Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #81  
Vechi 24.08.2012, 19:05:03
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu cred ca nu e vorba neaparat de dorinta de a pacali pe ortodocsi, catolicii sunt mult mai afectati de ecumensim, ei nici nu-si mai stiu dogma. Se stie ca papa Ioan Paul II avea conceptii ecumeniste chiar radicale, a extins ecumensimul s al alte religii. De multe ori catolicii incareca sa rpezinte dogma Filioque cu o jumatate de adevar, spun ca tatal e originea Duhului si Fiului, evidentiind ca si ei cred in monarhia Tatalui. Si trec in plan secund credinta ca purcede si de la Fiul.
Asta este părerea ta, însă opinia mea este că vor cu orice chip să înșele vigilența ortodocșilor sau a cât mai mulți dintre ortodocși, așa cum au făcut și cu uniatismul. Pe față la Balamand au susținut că uniatismul este o metodă a trecutului, iar după aceea mai târziu au început presiunile pe față sau oculte în favoarea uniatismului sau a adunării uniților; folosirea unor oameni infiltrați la vârfurile cele mai înalte ale politicii din România și din lume, folosirea presiunilor în condițiile tentativei României de a adera la UE, folosirea SUA (se știe despre respectivul raport din SUA despre "cel mai discriminat cult din România") sunt instrumente care arată adevărata față a catolicismului, una care nu s-a schimbat deloc ci doar vrea să dea impresia că așa ar sta lucrurile. Este vorba despre aceeași duplicitate vicleană și perversă cu care "catolicii" au tratat Biserica Ortodoxă de-a lungul timpului. Cine își mai face speranțe referitoare la vreo adevărată unire religioasă cu biserica Romei trăiește într-o mare iluzie.

După cum am mai spus, există un interviu pe care Doru Braia i l-a luat patriarhului Teoctist, interviu la care, după "dialogurile ecumenice" purtate sub patriarhatul lui Teoctist, patriarhul afirma convins că este vorba despre una și aceeași dogmă doar că ar fi vorba despre termeni diferiți. (Deci exact același tip de viclenie folosit și în documentul de la 1995.) Și trebuie deasemenea să ținem cont de gestul pe care papa Woytila l-a făcut în 1999 când a făcut o donație de 100.000 de dolari patriarhului Teoctist pentru catedrala neamului.

Last edited by Decebal; 25.08.2012 at 21:09:01.
Reply With Quote
  #82  
Vechi 30.08.2012, 14:29:38
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius
Numai Bisericile Catolică și Ortodoxă sunt surori și de aceea au instituit ecumenismul între ele, numai între ele.
Cine ți-a spus dumitale poveștile astea, domnule Demetrius? Despre care ecumenism vorbești că ar fi instituit? Și cine ți-a spus dumitale că Biserica Ortodoxă, care este catolică, este soră cu biserica romană? Ai cumva vreun document romanist în care să se vorbească despre vreo biserică soră? Sau vrei să îți arăt eu cât de "soră" ne-a fost și ne este așa zisa biserică "catolică"? Această teză, această manipulare cu așa zisele biserici surori nu are nici un temei în ecleziologia adunării din care faceți parte; și prin urmare ar fi bine să vă rețineți de la a face astfel de afirmații lipsite de fundamente. Așa zisul "ecumenism" "instituit" între Biserica Ortodoxă Apostolică și biserica romană este un simplu praf în ochi, este o simplă manipulare de tip uniatist pe care pseudo-catolicii o aruncă în fața ortodocșilor pentru a vedea dacă îi mai păcălesc o dată. Și ca să adaug: Biserica Ortodoxă Română nu este soră cu biserica romană, ci este soră cu Biserica Ortodoxă Rusă, cu cea Sârbă, cu cea Greacă și așa mai departe. Deci încearcă să te abții de la astfel de manipulări că nu ești singur pe aici.
Reply With Quote
  #83  
Vechi 30.08.2012, 14:51:58
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.247
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Și ca să adaug: Biserica Ortodoxă Română nu este soră cu biserica romană, ci este soră cu Biserica Ortodoxă Rusă, cu cea Sârbă, cu cea Greacă și așa mai departe.
Se pare că astăzi strana milităroasă a mărturisirii ortodoxe a început să spună lucruri trăznite.
Decebalus per Scorilo, Biserica Ortodoxă Română este UNA cu Biserica Ortodoxă Sârbă, Rusă ș.a.m.d. Figura de stil "biserică soră", este oarecum pertinentă (vorba lui Eugen), întrucât și ea provine nemijlocit din trunchiul Bisericii Nedespărțite. Cât de fidelă a rămas "mamei" comune este altă poveste, însă dacă cuvântul "soră" se referă strict la origine și treci peste problemele delicate ridicate de validitatea cuvântului "biserică" în cazul lor, expresia poate fi acceptată cel mult ca o formulă de politețe cu trimitere la o înrudire reală istoric, dar îndepărtată în Duh.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Reply With Quote
  #84  
Vechi 30.08.2012, 15:25:37
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

La asta mă refeream și eu, la unitatea Bisericii Ortodoxe, în cadrul acestei unități Bisericile locale fiind surori. Biserica este una singură, nu sunt mai multe, însă eu mă refeream la bisericile locale sau la patriarhii așa cum au fost ele definite administrativ.

Este însă o poveste și cât de fidelă a rămas Biserica Ortodoxă a Răsăritului bisericii primare sau a celei nedespărțite, din punctul meu de vedere, cel puțin la nivel de practică, fiind destul de infidelă bisericii apostolice.

Iar termenul de "biserică soră" eu cel puțin nu îl percep decât ca pe o lozincă propagandistică a așa-zisului "dialog" ecumenist, dialog prin care biserica romană încearcă să aducă la ascultare Biserica Răsăriteană, și asta pentru că în ecleziologia romanistă nu există nici un concept de "biserică soră", adică aceste concept este total străin ecleziologiei romano-catolice, biserica romană neconsiderându-se "soră", ci mamă și stăpână a celorlalte biserici. Această sintagmă de "biserică soră" nu este decât o lozincă de propagandă care nu are acoperire nici în realitate, și nici în ecleziologia vreuneia dintre părți. Eu nu percep ca biserică soră pe una care a folosit și folosește uniatismul, precum și alte metode, pentru a distruge Biserica Ortodoxă; în Transilvania exact asta s-a întâmplat când a început uniația, anume încercarea bisericii romano-catolice de a desființa la propriu Biserica Ortodoxă; eu aici nu văd nici un fel de fraternitate, ci văd cu totul altceva.
Reply With Quote
  #85  
Vechi 30.08.2012, 20:52:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Se pare că astăzi strana milităroasă a mărturisirii ortodoxe a început să spună lucruri trăznite.
Decebalus per Scorilo, Biserica Ortodoxă Română este UNA cu Biserica Ortodoxă Sârbă, Rusă ș.a.m.d. Figura de stil "biserică soră", este oarecum pertinentă (vorba lui Eugen), întrucât și ea provine nemijlocit din trunchiul Bisericii Nedespărțite. Cât de fidelă a rămas "mamei" comune este altă poveste, însă dacă cuvântul "soră" se referă strict la origine și treci peste problemele delicate ridicate de validitatea cuvântului "biserică" în cazul lor, expresia poate fi acceptată cel mult ca o formulă de politețe cu trimitere la o înrudire reală istoric, dar îndepărtată în Duh.
In majoritatea articolelor ortodoxe scrie de Bisericile Ortodoxe surori care sunt cele ortodoxe din alte Patriarhii. Pe site-ul Patriarhiei: http://www.patriarhia.ro/ro/adrese_web_4.html
Reply With Quote
  #86  
Vechi 31.08.2012, 02:17:58
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.247
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In majoritatea articolelor ortodoxe scrie de Bisericile Ortodoxe surori care sunt cele ortodoxe din alte Patriarhii. Pe site-ul Patriarhiei: http://www.patriarhia.ro/ro/adrese_web_4.html
Mai au și aceia scăpări inspirate probabil de o concepție ușor vaticaneză, conform căreia realitatea teologică eclezială se suprapune matematic cu interfața instituțională.
Dacă tu ai fi obligat să locuiești o perioadă mai lungă de timp în estul Rusiei și, de nevoie, te duci la o biserică rusească aparținătoare de o eparhie aflată în comuniune duhovnicească și instituțională cu Patriarhia Moscovei, ce spui în momentul mărturisirii liturgice a crezului? Nu cumva tot "În Una, Sfântă, Sobornicească...etc"?
În altă ordine de idei, dacă numești "surori" celelalte biserici locale ortodoxe, nu poți să-i mai spui bisericii catolice "biserică soră", poate cel mult "biserică verișoară"!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)

Last edited by Mihailc; 31.08.2012 at 02:20:39.
Reply With Quote
  #87  
Vechi 31.08.2012, 14:55:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Mai au și aceia scăpări inspirate probabil de o concepție ușor vaticaneză, conform căreia realitatea teologică eclezială se suprapune matematic cu interfața instituțională.
Dacă tu ai fi obligat să locuiești o perioadă mai lungă de timp în estul Rusiei și, de nevoie, te duci la o biserică rusească aparținătoare de o eparhie aflată în comuniune duhovnicească și instituțională cu Patriarhia Moscovei, ce spui în momentul mărturisirii liturgice a crezului? Nu cumva tot "În Una, Sfântă, Sobornicească...etc"?
În altă ordine de idei, dacă numești "surori" celelalte biserici locale ortodoxe, nu poți să-i mai spui bisericii catolice "biserică soră", poate cel mult "biserică verișoară"!
Bisericile locale sunt numite de obicei Biserici Ortodoxe surori, e vorba de Patriarhii, nu se biserici din acelasi cartier.
In legatura cu BC, vezi, asta e problema cu ecumenismul. Conceptia ecumenista se bazeaza pe o dogma protestanta, a ramificarii harului. Astfel nu mai conteaza succesiunea sau cultul, harul se ramifica in toate cultuletele, trebuie doar Sola Fide in Hristos. Si astfel ori sunt mai multe biserici, ori fiecare cult e o biserica sora dintr-o singura Biserica.
Termenul a fost folosit la intrunirea de la Balamand, unde se discuta despre uniatism. Probabil pentru bunavointa si intelegere in privinta uniatiei din partea catolicilor, partea ortodoxa a semnat un document in care se spuneau si lucruri ce tineau de corectitudine politica. De aceea documentul a fost respins e unele BO, iar catolicii bineinteles ca nu au tinut cont de ce se scria despre uniatism.
Reply With Quote
  #88  
Vechi 13.09.2012, 21:24:47
myself00 myself00 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 10.03.2012
Locație: Câmpulung muscel
Religia: Ortodox
Mesaje: 650
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru myself00
Implicit

Canonul 45 Apostolic (Oprirea comuniunii cu ereticii)

Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva ca clerici (să săvârșească cele sfinte), să se caterisească.
Reply With Quote
  #89  
Vechi 09.02.2013, 14:08:58
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
"În întreaga creștinătate, protestantismul era amenințat de dușmani redutabili. După ce primele biruințe asupra Reformei au trecut, Roma adusese forțe noi, nădăjduind să-și desăvârșească distrugerea.

În vremea aceea a fost creat ordinul iezuiților, cel mai tiran, cel mai lipsit de conștiință și puternic dintre toți apărătorii papalității.

Călugării acestui ordin erau cu totul izolați de orice fel de legături pământești și interese omenești, morți față de cerințele afecțiunii naturale, cu rațiunea și conștiința complet înăbușite, ei nu cunoșteau nici o regulă, nici o legătură, în afară de aceea a ordinului lor, și nici o datorie în afară de aceea a extinderii puterii lui (vezi note suplimentare).

Evanghelia lui Hristos i-a făcut în stare pe aderenții ei să facă față primejdiei și să suporte suferințele, fără să se descurajeze din cauza frigului, a foamei, a trudei și a sărăciei, ca să înalțe steagul adevărului, făcând față scaunului de tortură, temniței și rugului. Pentru a lupta împotriva acestor forțe, iezuismul îi inspira pe urmașii lui cu un fanatism care-i făcea în stare să îndure și ei primejdii asemănătoare ca să opună puterii adevărului toate mijloacele de amăgire. N-a existat o crimă mai oribilă pe care să n-o săvârșească, nici o amăgire josnică pentru a o practica, nici o prefăcătorie prea perfidă la care să nu recurgă.

Legați prin jurământ pentru o sărăcie și umilință continuă, ei aveau scopul de a câștiga bogăție și putere, ca să fie devotați înăbușirii protestantismului și restabilirii supremației papale.

Ca membri ai ordinului lor, aveau un aparent veșmânt de sfințenie, vizitând închisori și spitale, ajutându-i pe bolnavi și pe săraci, mărturisind că au renunțat la lume și purtând numele sfânt al lui Isus care a venit să facă binele. Însă, sub această înfățișare exterioară fără reproș, se ascundeau adesea planurile cele mai josnice și criminale.

Un principiu fundamental al ordinului era acela că scopul scuză mijloacele. Și în virtutea acestui principiu, minciunile, furturile, jurămintele false, asasinatele erau nu numai scuzate, dar erau și recomandate atunci când slujeau interesele bisericii. Sub diverse deghizări, iezuiții își croiau drum în funcții de stat, devenind chiar consilieri ai regelui și conducând astfel politica națiunilor. Deveneau servitori pentru a-i spiona pe stăpânii lor.

Înființau școli pentru copiii prinților și ai nobililor și școli pentru poporul de rând, în care copiii protestanților erau atrași și educați în păzirea ritualurilor catolice. Toată pompa și manifestarea exterioară de atunci a cultului romano-catolic avea drept scop să producă confuzie, să uimească și să cucerească imaginația și în felul acesta libertatea, pentru care părinții luptaseră și muriseră, să fie trădată de copii. Iezuiții s-au răspândit cu repeziciune în Europa și oriunde ajungeau se producea o reînviorare a papalității.

Pentru a le da o putere mai mare, a fost dată o bulă papală care împuternicea Inchiziția (vezi note suplimentare). În ciuda faptului că era privit cu oroare chiar și în țările catolice, acest tribunal groaznic a fost din nou înființat de către conducătorii papistași, astfel cruzimile prea groaznice pentru a suporta lumina zilei au fost repetate în temnițe ascunse.

În multe țări, mii și mii de oameni chiar din floarea națiunii, cei mai sinceri și mai nobili, cei mai inteligenți, mai educați, pastori evlavioși și devotați cetățeni harnici și patrioți, savanți eminenți, artiști talentați și meseriași pricepuți, erau omorâți sau obligați să fugă în alte țări.

Acestea au fost mijloacele la care a recurs Roma pentru a stinge lumina Reformei, pentru a-i despărți pe oameni de Biblie și pentru a restabili ignoranța și superstiția evului mediu."
Tragedia Veacurilor, pag.235-236

sursa: http://ordinulnegru.blogspot.ro
Reply With Quote
  #90  
Vechi 09.02.2013, 19:19:55
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Din pacate au existat tot atunci preoti catolici si greco-catolici care au luat parte la omoruri si epurari in Croatia si Ucraina. (...) In schimb arhiepiscopul croat din perioada atrocitatilor croatilor contra sarbilor a fost facut sfant (fericit) de catre BC. Toate acestea nu au importanta, sunt greseli facute de oameni, nu are rost sa le dezbatem acum acuzand ba de colaborare cu comunistii, ba de colaborare cu nazistii.
Cum să nu aibă importanță, domnule Cătălin? Ba au, pentru că astfel de fapte arată receptivitatea unora sau altora la Dumnezeu, precum și felul în care o biserică sau alta influențează și modelează oamenii. Și până la urmă lucrurile duc chiar la doctrinele bisericilor, pentru că în multe catolicii au acționat pentru că au anumite învățături care îi constrâng, iar acele învățături (ca și faptele despre care spui dumneata mai sus) trebuie ridicate clar la o masă de dialog pentru că altfel nu poate exista unire reală și implicit ecumenismul nu își poate atinge scopul pe care l-ar putea avea de la Dumnezeu.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Catolicismul vazut de Dostoievski Daniel777 Biserica Romano-Catolica 150 24.08.2012 19:47:23
Catolicismul= pregatirea lui antiHrist myself00 Generalitati 51 09.08.2012 01:54:04
catolicismul dragos_c Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni 28 27.12.2006 15:16:22