![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Cu siguranta ca in momentul Intruparii, Maica Domnului a fost curatita si de pacatul stramosesc. Discutia era asupra conceptiei. Daca Maica Domnului si-ar fi inceput existenta fara pacatul stramosesc, adica de la conceptie, atunci cum ar mai fi fost ea mantuita prin Fiul ei ? Credinta ortodoxa afirma clar ca numai Hristos a fost lipsit de pacatul stramosesc din prima clipa a Intruparii Sale in pantecele fecioarei.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
40.Și a intrat în casa lui Zaharia și a salutat pe Elisabeta. 41.Iar când a auzit Elisabeta salutarea Mariei, pruncul a săltat în pântecele ei și Elisabeta s-a umplut de Duh Sfânt (Luca 1) Dupa cum explica Pr. Staniloae, daca Fecioara Maria s-ar fi nascut fara nici un pacat, adica inclusiv fara pacatul stramosesc, atunci ea s-ar fi disociat de omenire, caci nu ar mai fi avut nevoie de mantuire, fiind practic mantuita. Implicatiile sunt mai multe, dar ma rezum la atat. (Pr. Staniloae: Fecioara Maria vazuta de ortodocsi si catolici) Last edited by Miha-anca; 18.12.2012 at 07:25:54. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Last edited by nutucutu; 18.12.2012 at 12:41:44. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nutucutu,
Nu ati inteles. Sfanta fecioara a devenit libera si de pacatul stramosesc in acel moment in care Fiul lui Dumnezeu s-a salasluit in ea si si-a alcatuit luisi trup insufletit din preacuratul ei trup. In acel moment al zamislirii pruncului divin intr-insa a devenit ea libera si de pacatul stramosesc. Cu alte cuvinte ea a fost definitiv curatita in momentul intruparii, deci prin Intruparea Fiului ei. Pe cand pozitia apuseana e radical diferita. Apusenii sustin ca ea a fost conceputa fara pacatul stramosesc, deci si-a inceput existenta deja fara pacat. Ceea ce este o greseala grava. Caci atunci, daca existenta ei ar fi inceput fara pacatul stramosesc, atunci ea ar fi fost sustrasa mantuirii adusa de Fiul ei. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Avem raspunsul in pasajul intitulat "Prezenta Duhului Sfant in istorie". Harul era prezent si inainte de Pogorare, proorocii tot cu ajutorul harului au proorocit, minunile se faceau si cu ajutorul harului Duhului Sfant. Dar acesta era exterior omului, omul nu putea sa il ia in interior, la fel ca Adam in Rai. Aceasta s-a putut doar prin Pogorarea Duhului Sfant, adica prin Botez si Mirungere. In cazul Maicii Domnului, primirea Mantuitorului vedem ca este asemanatoare primirii de crestini a Impartasaniei, tot Trupul si Sangele Domnului primim. Citez din Sfantul Serafim de Sarov: "Apoi, (Adam si Eva) au pierdut acest dar nepretuit al harului Duhului lui Dumnezeu, pentru ca, pana la venirea in lume a lui Dumnezeu-omul, Iisus Hristos, "inca nu era (dat) Duhul, pentru că Iisus încă nu fusese preaslăvit" (Ioan 7:39). Totusi aceasta nu inseamna ca Duhul lui Dumnezeu nu era in lume deloc, ci doar ca prezenta Sa nu era atat de vadita. Se manifesta doar exterior, si doar semnele prezentei Sale in lume au fost cunoscute de oameni. " P.S. Raspund pe topicul acesta, pentru ca pe topicul despre acest subiect nu ar mai fi citit mesajul. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca Sfanta Fecioara primea curatirea de urmarile pacatului stramosesc inseamna ca toti oamenii puteau fi astfel curatiti, chiar si fara sa stie de Hristos, orice copil mic era curatit si gata, nu avea nevoie de botez. |
|