi calitatea de membru atunci cand cazi in erezie si treci la o secta - asa cum ai facut tu).
p.s. mai multa atentie cand citesti un text ca sa nu mai fci gresala sa il intelegi fix pe dos.
E bine că ai făcut precizarea.
Nu despre păcate accidentale este vorba (sunt conștient de faptul că orice om are păcat), ci de păcate repetate, făptuite cu deliberare și care aduc dezonoare persoanei, Bisericii și lui Dumnezeu. Biserica trebuie să-și exprime dezaprobarea pentru asemenea păcate și în consecință ridică calitatea de membru acelui păcătos notoriu.
Despre asta...
Reply With Quote
  #4  
Vechi 19.08.2012, 10:12:39
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
E bine că ai făcut precizarea.
Nu despre păcate accidentale este vorba (sunt conștient de faptul că orice om are păcat), ci de păcate repetate, făptuite cu deliberare și care aduc dezonoare persoanei, Bisericii și lui Dumnezeu. Biserica trebuie să-și exprime dezaprobarea pentru asemenea păcate și în consecință ridică calitatea de membru acelui păcătos notoriu.
Despre asta...
"Păcatele accidentale" nu sunt păcate. Păcatele, cel puțin păcatele grave, acelea care duc la moartea sufletului, sunt întotdeauna cu deliberare și intenție.
Biserica își exprimă dezaprobarea pentru păcate, dar, de regulă, nu ridică calitatea de membru păcătoșilor, fie ei notorii. Ei rămân membri ai Bisericii, fără acces la Sfintele Daruri.
Prin urmare, în Biserică există următoarele două categorii de membri: drepții și păcătoșii.

Modalitățile de ieșire din Biserică sunt următoarele patru:
-apostazia
-erezia
-schisma
-excomunicarea

Ca regulă generală, excomunicarea (situația în discuție dintre cele patru) îi afectează pe cei care săvârșesc o anumită categorie de păcate, numite "păcate teologice". Caracterul repetat sau notoriu al păcatelor nu duce la excomunicare, ci numai caracterul lor teologic. Poți să bețivănești cât vrei: vei fi un membru păcătos al Bisericii. Poți fi un preacurvar notoriu în toată lumea (precum fostul președinte al Franței): rămâi membru al Bisericii oprit de la Împărtășirea cu Sfântul Trup și Sf Sânge până când îți revii (în cazul acesta: rupi legătura păcătoasă cu "soția" ta). Dar ajunge să scuipi, chiar și o singură dată, asupra unui preot în exercițiul funcțiunii ca să fii excomunicat. Ajunge să suflii, ca preot, chiar și o singură vorbă despre ce ai auzit la Sf Spovedanie, chiar dacă ceea ce ai auzit este "mâine arunc bomba atomică" spre a fi excomunicat. Altfel spus, pentru a fi teologic, un păcat trebuie mai întâi să fie o încălcare a unei porunci din "prima tablă". O luare în batjocură a lui Dumnezeu, o închinare la idoli, ar fi astfel de încălcări.

Mai sunt neclarități ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 19.08.2012 at 10:16:49.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 19.08.2012, 10:51:59
sad story sad story is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.05.2012
Mesaje: 265
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
"Păcatele accidentale" nu sunt păcate.
Si acelea sunt pacate. Desi David imparatul nu a avut relatii extraconjugale, totusi doar pacatul cu Bat-Seba a fost suficient ca sa fie declarat adulterin de catre profetul Natan care l-a mustrat aspru in numele Domnului.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 19.08.2012, 11:04:23
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sad story Vezi mesajul
Si acelea sunt pacate. Desi David imparatul nu a avut relatii extraconjugale, totusi doar pacatul cu Bat-Seba a fost suficient ca sa fie declarat adulterin de catre profetul Natan care l-a mustrat aspru in numele Domnului.
Păi, și atunci cum nu a avut relații extraconjugale ??? Bat-Șeba a conceput prin partenogeneză ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #7  
Vechi 19.08.2012, 15:22:28
sad story sad story is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.05.2012
Mesaje: 265
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Păi, și atunci cum nu a avut relații extraconjugale ??? Bat-Șeba a conceput prin partenogeneză ?
am scris la repezeala, am vrut sa spun ca David nu a avut relatii extraconjugale in mod repetat ci doar o data, asa, ca un "accident".
Reply With Quote
  #8  
Vechi 19.08.2012, 11:31:34
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Vă respect punctul de vedere [catolic], dar nu pot fi de acord cu el, cum nici Scriptura nu e de acord.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
"Păcatele accidentale" nu sunt păcate.
Orice păcat, chiar și cele făptuite fără voia noastră, tot păcate sunt. Deși noi oamenii avem tendința de a cataloga anumite păcate ca "păcățele", tot păcate sunt înaintea lui Dumnezeu. Orice călcare a voiei lui Dumnezeu și orice neascultare de El este păcat.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Poți să bețivănești cât vrei: vei fi un membru păcătos al Bisericii. Poți fi un preacurvar notoriu în toată lumea (precum fostul președinte al Franței): rămâi membru al Bisericii
Scriptura vă contrazice frontal:

"Acum însă v-am scris să nu vă amestecați cu cel care, deși
se numește frate, este desfrânat sau lacom, sau idolatru, sau bârfitor,
sau bețiv, sau hrăpăreț: cu unul ca acesta nici măcar să nu stați
la masă. De fapt, de ce i-aș judeca eu pe cei de afară? Oare nu-i
judecați voi pe cei dinăuntru? Dar pe cei din afară îi va judeca
Dumnezeu. Scoateți-l afară dintre voi pe cel rău!
" (1 Cor. 5,11-13 - Biblia Catolică)

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Altfel spus, pentru a fi teologic, un păcat trebuie mai întâi să fie o încălcare a unei porunci din "prima tablă". O luare în batjocură a lui Dumnezeu, o închinare la idoli, ar fi astfel de încălcări.
Oricare din cele 10 porunci, odată încălcată, este păcat și e păcat împotriva lui Dumnezeu. Chiar și călcarea poruncii a VII-a (a VI-a în versiune catolică), deși în aparență reprezintă păcat împotriva semenului (fiind pe tabla a II-a), tot păcat împotriva lui Dumnezeu înseamnă (teologic vorbind):

"Și nimeni nu-i mai mare în casa aceasta decât mine și nu m-a oprit de la nimic, în afară de tine, pentru că tu ești soția lui. Cum aș putea să fac răul acesta atât de mare și să păcătuiesc împotriva lui Dumnezeu?" (Geneza 39,9 - Biblia Catolică)

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mai sunt neclarități ?
În rest, totul e clar.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 19.08.2012, 14:51:46
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Vă respect punctul de vedere [catolic], dar nu pot fi de acord cu el, cum nici Scriptura nu e de acord.

Orice păcat, chiar și cele făptuite fără voia noastră, tot păcate sunt. Deși noi oamenii avem tendința de a cataloga anumite păcate ca "păcățele", tot păcate sunt înaintea lui Dumnezeu. Orice călcare a voiei lui Dumnezeu și orice neascultare de El este păcat.
O analiză în detaliu asupra faptului că nu toate păcatele sunt egale aveți în Summa Theologiae, pars II, questiones 72-76. Rămâne întrebarea: chiar este necesar ca Doctor Angelicus să vă demonstreze cu minuție scolastică ceea ce ar trebui să fie evident: că nu toate păcatele sunt la fel înaintea Domnului ?

Citat:
Scriptura vă contrazice frontal:

"Acum însă v-am scris să nu vă amestecați cu cel care, deși
se numește frate, este desfrânat sau lacom, sau idolatru, sau bârfitor,
sau bețiv, sau hrăpăreț: cu unul ca acesta nici măcar să nu stați
la masă. De fapt, de ce i-aș judeca eu pe cei de afară? Oare nu-i
judecați voi pe cei dinăuntru? Dar pe cei din afară îi va judeca
Dumnezeu. Scoateți-l afară dintre voi pe cel rău!
" (1 Cor. 5,11-13 - Biblia Catolică)
Sensul întregului capitol al V-lea al acestei prime epistole către corinteni este exact invers celui pe care v-ați înscris. Apostolul face de la început o demarcație între "cei dinafară" (adică extra Ecclesia) și cei "dinăuntru" (adică din Biserică). Încă versetul 1 stabilește asta "o desfrânare cum nici între neamuri (adică afară din Biserică) nu se pomenește". Mai departe, să însemne "Scoateți-l afară dintre voi pe cel rău" din versetul 13, "excomunicați-l pe cel rău" ? Nu, fiindcă ne lămurește, mai dinainte, versetul 9: "V-am scris în epistolă să nu vă amestecați cu desfrânații" (apropo, asta mai arată că au mai existat niște epistole, deci nu toată învățătura apostolică e cuprinsă în Biblie).
Prin urmare, sensul cap 5 din 1 Cor este acela că persoanele care fac păcate foarte grave (e vorba de un incest, dacă am corobora cu 2 Cor 7:12) sunt persoane nefrecventabile, cu care nu trebuie să stăm la aceeași masă la propriu, nu la figurat (adică la aceeași masă euharistică). Dar noi știm că Isus a stat la masă cu mari păcătoși, de ce nu am face și noi la fel ? Fiindcă, ne explică Apostolul, noi nu suntem Isus și ne-am afla în pericol ca "puțin aluat să dospească toată frământătura". Deci, domnule 101, când vedeți un incestuos, Apostolul vă învață să nu ciocniți cu el un pahar de must în tinda bisericii, nu să-l luați de guler și să-l aruncați pe fereastra bisericii.

Citat:
Oricare din cele 10 porunci, odată încălcată, este păcat și e păcat împotriva lui Dumnezeu. Chiar și călcarea poruncii a VII-a (a VI-a în versiune catolică), deși în aparență reprezintă păcat împotriva semenului (fiind pe tabla a II-a), tot păcat împotriva lui Dumnezeu înseamnă (teologic vorbind):

"Și nimeni nu-i mai mare în casa aceasta decât mine și nu m-a oprit de la nimic, în afară de tine, pentru că tu ești soția lui. Cum aș putea să fac răul acesta atât de mare și să păcătuiesc împotriva lui Dumnezeu?" (Geneza 39,9 - Biblia Catolică)
Așa e: orice păcat, până la urmă, este în contra lui Dumnezeu, aceasta fiind chiar definiția noțiunii de "păcat". Suntem ca spițele unei roți: nu putem stâlci o spiță vecină, fără să deranjăm ansamblul spițelor, adică roata, prin urmare fără să deranjăm osia roții, care este Dumnezeu.

Pe de altă parte, deosebim între păcatele care sunt în mod direct îndreptate contra lui Dumnezeu, de cele care se reflectă asupra lui Dumnezeu. El însuși a făcut această deosebire. Ce alt sens credeți că a avut să ne dea scrise Comandamentele pe două table diferite ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 19.08.2012 at 14:53:48.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 19.08.2012, 16:54:20
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
O analiză în detaliu asupra faptului că nu toate păcatele sunt egale aveți în Summa Theologiae, pars II, questiones 72-76. Rămâne întrebarea: chiar este necesar ca Doctor Angelicus să vă demonstreze cu minuție scolastică ceea ce ar trebui să fie evident: că nu toate păcatele sunt la fel înaintea Domnului ?
Din punct de vedere omenesc, ori angelic (scuzați-mi ignoranța, nu știu despre ce fel de înger o fi vorba), or fi toate păcatele la fel. Din punctul lui Dumnezeu de vedere toate sunt la fel de păcate și toate conduc la moarte. E vorba de principiu aici, căci și cel mai mic "păcățel" este oribil în ochii lui Dumnezeu Cel Prea Curat și a trebuit să moară Hristos pentru a ne răscumpăra din acel păcat. Aveți convingerea că dacă doar acest singur "păcățel"- mancatul din fructul oprit- ar fi existat în omenire, Hristos ar fi venit în lume să moară pe cruce? Dacă da, puteți realiza dimensiunile cosmice și catastrofalele urmări ale unui singur păcat în tot acest Univers. Dacă nu, chiar nu știu ce să vă mai spun...

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Sensul întregului capitol al V-lea al acestei prime epistole către corinteni este exact invers celui pe care v-ați înscris. Apostolul face de la început o demarcație între "cei dinafară" (adică extra Ecclesia) și cei "dinăuntru" (adică din Biserică). Încă versetul 1 stabilește asta "o desfrânare cum nici între neamuri (adică afară din Biserică) nu se pomenește". Mai departe, să însemne "Scoateți-l afară dintre voi pe cel rău" din versetul 13, "excomunicați-l pe cel rău" ? Nu, fiindcă ne lămurește, mai dinainte, versetul 9: "V-am scris în epistolă să nu vă amestecați cu desfrânații" (apropo, asta mai arată că au mai existat niște epistole, deci nu toată învățătura apostolică e cuprinsă în Biblie).
Prin urmare, sensul cap 5 din 1 Cor este acela că persoanele care fac păcate foarte grave (e vorba de un incest, dacă am corobora cu 2 Cor 7:12) sunt persoane nefrecventabile, cu care nu trebuie să stăm la aceeași masă la propriu, nu la figurat (adică la aceeași masă euharistică). Dar noi știm că Isus a stat la masă cu mari păcătoși, de ce nu am face și noi la fel ? Fiindcă, ne explică Apostolul, noi nu suntem Isus și ne-am afla în pericol ca "puțin aluat să dospească toată frământătura". Deci, domnule 101, când vedeți un incestuos, Apostolul vă învață să nu ciocniți cu el un pahar de must în tinda bisericii, nu să-l luați de guler și să-l aruncați pe fereastra bisericii.
Sunteți puțin cam nebulos, pentru mine cel puțin... Păi Cina Domnului se ia doar între frați, nu și cu cei incestuoși din afara Eklesiei. Pe de altă parte, un incest este ferm tratat în biserica mea prin pierderea calității de membru.

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Așa e: orice păcat, până la urmă, este în contra lui Dumnezeu, aceasta fiind chiar definiția noțiunii de "păcat". Suntem ca spițele unei roți: nu putem stâlci o spiță vecină, fără să deranjăm ansamblul spițelor, adică roata, prin urmare fără să deranjăm osia roții, care este Dumnezeu.

Pe de altă parte, deosebim între păcatele care sunt în mod direct îndreptate contra lui Dumnezeu, de cele care se reflectă asupra lui Dumnezeu. El însuși a făcut această deosebire. Ce alt sens credeți că a avut să ne dea scrise Comandamentele pe două table diferite ?
Sensul, după umila mea părere, este de a face o disjuncție între relațiile pe verticală și cele pe orizontală și a transpune în cuvinte omenești principiul unic al iubirii (1 Tim.1,5) pentru cele două direcții defalcate în alte 10.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Daca nu sintem ecumenisti ce rost are sa discutam cu sectantii? bmd Secte si culte 177 08.11.2010 20:20:53
Ignorati Sf.Asteapta Generalitati 5 03.05.2010 07:01:32