![]() |
![]() |
|
#201
|
||||
|
||||
![]()
Adevarat , dar Biserica in perioada la care se refera Decebal , era cu adevarat o "putere" , si era mult mai respectata si multi erau cu frica de Dumnezeu , in sensul cel mai bun si curat posibil .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#202
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Era o putere in masura in care severea adevarata putere - cea lumeasca. Daca cumva imparatul avea alte convingeri religioase, sa vezi atunci durere pentru Biserica si cum venea la "putere" sectarismul cu haine ortodoxe.. |
#203
|
||||
|
||||
![]() Citat:
http://www.patriarhia.ro/ro/structur...ic_bor_5a.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#204
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#205
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca lucreaza pentru tine si te schimba, este ok. Treaba cu societatea este in plan secundar. N-a existat nici o perioada in viata Bisericii, chiar si in cea mai fericita perioada a ei de acceptarea sociala, in care societatea sa-i urmeze docil si integral caile propovaduite. |
#206
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare stii cum stateau lucrurile dpdv social atunci si cat de "crestina" era socitatea romaneasca in acea perioada? |
#207
|
||||
|
||||
![]()
Oricum din cele citite si povestite , oamenii erau cu mult mai asezati ,in credinta , respect si bun simt , fata de vremurile actuale . Era un respect aparte fata de Biserica si slujitorii ei ! Draga Alin , oamenii chiar daca nu se cunosteau se salutau cu respect si asta spune foarte mult ( cred eu ) !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#208
|
||||
|
||||
![]()
Neutră din punct de vedere politic, dar nu indiferentă față de problemele societății românești, în contextul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din România (9 decembrie 2012), Patriarhia Română reamintește punctele de vedere și recomandările Sfântului Sinod cu privire la implicarea clerului în politică.
1. În calitatea sa de cetățean al Patriei și de părinte duhovnicesc al tuturor enoriașilor săi, indiferent de orientarea lor politică, preotul are libertatea, binecuvântarea și îndatorirea ca, de pe poziția și prin mijloacele care-i sunt specifice, să participe la viața cetății, sprijinind activitățile menite să promoveze binele obștesc și împotrivindu-se oricăror măsuri sau activități care se dovedesc a fi în contradicție cu învățătura și morala creștină ortodoxă. Opțiunea sa politică se exprimă prin vot. 2. În conformitate cu Sfintele Canoane ale Bisericii Universale (6 Apostolic, 7 Sinodul IV Ecumenic, 10 Sinodul VII Ecumenic, 11 Sinodul local Cartagina), care stipulează că printre îndeletnicirile incompatibile cu slujirea și demnitatea clericului se numără și aceea de “a primi asupra sa dregătorii sau îndeletniciri lumești”, arhiereului, preotului, diaconului și monahului îi este interzis să facă politică partinică, să fie membru al unui partid politic, să participe la campanii electorale, să candideze și să devină membru al Parlamentului. Cel care va încălca aceste reguli, precum și legământul depus la hirotonie, se încadrează în prevederile art.3, lit. “d” și “e” din „Regulamentul de procedură al instanțelor disciplinare și de judecată ale Bisericii Ortodoxe Române”, având de ales între cariera politică și misiunea preoțească. Abaterile de acest fel vor fi judecate în Consistoriile eparhiale. 3. În același timp, Sfântul Sinod face un călduros apel către liderii partidelor politice din România să nu permită recrutarea de membri din rândurile clerului și nici folosirea în scopuri politice a persoanelor, spațiilor, slujbelor și însemnelor bisericești. Sfântul Sinod îi asigură că Biserica – păstrându-și echidistanța față de partide – va continua să se implice în politica generală a țării, contribuind – prin mijloace specifice – la apărarea democrației, a libertății, a credinței în Dumnezeu, a independenței și integrității Patriei, respingând orice formă de totalitarism comunist ateu, precum și orice formă de extremism.”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#209
|
|||
|
|||
![]()
Cam mult oranj prin biserici de-o vreme! E o culoare stridenta, deranjanta.
|
#210
|
|||
|
|||
![]()
<< Această maximă este sufletul și inima însăși a Bisericii Ortodoxe. Iată Evanghelia ei, Evanghelia a toate. Iată prin ce trăiește ea, și pentru ce trăiește. Iată din ce se zidește nemurirea și veșnicia ei. Anume aici se află atotvaloarea ei netrecătoare. „A se supune lui Dumnezeu mai mult decât oamenilor” – acesta este principiul principiilor, sfințenia sfințeniilor, măsura tuturor măsurilor. Această Atot-Evanghelie cuprinde esența tuturor sfintelor canoane ale Bisericii Ortodoxe. Aici, cu nici un preț, Biserica nu poate face nici un fel de concesii nici unor regimuri politice, nu pot fi admise nici un fel de compromisuri – nici cu oamenii, nici cu demonii, nici cu prigonitorii Bisericii și cu demolatorii Bisericii.
<< „A se supune lui Dumnezeu mai mult decât oamenilor” – acesta este statutul Bisericii Ortodoxe, statutul ei veșnic și neschimbător – statutul atotcuprinzător, starea ei veșnică și neschimbată – stare atotcuprinzătoare. Iată care este mai întâi de toate răspunsul dat primilor prigonitori ai Bisericii: Faptele Apostolilor 5, 29. Acesta este și răspunsul ei dat prigonitorilor, de-a lungul veacurilor până la Judecata de Apoi. Pentru Biserică, Dumnezeu totdeauna e pe primul loc, iar omul, lumea, totdeauna pe locul doi. Trebuie să ascultăm de oameni cât timp nu sunt împotriva, lui Dumnezeu și a poruncilor Lui. Dar când oamenii se ridică împotriva lui Dumnezeu și a poruncilor dumnezeiești, Biserica trebuie să se împotrivească și să stea împotrivă. Dacă ea nu procedează astfel, ce Biserică mai e și asta? Iar reprezentanții Bisericii – dacă nu procedează astfel, oare mai sunt ei reprezentanți apostolicești ai Bisericii? A se îndreptăți în acest caz cu așa-zisa iconomie (condescendență) bisericească înseamnă nu altceva, decât a-L trăda în ascuns pe Dumnezeu și Biserica Sa. O astfel de iconomie este pur și simplu o trădare a Bisericii lui Hristos. << Prin veșnicie Biserica este prezentă în timp pentru ca timpul să se sfințească prin ea, să se înnoiască prin ea, să se înveșnicească prin ea și să fie deopotrivă cu ea. Nu Biserica trebuie să fie în pas cu timpul ori cu spiritul vremurilor, ci timpul trebuie să se alinieze după ea, ca fiind veșnică, și spiritul vremurilor – după ea, ca fiind purtătoare a duhului veșniciei, a duhului Dumnezeului-Om. Pentru că ea este de-a pururi sfântă, de-a pururi apostolească. Ea este de-a pururi duhovnicească, de-a pururi dumnezeiască, de aceea niciodată nici nu îndrăznește să jertfească veșnicia vremelniciei, ceea ce aparține lui Dumnezeu – celor omenești, cele cerești – celor pământești. Nu ea urmează a se adapta la spiritul vremurilor, dimpotrivă, ei i se cuvine să potrivească timpul la veșnicie, vremelnicia – veșniciei, cele omenești – Dumnezeirii. Veșnicul ei drum prin această lume: mai întâi -Dumnezeu, apoi omul; în față – Dumnezeu, iar în urma Lui omul: „Ca să fie Hristos cel dintâi întru toate” (Col. 1, 18). >> sursa: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...cat-de-oameni/ |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
ciocolota ROM si noul ei aspect | Delirul | Generalitati | 45 | 06.10.2010 05:25:01 |
Pseudo-gene care nu sunt deloc pseudo | flying | Teologie si Stiinta | 0 | 17.07.2010 08:09:32 |
De ce toate acele activități grotești... ca aspect | Bunl | Despre Biserica Ortodoxa in general | 8 | 10.01.2010 18:26:35 |
Implicarea sociala a Bisericii | iosif | Despre Biserica Ortodoxa in general | 52 | 05.03.2008 18:10:19 |
politica | nicoletajuravle | Generalitati | 76 | 20.05.2007 18:00:26 |
|