![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Demetrius,
Daca nu Dumnezeu atunci cine a creat placerea ? Sf Ap PAvel spune ca nimic nu e necurat in sine. cu ce ai zis aici sunt de acord : "placerea trupeasca este o tentatie necurata de a respinge Duhul Sfant, de a refuza transcendenta, de a ramane captiv al unui stadiu primitiv trupesc(material)." dar daca banii tenteaza pe unii la furt iar trupul la desfranari nu inseamna ca banii si trupul sunt rele in sine.Placerea fizica vine ca urmare a unor reactii chimice n-are ce sa fie rau in sine ci proasta utlizare haotica anarhica la sugestia anarhistului mental aia e rea si strica tot. Si Avram a avut copii si a fost considrat fara prihana dar intra-adevar procrea nu facea sex diferenta totala. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Fani71
Relatiile trupesti pot fi foarte curate numai ca ele nu trebuie sa sfideze logica ( Logosul ) caci iubirea transcende ratiunea incluzand-o ca legea noua plinind legea veche si depasind-o. Nu pot sa fac lucruri irationale fara scop, folos , rost , si sa zic ca e iubire .Eventual sa am ca rost in sine placerea , de dragul ei ca doar nu e necurata in sine , nici asa nu merge. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
invataturile ortodoxe nu incrimineaza placerea dupa voia lui Dumnezeu!
este bineprimit inaintea lui Dumnezeu orice lucru care ne face placere, insa numai in limitele stabilite de Dumnezeu. cand a creat Edenul pentru Adam si Eva, Dumnezeu a dorit sa fie ceva placut pentru ei, deoarece cuvantul Eden asta inseamna : "loc placut". |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Atat placerea, cat si conceperea unui copil, sunt efecte, nu scopuri in sine ale unirii trupesti, pentru Biserica Ortodoxa. Parca s-a mai zis asta si mai sus.. A postat cineva si aticole despre asta.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 08.10.2012 at 16:01:59. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Incepand cu scopul care bine ai spus dragostea si mantuirea.Omul a fost creat ca liber sa sporeasca in dragostea de Dumnezeu pana la masura lui proprie atat cat poate el . Inger sau om are fiecare o masura a lui proprie. Mai bine este pentru om sa nu fie singur (Gen) in aceasta lucrare de desavrsire in iubirea lui Dumnezeu ci sa mai aiba ca o oglinda a Domnului pe aproapele sau de aceea si porunca ultima iubirii aproapelui e legata de iubirea de Dumnezeu. 1 Ioan 4- 21 "21. Și această poruncă avem de la El: cine iubește pe Dumnezeu să iubească și pe fratele său." Deci cand omul iubeste cu adevarat pe Domnul vine si aproapele pe lume. Cat despre placerea fizica mi se pare mai degraba un indicator al bunei functionari a trupului .Cine n-a multumit Domnului ca are sistem nervos sanatos care a reactionat violent , dureros atunci cand s-a atins fara sa vada de un obiect incins , pai daca nu ne durea era mana demult fripta si distrusa , deci astea is semnale ale functionarii corecte sau incorecte. Se si zice ca atunci cand nu te mai doare e grav .Functionare corecta o percep ca senzatie de placere e un lucru util. Dar acum sa caut placerea asta intentionat e ridicol in loc sa am inima condusa de Logos o caut inadins zicand ca e iubire asta e o copilarie. Last edited by Teodosie; 08.10.2012 at 22:50:49. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Doresc să îți aduc la cunoștință că părintele Tănase este căsătorit și are copii, pentru a exclude din start ideea că el ar putea vorbi în neștiință de cauză. Uite înregistrarea: http://www.adevaruldespreavort.ro/ce...ntru-avort-etc ps: evintând efectul (copii) și urmând doar plăcerea în viața conjugală, păcătuim. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Fani, te rog ascultă și cuvintele Părintelui Gherasim, de mare folos ne sunt: http://www.youtube.com/watch?v=09kurlyyG4M
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Catehismul ortodox despre pacatul stramosesc (paragraful 127): http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism08.html
"Ceea ce se poate spune este ca pacatul acesta, pe care-l mostenim din tata in fiu, prin nasterea fireasca137 (Didim, Contra maniheilor, 8, Migne, P. G., XXXIX, col. 1096), nu ni se socoteste ca pacat al nostru, personal, ci ca o stare pacatoasa, ca o inclinare spre pacat, izvorata din calcarea poruncii dumnezeiesti si care este egala cu pacatul, in fata legii lui Dumnezeu 138 (H. Andrutsos, Dogmatica Bisericii Ortodoxe, trad. Pr. D. Staniloae, p. 170). " |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ai dreptate, nimic nu e rau in sine. In privinta lui Avram e invers, asa cum remarcai, a fost fara de prihana si a avut copii, ceea ce e cu totul altceva, asa cum trebuie sa fie; deci starea initiala a lui Avram este fara de prihana; discutia noastra de aici nu e la fel de neprihanita. Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Deci, în timp ce mănânc, să încerc să ignor gustul? Altfel, înseamnă că actul însuși de a mânca împiedică transcenderea, deoarece nu-l pot disocia de gust care, prin el însuși, împiedică transcenderea.
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|