![]() |
![]() |
|
#161
|
||||
|
||||
![]() ![]() Icoana Maicii Domnului a Cuviosului Antipa de la Calapodești are o istorie minunată. La începutul nevoințelor sale la Schitul Lacu de la Muntele Athos (unde sfântul a viețuit timp de 15 ani, pentru ca apoi să plece către mănăstirea Valaam – trăind acolo ultimii 17 ani ai vieții sale), așadar în chilia care i-a fost rânduită în Muntele Athos a găsit într-un colț, prăfuită, o icoană a Maicii Domnului, de care nu s-a mai despărțit niciodată și care s-a dovedit a fi făcătoare de minuni. După trecerea la Domnul a Sf. Cuvios Antipa, la mutarea viețuitorilor Mănăstirii Valaam din Rusia în Finlanda (prigoniți fiind de noua putere sovietică), monahii au făcut un inventar al tuturor obiectelor bisericești transmutate; în acest inventar se regăsește și icoana Maicii Domnului aparținând Sf. Antipa. Dar în Mănăstirea Valaamo (Noul Valaam) din Finlanda nu s-a știut până acum 5-6 ani unde este sau care este această Icoană! De puțină vreme, icoana Maicii Domnului făcătoare de minuni, aflată și restaurată, se află expusă spre închinare, la loc de mare cinste în biserica Mănăstirii Valaamo, iar noi românii pelerini ajunși acolo ne închinăm cu mare evlavie, ca mijlocitoarei noastre către Domnul, pentru rugăciunile Sfântului român (băcăuan) Antipa de la Calapodești. În viața Cuviosului se precizează că Icoana Maicii Domnului a fost descoperită după ce a plecat de la Esfigmenu, afundându-se în munte, a ajuns la o chilie dărăpănată, cu pereții căzuți, care abia se mai ținea, nefăcând însă o precizare clară că ar fi fost vreo chilie a Schitului Lacu. O altă sursă decât cea pomenită mai sus precizează următoarele: Cu puțină vreme înainte de mutarea sa la Domnul, icoana se desprinse în chip minunat din perete și se îndreptă prin aer așezându-se pe pieptul cuviosului. Astfel prinse de veste de apropiata sa plecare din lumea aceasta, care se întâmplă în vreme ce un frate îi citea la căpătâi Acatistul Adormirii Preacuratei Maici în care cuviosul părinte aflase belșug de mângâiere în anii săi îndelungați de osteneli.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#162
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#163
|
|||
|
|||
![]() Citat:
El e atotputernic, e iubire, e aproape de sufletul zdrobit si gata sa ridice din tarana pe orice muritor care-i cere ajutorul .Pe EL sal inaltam. Lui sa ne inchinam. EL meerita toata cinstea, slava si inchinarea noastra. EL e adevaratul Mijlocitor intre Dumnezeu si oameni. Asa spune Sfanta Scriptura. Asa spune Cuvantul lui Dumnezeu care-i adevarul. Ferice de cel care asculta de Cuvantul lui Dumnezeu. Amin. |
#164
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Domnul nostru Isus Hristos nu numai ca e adevaratul mijlocitor intre Dumnezeu Tatal si oameni, dar e singurul. Cinstind-o si rugandu-ne la sfata Fecioara Maria nu inseamna ca o facem mijlocitoare intre oameni si Dumnezeu Tatal. Ea este mijlocitoare intre oameni si Dumnezeu Fiul, asa cum a fost si la nunta din Cana Galilei. Last edited by nutucutu; 11.01.2013 at 08:46:41. |
#165
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Așijderea, cupele de aur cu tămâie - care sunt rugăciunile credincioșilor (Apoc. 5,8), I se cuvin lui Hristos, nu creaturii Lui ce i-a înlesnit întruparea pe pământ. |
#166
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dar de unde stiti ca Maica Domnului, in prezent, nu este parte din Dumnezeire? am citit in "Visul Maicii Domnului", ca isi sfatuieste Fiul in multe aspecte, prin urmare de ce nu ar fi obiectul veneratiei noastre? |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Toti Sfintii Parinti ai Bisericii noastre o considera pe Maica Domnului, pentru desavarsita ei indumnezeire, hotarul intre creat si Necreat!
Sfantu Grigorie Palama spune atat de adevarat : "Prin urmare, numai ea singura este hotarul firii create si necreate si nimeni nu ar putea veni la Dumnezeu decat prin ea si prin Mijlocitorul, care s-a nascut clin ea; si nici unul dintre darurile lui Dumnezeii n-ar putea fi facute ingerilor si oamenilor decat prin ea." Biserica noastra Ortodoxa prin Glasul Sfintilor Parinti, considera ca "Taina nasterii Logosului in trup omenesc poate fi apropiata, in masura posibilului, de nasterea Sa din veci si poate fi inteleasa in lumina relatiilor dintre cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi, Fiul se naste din Tatal in Duhul Sfant, Cel ce purcede din Tatal prin Fiul. Se poate intelege actiunea Sfantului Duh in momentul Bunei-Vestiri ca prelungirea actiunii in care se infaptuieste din veci Basterea Sfantului Duh, Duh a Fiului de catre Tatal si purcederea Duhului din Tatal prin Fiul, precum si ca o implinire a acestui act in Sfanta Fecioara Maria. Cuvantul se face trup in timp dupa modelul nasterii Sale vesnice."
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#168
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Copiii dumneavoastra, ai neoprotestantilor, au tot felul de nume gen Tabita, Ester etc, insa nu au numele alesilor Domnului nostru: Maria, Magdalena, Petru, Pavel... Cel putin Maria e un nume pe care nu l-am auzit la nici un neoprotestat (nu ma refer la cei care au fost ortodocsi. Ma refer la copiii nascuti din neoprotestanti practicanti). De ce atata dispret pentru mama Mantuitorului nostru? Mi-a imposibil sa inteleg. Asta e tot o parere venita din una din cele doua surse, prea putin credibila pentru mine. Nu stiu care este stima si admiratia dumneavoastra pentru Domnul nostru Isus Hristos daca nu sunteti capabili sa o cinstiti pe mama pe care EL a avut-o pe acest pamant si pe care El insusi a cinstit-o. Cinstind-o pe Maica Domnului si sfintii Lui Il cinstim pe Domnul nostru. Dar daca nu intelegeti cuvintele simple rostite de Domnul nostru ("azi", "este") cum o sa cred ca intelegeti lucruri mai complicate? |
#169
|
||||
|
||||
![]()
Orice om normal , orice bun crestin , nu are cum sa n-o slaveasca pe Maica Domnului , iar cele doua Biserici despartite , cea ortodoxa si cea catolica , n-au avut aceasta impertinenta , precum o au alte culte , de a o nesocoti pe Maica lui Dumnezeu , caci inseamna ca cei care fac acest lucru , o nesocotesc si pe maicuta lor , si pe tatal lor , si in acest caz nimic nu am ce adauga nesimtirii lor profunde!
Cu adevarat cele doua biserici o numesc pe Maica Domnului "rai cuvantator ", "rai de taina ", caci bucuria ce se naste din legatura noastra cu Maica Domnului este o traire a raiului , o faramitura din acesta .
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#170
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dragostea se arată în comuniunea cu toți, nu doar cu unul, nu este individualistă. Hristos îi cuprinde în dragostea Sa pe toți, iar sfinții, cu Maica Domnului în frunte, se bucură cu El. Și totul este în unitate. Nu este nicio laudă către vreun sfânt care să nu urce la Cel care l-a sfințit. Iar această cinstire nu contrazice cuvântul Domnului: „N-aveți alt mijlocitor la Tatăl decât pe mine”, căci în altă parte se spune să mijlocim unii pentru alții în rugăciune. Și voi practicați aceasta, doar că nu credeți în comuniunea cu sfinții după adormirea lor. Asta face subiectul unei alte teme de discuție, însă. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
cu ajutorul nostru, un copil ar putea sa-si implineasca un vis | N.Priceputu | Umanitare | 60 | 29.10.2016 00:53:16 |
Drumul Crucii, Calea Pocaintei, nevointele duhovnicesti. | alexmatei | Spiritualitatea ortodoxa | 0 | 16.03.2012 20:22:04 |
Si ei au nevoie de ajutorul nostru.... | silvia55 | Umanitare | 0 | 08.09.2011 00:30:10 |
Un copil curajos are nevoie de ajutorul nostru | E_my | Umanitare | 27 | 05.01.2011 20:54:54 |
un preot are nevoie de ajutorul nostru | cristy | Umanitare | 3 | 15.10.2009 11:36:32 |
|