Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.09.2012, 02:15:42
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Thumbs down

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu planificarea familiala in sine este condamnabila, ci. . .
atitudinea noastra in general este cu adevarat de condamnat ! Suntem tari in scris si-n teorii , caci la practica suntem 0 barat ! ! !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.09.2012, 02:24:07
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
atitudinea noastra in general este cu adevarat de condamnat ! Suntem tari in scris si-n teorii , caci la practica suntem 0 barat ! ! !
Ignoranta, pe langa uitare si lene sunt cei mai mari dusmani ai sufletului.

Daca nici macar ignoranta nu ne straduim sa o punem la pamant..
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.09.2012, 02:27:01
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Smile

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Daca nici macar ignoranta nu ne straduim sa o punem la pamant..
Pana vedem ce reusim sa punem la pamant , eu iti spun noapte buna , pentru ca la 7 trebuie sa fiu la Biserica !
Pe maine. . . !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 09.09.2012, 11:33:08
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu e singurul topic unde dl. "Decebal" incearca sa faca "reeducare" in sensul ca Biserica sa se lase de trebusoarele duhovnicesti si sa faca morala cu bata societatii majoritar-cvasi-atee si rare-(une)-ori formal-prin-botez-ortodoxe.
Unde am spus eu ca Biserica să se lase de "trebușoarele duhovnicești"? Ba dimpotriva nu am spus niciodată așa ceva, iar din postările anterioare se poate vedea exact contrariul. Toată problema este că dumneavoastră vă înșelați și considerați că astfel de lucruri ca politica, etc nu ar intra în orizontul spiritualității, al religiei, al credinței; nu v-am văzut până acum să aduceți vreun argument pentru a vă susține poziția, iar viziunea pe care o aveți dumneavoastră, și despre care pretindeți că ar fi ortodoxă deși nu este, păcătuiește prin aceea că scoate dimensiunea politică din viața creștinului ortodox ca și cum creștinul ortodox ar trăi sau ar trebui să trăiască într-o lume imaginară, apolitică și că trebuie să accepte orice ar veni din sfera politicului, indiferent cât ar fi de ticălos, nedrept, nebun, etc. Ori această viziune și poziție pe care o aveți v-am spus și deja v-am argumentat foarte clar de ce nu este nici creștină, nici ortodoxă, nici legitimă; creștinul trăiește în societate, iar una dintre componentele participării sale este aceea de a fi cetățean, ori aceasta implică moralitatea, și prin urmare un creștin trebuie să ia decizii cât mai morale și cât mai drepte și în acord cu voința lui Dumnezeu, iar atâta timp cât anumite facțiuni politice sau anumiți politicieni sunt împotriva voii lui Dumnezeu creștinul rebuie să se dezică de aceștia și să îi respingă, făcând deasemenea încercări de a convinge și pe alții, adică opinie publică, împotriva factorilor negativi. Suspendarea judecății morale și a celei politice și cetățenești, ca și consecință a suspendării atitudinii morale, este împotriva voinței lui Dumnezeu și este caracterizată printr-un indiferentism moral ne-creștin și de natură să favorizeze instaurarea și dăinuirea haosului moral într-o societate.

De fapt "re-educarea" sunteți dumneavoastră cel care o faceți, promovând voit sau nu indiferentismul moral și suspendarea judecății și responsabilității morale a creștinului ortodox, adică un păcat extrem de grav și împotriva voinței lui Dumnezeu. Pe de altă parte, printre multe alte argumente, este chiar acela de la Sfânta Liturghie, unde se spune "Și toată viața lui Christos Dumnezeu să o dăm", ori această dăruire în întregime a vieții pentru Christos implică în mod necesar, nu facultativ, și dimensiunea judecății și responsabilității morale, inclusiv în materie de politică, altfel fiind încălcată voința lui Dumnezeu și făgăduința sfântă făcută la Sfânta Liturghie în biserică înaintea Sfântului Altar.

Dumneavoastră faceți o altă confuzie atribuindu-mi mie că Biserica ar trebui "sa faca morala cu bata societatii majoritar-cvasi-atee si rare-(une)-ori formal-prin-botez-ortodoxe", de parcă eu vorbeam despre vreo violență oarecare. Nu am vorbit despre nici o metodă violentă, ci despre necesitatea atenționării, promovării, și a propagandei din partea autorităților ecleziale, dar nu numai pentru că și ceilalți creștini au obligații, în anumite aspecte politice, dar nu exclusiv politice, cetățenii de religie creștină ortodoxă asumându-și ei responsabilitatea pentru propriile lor acțiuni, pentru că Biserica nu poate să stea în cabina de vot a unui cetățean și să vadă ce face cu votul lui.

Iar faptul că societatea nu ar fi așa cum trebui de creștină prea puțin îmi stă mie în responsabilitate, ci stă pe spatele altora care mai și sunt plătiți, au tot felul de beneficii, etc pentru asta și au datoria să își îndeplinească obligațiile. Autoritățile Bisericii Ortodoxe au obligația din acest punct de vedere, lucrarea lor pentru conștința morală a credincioșilor nu este una facultativă, ci obligatorie, cei care nu se achită de această datorie fiind niște trădători de neam, de țară, de Biserică, de popor, de națiune, de Dumnezeu și de Christos și împotrivitori ai Duhului Sfânt. Dacă dumneavoastră promovați, mai direct sau indirect, indiferentismul moral, trădarea jurămintelor sfinte, trădarea față de Christos, închinarea la mai mulți dumnezei, călcarea voinței lui Dumnezeu și împotrivirea față de Duhul Sfânt, atunci îmi pare sincer rău pentru dumneavoastră și pentru cei care gândesc și acționează asemenea dumneavoastră. În esență, atitudinea pe care dumneavoastră o afișați se încadrează fără nici o problemă și fără nici o discuție la erezie și este condamnată de Dumnezeu și de Sfânta Biserică.

Last edited by Decebal; 09.09.2012 at 11:37:49.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 09.09.2012, 13:19:27
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Unde am spus eu ca Biserica să se lase de "trebușoarele duhovnicești"? Ba dimpotriva nu am spus niciodată așa ceva, iar din postările anterioare se poate vedea exact contrariul. Toată problema este că dumneavoastră vă înșelați și considerați că astfel de lucruri ca politica, etc nu ar intra în orizontul spiritualității, al religiei, al credinței; nu v-am văzut până acum să aduceți vreun argument pentru a vă susține poziția, iar viziunea pe care o aveți dumneavoastră, și despre care pretindeți că ar fi ortodoxă deși nu este, păcătuiește prin aceea că scoate dimensiunea politică din viața creștinului ortodox ca și cum creștinul ortodox ar trăi sau ar trebui să trăiască într-o lume imaginară, apolitică și că trebuie să accepte orice ar veni din sfera politicului, indiferent cât ar fi de ticălos, nedrept, nebun, etc. Ori această viziune și poziție pe care o aveți v-am spus și deja v-am argumentat foarte clar de ce nu este nici creștină, nici ortodoxă, nici legitimă; creștinul trăiește în societate, iar una dintre componentele participării sale este aceea de a fi cetățean, ori aceasta implică moralitatea, și prin urmare un creștin trebuie să ia decizii cât mai morale și cât mai drepte și în acord cu voința lui Dumnezeu, iar atâta timp cât anumite facțiuni politice sau anumiți politicieni sunt împotriva voii lui Dumnezeu creștinul rebuie să se dezică de aceștia și să îi respingă, făcând deasemenea încercări de a convinge și pe alții, adică opinie publică, împotriva factorilor negativi. Suspendarea judecății morale și a celei politice și cetățenești, ca și consecință a suspendării atitudinii morale, este împotriva voinței lui Dumnezeu și este caracterizată printr-un indiferentism moral ne-creștin și de natură să favorizeze instaurarea și dăinuirea haosului moral într-o societate.

De fapt "re-educarea" sunteți dumneavoastră cel care o faceți, promovând voit sau nu indiferentismul moral și suspendarea judecății și responsabilității morale a creștinului ortodox, adică un păcat extrem de grav și împotriva voinței lui Dumnezeu. Pe de altă parte, printre multe alte argumente, este chiar acela de la Sfânta Liturghie, unde se spune "Și toată viața lui Christos Dumnezeu să o dăm", ori această dăruire în întregime a vieții pentru Christos implică în mod necesar, nu facultativ, și dimensiunea judecății și responsabilității morale, inclusiv în materie de politică, altfel fiind încălcată voința lui Dumnezeu și făgăduința sfântă făcută la Sfânta Liturghie în biserică înaintea Sfântului Altar.

Dumneavoastră faceți o altă confuzie atribuindu-mi mie că Biserica ar trebui "sa faca morala cu bata societatii majoritar-cvasi-atee si rare-(une)-ori formal-prin-botez-ortodoxe", de parcă eu vorbeam despre vreo violență oarecare. Nu am vorbit despre nici o metodă violentă, ci despre necesitatea atenționării, promovării, și a propagandei din partea autorităților ecleziale, dar nu numai pentru că și ceilalți creștini au obligații, în anumite aspecte politice, dar nu exclusiv politice, cetățenii de religie creștină ortodoxă asumându-și ei responsabilitatea pentru propriile lor acțiuni, pentru că Biserica nu poate să stea în cabina de vot a unui cetățean și să vadă ce face cu votul lui.

Iar faptul că societatea nu ar fi așa cum trebui de creștină prea puțin îmi stă mie în responsabilitate, ci stă pe spatele altora care mai și sunt plătiți, au tot felul de beneficii, etc pentru asta și au datoria să își îndeplinească obligațiile. Autoritățile Bisericii Ortodoxe au obligația din acest punct de vedere, lucrarea lor pentru conștința morală a credincioșilor nu este una facultativă, ci obligatorie, cei care nu se achită de această datorie fiind niște trădători de neam, de țară, de Biserică, de popor, de națiune, de Dumnezeu și de Christos și împotrivitori ai Duhului Sfânt. Dacă dumneavoastră promovați, mai direct sau indirect, indiferentismul moral, trădarea jurămintelor sfinte, trădarea față de Christos, închinarea la mai mulți dumnezei, călcarea voinței lui Dumnezeu și împotrivirea față de Duhul Sfânt, atunci îmi pare sincer rău pentru dumneavoastră și pentru cei care gândesc și acționează asemenea dumneavoastră. În esență, atitudinea pe care dumneavoastră o afișați se încadrează fără nici o problemă și fără nici o discuție la erezie și este condamnată de Dumnezeu și de Sfânta Biserică.
Cu exceptia tonului de la final, dur, hiper-polemic, specific stilului colegului nostru, subscriu in totalitate asertiunilor lui Decebal. Biserica nu este/nu ar trebui sa fie o adunatura de rugatori serafici si visatori, care sunt dusi ca oile la taiere, la o adica, de orice sistem politic, si la care maxima aspiratie spirituala nu are reverberatii sociale, adica sa ne ajutam fratii si surorile sa nu cada in greseala morala sau dogmatica, ci de automatism habitual-organizational: mersul la biserica, si (eventual) cuminecarea, asta la un nivel aproape ovinizant de gregar si automat. Nu traim doar sa auzim aceleasi ritualuri si sa ingurigitam paine si vin, ci in primul rand sa aplicam acele invataturi, care totusi sunt dumnezeiesti la origine (sper ca nu se indoieste cineva de acest lucru!) in viata noastra. Mantuirea se lucreaza, nu se viseaza la ea in mod gregar, insectoid. Daca Cineva a zis "Tatal Meu lucreaza si Eu deasemenea lucrez", deci cu atat mai mult noi oamneii trebuie sa na facem partea, caci "jugul Meu este usor".
Nota: nu ma refer la BC sau BO, in particular, ci la BCrestina, asa cum a fost ea candva, Una, si ar/va trebui sa fie din nou, la modul ideal. Urasc ideea/atitudinea "ai nostri au intotdeauna dreptate".

Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 09.09.2012 at 13:21:55.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 09.09.2012, 15:55:44
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Și cam care ar fi "trebușoarele" ale duhovnicești, domnule AlinB?

astea?

Citat:
Cuvântarea Înalt Prea Sfințitului Patriarh Justinian rostită la Institutul Teologic București, cu prilejul adunării de doliu ce a avut loc în ziua funeraliilor lui I.V. Stalin, adunare la care au participat peste 300 de preoți, corpul profesoral și studenții Institutului.

“Iubiții mei fii duhovnicești,

Cu inimile pline de adâncă întristare, credincioșii, clericii, Sf. Sinod al Bisericii Ortodoxe Române și Noi personal, împărtășim – laolaltă cu întregul nostru popor – nemărginita durere pe care o încearcă popoarele prietene din Uniunea Sovietică, prin încetarea din viată a conducătorului și părintelui lor, Iosif Vissarionovici Stalin. Împărtășesc această durere toate popoarele care și-au cucerit libertatea datorită datorită istoricei biruințe obținute împotriva cotropitorilor fasciști de Armatele Sovietice, conduse cu înțelepciune și eroism, de Iosif Vissarionovici Stalin; împărtășesc această durere milioane și sute de milioane de oameni iubitori de pace, care știu că își datorează viața lor tihnită, muncii fără de odihnă și luptei neșovăitoare a lui Iosif Vissarionovici Stalin, împotriva celor care pun la cale deslănțuirea unor noi războaie; împărtășesc această durere, partizanii păcii din lumea întreagă, pe care el i-a invățat că “pacea va fi menținută și consolidată dacă popoarele vor lua în propriile mâini cauza menținerii păcii și o vor apăra până la capăt” – determinându-i să-și strângă rândurile în uriașul front al luptei pentru apărarea Păcii, al cărui steag l-a purtat cu vrednicie Iosif Vissarionovici Stalin.

Multe și îndreptățite sunt temeiurile pentru care noi – slujitorii și închinătorii altarelor Bisericii Ortodoxe Române – ne simțim sufletele îndoliate, în aceste zile în care întreg pământul este cutremurat de vestea morții celui care a fost și va rămâne pildă vie dragostei de oameni, a celui care și-a închinat viața luptei pentru fericirea, pacea și înfrățirea popoarelor și a oamenilor.

Noi nu vom uita niciodată că de numele marelui Stalin se leagă viața liberă pe care o trăiește astăzi poporul nostru; nu vom uita niciodată că fără jertfele eroice ale ostașilor lui Stalin, țara noastră n’ar fi putut zdrobi lanțurile robiei în care o încătușaseră fasciștii și n-ar fi putut reîntregi Ardealul nostru drag; noi nu vom putea niciodată uita că Marea Uniune Sovietică, consolidată prin munca și înțelepciunea lui Iosif Vissarionovici Stalin, este chezășia libertății și independenții Partiei noastre dragi, este chezășia păcii lumii întregi.

Pentru aceea, în clipele acestea în care marele Stalin este condus spre locul de veșnică odihnă, gândurile îndurerate ale poporului nostru se întâlnesc cu gândurile sutelor de milioane de oameni, care – cu inimile și fețele îndoliate – îl însoțesc pe Iosif Vissarionovici Stalin pe cea din urmă cale.

Ca unii care ne iubim din tot sufletul Patria și poporul, ai cărui fii suntem, ca unii care nu avem alte bucurii și alte dureri decât acelea pe care le încearcă poporul nostru; ca unii care suntem și vom fi luptători activi și hotărâți în mișcarea mondială a celor ce luptă pentru apărarea Păcii; – noi, clericii și credincioșii Bisericii Ortodoxe Române, luăm parte la durerea poporului nostru și a partizanilor păcii din lumea întreagă.

Dar, în calitatea noastră de închinători și slujitori ai Bisericii Ortodoxe Române, ca unii care suntem rânduiți să veghem la împlinirea misiunii Bisericii noastre, – noi mai avem și alte temeiuri deosebite, care sporesc durerea noastră și dau un sens mai înalt participării noastre la doliul popoarelor sovietice și al omenirii iubitoare de pace. Este, în primul rând, dragostea puternică și frăția credinței care ne leagă de marea Biserică Ortodoxă Rusă, de credincioșii, clericii și Întâistătătorul său. Ei toți trăiesc în aceste clipe durerea nețărmurită a pierderii părintelui și conducătorului lor. Viața fericită pe care și-au făurit-o popoarele sovietice, sub conducerea lui Iosif Vissarionovici Stalin, s-a revărsat deopotrivă și asupra credincioșilor Bisericii Ortodoxe Ruse; libertățile largi pe care le-au dobândit oamenii sovietici, sub conducerea lui Iosif Vissarionovici Stalin, s-au răsfrânt în egală măsură și asupra Bisericii Ortodoxe Ruse, care abia în anii puterii sovietice a putut să-și împlinească fără nici o stânjenire lucrarea ei sfântă. Este un adevăr pe care nimeni nu-l poate contesta: o reală libertate religioasă nu a existat în Rusia, înainte de instaurarea regimului sovietic. Este de asemenea stiut că în Rusia țarită, încă de la 1700, Biserica Ortodoxă Rusă nu mai avea in Patriarh, iar de la 1721, însăși instituția Patriarhului a fost desființată și înlocuită prin așa numitul “Sinod Conducător”, care era întru totul subordonat țarului și care nu putea lucra decât sub supravegherea unui “Oberprocuror”, menit să fie “ochiul împăratului și apărătorul intereselor Statului” țarist.

Vreme de două secole, Biserica Ortodexă Rusă s-a aflat în trista situație de slujitoare a intereselor țarilor despotici, ne mai putând să-și îndeplinească adevărata ei misiune apostolică. Vreme de două secole ea n-a mai putut lua hotărâri, decât acelea dictate de țar, care devenise în fapt “Șef al Bisericii”. Asemenea stare de lucruri a dus în mod inevitabil la slăbirea legăturilor dintre cler și credincioși, la îndepărtarea Bisericii de popor, la transformarea clericilor din slujitori ai Altarelor, în slujbași ai țarului și în apărători ai unui Stat în care poporul cunoștea cea mai cumplită oprimare, cea mai neagră robie și mizerie.

Restaurarea Patriarhului s-a făcut abia în 1917, iar restabilirea conducerii de sine a Bisericii Ortodoxe Ruse, a deplinei sale libertăți și a scoaterii ei de sub tutele Statului, au devenit realități numai in Statul Sovietic. Aplicând principiul libertății de conștiință și al neamestecului Statului în treburile Bisericilor, Guvernul Sovietic – mai ales după înlăturarea unor dușmani strecurați în conducerea Statului, dar aflați în slujba vrăjmașilor de totdeauna ai libertăților, în frunte cu Troțki -, a asigurat tuturor Cultelor libertatea de organizare și funcționare, fără nici o constrângere sau amestec din partea Statului.

Sub conducerea lui Iosif Vissarionovici Stalin, Guvernul Sovietic a vegheat ca aceste drepturi și libertăți acordate Cultelor religioase de puterea sovietică să fie respectate și apărate cu sfințenie. Nu poate fi trecută cu vederea consecvența marelui conducător în această problemă: încă din 1913 – din vremea în care lupta pentru frângerea lanțurilor în care erau ținute popoarele din Rusia țaristă – Iosif Vissarionovici Stalin a spus într-una din lucrările sale, că mișcarea politică – căreia el i-a închinat toată viața sa – “va lupta împotriva oricăror persecuții religioase” și va apăra totdeauna dreptul națiunilor de a practica orice religie. Aceste principii sunt enunțate și în Constituția Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste, legea fundamentală a Statului Sovietic care asigură tuturor cetățenilor “libertatea de conștiință” și “libertatea de manifestare a Cultelor religioase”.

Datorită acestor reale libertăți asigurate de Statul Sovietic, Biserica Ortodoxă Rusă a putut să-și desfășoare lucrarea ei sfântă fără nici o stânjenire și să-și reia locul de cinste pe care-l ocupă în rândul Bisericilor Ortodoxe Autocefale din lume. Descătușată de orice obligații față de Stat, ea a putut să-și consacre întreaga ei activitate numai împlinirii misiunii sale apostolice și să ajungă în scurtă vreme în fruntea acțiunii de refacere a unității Ortodoxiei, după ce își reîntregise turma credincioșilor prin readucerea la dreapta credință a celor 10 milioane de greco-catolici răpiți de Vatican cu 350 de ani în urmă.

Biserica Ortodoxă Rusă a inițiat Consfătuiri și conferințe între Întâistătătorii Bisericilor Ortodoxe Autocefale – Consfătuiri și Conferințe în cadrul cărora s’a evidențiat unanima dorință a închegării unui front ortodox, menit să sporească prestigiul Ortodoxiei în lume și să opună rezistență puternică acțiunilor dușmănoase desfășurate de Vatican. Cârmuitorii Bisericii Ortodoxe Ruse au putut relua legăturile străvechi cu celelalte Biserici Ortodoxe Autocefale; Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Ruse a putut face vizite frățești altor Patriarhi otrodocși și a avut posibilitatea – datorită deplinei libertăți și ajutorului acordat de Guvernul Sovietic, în fruntea căruia s’a aflat Iosif Vissarionovici Stalin – să primească la Moscova vizita a numeroși Întâistătători și Patriarhi ai celorlalte Biserici Ortodoxe; Biserica Ortodoxă Română a avut bucuria să primească cu dragoste frățească, pe Prea Fericitul Patriarh Alexei al Moscovei și al întregii Rusii și să transmită Bisericii-soră din Uniunea Sovietică, solia dragostei, prin răposatul Patriarh Nicodim și prin Noi inșine, în mai multe rânduri. Legătura dragostei în Hristos s-a restabilit astfel între Bisericile Ortodoxe surori, datorită inițiativei Bisericii Ortodoxe Ruse, care se bucură de cea mai deplină libertate în Statul Sovietic. Consfătuirea Pan-Ortodoxă ținută în vara anului 1948 la Moscova, a făcut să răsune în toată lumea cuvântul Ortodoxiei, chemând la acțiune împotriva celor ce uneltesc războaie de distrugere, conștiința întregii creștinătăți.

Au urmat Consfătuirile din 1950-1951 – tot la Moscova -, unde s-au lansat alte Apeluri către lumea creștină, pentru apărarea Păcii. În 1952, toate Cultele religioase din U.R.S.S. au ținut o Consfătuire istorică, cu răsunet în toată lumea, îndreptând chemări la luptă pentru Pace către clericii și credincioșii tuturor credințelor religioase din lume.

Pentru conformitate: revista “Biserica Ortodoxa Romana”, nr. 2-3/1953 pag. 137-143
sursa: https://roxanaiordache.wordpress.com.../#comment-6784
Reply With Quote
  #7  
Vechi 09.09.2012, 15:58:27
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

continuare

Citat:
Pilda Bisericii Ortodoxe Ruse, care s’a dovedit cea dintâi în îndeplinirea îndatoririlor pe care Hristos le-a statornicit Bisericii Sale, a fost rodnică pentru întreaga Ortodoxie, care a înscris cele mai mărețe acte istorice în timpul conducerii staliniste.

Nu putem trece cu vederea reorganizarea Bisericii Ortodoxe din Polonia și Cehoslovacia, cărora Biserica Ortodoxă Rusă le-a acordat autocefalia și ajutorul său.

Față de reprezentanții Bisericii Ortodoxe Ruse, marele Stalin a manifestat toată solicitudinea sa prin acordarea numeroaselor decorații Ierarhilor și preoților cari s-au distins în războiul pentru apărarea Patriei Sovietice de cotropirea fasciștilor, iar recent prin decorarea Prea Fericitului Patriarh Alexei cu Ordinul “Drapelul Roșu al Muncii”, pentru activitatea sa din timpul războiului și în lupta pentru Pace.

Mergând pe calea învățăturii evanghelice, în frățească unire cu Biserica Ortodoxă Rusă, noi am putut dovedi lumii că, Creștinismul slujește vieții, nu morții, slujește pacea și osândește războiul.

Regimurile de democrație populară – instaurate intr’o serie de țări eliberate de sub jugul fascist de Armatele Sovietice, conduse de marele Stalin -, au urmat exemplul Uniunii Sovietice și au asigurat Cultelor religioase aceeași deplină libertate de organizare și funcționare. Între aceste țări se află și scumpa noatră Patrie, în care luminoasele idei ale lui Iosif Vissarionovici Stalin sunt urmate cu sfințenie de cârmuitorii poporului nostru. Sub soarele acestei eliberări de sub tutela și conducerea Statului, Biserica Ortodoxă Română a pornit la desfășurarea nestânjenită a misiunii ei apostolice, cu o vigoare pe care nu i-au îngăduit-o nicicând trecutele regimuri. Ea a îndepărtat din activitatea sa și a clericilor ei, orice preocupări străine de duhul Evangheliei lui Hristos. Ea și-a întregit turma prin revenirea clerului și credincioșilor greco-catolici, răpiți cu 250 ani în urmă, de Vatican. Ea a desprins din învățătura ei porunca sfântă a slujirii Păcii și – laolaltă cu Biserica Ortodoxă Rusă și cu alte Biserici Ortodoxe din lume – s-a alăturat cu hotărâre marelui front al celor ce luptă pentru pacea lumii. Participarea Bisericii noastre la Congresele Partizanilor Păcii, de la Varșovia și Viena; adeziunea noastră unanimă la Apelul de la Stockholm și la Apelul pentru încheierea unui Pact al Păcii; participarea clerului și credincioșilor noștri la acțiunea de apărare a Păcii desfășurată de poporul nostru; – toate aceste împliniri ale îndatoririi noastre sfinte nu ar fi fost cu putință dacă Patria noastră nu ar fi fost eliberată de oștile marelui Stalin și dacă conducătorii Statului nostru nu ar fi aplicat întru totul luminoasele idei ale lui Iosif Vissarionovici Stalin.

Iată de ce noi purtăm astăzi în sufletele noastre zăbranicul negru al doliului, pentru pierderea neuitatului conducător al Uniunii Sovietice și a neînfricatului stegar al luptei pentru Pace. În clipa în care, de la Berlin până la Vladivostoc, de la Oceanul înghețat de Nord până la podișurile Tibetului, sute de milioane de oameni încearcă cea mai profundă durere prin încetarea din viață a lui Iosif Vissarionovici Stalin, – noi, clerul și credincioșii Bisericii Ortodoxe Române, deplângem pierderea celui care a deschis o eră nouă în viața omenirii, a celui care – în lupta pentru apărarea Păcii – a fost conducătorul nostru cel mai înțelept și cel mai iubit.

Partizanii Păcii din lumea întreagă, trec prin aceeași încercată durere, căci față de toți, el era neînfricat stegar și părinte. Printre cei mai vrednici luptători pentru Pace, care au fost răsplătiți cu premiul internațional Stalin, se află și doi preoți: Johanson, Decan de Canterbury, și pastorul James Endicott, din Canada. Nobilele idei staliniste în problema națională au asigurat pentru totdeauna pacea și prosperitatea popoarelor libere. Ele au asigurat tăria de granit a lagărului Partizanilor Păcii din lumea întreagă și sunt chezășia înfrângerii ațâțătorilor la războaie.

Partizanii Păcii nu pot face alt legământ mai sfânt față de marele lor stegar, decât acela de a continua fără șovăire lupta pentru apărarea Păcii și de a nu face niciodată drum comun cu dușmanii de totdeauna ai Păcii.

Tot astfel și noi, fiii Bisericii Ortodoxe Române, făgăduim că vom păstra veșnic în inimile noastre amintirea numelui și luptei eroice a lui Iosif Vissarionovici Stalin, pentru pacea și libertatea omenirii muncitoare.

Către Domnul Dumnezeul nostru înălțăm rugi fierbinți, ca să ne dăruiască puteri să ducem până la capăt lupta pentru Pace și munca pentru prosperitatea poporului nostru, pe calea pe care ne cârmuiește astăzi discipolul lui Iosif Vissarionovici Stalin, iubitul conducător al poporului și Statului nostru, Gheorghe Gheorghiu-Dej.

Gloria marelui Stalin să rămână pururea vie între noi, iar amintirea și pomenirea lui să fie veșnică.

Cuvântarea Înalt Prea Sfințitului Patriarh Justinian a fost ascultată cu deosebită atenție de toți cei prezenți. Pe fețele tuturor era întipărită marea durere pricinuită de încetarea din viață a marelui Stalin, dar și hotărârea dârză de a urma îndemnul Întâistătătorului Bisericii noastre, luptând cu și mai mult avânt pentru apărarea Păcii și muncind pentru întărirea legăturilor frățești între poporul nostru și popoarele sovietice.”

Pentru conformitate: revista “Biserica Ortodoxa Romana”, nr. 2-3/1953 pag. 137-143
sursa: https://roxanaiordache.wordpress.com.../#comment-6784
Reply With Quote
  #8  
Vechi 09.09.2012, 23:26:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Și cam care ar fi "trebușoarele" ale duhovnicești, domnule AlinB?
astea?
Vezi ca ce care le-a postat este un catolic (romano-catolic sau greco-catolic) destul de critic la adresa ortodocsilor, fapt pentru care a si fost banat pe forumul catolic.
Daca citatele sunt corecte fac parte din bla-bla-urile pe care trebuiau sa le spuna toti din functiile de conducere de la mic la mare. Patriarhul Iustinian a si spus ca va cauta sa nu se mearga pe linia amartiriului din Rusia si Bulgaria, care nu a adus niciun rezultat, decat o prigoana impotriva Bisericii, si va cauta sa spuna ca ei si sa faca asa cum stie.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 05.08.2013, 19:51:27
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
Cu exceptia tonului de la final, dur, hiper-polemic, specific stilului colegului nostru, subscriu in totalitate asertiunilor lui Decebal. Biserica nu este/nu ar trebui sa fie o adunatura de rugatori serafici si visatori, care sunt dusi ca oile la taiere, la o adica, de orice sistem politic, si la care maxima aspiratie spirituala nu are reverberatii sociale, adica sa ne ajutam fratii si surorile sa nu cada in greseala morala sau dogmatica, ci de automatism habitual-organizational: mersul la biserica, si (eventual) cuminecarea, asta la un nivel aproape ovinizant de gregar si automat. Nu traim doar sa auzim aceleasi ritualuri si sa ingurigitam paine si vin, ci in primul rand sa aplicam acele invataturi, care totusi sunt dumnezeiesti la origine (sper ca nu se indoieste cineva de acest lucru!) in viata noastra. Mantuirea se lucreaza, nu se viseaza la ea in mod gregar, insectoid. Daca Cineva a zis "Tatal Meu lucreaza si Eu deasemenea lucrez", deci cu atat mai mult noi oamneii trebuie sa na facem partea, caci "jugul Meu este usor".
Mulțumesc pentru susținere și pentru recunoaștere.

Mă bucur și sper să îi pot cândva mulțumi lui Dumnezeu că am reușit, măcar pe planul ideilor, al cuvintelor, al războiului întru cuvânt, să biruiesc împotriva bisericarilor dușmani ai Adevărului! Să dea Dumnezeu ca biruința Ortodoxiei împotriva bisericarilor să vină și să fie deplină!

Și ca să fac un scurt comentariu, o întărire. Fapta practică este fundamentală, nu doar rugăciunea. Hristos nu a propovăduit clericalismul; dacă luăm evangheliile vedem, ca și în restul Bibliei, mult îndemn la faptă, la praxis. Nu merge așa de simplu cu propaganda bisericarilor cu "har, credință și fapte bune"! Care har, care-i credința, care-s faptele bune? Nu mai merge cu discursurile sforăitoare generaliste, fără atingerea și rezolvarea problemelor reale, atât spirituale și religioase cât și cele care sunt implicate de acestea. Orice întârziere, orice abatere este trădare de Hristos! Tacită și cu profituri politicianiste, dar care amar foarte va fi plătită (și este deja) de cei care în loc să asculte de Ortodoxie ascultă de ortodoxism.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.08.2013, 17:06:05
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Iar dragostea de Dumnezeu, de frați, de aproapele nu cere și ea nițică osteneală? Ba chiar niscaiva combativitate?
Sau cum s-o fi făcînd oare... Zâmbind frumos și duios și atât? Împărțind binecuvântări în stânga și-n dreapta? Or, poate, stând ca bleaga?
Frate Cezare, lipsa asta de combativitate este în esență reflecția unui mecanism de manipulare și de "conviețuire" a bisericii cu factorii de la puterea politică. Ăsta este adevărul pe care bisericarii nu pot să îl audă pentru că îi biciuiește Duhul adevărului. Normal că atunci când biserica s-a dat pe ascuns cu politicul, normal că de atunci biserica nu mai are niciun fel de combativitate în plan politic decât așa de fațadă și ca să mai "doarmă" unii liniștiți (că doar "FNI" lucrează pentru ei). Despre ce combativitate să mai fie vorba, despre care iubire care să inspire la aceasta când deja unii au negociat pe ascuns, nu în public, nu prin vreo consultare a credincioșilor (că noi suntem niște neica-nimeni TOȚI), iar aceste negocieri implică TĂCEREA "bisericii" în foarte multe lucruri, ca de exemplu avorturile; furtul averii create de muncitorii români (majoritatea ortodocși) în perioada socialistă, prin privatizări; trădarea Transilvaniei și a românilor de acolo în dauna intereselor maghiare; cazurile Gojdu, Petrom etc, etc, etc; dezastrele din sistemul de educație românesc; îndatorarea excesivă și nejustificată a țării cu zeci de miliarde de euro; etc, etc, etc. Și vin "creștinuți" alde AlinB și ne trimit la rugăciune și la post, pe linia propagandei oficiale, deși creștinuții vor să pară că lucrurile ar sta altfel.

Înțelegi, frate Cezare? Este luptă de clasă, luptă între clase. Iar la lupta asta unii se folosesc de toate pârghiile legale sau ilegale, de corupție, de societăți oculte, de Vatican și influența lui ocultă, de politicieni trădători, și așa mai departe, inclusiv de "Biserică", iar ortodoxul este trimis la post și rugăciune, nu numai de către creștinei de-aștia alde AlinB, ci de unii și mai mari și mai puternici, care fac jocurile. Nu ți se pare că lucrurile stau cu totul în neregulă? Adică Dumnezeu îi ajută pe toți tâlharii, nu?, că doar lor le iese, le-a tot ieșit de-a lungul timpului, deși s-au folosit și se folosesc de tot felul de mijloace fără vreo legătură cu Evanghelia (corupția, tâlhăriile, furturile, avorturile etc nu au nicio susținere evanghelică), iar noi, ortodocșii, suntem trimiși la post (vegetarian) și la rugăciune? FRATE CEZARE, nu vezi, nu vedem că Dumnezeul ăsta ține cam mult cu tâlharii, oportuniștii, corupții etc și cam puțin cu ortodocșii?, că deh, n-or fi stat destul pe genunchi ca sclavii la post și rugăciune!

AVEA MARXISMUL PARTEA LUI DE DREPTATE: RELIGIA POATE FI OPIU PENTRU POPOR ȘI INSTRUMENT DE MANIPULARE ÎN SLUJBA INTERESELOR ȘI PUTERII CLASELOR EXPLOATATOARE!!! (Iar ortodoxeii, la post și rugăciune, eventual poate își pun și niște coji de nuci sub genunchi, ca să fie mai cu râvnă! Că doar "biserica nu face politică, nici legi".)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
ciocolota ROM si noul ei aspect Delirul Generalitati 45 06.10.2010 06:25:01
Pseudo-gene care nu sunt deloc pseudo flying Teologie si Stiinta 0 17.07.2010 09:09:32
De ce toate acele activități grotești... ca aspect Bunl Despre Biserica Ortodoxa in general 8 10.01.2010 19:26:35
Implicarea sociala a Bisericii iosif Despre Biserica Ortodoxa in general 52 05.03.2008 19:10:19
politica nicoletajuravle Generalitati 76 20.05.2007 19:00:26