![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
As adauga inca una care m-a catranit tare, ceva vreme in urma: o mama care se impartasea cand era gravida, ca sa ii mearga bine copilului din pantec (auzise ea ceva pe undeva, pe la savanti si savante, si asa zicea si facea). Ceva magie acolo, ceva alifie, alifia aia de har... Doamne iarta-ma! Iar dupa ce a nascut, n-a mai dat pe la biserica si si-a reluat vechile obiceiuri dinainte de graviditate... Care nu au desigur nici in clin nici in maneca cu Biserica... Mult m-a necajit, fiind si dintre apropiati, dintre rubedenii... S-a folosit in inchipuirea ei de cele sfinte, facindu-se de fapt fur... Sarmana fata... Sarmanii ei copilasi... Last edited by ioan cezar; 04.10.2012 at 12:43:05. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Doamne ajuta!
Si eu sunt din pacate in aceeasi situatie. Daca vom binevoi sa facem un copil, tatal lui nefiind crestin practicant, ci liber cugetator (adica a fost botezat, dar nu crede cu adevarat in Isus Hristos, ci doar ce ii convine lui) copilul va fi botezat probabil doar de forma, tatal considera ca omul trebuie sa se boteze deabia cind se face mare daca vrea asta. Probabil nici nasul nu va fi crestin practicant si nici preotul care va oficia sfanta taina nu va fi duhovnicul meu (decat daca face o oferta irezistibila, eventual sa oficieaze botezul gratis). De fapt traditia ce spune, nasii trebuie sa aleaga preotul (sa fie duhovnicul lor) sau parintii? Preotul poate refuza sa oficieze o sfanta taina daca nu-i convin nasii ( nu sunt cununati, refuza sa se spovedeasca, au pacate mari, etc)? Oare in ce masura vor influenta toate astea (faptul ca nu suntem cununati, ca nasii nu vor fi practicanti, etc) evolutia spirituala a copilului? Va mai fi el crestin vreodata cu adevarat? Poate o sa reusesc sa-l impartasesc pe ascuns cand va fi mic, dar dupa doi ani nu voi mai putea sa-l tin nemancat pana la 11 -12 sau sa plec cu el deacasa nemancat fara sa stie tata sau bunicii. Bunicii ar fi de acord cu sfanta imparatsanie, dar ar zice sa-i dau copilului sa manince ca n-are nimic. Si apoi nu stiu daca i-ar conveni copilului, ar putea chiar el sa refuze sfanta impartasanie, daca simte ca tata si bunicii nu sunt de acord si l influenteaza. S-ar putea cand se face mare sa considere ca l-am silit eu ca mama sa practice crestinismul cand el de fapt doreste sa creada in altceva. Nici nu stiu sigur, Dumnezeu sa ma ierte, daca in conditiile astea e bine sa imi mai doresc un copil. Imi doresc un copil dar vreau sa am si binecuvantarea lui Dumnezeu, vreau sa fie si el crestin cand va fi mare, sa mosteneasca Imparatia cerurilor, nu sa-i fac inca un servitor necuratului. |
|
#3
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oare educatia are o putere mai mare decat cea a Sf. Botez? Romano-Catolicii nu cred in liberul arbitru? Sa nu existe in traditia lor cazuri in care oameni din familii pagane, cu proasta educatie, nu au venit la Hristos, cu atat mai mult n-ar face asta daca au primit Sf. Botez? Sau nu cred ca Dumnezeu ar lua in calcul la Judecata, toate circumstantele vietii unui om? "ar putea" nu este un argument in baza careia sa refuzi Sf. Botez, ca sa nu mai vorbim ca de fapt in traditia romano-catolica se administreaza doar "jumatate" de Botez, "confirmarea" ramanand pentru varsta maturitatii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 21.01.2013 at 02:14:24. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
In rest, botezatii sunt la fel de susceptibili ca si nebotezatii de a-si pierde credinta, lucru pe care il putem constata pe teren. O rea educatie, un anturaj si exemple care sa il departeze pe om de Dumnezeu pot face Botezul ineficient din punctul de vedere al mantuirii, in vreme ce semnul de nesters al Botezului este pururea acolo, spre mai marea rusine si osanda a apostatului. Citat:
Pe vremuri, asta era si traditia greco-catolica. Nu numai confirmarea (mirul) ramanea la varsta maturitatii, ci si botezul insusi. Spre exemplu, imparatul Constantin, acela numit de ortodocsi "intocmai cu apostolii", s-a botezat mult timp dupa convertirea lui, cand cazuse pe patul de moarte.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Poate ne dati alt exemplu mai potrivit, adica de la 1700 incoace. Am vazut ca la 7 ani se face mica comuniune. Ce reprezinta ea? Dar marea comuniune la 14 ani? |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
"Marea comuniune" este termen informal pentru Confirmatiune sau Sf Mir, precedata de impartasanie si de cateheza, de aceasta data, mai aprofundata. Este specifica romano-catolicilor, fiindca la greco-catolici toate cele trei Sacramente ale Initierii Crestine se dau in aceeasi zi, potrivit unei venerabile traditii rasaritene.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Daca vorbim strict de botez si il izolam de context, apai parintii aleg nasii - in cazul asta, parintele credincios iar nasii platesc preotul - deci pentru unii nasi, aspectul pecuniar va avea probabil ceva de spus in alegerea lor. Spovedania incepe de la 7 ani, deci nu cred ca inante de aceasta varsta este musai postul pentru a primi Sf. Impartasanie. Duhovnicul - ar fi chiar o tragedie daca i s-ar cere sa oficieze gratuit in botez si ar refuza. Cu greu cred i s-ar mai putea spune asa. Educatia - in mod sigur, mama are influenta cea mai mare, mai ales cand tatal ateu (sa nu ne ferim sa-i zicem pe nume) cu greu s-ar spune ca a dorit copilul. Dar daca e sa ne dam doi pasi inapoi si sa privim problema in ansamblu, oare toata bataie de cap nu se trage de la un singur aspect, si anume faptul ca mama, in loc sa caute un sot credincios sau chiar o viata singura, dar demna - a preferat concubinajul cu un necredincios, crezand ca va putea duce aceasta povara pana la capat, cand de fapt nu face decat sa puna aceasta povara si asupra unei (eventuale) noi vieti care ar veni in lume si care practic ar avea doar un singur parinte, si acela indoielnic vizavi de educatia care i-o poate da?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 21.01.2013 at 02:14:04. |
|
#9
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Atata doar ca in acest moment particular inca nu doreste copii, intr-adevar. A fost doar o posibilitate care s-a dovedit ulterior neintemeiata. Citat:
Dar acum e cam tarziu, nu vad cum s-ar mai putea schimba ceva, poate doar intoarcerea la o viata singura si demna, posibilitatea unui alt sot (si credincios pe deasupra) mi-e imposibil sa mi-o imaginez macar. Ura! Am reusit in sfarsit sa fragmentez citatul...dar a fost greu de tot, si tot nu am reusit pana la sfarsit. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Dar tu, fallen esti statuie, n-ai nici un cuvant de spus? Adica totul se face dupa voia concubinului tau si a parintilor lui? Apoi, de ce nu v-ati casatorit pana acum, ci preferati sa fiti doar concubini? Ce te impiedica sa faci acest pas? Tot dorintele lui? Iti convine sa traiesti in pacat cu el?
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Unul dintre cele mai ciudate vise din viata mea | Raluca1905 | Generalitati | 19 | 05.12.2017 00:18:24 |
| Unul dintre nasi nu este ortodox! | dr.cri | Botezul | 58 | 22.05.2012 23:05:29 |
| HELP , VA ROG !!! Casatoria dintre o musulmanca si un crestin , TOTAL INTERZISA ??? | dreamhappy | Religia Islamica | 40 | 11.01.2010 12:00:14 |
| Anatemizarea ereticilor si schismaticilor, unul dintre cele mai infricosatoare pacate | razvan_m | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 10 | 22.12.2008 23:07:51 |
|
|