![]() |
![]() |
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Perioada de 40 de zile de lauzie este data ptr curatia si intremarea femeii. Dar a spune ca o lauza in 39 de zile spurca biserica si aceasta ar trebui resfintita, ca atunci cand se comit crime in ea mi se pare deja o mare aberatie. Femeia lauza nu e murdara, curatia ei este pur fiziologica(si nu dureaza mai mult de 3-4 saptamani). Sunt uimita sa vad cum unii considera curatia aceleia care a adus pe lume un om o spurcaciune. Cum la fel de uimita sunt sa aflu ca sunt persoane care interzic femeii lauza sa se atinga de pruncul sau nou botezat sau sa-l alapteze pana le trece "spurcaciunea." Acum alt aspect pe care nu il inteleg: cum sa imbisericesti pruncul care a fost botezat, miruit cu sf si marele mir si si impartasit. Adica nou botezatul se bucura de 3 sfinte taine ale Bisericii si abia apoi se face imbisericirea, adica intrarea in Biserica. PAi cand se boteza in numele Sfintei Treimi sau cand se impartasea cu Trupul si sangele lui Histos era in afara Bisericii? Botezul reprezinta suprema imbisericire. Cum poti imbiserci pe cel imbisericit? Pai e ca si cum nu i-ai da voie unui catehumen sa intre in biserica si sa se inchine sfintelor icoane decat dupa ce s-ar boteza, pana atunci l-ati tine in pridvor sau in curtea bisericii. Cred ca nu ar strica parerea unui liturgist. Acum on topic, femeia nu poate intra in Biserica, poate asista doar din pridvor. In biserica se intra doar la implinirea perioadei de lauzie, de 40 de zile. Acum fie iarna, iar usile bisericii fiind inchise, mamica nu prea are sansa sa vada nimic.Fie se conformeaza, fie asteapta pana implineste cele 40 de zile.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
|