|
#1121
|
|||
|
|||
Citat:
Oricum, dacă se acceptă pogorăminte la taina cununiei, de ce nu se accepta un pogorământ pentru utilizarea perioadei de infertilitate dintr-un ciclu, lăsată astfel de Dumnezeu însuși, astfel încât soții să-și poată exprima iubirea intimă și în acea perioadă, dacă cumva există motive serioase ca să nu se dea viață unui copil chiar în acel moment? |
#1122
|
|||
|
|||
Citat:
ps: am avrut să răspund acestui mesaj, dar am zis să îmi clarifici ideea ta, pentru a nu face eu o greșeală. Last edited by ovidiu b.; 23.10.2012 at 12:03:37. |
#1123
|
|||
|
|||
Citat:
|
#1124
|
||||
|
||||
Mantuirea, conlucrarea cu harul Duhului Sfant... sfintenia, hristificarea, indumnezeirea prin har...
P.S. iar rodul firesc al activitatii sexuale firesti bazate pe iubirea tripeasca fireasca a sotilor (eros) sunt pruncii.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 23.10.2012 at 12:22:07. |
#1125
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Pe scurt este vorba de activitati comune, la un nievel de intimitate profund. bucuriile duhovnicesti: Sfantele Taine, lectura duhovniceasca, rugagiunea, postul etc sufletesc: intelectual: studiul stiintific impartasit, lecturi intelectuale impartasite afectiv: sensibilitate, empatie, tandrete, zambete, saruturi, imbratisari... trupesc: activitatea sexuala fireasca, specifica casatoriei. Mai detaliat, consider de referinta urmatoarea lucrare: Manual de iubire, firea dragostei - Filotei Faros Recenzie: http://simeona-bucurie.blogspot.ro/2...dragostei.html Librarie http://www.libris.ro/carte-ortodoxa/...--p318369.html Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#1126
|
||||
|
||||
Citat:
Multumesc. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#1127
|
|||
|
|||
Citat:
Va rog sa-mi raspundeti in cheie catolica si ortodoxa deopotriva. Daca tot doriti sa faceti acest lucru, pe care-l apreciez. Multumesc. |
#1128
|
|||
|
|||
Citat:
|
#1129
|
||||
|
||||
Citat:
Citat:
Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
#1130
|
||||
|
||||
Biserica ortodoxa
" Divorțul Ortodoxia privește căsătoria ca indisolubilă, și condamnă ruperea căsătoriei ca păcat și un dezastru. Biserica Ortodoxă permite divorțul și recăsătoria ca o excepție, o concesie necesară condiției umane păcătoase. În timp ce condamnă păcatul, Biserica dorește să ajute păcătoșii și să le mai dea o șansă, printr-un act de iconomie numită canonic dispensă. În mod concret, Biserica Ortodoxă nu acordă "divorțul bisericesc" atunci când soții decid să se despartă, și nici măcar atunci când se pronunță divorțul civil, ci doar atunci când unui din soți, după divorțul civil, dorește să se recăsătorească. Acestă cerere este înaintată de preot episcopului locului, care decide asupra dispensei. Îngăduința pentru a doua și a treia nuntă Sunt îngăduite de Biserică a doua și a treia nuntă? A doua și a treia nuntă erau privite odinioară de Biserică cu mai multă asprime și îngăduite numai ca un pogorământ făcut pentru slăbiciunea firii omenești. De aceea, erau însoțite de unele epitimii, sau canoane de pocăință (opriri de la Sf. Împărtășanie)[59], Astăzi însă, deoarece asemenea căsătorii au devenit mai dese, Biserica e nevoită să le îngăduie și să le binecuvinteze, pentru a nu lasa pe cei împreunați cu legatura trupească, să trăiască în păcat, fără binecuvântarea lui Dumnezeu. Slujba la a doua și a treia nuntă e ca și la cea dintâi? Nu este la fel. Cununia a doua și a treia se săvârșesc după o rânduială deosebită, în care se vede încă vechea disciplină a asprimii cu care erau privite de către Biserică asemenea căsătorii. Această rânduială este, în prima ei parte, mult mai simplă și mai puțin sărbătorească decât cea de la prima cununie. Logodna este împreunată aici cu cea a cununiei, ca o singură slujba, având binecuvântarea de la început nu ca la Taine («Binecuvântată este împărăția Tatălui...»), ci ca la slujbele de binecuvântare și sfânțire, numite ierurgii («Binecuvântat este Dumnezeul nostru...»). Atât, ectenia, cât și molitvele de la logodnă, cât și cele dinaintea punerii cununiilor, cuprind rugăciuni pentru pocăință și iertarea mirilor, pentru că însoțirea lor prin a doua sau a treia nuntă le e socotită ca un păcat izvorât din aprinderea trupească, pe care ei n-au putut-o birui. Începând de la punerea cununiilor pe cap, rânduiala slujbei la a doua și a treia nunta e întocmai ca și la prima nuntă. " http://ro.orthodoxwiki.org/C%C4%83s%C4%83torie Căsătoria, în lumina Sfintelor Canoane http://ortodoxia.md/articole-si-publ...ntelor-canoane Diferențe doctrinare între ortodocși - catolici și protestanți http://ortodoxiatinerilor.ro/tinerii...otestanti.html Biserica Romano-Catolica Ce este căsătoria catolică? "Învățăturile Bisericii 9. Cum a evoluat conceptul catolic de căsătorie? Catolicii au privit întotdeauna căsătoria așa cum o fac astăzi? În cadrul Bisericii Catolice definirea căsătoriei a variat de-a lungul timpului. De exemplu, o viziune tipic catolică de dinainte de Conciliul Vatican II (1962-1965) era aceea a unui "sacrament în care doi oameni apți pentru căsătorie, de sexe diferite, se asociază într-o comuniune neîmpărțită pe viață prin acord reciproc pentru generarea și creșterea urmașilor, și în care ei primesc harul pentru îndeplinirea datoriilor speciale ale stării lor". Scopul principal al căsătoriei era "generarea și creșterea copiilor". Scopul secundar era "ajutorul reciproc și satisfacerea impulsurilor sexuale". În contrast, Conciliul Vatican II nu a făcut această distincție între scopul primar și cel secundar, ci a numit căsătoria un parteneriat intim de viață și iubire. 10. Ce schimbări a adus Conciliul Vatican II în viziunea catolică privind căsătoria? Prima definiție din răspunsul anterior este mai mult "centrată pe act", în timp ce a doua este "contextualizată". Un mod popular de a caracteriza diferența dintre aceste două definiții este acela de a spune că prima seamănă cu un contract, iar a doua este un legământ. Un contract privește dacă o persoană a îndeplinit sau nu anumite stipulații legale (lucruri), în timp ce un legământ privește la angajamentul personal (oameni). Este o abordare mai integrală. Legământul are de asemenea rădăcini biblice care evidențiază relațiile conjugale. În trecut, Biserica a pus accentul pe asigurarea validității căsătoriei. Astăzi Biserica se concentrează pe pregătirea la căsătorie pentru a asigura un drum fericit împreună. Acest lucru este de asemenea în acord cu accentul pus în secolele XX și XXI pe personalism, în care persoanele și relațiile lor se află în centrul teoriei și al practicii, în opoziție cu o aplicare riguroasă a unei teorii filozofice sau teologice care nu ia în considerare contextul. 11. În consecință Biserica a oferit la nivel oficial noi învățături despre căsătorie? Majoritatea învățăturilor Bisericii din ultimii ani s-au construit pe abordarea Conciliului Vatican II. De exemplu, Papa Ioan Paul al II-lea a reafirmat învățătura Conciliului Vatican II într-o Exortație apostolică (Familiaris consortio - un document din 1981 despre familia în epoca modernă). De asemenea, Vaticanul a vorbit despre abuzurile în privința căsătoriei în documente precum Sexualitatea umană - adevăr și semnificație (dat în 1995, pe tema educației sexuale), Pregătirea pentru Sacramentul Căsătoriei (care a acordat în 1996 multă atenție pericolelor cu care se confruntă partenerii și familia) și Familie, căsătorie și uniuni de facto (un avertisment din 2000 referitor la efectele negative pe care "trăirea împreună" le are asupra căsătoriei în general). 12. De ce fac catolicii mare caz despre căsătorie ca fiind un sacrament, în timp ce alți creștini de obicei nu spun nimic despre aceasta? Un sacrament este o întâlnire cu Dumnezeu în cadrul unei comunități bisericești. Atunci când catolicii vorbesc despre sacramente ei înțeleg în mod obișnuit una dintre cele șapte acțiuni formale rituale care au ajuns să fie numite cele șapte sacramente. Ortodocșii recunosc și ei toate cele șapte sacramente, în timp ce mulți protestanți recunosc doar două - Botezul și Cina Domnului. Totuși ei au ceremonii și pentru celelalte acțiuni rituale pe care catolicii le numesc sacramente. Pentru catolici a vorbi despre căsătoria sacramentală înseamnă că Dumnezeu, comunitatea creștină și cuplul însuși sunt implicați în viața lor comună. Catolicii recunosc căsătoria între doi protestanți ca fiind sacramentală, chiar dacă cele două persoane ar putea să nu gândească în aceste categorii deoarece nu recunosc șapte sacramente." http://www.profamilia.ro/revista.asp?id=2007_02_05 Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|