![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iti voi usura sarcina cu urmatoarea intrebare. Exista biserici care isi spun crestine + [...adauga ce vrei tu...] dar care au deviat de la litera legii, au schimbat virgule, au adaugat si au scos pasaje, doar ca adevarul sa fie cel care le convine lor. Exista si biserici care pastreaza litera legii cu multa ravna, dar fac asta in detrimentul duhului legii. Si exista acea Biserica unica, intemeiata la Cinzecime, care pastreaza litera si duhul legii, in care păstorii duhovnicesti nu sunt năimiti, care taie chitante pentru fiecare binecuvantare, ci sunt lumini ce lumineaza in intuneric, sunt pilde vii de traire si comportament CRESTIN si aceia sunt preotii dreptcredinciosi(ortodoxi). Un astfel de comportament a avut gheron Iosif al Athosului, cuv. Ioan Maximovici, cuv. Ignatie Brancianinov si multi altii dintre sfintii inaintasi. Faptul ca erau inregistrati fiscal intr-un acelasi ONG cu altii care nu aveau nimic in comun cu Hristos, nu face decat sa le confirme statutul de urmasi ai lui Hristos: Luca 10:3. Mergeți; iată, Eu vă trimit ca pe niște miei în mijlocul lupilor. Last edited by leonte; 15.11.2012 at 19:20:45. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Iata si intrebarea:
Dintre cele trei enuntate mai sus [categorii] din ce biserica ai crede ca fac eu parte si din care faci tu parte? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Am urmarit putin conversatia dintre voi doi si nu am inteles un lucru in ceea ce te priveste, leonte: ce parere ai despre cele 7 Sfinte Taine din Biserica?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Voi aborda problemele functie de complexitate, sper sa nu te superi. 2. Functia administrativa a unui episcop / patriarh, il face egalul unui presedinte de ONG, d.p.v juridc. Pe noi nu ne intereseaza incadrarea juridica a oamenilor. Sistemul juridic si toate ierarhiile piramidale sunt regulile si imparatiile veacului acestuia, pe care Iisus Hristos le-a respins atat in timpul ispitirii din pustie, cat si in predania transmisa ucenicilor. Luca XXII: 25. Iar El le-a zis: Regii neamurilor domnesc peste ele și se numesc binefăcători. 26. Dar între voi să nu fie astfel, ci cel mai mare dintre voi să fie ca cel mai mic, și căpetenia ca acela care slujește. 27. Căci cine este mai mare: cel care stă la masă, sau cel care slujește? Oare, nu cel ce stă la masă? Iar Eu, în mijlocul vostru, sunt ca unul ce slujește. Deci pe mine nu ma intereseaza preocuparile administrative cat ma intereseaza preocuparile duhovnicesti si nivelul de comuniune cu Hristos. (De fapt nu exista decat doua trepte in relatia cu Hristos, a-L cunoaste si a-L urma drept consecinta a cunoasterii Lui, iar nu sub amenintarea iadului sau pentru promisiunea marelui chiolhan de dupa moarte, care nu va exista niciodata). In concluzie, Biserica lui Hristos nu are grade ierarhice, nici functii administrative, pentru ca este imateriala. 1. Ca sa poti fi partas la cele 7 Taine (mostenite prin traditie intr-un format material) trebuie sa ai capacitatea (duhovniceasca, iar nu intelectuala) de a intelege fenomenele nevazute. Acelea sunt de fapt scopul si esenta scaldarii in cristelnita, amestecarii painii ai a vinului,... si asa mai departe. Cu alte cuvinte trebuie sa ai contact cu vesnicia, iar acest contact vine dupa intelegerea plenara a Evangheliei lui Hristos si dupa exprimarea acordului. Botezul pruncului are rolul de a-i inlesni aceasta intelegere, prin binecuvantarea pe care o primeste. Insa, din momentul in care ajunge la maturitatea biologica (14-15ani) omul trebuie sa adere la Hristos din proprie initiativa, cumva in felul urmator: "am inteles ca jugul Tau este bun si Sarcina Ta usoara." Pana cand eu singur nu ajung la aceasta concluzie, pot sa manac paine si sa beau vin si sa fac liste cu vicii cate zile oi avea, Duhul Sfant tot nu se pogoara asupra mea. In concluzie Tainele se cer mai intai a fi traite si abia apoi savarsite in chip vazut. 3. Si acum, partea cea mai grea. Diferenta intre un roman-ortodox si un crestin-ortodox, este cat se poate de clara. Primul nu e si crestin, e doar ortodox, el este robul traditiei pe care o numeste sfanta, doar, doar, Il va fraieri pe Dumnezeu. Astfel de oameni sunt cei despre care Hristos a spus: "Ati lasat Legea lui Dumnezeu ca sa tineti datinile batranilor vostri." Unii dintre ei sunt bine intentionati, precum era Saul inainte de a deveni Pavel. Ravna lui Saul nu era draceasca, desi prigonea Biserica (la vremea aceea nefiind vorba despre un ONG), ci pur si simplu era directionata gresit din pricina necunoasterii lui Hristos. Daca judecatile lui Dumnezeu ar fi similare cu judecatile absolventilor de teologie, primii la Talpa IADULUI ar fi fost Petru si Pavel. Pentru un roman-ortodox, a spune "ma lepad de satana" este echivalent cu lepadarea de satana, in vreme ce un crestin pravoslavnic se lupta cu pacatul din toata stiinta lui, iar dupa ce este biruit de pacat, in ciuda luptei purtate, incepe sa-L roage pe Dumnezeu sa indeparteze ispita de la el, constient fiind de neputinta lui. Pentru un roman-ortodox, daca Vaticanul adopta practicile formale ale BOR, (mirungerea, afundarea in cristelnita si celelalte) atunci Vaticanul trebuie primit in RAI. Ce importanta are ca nu pricepe nimic din ce se petrece acolo? Important este ca si-a dat zeciuala din smirna si chimen, a tinut posturile BOR, deci este obligat sa intre in RAI. Un roman-ortodox are inconstienta de a spune "Faca-se voia Ta", dar in acelasi timp inima lui de plina de patos pentru castig la Loto, sa-si gaseasca fiica-sa un baiat bun, sa nu i se desfiinteze locul de munca, etc. Un roman-ortodox are inconstienta de a spune "si ne iarta noua precum si noi iertam" , dar intre timp deschide actiune in instanta, se sfadeste cu vecinii de vuieste cartierul, jicneste, clevesteste si traieste dupa dictonul ,"te iert, dar nu te uit". Si in fine, un roman ortodox, isi trece averea de pe persoana fizica pe persoana juridica, pentru a se socoti pe sine desavarsit inaintea lui Dumnezeu, caci mai lesne intra funia corabiei prin urechile acului decat bogatul in Imparatia Cerurilor. "Dar eu nu sunt bogat. Nu am nimic pa persoana fizica. Eu mi-am donat si mobila si masina la manastirea in care am intrat." Iata deci ce sens dau eu termenului de crestin-pravoslavnic! Un simplu crestin care nu e fatarnic si care a priceput tainele Harului lui Dumnezeu, ramand ca pana in ceasul mortii sa se roage ca sa se invredniceasca de Duhul Sfant. Si asta nu pentru ca l-a indoctrinat un predicator, ci pentru ca a inteles ca Dumneze nu cere de la noi nimic din cele ce sunt ale Cezarului. E greu cu Crestinismul. Ortodoxia e mai simpla pentru ortodoxi, asa cum protestantismul e mai simplu pentru protestanti. Matei VII: 21. Nu oricine Îmi zice: Doamne, Doamne, va intra în împărăția cerurilor, ci cel ce face voia Tatălui Meu Celui din ceruri. 22. Mulți Îmi vor zice în ziua aceea: Doamne, Doamne, au nu în numele Tău am proorocit și nu în numele Tău am scos demoni și nu în numele Tău minuni multe am făcut? 23. Și atunci voi mărturisi lor: Niciodată nu v-am cunoscut pe voi. Depărtați-vă de la Mine cei ce lucrați fărădelegea. Last edited by leonte; 16.11.2012 at 11:44:57. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar lacrima pocaintei, oare aveau ei? Nu cumva Hristos insusi este invatatorul nostru, iar nu gura omeneasca? Nu cumva prin Har vine cunoasterea de Dumnezeu, pe care masonii o cauta la Faraoni si la Druizi, iar intelectualii in stiintele materiei? Iar Harul Sfantului Duh, cum vine? Zicand Doamne Doamne din buze viclene si inima trufasa? Oare nu se mandreau fariseii cu taierea imprejur, mandria care i-a impins sa se blesteme singuri? "Sangele Lui asura noastra..." |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Dupa conceptiile tale absolut personale, cred ca esti neo-protestant. Daca am gresit, te rog sa ma ierti, dar asa cred eu.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
De la ecumenism la stilisti e cale lunga, ... de numai o doua zile.
Daca ar fi sa nu-mi dau seama ca discutam in van, continuand dezbaterea, maine voi fi socotit budhist, poimaine musulman, iar in cele din urma numai bun de inchis la ospiciu. Domnul, Dumnezeu sa ne lumineze pe toti si sa ne ridice din neputintele pe care le avem fiecare in parte, pe mine sa ma invete sa nu mai umplu pagini aiurea, iar pe voi sa va ajute sa nu mai rastalmaciti, in goana voastra de a gasi pricina de condamnare pentru aproapele. Habar nu am cum ati ajuns la acele concluzii, total anapoda, dar renunt la a incerca sa inteleg. Cred ca o continuare ar fi ca un concert cantat de niste surzi, dupa ureche. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|