Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 30.10.2012, 14:50:19
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asta de unde ai mai scos-o? Omul a fost creeat COMPLET in ziua a 6-a, deci INAINTE de caderea adamica. Nicaieri NU scrie ca Dumnezeu l-ar mai fi "imbunatatit" pe om dupa cadere
Dar cine a spus ca omul s-a imbunatatit dupa cadere?!?

Poate nu intamplator am dat peste acest articol despre Nicolae Steinhardt, in care nu se vorbeste despre placere, ci despre fericire:

"Cutremurat de frică și de milă, cu dragoste nețărmurită pentru semenii în suferință (philanthropon, cum îi zicea Aristotel), Steinhardt cere botezul creștin, trecerea la credința milei și a dragostei de oameni, tocmai în opoziție cu iadul în care trăia, el visează la raiul creștin.

După încreștinarea făcută în astfel de condiții, dar cu toată gândirea și simțirea, Steinhardt trăiește clipa existențialistă a fericirii. Într-o noapte, sub forma unui vis. Vede o lumină uriașă, care îl cuprinde din toate părțile și înțelege că este lumina Taborului. Îl cuprind o plăcere nemărginită și uimirea (taumaston) unei minuni de nedescris. Aceasta este fericirea, cu toată măreția ei. Și o zice Steinhardt: sunt fericit, fericit, fericit!

Nimic nu se compară cu fericirea, doar atâta că, tot în spirit existențialist, oricât de măreață ar fi clipa, ea trece.
Trece și vremea detenției, vine eliberarea, dar clipa fericirii nu mai revine, decât jurnalistic, prin reamintirea ei permanentă.

Steinhardt nu renunță însă la calea pe care a pornit. Își desăvârșește Botezul și își mărește credința până spre sihăstria creștină, isihia, cum îi zice el, adică liniștirea, purificarea totală față de nimicnicia lumii, pregătirea pentru fericirea cea adevărată și veșnică.

Se spune că fiecare om are o poartă a lui, poarta destinului său, pe care o amintește și Steinhardt. Poarta pe care unii o caută toată viața. Câte unul o și găsește, dar ea poate să fie închisă sau bine păzită, ca în povestea lui Kafka. A fost însă un om, am putea să zicem ca într-un basm, pe care îl chema Nicolae Tare ca piatra (Steinhardt) și care după multe rătăciri ajunse la poarta unei mănăstiri.

Bătu cu toiagul în poartă, hotărât să lupte pentru a intra cu oricine l-ar opri. Dar în locul paznicului la care se aștepta, în pragul porții, cu cheile la brâu, se arată Sfântul Petru:

„- Nicolae, Nicolae, pe unde ai rătăcit atâta vreme, căci tocmai venisem ca să încui poarta aceasta?”
- Am făcut un ocol, Preasfinte, și am intrat pe altă poată, de unde era să nu mai ies. Am tot căutat înțelepciunea și fericirea, pe care le-am și trăit într-un vis de lumină, cuprins de frică și de milă. Dar visul a trecut, Preasfinte, și am venit aici pentru adevăratul botez și pentru fericirea veșnică.
- Dacă pentru o clipă de fericire, îi zise Sfântul Petru, ai îndurat atâta frică, ce vei face în fața fricii de Dumnezeu, frica cea mare (mega fobia)? Nu știu, Părinte, ce voi face, dar merită să încerc, căci pe mine mă cheamă Tare ca piatra.

Și omul nostru a intrat pe poarta care duce spre Împărăția lui Dumnezeu. Pe poarta mânăstirii „Sfânta Ana” de la Rohia.
Până unde o fi ajuns oare nu vom ști niciodată. Cert este însă că, cel puțin în ultimii săi ani, omul acesta a încercat să meargă pe urmele lui Iisus Hristos, căci Acesta este calea, adevărul și viața (he hodos, he aletheia, he zoe), fără să uite însă, ca învățătură de minte și pentru noi, că începutul înțelepciunii este frica de Dumnezeu."
http://www.revistaclipa.com/6940/201...espre-fericire
Reply With Quote
  #2  
Vechi 30.10.2012, 14:55:08
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Dar cine a spus ca omul s-a imbunatatit dupa cadere?!?

Poate nu intamplator am dat peste acest articol despre Nicolae Steinhardt, in care nu se vorbeste despre placere, ci despre fericire:

"Cutremurat de frică și de milă, cu dragoste nețărmurită pentru semenii în suferință (philanthropon, cum îi zicea Aristotel), Steinhardt cere botezul creștin, trecerea la credința milei și a dragostei de oameni, tocmai în opoziție cu iadul în care trăia, el visează la raiul creștin.

După încreștinarea făcută în astfel de condiții, dar cu toată gândirea și simțirea, Steinhardt trăiește clipa existențialistă a fericirii. Într-o noapte, sub forma unui vis. Vede o lumină uriașă, care îl cuprinde din toate părțile și înțelege că este lumina Taborului. Îl cuprind o plăcere nemărginită și uimirea (taumaston) unei minuni de nedescris. Aceasta este fericirea, cu toată măreția ei. Și o zice Steinhardt: sunt fericit, fericit, fericit!

Nimic nu se compară cu fericirea, doar atâta că, tot în spirit existențialist, oricât de măreață ar fi clipa, ea trece.
Trece și vremea detenției, vine eliberarea, dar clipa fericirii nu mai revine, decât jurnalistic, prin reamintirea ei permanentă.

Steinhardt nu renunță însă la calea pe care a pornit. Își desăvârșește Botezul și își mărește credința până spre sihăstria creștină, isihia, cum îi zice el, adică liniștirea, purificarea totală față de nimicnicia lumii, pregătirea pentru fericirea cea adevărată și veșnică.

Se spune că fiecare om are o poartă a lui, poarta destinului său, pe care o amintește și Steinhardt. Poarta pe care unii o caută toată viața. Câte unul o și găsește, dar ea poate să fie închisă sau bine păzită, ca în povestea lui Kafka. A fost însă un om, am putea să zicem ca într-un basm, pe care îl chema Nicolae Tare ca piatra (Steinhardt) și care după multe rătăciri ajunse la poarta unei mănăstiri.

Bătu cu toiagul în poartă, hotărât să lupte pentru a intra cu oricine l-ar opri. Dar în locul paznicului la care se aștepta, în pragul porții, cu cheile la brâu, se arată Sfântul Petru:

„- Nicolae, Nicolae, pe unde ai rătăcit atâta vreme, căci tocmai venisem ca să încui poarta aceasta?”
- Am făcut un ocol, Preasfinte, și am intrat pe altă poată, de unde era să nu mai ies. Am tot căutat înțelepciunea și fericirea, pe care le-am și trăit într-un vis de lumină, cuprins de frică și de milă. Dar visul a trecut, Preasfinte, și am venit aici pentru adevăratul botez și pentru fericirea veșnică.
- Dacă pentru o clipă de fericire, îi zise Sfântul Petru, ai îndurat atâta frică, ce vei face în fața fricii de Dumnezeu, frica cea mare (mega fobia)? Nu știu, Părinte, ce voi face, dar merită să încerc, căci pe mine mă cheamă Tare ca piatra.

Și omul nostru a intrat pe poarta care duce spre Împărăția lui Dumnezeu. Pe poarta mânăstirii „Sfânta Ana” de la Rohia.
Până unde o fi ajuns oare nu vom ști niciodată. Cert este însă că, cel puțin în ultimii săi ani, omul acesta a încercat să meargă pe urmele lui Iisus Hristos, căci Acesta este calea, adevărul și viața (he hodos, he aletheia, he zoe), fără să uite însă, ca învățătură de minte și pentru noi, că începutul înțelepciunii este frica de Dumnezeu."
http://www.revistaclipa.com/6940/201...espre-fericire
amicul Dragos a spus ca Dumnezeu a creeat placerile carnale DUPA caderea omului. Asta nu are cum sa fie adevarat deoarece Dumnezeu a terminat creatia in ziua a 6-a, inclusiv omul. Nicaieri nu spune in Biblie ca Dumnezeu ar mai fi adaugat ceva omului dupa cadere
Reply With Quote
  #3  
Vechi 30.10.2012, 15:08:16
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
amicul Dragos a spus ca Dumnezeu a creeat placerile carnale DUPA caderea omului. Asta nu are cum sa fie adevarat deoarece Dumnezeu a terminat creatia in ziua a 6-a, inclusiv omul. Nicaieri nu spune in Biblie ca Dumnezeu ar mai fi adaugat ceva omului dupa cadere
Cum sa nu, stefan florin, sigur ca Dumnezeu a mai adaugat ceva omului dupa cadere si anume imbracaminte de piele:
Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat.
(Facerea 3, 21)

Si citind acum in Facerea 3, mi-a atras atentia acest verset:
De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat și a dat bărbatului său și a mâncat și el. (Facerea 3, 6)
Dumnezeu ne spune si in ce fel au pacatuit: in primul rand prin incredere in propria judecata, cand Dumnezeu le spusese clar ce au de facut: sa se abtina de la mancat rodul acelui pom. Si pentru aceasta nesupunere Eva a gasit si trei motive: fructul era bun de mancat; era placut vederii; si era vrednic de dorit.
Oare nu tot in acelasi fel pacatuim si noi, neinvatand nimic din experienta tragica a Evei?

Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 30.10.2012, 15:16:06
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Cum sa nu, stefan florin, sigur ca Dumnezeu a mai adaugat ceva omului dupa cadere si anume imbracaminte de piele:
Apoi a făcut Domnul Dumnezeu lui Adam și femeii lui îmbrăcăminte de piele și i-a îmbrăcat.
(Facerea 3, 21)

Si citind acum in Facerea 3, mi-a atras atentia acest verset:
De aceea femeia, socotind că rodul pomului este bun de mâncat și plăcut ochilor la vedere și vrednic de dorit, pentru că dă știință, a luat din el și a mâncat și a dat bărbatului său și a mâncat și el. (Facerea 3, 6)
Dumnezeu ne spune si in ce fel au pacatuit: in primul rand prin incredere in propria judecata, cand Dumnezeu le spusese clar ce au de facut: sa se abtina de la mancat rodul acelui pom. Si pentru aceasta nesupunere Eva a gasit si trei motive: fructul era bun de mancat; era placut vederii; si era vrednic de dorit.
Oare nu tot in acelasi fel pacatuim si noi, neinvatand nimic din experienta tragica a Evei?

Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
haina de piele este un acesoriu
de unde stii ca aminalele simt placeri carnale?
si daca placerile carnale Dumnezeu le-a facut pt animale, atunci CE CAUTA ACESTE PLACERI LA OM?
Reply With Quote
  #5  
Vechi 30.10.2012, 15:19:15
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
haina de piele este un acesoriu
de unde stii ca aminalele sint placeri carnale?
si daca placerile carnale Dumnezeu le-a facut pt animale, atunci CE CAUTA ACESTE PLACERI LA OM?
Sa le multumim protoparintilor nostri pentru acest lucru.
Dealtfel haina de piele nu este un accesoriu in adevaratul sens al cuvantului. Dar poate e cineva, care ne poate lamuri mai bine in acest sens.

Imi amintesc ca am citit despre un sfant, care L-a vazut pe Dumnezeu, ca dupa vedenie acesta s-a simtit ca un animal, comparandu-se cu Dumnezeu. Mie acest amanunt mi s-a parut semnificativ pentru starea cazuta in care ne aflam.

Last edited by Miha-anca; 30.10.2012 at 15:22:33.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 31.10.2012, 08:57:10
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
haina de piele este un acesoriu
este un mod de existenta implicat ontologic de "cadere", asta nu inseamna insa ca trupul inainte de cadere nu era material, din pamant... ca si al animalelor.

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
de unde stii ca aminalele simt placeri carnale?
:) este evident ca si animalele au fiziologia identia cu a omului. Deci cele 5 simturi principale (chiar 6 daca luam in conisiderare si simtul echilibrului) le regasim la multe specii, unele animale avandu-le mult mai performante: mirosul ursului, vederea vulturului etc.
Cu siguranta si simtul gustului este mult mai dezvoltat si la alte animale.

In ceea ce priveste placerea sexuala, delfinii sunt singurele mamifere (in afara de om) care fac sex doar pentru placerea senzoriala...

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
si daca placerile carnale Dumnezeu le-a facut pt animale, atunci CE CAUTA ACESTE PLACERI LA OM?
Placerile asociate simturilor trupesti firesti nu sunt pentru animale ci sunt specifice fiziologiei, constitutiei psiho-somatice a animalelor.

Placera fireasca nu este rea in sine ci modul in care este utilizata poate fi bun (cand este in limitele firescului) sau poate fi rau (cand este nefiresc).
Spre exemplu este fireasca placerea de a vedea un peisaj frumos, este fireasca placerea de a bea un pahar cu apa cand suntem insetati, este fireasca placerea de a manca o felie de paine cand suntem infometati... doar toate aceste placeri devin rele cand vedem in ele fie un scop in sine (le idolatrizam) fie ne folosim de ele in scop egoist, egocentrist fie din mandrie fie pentru a ne anestezia diferite "dureri" .

"Omul este animal indumnezeit" deci din punct de vedere fiziologic nu este diferenta intre om si animale ci doar din punct de vedere cognitiv, caci omul in conlucrare fireasca cu harul Duhului Sfant are capacitatea unei vieti duhovnicesti care controleaza si firescul fiziologic, psiho-somatic.
Animalele ontologic au o existenta inteligent-afectiva din punt de vedere psiho-somatic, iar omul are o existenta intelectual-afectiva din punct de vedere psiho-somatic. (mintea implica intelectul atat afectiv cat si contemplativ).

Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit";
Reply With Quote
  #7  
Vechi 30.10.2012, 15:18:08
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
Daca prin placerile carnale intelegem atractia fatidica si irezistibila spre impreunare, este adevarat, pentru ca omul pacatos, fiind lipsit de minte, nu se gandeste prea mult la urmasi, de aceea, aceasta cale a fost lasata tocmai pentru ca omul sa nu dispara.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 31.10.2012, 02:33:17
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
...Cred ca placerile carnale le-a creat Dumnezeu de la inceput, dar nu pentru oameni, ci pentru animale.
Dumnezeu nu incurca lucrurile pentru ca El nu da cu zarul.
Animalele n-au orgasm.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 31.10.2012, 08:01:23
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Eu zic să te uiți pe la maimuțe un pic.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #10  
Vechi 31.10.2012, 10:24:25
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Eu zic să te uiți pe la maimuțe un pic.
Poate n-are maimute.
Dar merge si la caini.

Probabil si pisici.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02