Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.10.2012, 12:02:54
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Nu este impur. Credinta crestina a afirmat-o mereu.
'Patul cununiei curat este', se canta si in Postul mare si se spune la slujba cununiei.
Au fost condamnati de sinoade cei care spun ca ar fi ceva murdar aici.
Faptul ca se cere o anume abstinenta inainte de impartasanie nu inseamna de loc necuratia actului, tot asa cum postul nu inseamna necuratia mancatului. Este pur si simplu o practica ascetica necesara, pt ca noi oamenii cazuti tindem sa ne atasam in mod exagerat de ce nu este Dumnezeu.
Ingerii sunt alt fel de fapturi si dpdv ontologic nu sunt deasupra omului. Omul a fost facut de Dumnezeu mediator intre lumea materiala si cea spirituala. Ce scrii tu implica o filozofie platonica...
Dumnezeu a planuit Intruparea dinainte de caderea omului. Nu a hotarit sa se faca inger, ci om..
Au existat relatii sexuale intre Adam si Eva inainte de cadere,in Eden?

Sunt uimita de afirmatiile pe care le faceti asupra corespondentei spirituale dintre oameni si ingeri,omitand ierarhia.
Ma retrag,va las sa faceti apologia actului sexual in continuare.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.10.2012, 12:54:45
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Au existat relatii sexuale intre Adam si Eva inainte de cadere,in Eden?
Consier ca trebuie sa formulam altfel problematizarea: "Era necesara unirea sexuala fireasca intre Adam si Eva inaite de cadere?"
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #3  
Vechi 26.10.2012, 14:25:46
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Au existat relatii sexuale intre Adam si Eva inainte de cadere,in Eden?

Sunt uimita de afirmatiile pe care le faceti asupra corespondentei spirituale dintre oameni si ingeri,omitand ierarhia.
Ma retrag,va las sa faceti apologia actului sexual in continuare.
Yasmina, poate explica mai bine cineva ca Eugen asta. S-a vorbit mai sus.
Adam si Eva aveau alt fel de corporalitate in rai. Ei erau pregatiti sa se inmulteasca si pregatiti sa se uneasca, insa unirea lor, din cate spun parintii, ar fi fost altfel fara cadere. Insa ar fi for o unire. Felul uniriii s-a transformat dupa cadere asa cum s-au transformat si trupurile. Si noi traim dupa cadere, si Dumnezeu a sfintit cununia si actul fizic de unire al barbatului cu femeia, care a devenit simbol al unirii intre Dumnezeu si om. Biserica a spus intotdeauna ca este un act curat.
Ce ierarhie omit?
Am expus chiar strict teologia ortodoxa despre rolul omului si al ingerilor, aici chiar nu am exprimat vreo parere personala controversata.
Nu fac apologia actului sexual. Fac apologia de-platonizarii in Biserica. S-au infiltrat niste elemente de acest tip la noi, din pacate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.10.2012, 15:42:38
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Si noi traim dupa cadere, si Dumnezeu a sfintit cununia si actul fizic de unire al barbatului cu femeia, care a devenit simbol al unirii intre Dumnezeu si om.
Ciudat punct de vedere, ciudat simbol.

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Biserica a spus intotdeauna ca este un act curat.
Îndreptarul de spovedanie spune altceva. Apropo din câte rețin se menționează și perioada sarcinii ca fiin una interziză. Sper să nu greșesc...am să caut.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 26.10.2012, 15:47:24
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Îndreptar Spovedanie

141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 26.10.2012, 16:39:34
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Ce ziceam, vezi ca se spune 'curatie' si se implica ca relatia sexuala ar fi necurata? este o problema aici.. caci 'patul cununiei curat este' (slujba de casatorie si canonul sfantului Andrei din Creta).
In rest imi pastrez afirmatia de mai sus depsre indreptare.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 26.10.2012, 16:59:40
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
141. N-am păstrat curăție cu soțul (soția): miercuri, vineri, sâmbătă, duminică, luni; în cele 4 posturi peste an; în timpul sarcinii și al ciclului lunar; 40 de zile după naștere.
Ar trebui aici totuși să arăt cum interpretează Sfântul Nicodim Aghioritul nimeni altul decât autorul compilației canonice "Pidalionul", faimosul canon 13 al lui Timotei al Alexandriei:

"Cei căsătoriți să se înfrâneze unii de la alții sâmbăta și duminica, întrucât în aceste zile se face Liturghie, dar nu pur și simplu pentru aceasta (căci dacă așa ar suna canonul, atunci nu s-ar mai împreuna niciodată, dat fiind că Ofranda liturgică se celebrează pretutindeni nu numai sâmbăta și duminica, ci în fiecare zi), ci pentru că adunându-se la aceste Liturghii ei trebuie să se împărtășească cu Sfintele Taine; căci iubirea de adevăr a sfintelor canoane n-a vrut să aibă drept obstacol nimic absurd"

Deci abstinența în zilele respective, în afară de pregătirea duhovnicească în vederea unirii cu Hristos în Biserică prin Sfânta Împărtășanie, este doar performanță sportivă și exercițiu de voință fără un sens mai înalt prin care asceza primește putere și valoare pentru întreaga ființă.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 26.10.2012 at 17:07:47.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 26.10.2012, 17:42:00
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
[/i]Deci abstinența în zilele respective, în afară de pregătirea duhovnicească în vederea unirii cu Hristos în Biserică prin Sfânta Împărtășanie, este doar performanță sportivă și exercițiu de voință fără un sens mai înalt prin care asceza primește putere și valoare pentru întreaga ființă.
PIDALION: CANONUL 69, din canoanele Sf.Apostoli

Dacă vreun episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau ipodiacon, sau citeț, sau cântăreț, Sfântul marele post nu-l postește, sau miercurea, sau vinerea, să se caterisească. Fără numai de s-ar opri pentru boală trupească. Iar de a fi mirean, să se afurisească. [Sinod 6, can. 29, 89; Laodiceea, can. 49, 51, 52; Petru, can. 15; Dionisie, can. 1; Timotei, can. 8, 10]

Acum am să-ți dau doar o parte din tâlcuire, cea care se referă la înfrânarea dintre soți în zilele de post.

Iar de este întocmai postul miercurei și al vinerei cu Sfântul Postul cel mare, arătat este că precum întru acela nunți nu se fac, după canonul 52 al soborului din Laodiceea, așa nu se cade a se face nici miercurea nici vinerea. Și de este aceasta, arătat că nici cei după lege căsătoriți nu se cade trupește a se împreuna nici întru o miercuri și vineri pentru cucernicia și cinstirea postului, precum nici în Sfântul marele Post. Că necuviincios lucru este, despre o parte a nu strica posturile acestea cu mâncări, iar despre alta a le strica, cu trupeasca împreunare. Pentru aceasta și proorocul Ioil însemnând, că în vremea postului să cade a se înfrâna despre împreunare cei căsătoriți, zice: „Sfințiți postul, propovăduiți vindecarea… Iesă mirele din așternutul său, și mireasa din cămara sa” (cap 2). Iar dumnezeiescul Pavel arătat zice, că cei căsătoriți după lege, întru o unire se cade a se depărta de trupeasca împreunare, pentru a se zăbovi în post, și în rugăciuni (I Corinteni: 7,5), adică să se depărteze și când este precum am zis post, și când se roagă și se gătesc a se cumineca cu dumnezeieștile Taine. Și sâmbăta și duminica, după canonul 13 al lui Timotei, și în toate sărbătorile. După dumnezeiescul Hrisostom (Cuvântul pentru feciorie) unde aduce spre mărturie zicerea de mai sus a lui Ioil, și zice: "Că dacă cei de curând însoțiți, care încă pofta le este înfocată, și tinerețea zburdatică, nu se cade a se împreuna în vreme de post și de rugă, cu mult mai vârtos ceilalți bărbați și femei mai de mult însoțiți, care nu au atâta silă trupească, se cuvine a nu se împreuna."
Reply With Quote
  #9  
Vechi 26.10.2012, 18:04:27
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Pai nici eu nu cred sa ajungem la vreun consens, Ovidiu. Fiecare sa aleaga. Si eu iti doresc numai bine si nu am nimic potriva ta personal.
Nu pretind sa dau lectii, imi folosesc doar discernamantul. Cat il am. Si nu cred ce spune fiecare parinte in orice imprejurare.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 26.10.2012, 18:21:00
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
PIDALION: CANONUL 69, din canoanele Sf.Apostoli

Dacă vreun episcop, sau prezbiter, sau diacon, sau ipodiacon, sau citeț, sau cântăreț, Sfântul marele post nu-l postește, sau miercurea, sau vinerea, să se caterisească. Fără numai de s-ar opri pentru boală trupească. Iar de a fi mirean, să se afurisească. [Sinod 6, can. 29, 89; Laodiceea, can. 49, 51, 52; Petru, can. 15; Dionisie, can. 1; Timotei, can. 8, 10]

Acum am să-ți dau doar o parte din tâlcuire, cea care se referă la înfrânarea dintre soți în zilele de post.

Iar de este întocmai postul miercurei și al vinerei cu Sfântul Postul cel mare, arătat este că precum întru acela nunți nu se fac, după canonul 52 al soborului din Laodiceea, așa nu se cade a se face nici miercurea nici vinerea. Și de este aceasta, arătat că nici cei după lege căsătoriți nu se cade trupește a se împreuna nici întru o miercuri și vineri pentru cucernicia și cinstirea postului, precum nici în Sfântul marele Post. Că necuviincios lucru este, despre o parte a nu strica posturile acestea cu mâncări, iar despre alta a le strica, cu trupeasca împreunare. Pentru aceasta și proorocul Ioil însemnând, că în vremea postului să cade a se înfrâna despre împreunare cei căsătoriți, zice: „Sfințiți postul, propovăduiți vindecarea… Iesă mirele din așternutul său, și mireasa din cămara sa” (cap 2). Iar dumnezeiescul Pavel arătat zice, că cei căsătoriți după lege, întru o unire se cade a se depărta de trupeasca împreunare, pentru a se zăbovi în post, și în rugăciuni (I Corinteni: 7,5), adică să se depărteze și când este precum am zis post, și când se roagă și se gătesc a se cumineca cu dumnezeieștile Taine. Și sâmbăta și duminica, după canonul 13 al lui Timotei, și în toate sărbătorile. După dumnezeiescul Hrisostom (Cuvântul pentru feciorie) unde aduce spre mărturie zicerea de mai sus a lui Ioil, și zice: "Că dacă cei de curând însoțiți, care încă pofta le este înfocată, și tinerețea zburdatică, nu se cade a se împreuna în vreme de post și de rugă, cu mult mai vârtos ceilalți bărbați și femei mai de mult însoțiți, care nu au atâta silă trupească, se cuvine a nu se împreuna."
Ovidiu, era doar o explicație legată de sensul abstinenței din zilele de sâmbăta și duminica. Cu posturile bisericești suntem de acord, cu excepția zilei de luni care nu-i poruncită în BOR din care facem parte. Dacă vrei poți să o ții și pe aceea, dar n-o impune și celorlalți.
Cu privire la sarcină și lăuzie, cred că n-ar trebui să fie o regulă care să oblige la bun simț și căutarea altor limbaje de exprimare a iubirii decât cele care au culminat cu "darul nașterii de prunci".

Dar atenție mare! Canoanele lui Timotei sunt focalizate pe Sfânta Împărtășanie, nu pe interdicții sexuale în sine!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02