Citat:
În prealabil postat de catalin2
in Sfanta Biserica Ortodoxa, sfintirea Mirului se face de catre episcopi, iar Mirungerea de catre preot. Punerea mainilor probabil se facea de catre episcop, am mai scris ca tocmai de aceea nu s-a mai facut punerea mainilor si se folosea Sfantul Mir, ca sa nu mai fie nevoie de prezenta episcopului.
|
Chiar și atunci când Ungerea cu Duhul Sfânt este "făcută" de preot neepiscop, episcopul este prezent prin faptul că materia Sfintei Taine, Mirul, a fost sfințită în prealabil de episcop. Prin acel Mir sfințit este prezent episcopul și în Sfântul Mir este prezentă lucrarea de sfințire specifică episcopului.
Vechimea practicării ungerii cu Duhul Sfânt prin intermediul Tainei Mirungerii arată vechimea venerabilă a acestui mod de a săvârși Taina, și arată că Taina era astfel săvârșită și în cazul celor care aveau înțelegere, nu doar în cazul copiilor sau pruncilor. Dacă Taina ar fi fost distribuită doar de către episcopi, atunci ungerea cu Sfântul Mir ar fi devenit nenecesară. Chiar folosirea Mirului la administrarea Tainei arată logic că putea fi "săvârșită" de preoți încă din acea vechime, dat fiind că sfințirea Mirului era făcută de episcopi. Prin urmare nu este și nici nu poate fi o greșeală "săvârșirea" ungerii cu Duhul Sfânt de către preoți prin Mirul sfințit de episcopi.