![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Nu spun asta, și n-am spus-o niciodată.
Mai corect: ținem de învățătura Domnului Iisus Hristos și a sfinților apostoli. Puteai s-o spui dintru început când mi te-ai adresat personal. Dar uite că cel mai activ dintre penticostalii forumului îți infirmă spusele, să vedem ce spune și Doriana... Vezi Cătăline cum putem greși atunci când ne bazăm pe propriile noastre idei preconcepute? Nici măcar Luther n-a interpretat atât de simplist importanța credinței. Dacă faptele n-ar fi avut importanță, el ar fi propovăduit o viață dusă în păcate că oricum credința acoperă totul. Ori el niciodată n-a spus o asemenea absurditate! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am uitat sa mai dau din link un citat, ca sa fie o completare daca mai e nevoie: "Cel ce este nascut din nou nu mai face ce voieste, ci el umbla si se lasa carmuit de Duhul (Gal 5:25), avand in fiinta sa carmuirea Duhului Sfant (Romani 8:1,14)." Asadar, ca sa observam logica, in credinta protestanta cel ce se boteaza si e nascut din nou (la fiecare cult neoprotestant, de aceea se boteaza si cel botezat intai la ortodocsi) nu mai face voia sa ci este carmuit de Duhul, de aceea nu mai face fapte rele si pacate, face doar fapte bune si este sfant. Asta doream sa arat de la inceput, faptele bune sunt doar in acest context. Nu stiu daca ai inteles altceva. Dar intre timp am gasit si marturisirea adventista, care e cam la fel, asta fiind evident de la inceput, pentru ca tot protestanti sunt, urmand si invataturile lui Luther. http://www.adventist.ro/index/convin...damentale.html "Adventistii de ziua a saptea se inscriu in gandirea protestanta... Atunci cand omul alege sa creada in Isus Hristos si in jertfa Sa rascumparatoare, el primeste, prin harul lui Dumnezeu, iertarea de pacatele savarsite si motivarea, vointa si puterea de a trai in armonie cu voia lui Dumnezeu, experimentand astfel neprihanirea prin credinta. Duhul Sfant ne da putere sa traim o viata sfanta, sa ramanem in Hristos si sa avem astfel siguranta mantuirii." Acelasi lucru si in cele 28 de puncte ale cultului adventist: http://ro.wikipedia.org/wiki/Cele_28...C3.AEn_Hristos "Prin Spiritul Sfânt, suntem născuți din nou și sfințiți; tot Duhul Sfânt este Acela care ne înnoiește mintea, scrie legea dragostei lui Dumnezeu inimă și ne dă putere să trăim o viată sfântă. Rămânând în El, ne împărtășim de natura divină și avem asigurarea mântuirii acum și în ziua judecății." Last edited by catalin2; 12.01.2013 at 10:44:06. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cu două citate din mărturisire adventistă nu ai rezolvat problema, nemaivorbind că acestea nu spun că adventiștii s-ar considera sfinți, ori că faptele nu ar mai conta. Altminteri, e adevărat, Duhul Sfânt ne ajută să trăim o viață sfântă, însă nu fără acceptul, voința și continua veghere a creștinului. Dacă am nega acest lucru, ar însemna să negăm puterea Duhului Sfânt de a realiza sfințenia în viața credinciosului sincer. Ar însemna că toți sfinții din era creștină n-au fost sfinți... Nu cred că ai fi de acord cu o asemenea ipoteză. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Stimate domn, neoprotestanții nu se consideră nici sfinți, nici ÎnaltPreaSfințiți, nici PreaFericiți, ori ExasperantDeÎnaltPreaSfințiți." Ai spus de neoprotestanti, nu doar de adventisti. Am aratat ca e cum am spus, ca se considera sfinti? Bineinteles ca si la adventisti e la fel, pentru ca e doctrina protestanta. Eu am scris: "dupa ce te botezi, atata timp cat iti pastrezi credinta (protestanta, bineinteles), esti ca si mantuit, deci sfant." Tu ai spus: "Cătăline, niciodată nu te-am bănuit de rea credință (nu mă refer la confesiune ![]() E adevarat ce am spus eu si tu te-ai inselat? Scrie chiar si in invatatura adventista ca aveti asigurarea mantuirii dupa ce te botezi si iti mentii credinta? "Duhul Sfant ne da putere sa traim o viata sfanta, sa ramanem in Hristos si sa avem astfel siguranta mantuirii." "ne împărtășim de natura divină și avem asigurarea mântuirii acum și în ziua judecății." |
#5
|
||||
|
||||
![]()
La cererea Congregatiei pro Doctrina Fidei, un preot din dieceza de Annecy (Savoia, Franta) a fost indepartat pentru apartenenta la franc-masonerie. Initiat in 2001 si apartinand de Loja Marele Orient, in anul 2010 preotul a negat apartenenta la masonerie in anul 2010, cand episcopul sau avea pe masa o informare in aceasta privinta. In 2011, cand episcopul l-a chemat din nou, dispunand de noi probe cu care l-a confruntat, preotul a declarat ca libertatea de constiinta ii permite sa fie mason.
Dar, iata ca Sfantul Oficiu a intrat pe fir si a cerut ca preotul sa fie indepartat, cu tot cu libertatea lui de constiinta. Mecanismul excomunicarii a fost declansat, nu numai preotia, ci statutul de membru al Bisericii fiind incomatibil cu apartenenta la masonerie. Desigur, pedeapsa excomunicarii va putea fi ridicata cand parintele va abjura de la convingerile sale masonice si il va alege pe Cristos. Sursa: http://www.ledauphine.com/haute-savo...anc-maconnerie
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Citind recent un alt fir de discuție am dat peste niște postări ale lui Mihnea D. referitoare la inchiziție și stat creștin, și cred că am sesizat o anumită contradicție în spusele sale.
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Ar mai fi totuși, așa cum văd acum, o "portiță de scăpare" (portiță pe care eu am închis-o inițial în șirul acela de premise) și anume că statul creștin, sau statul inchizitorial așa cum a devenit în exprimarea lui Mihnea D., poate să nu își asume sau nu își asumă responsabilitatea pentru copiii ereticilor și păgânilor (inclusiv iudaiști și islamici), însă în acest caz nu vedem de ce ar trebui ca statul creștin, care are în vedere mântuirea, ar trebui să discrimineze în acest fel pe aceia (supuși și copii ai lor) care nu sunt de religie creștină. Mai sunt aceștia cetățeni sau membri ai statului? Mai are statul o putere asupra lor? Sau sunt doar "cetățeni" de mâna a paișpea pentru simplul fapt că nu au fost convertiți (chiar și cu forța cum de multe ori s-a întâmplat) la Biserică, la catolicism? Care ar fi diferența, mai ales în cazul copiilor, între vătămările ereticilor asupra copiilor botezați și între vătămările necreștinilor (mai bine zis necatolicilor) asupra copiilor lor nebotezați, având în vedere că vătămările nu constituie doar păgânătatea în sine ci și privarea acelor copii de mântuirea posibilă în Biserică? Sau ar trebui să înțelegem că într-un stat inchizitorial copiii botezați nu pot fi expuși vătămărilor eretice, în timp ce copiii nebotezați ai necreștinilor pot fi vătămați, nenorociți și privați de mântuire după pohta patronilor religiilor necreștine, iar Inchiziția, sau mai bine spus Statul Inchizitorial, să nu intervină? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pentru că nu o cunoști decât de pe google și nu ai proprietatea termenilor. Citat:
[1][2]Faptele bune sunt importante NUMAI în contextul credinței în Hristos. Cred că nici ortodocșii nu afirmă că un ateu care face fapte bune este un bun creștin. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
aici este un topic despre Inchizitie, nu despre biserica penticostala.
astazi mai este vreo forma de inchizitie, stie vreun catolic acest aspect? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfântul Oficiu al Inchiziției există și astăzi, sub titulatura de Congregația pentru Doctrina Credinței. Mai multe aici http://en.wikipedia.org/wiki/Congreg...e_of_the_Faith Sfântul Părinte Benedict al XVI-lea a ocupat, înainte de alegerea sa în Scaunul Sfântului Petru, oficiul de Prefect al acestei Congregații. În termeni mai simpli, se poate spune că el a fost șeful Inchiziției înainte de a fi Papă. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
si ce rol are acest tip de inchizitie, astazi? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Inchizitia | doctor_faustus | Biserica Romano-Catolica | 34 | 10.07.2017 18:38:55 |
|