![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
La Editura "Basilica" a Patriarhiei Române a apărut volumul 7 din seria nouă a Colecției Părinți și Scriitori Bisericești: „Sfântul Teofan Mărturisitorul. Cronografia”. Cartea reprezintă unul dintre cele mai importante izvoare istorice din secolul al IX-lea și din întreaga literatură bizantină. Lucrarea înfățișează cronologic perioada anilor 284-813 și propune un sistem complex de datare a evenimentelor, cuprinzând istoria politică și bisericească a perioadei menționate anterior, după cum informează TRINITAS TV. Dincolo de bogatele informații istorice oferite, unele dintre ele neregăsindu-se în alte surse, lucrarea este relevantă și din alt punct de vedere: textul oferă o imagine clară a modului în care bizantinii își începeau redactarea propriei istorii. Cartea reprezintă prima traducere integrală în limba română a Cronologiei Sfântului Teofan Mărturisitorul. Volumul cu numărul 7 al noii serii Părinți și Scriitori Bisericești poate fi achiziționat de la magazinele de carte bisericească.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#2
|
||||
|
||||
Arhiepiscopia Bucureștilor și Patriarhia Română au publicat Calendarul creștin-ortodox 2013, în două formate: tip foaie (de perete) și tip agendă, la Tipografia Cărților Bisericești a Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă, după cum ne informează Biroul de Presă al Arhiepiscopiei Bucureștilor. Calendarul bisericesc tip foaie de perete cuprinde calendaristica pentru anul 2013 și rânduieli bisericești aprobate de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, potrivit articolului 164 din Statutul pentru Organizarea și funcționarea Bisericii Ortodoxe Române; printre informațiile utile redate se numără:durata exactă a posturilor și indicarea celorlalte zile de post în 2013, zilele în care nu se săvârșește Sfânta Liturghie (zile aliturgice) în 2013, zilele în care nu se fac nunți în anii 2013 și 2014, alte zile și date mai importante, sărbători bisericești naționale, zile și sărbători legale în care nu se lucrează. Calendarul tip agendă a fost publicat în formatul de bază (48 p.) și cuprinde: • Cuvântul înainte al Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române; • Rugăciunile începătoare; • calendaristica anului 2013; • rânduieli bisericești aprobate de Sfântul Sinod, informații utile (posturile și zilele de post în 2013, zilele aliturgice în 2013, zilele în care nu se fac nunți în anii 2013 și 2014, alte zile și date mai importante, zile și sărbători legale în care nu se lucrează); • prezentarea Sectorului Pelerinaje al Patriarhiei Române și a componentelor Centrului de presă BASILICA al Patriarhiei Române (Radio Trinitas, Trinitas TV, publicațiile Lumina, Agenția de Știri BASILICA și Biroul de Presă). Varianta amplă a calendarului agendă (peste 80 p.), care va conține, în plus, informații despre organizarea canonică și administrativă a Bisericii Ortodoxe Române, structura organizatorică a Administrației Patriarhale și a Arhiepiscopiei Bucureștilor, va fi editat în perioada următoare. De asemenea, calendarul de perete cu spiră metalică și calendarul de birou se află în faza finală de editare. Calendarele pot fi achiziționate de la pangarele bisericilor din Arhiepiscopia Bucureștilor, de la librăriile și magazinele de cărți și obiecte bisericești ale Patriarhiei Române și ale Arhiepiscopiei Bucureștilor.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
La editura "Doxologia" a aparut cartea "Sensul casatoriei la Platon si Sfintii Parinti"
http://tainacasatoriei.wordpress.com...intii-parinti/ |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Pr. Andrew Louth - Sfântul Ioan Damaschinul. Tradiție și originalitate în teologia bizantină — cu câteva scrieri inedite
![]() Sfântul Ioan Damaschinul († cca 750) este autorul unei complexe opere de sinteză, în același timp dogmatică, omiletică și imnografică. Prin această operă el a jucat un rol decisiv în fixarea tradiției ortodoxe a epocii patristice și în transmiterea ei lumii bizantine, dar și celei occidentale (prin traducerea faimoasei sale „Dogmatici”). Cu toate acestea, cunoașterea personalității și gândirii sale continuă să fie invers proporțională cu importanța rolului pe care l-au jucat. Preot ortodox englez, reputatul profesor de istorie a Bisericii vechi de la Universitatea din Durham, pr. Andrew Louth — cunoscut deja publicului românesc prin sintezele sale privitoare la „natura teologiei”, „originile tradiției mistice creștine” și la „Dionisie Areopagitul” publicate de Editura Deisis — oferă în volumul de față prima monografie de anvergură, îndelung așteptată, asupra vieții, operei și gândirii teologice a Sfântului Ioan Damaschinul. O prima parte („Credință și viață”) reconstituie parcursul biografic al înaltului funcționar al califilor de la Damasc devenit monah palestinian teolog, predicator și imnograf. Celelalte două părți oferă radiografii atente ale operelor sale: atât a celei filozofico-dogmatice („Credință și logică”), cât și a celei omiletico-poetice („Credință și icoane”). O secțiune suplimentară de texte restituie pentru prima dată traducerea câtorva scrieri necunoscute încă publicului românesc. Scrisă cu eleganță și rigoare, monografia pr. Andrew Louth este o cercetare unică, o contribuție esențială la cunoașterea tradiției ortodoxe într-o figură de sinteză și un reper indispensabil pentru toți iubitorii ei doritori să o cunoască și înțeleagă cum se cuvine. http://edituradeisis.ro/opencart/ind...product_id=182
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oare de unde să cumpăr ca să fiu sigură că e corect? Probabil cel menționat mai sus... În fine, nu sunt diferențe de esență, dar zic și eu ce am observat. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Numai cele de la panagrele bisericilor care apartin de B.O.R , tiparite la Tipografia Cartilor Bisericesti a Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxa . Pretul de vanzare recomandat este de 4 lei
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 07.12.2012 at 22:17:06. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Un scurt dar excepțional eseu despre Crăciunul teologic:
Olivier Clement - Reflecții despre Crăciun ![]() Crăciunul este sărbătoarea misterului Întrupării în întregimea sa, care atrage după sine și înglobează întreaga creație și istoria oamenilor. În Hristos, Dumnezeu-om, felul lui Dumnezeu de a fi, care este iubirea, se împărtășește tuturor oamenilor. Acest Cuvânt Viu, devenit un mic copilaș, devenit Patimă și Înviere, va atrage în mod tainic în sine îintreaga omenire și întregul univers. http://www.librariasophia.ro/carti-R...r-so-4121.html
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#8
|
||||
|
||||
La Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă a apărut cu binecuvântarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, în cadrul colecției Credința Ortodoxă, volumul: Fericitul Augustin – Predici la Crăciun, Anul Nou și Bobotează. „Lectura acestor omilii este utilă atât preoților, cât și credincioșilor. Primii vor găsi în ele un model de oratorie și, totodată, un îndemn pentru a se strădui ca, urmând procedeele retorice folosite de Fericitul Augustin, să transmită, cu un impact mai mare asupra ascultătorilor, învățătura de credință. Credincioșii vor găsi în ele îndemn și un sprijin pentru cunoașterea corectă a dogmei creștine, apărată de Fericitul Augustin cu multă fervoare (e.g. întruparea lui Hristos, pururea fecioria Maicii Domnului etc.), precum și sfaturi practice care au rămas actuale chiar după trecerea atâtor veacuri (e.g. felul în care creștinii trebuie să se comporte în societate) [...], ceea ce face ca episcopul Hipponei să rămână un învățător la fel de actual și pentru creștinul veacului al XXI-lea”, se precizează în Nota Editorială. Volumul cuprinde 320 de pagini.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
||||
|
||||
Info Basilica : "În noaptea dintre ani, în toate lăcașurile de rugăciune ale Bisericii Ortodoxe Române se va săvârși o slujbă de mulțumire și de binecuvântare a începutului noului an calendaristic. Broșura cu această slujbă a fost tipărită de Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă și se găsește în magazinele de cărți și obiecte bisericești ale Arhiepiscopiei Bucureștilor și Patriarhiei Române. Intrarea într-un an nou constituie un moment de referință în viața societății. Credincioșii au dorit să solemnizeze acest moment prin rugăciune particulară și publică. Biserica a făcut acest lucru în vechime prin adoptarea sărbătorii laice a indictionului, care avea loc la 23 septembrie, apoi la 1 septembrie, dată pentru care s-a și alcătuit o slujbă bisericească completă. Odată cu adoptarea zilei de 1 ianuarie ca început al anului civil, s-a simțit nevoia alcătuirii unei noi rânduieli de slujbă. S-a preluat slujba Te Deum-ului care se poate oficia și la 1 septembrie, dar locul acesteia s-a stabilit după săvârșirea Sfintei Liturghii. Pentru momentul efectiv al trecerii dintre ani, la miezul nopții, unii preoți au folosit anumite rugăciuni, alții altele, mai ales începând din anul 2001, când Patriarhia Română, la intrarea în mileniul III, a recomandat preoților să facă rugăciuni la miezul nopții. Unii au săvârșit Te Deum-ul, alții au făcut rânduiala Privegherii, dar la Catedrala patriarhală din București s-a oficiat slujba Acatistului Domnului nostru Iisus Hristos. Pentru a se uniformiza diversele practici și pentru a nu muta slujba Te Deum-ului din locul consacrat ei, anume după Sfânta Liturghie, Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române a hotărât, în ședința din 17 februarie 2011, ca în noaptea trecerii dintre ani să se săvârșească Acatistul Domnului nostru Iisus Hristos, însoțit de rugăciuni de mulțumire pentru binefacerile primite în anul ce a trecut și de rugăciuni la intrarea în noul an. Această rânduială urmează a fi oficiată atât în catedrale și parohii, cât și în mănăstiri. Alegerea Acatistului Mântuitorului nu este nicidecum întâmplătoare. Ea urmează practica menționată deja a Catedralei patriarhale și se înscrie în caracterul festiv al acestei zile de praznic împărătesc, în care ne amintim de momentul când Fiul lui Dumnezeu, făcut om, a primit numele de Iisus. Tocmai acest nume stă în centrul Acatistului, nume care înseamnă, în limba ebraică, "Dumnezeu mântuiește". Sfinții Părinți recenți ai Bisericii, precum Sfinții Ignatie al Stavropolei și Teofan de Tambov, recomandă citirea Acatistului Mântuitorului ca pregătire sufletească pentru rostirea rugăciunii minții, rugăciune care are în centrul ei numele Domnului Iisus Hristos. În cadrul "Slujbei ce se săvârșește în noaptea trecerii dintre ani", care a fost publicată anul acesta de Editura Institutului Biblic și de Misiune Ortodoxă, la sfârșitul condacelor și icoaselor s-au așezat patru rugăciuni: Rugăciunea Sfântului Efrem Sirul către Mântuitorul (a Acatistului), Rugăciunea de mulțumire și două rugăciuni de intrare în noul an, una din tradiția liturgică română și slavă (cea de la Te Deum) și alta din tradiția greacă, recent tradusă în limba română. Această slujbă constituie, deci, un bun prilej de a solemniza în cultul public momentul trecerii dintre ani, de a mulțumi Preasfintei Treimi pentru binefacerile primite, de a cere binecuvântarea anului care începe și de a aprofunda înțelesurile praznicului împărătesc de la 1 ianuarie, prin chemarea mântuitorului nume al Domnului nostru Iisus Hristos, Creatorul lumii și Stăpânul veacurilor."
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
In acest calendar (Calendarul tip agendă, 48 pagini, pe care l-am cumparat de la Biserica) Rugaciunea Domneasca Tatal Nostru, suna putin altfel: nu e nici textul de la Matei 6, 9-13, nici textul de la Luca 11, 2-4 (indiferent la ce versiune a Bibliei ne-am referi). <<Așadar, voi așa să vă rugați: Tatăl nostru Carele ești în ceruri, sfințească-se numele Tău; vină împărăția Ta; facă-se voia Ta precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi; și ne iartă nouă greșalele noastre precum și noi iertăm greșiților noștri; și nu ne duce pe noi în ispită , ci ne izbăvește de Cel-Rău. Că a Ta este împărăția și puterea și slava în veci. Amin.>> Matei 6, 9-13, Sfânta Scriptură – Biblia – versiunea ANANIA, Mănăstirea Dervent http://www.dervent.ro/biblia.ph Parintele Bartolomeu Anania explica sensul unor cuvinte: - "Painea noastră cea de toate zilele" hrana noastră zilnică I-o datorăm în primul rând lui Dumnezeu, și de la El se cade s'o cerem. „Cea spre ființă“, expresie folosită în unele versiuni, nu traduce exact cuvântul original, dar nici nu constituie o erezie; Sfinții Părinți i-au imprimat și o dimensiune duhovnicească, euharistică. - "Gresalele noastre" Limba impune o diferențiere semantică a acestui plural. Spre deosebire de greșeli, care sunt simple erori sau abateri de la normă, greșalele înseamnă încălcarea datoriilor morale pe care oamenii le contractează nu numai față de Dumnezeu, ci și de semenii lor, atât prin răul pe care-l fac, cât și prin binele pe care nu-l fac. - "ispita" in înțelesul de „nu ne lăsa să cădem în ispită“ sau „ferește-ne de prilejul ispitei“. De altfel, ispita nu e o cădere propriu-zisă, ci o încercare sau un examen prin care cineva poate să cadă; o probă de foc. Textul de la Luca 11, 2-4 <<Și le-a zis: „Când vă rugați, ziceți: Tatăl nostru Carele ești în ceruri, sfințească-se numele Tău. Vină împărăția Ta. Facă-se voia Ta precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă'n fiecare zi. Și ne iartă nouă păcatele noastre, căci și noi iertăm oricui ne-o datorează nouă. Și nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de Cel-Rău“.>> Luca 11, 2-4 Rugaciunea Tatal Nostru din Calendarul ortodox 2013 (format brosura) suna asa: <<Tatăl nostru, Care ești în ceruri, sfințească-se numele Tău, vie Impărăția Ta; facă-se voia Ta, precum în cer așa și pe pământ. Pâinea noastră cea de toate zilele dă-ne-o nouă astăzi și ne iartă nouă păcatele noastre, precum și noi iertăm greșiților noștri. Si nu ne duce pe noi în ispită, ci ne izbăvește de cel rau. Că a Ta este împărăția și puterea și slava, a Tatălui și a Fiului și a Sfântului Duh, acum și pururea și în vecii vecilor. Amin! DECI: nu e nici textul lui Matei 6, 9-13 nici textul lui Luca 11, 2-4, pare sa fie o combinatie intre cele doua texte!!!! De pe site-ul www.patriarhia.ro, Catehism 13, aflam urmatoarele: <<39. Care este cel mai desavarsit model de rugaciune? Modelul cel mai desavarsit de rugaciune este Rugaciunea Domneasca, adica: "Tatal nostru, Care esti in ceruri, Sfinteasca-se numele Tau; Vie imparatia Ta; Faca-se voia Ta, precum in cer si pe pamant.. Painea noastra cea spre fiinta Da-ne-o noua astazi; Si ne iarta noua greselile noastre, Precum si noi iertam gresitilor nostri; Si nu ne duce pe noi in ispita, Ci ne izbaveste de cel rau. Ca a Ta este imparatia si puterea si slava in veci. Amin!" (Matei 6, 9-13). >>Catehism 13 http://www.patriarhia.ro/ro/documente/catehism13.html Pe site-ul Patriarhiei Romane, la dresa de mai sus, gasiti o analiza(talcuire) a Rugaciunii Domnesti Tatal Nostru, facandu-se referire la textul Matei 6, 9-13, (textul care, se pare ca este cel mai cunoscut de catre crestinii ortodocsi din Romania)detaliat pe articole de la 39-62, astfel: (39. Care este cel mai desavarsit model de rugaciune? 40. Care este obarsia rugaciunii Tatal nostru? 41. Prin ce se deosebeste Rugaciunea Domneasca de celelalte rugaciuni? 42. Din cate parti este alcatuita Rugaciunea Domneasca? 43. Care este chemarea si ce inseamna? 44. Cate cereri cuprinde partea a doua a Rugaciunii Domnesti? 45. Care este intaia cerere din Rugaciunea Domneasca si ce inseamna aceasta cerere? ...etc.) Ar mai fi si: 1. Rugaciune catre Mantuitorul Hristos <<Preacuratului Tau chip ne inchinam, Bunule, cerand iertare greselilor noastre, Hristoase Dumnezeule, ca de voie ai binevoit a Te sui cu trupul pe Cruce, ca sa izabavesti din robia vrajmasului pe cei ce i-ai zidit. Pentru aceasta, cu multumire strigam Tie: toate le-ai umplut de bucurie, Mantuitorul nostru, Cel ce ai venit sa mantuiesti lumea.>> Aceasta rugaciune se spune la Icoana Mantuitorului Hristos si chiar asa se si numeste. DECI: Rugaciune la icoana Mantuitorului <<Preacuratului Tau chip ne inchinam, Bunule, cerand iertare gresalelor noastre, Hristoase Dumnezeule, ca de buna voie ai primit a Te sui cu trupul pe cruce ca sa scapi din robia vrajmasului pe cei ce i-ai zidit. Pentru aceasta, cu multumita strigam Tie: pe toate le-ai umplut de bucurie, Mantuitorul nostru, Carele ai venit sa mantuiesti lumea. Amin.>> http://www.crestinortodox.ro/rugaciu...lui-72601.html La fel si cu rugaciunea care se spune la Icoana Maicii Domnului. Sunt rugaciuni care se spun la Intrarea in Biserica.(Vezi in cartile de rugaciuni, pe http://www.crestinortodox.ro/rugaciuni/) Rugaciunea catre Sfantul Inger, pazitorul vietii Era bine sa stie tot crestinul ca este o rugaciune care se spune, de obicei, la rugaciunile de seara. http://www.crestinortodox.ro/rugaciu...ara-72541.html Din modul in care sunt prezentate aceste rugaciuni, este greu sa inteleaga ceva chiar si un om care nu se intalneste prima data cu o carte de rugaciuni, sau cu un calendar ortodox etc. Dumnezeu sa ne ajute! Amin Last edited by MariaElena; 05.01.2013 at 15:01:19. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| recomandari editoriale | catalinabalhui | Generalitati | 12 | 13.11.2012 04:04:13 |
| aparitii editoriale | gratia47 | Stiri, actualitati, anunturi | 1 | 15.03.2008 00:52:04 |
|
|