![]() |
![]() |
|
|
|
|||||||
![]() |
|
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Sa luam aminte fratilor.
Sfantul Siluan Atonitul: Unui pustnic care i-a spus odată: ,,Dumnezeu va pedepsi pe toți ateii și ereticii, care vor arde în focul veșnic“, Siluan i-a replicat: ,,bine dar spune-mi dacă vei fi în rai și de acolo vei vedea cum arde cineva în focul iadului, vei mai avea pace?” - “Ce să-i faci? E păcatul lor“, a spus pustnicul. La care Siluan a răspuns: “Iubirea nu poate suferi aceasta. Trebuie să ne rugăm pentru toți oamenii“. Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
“Unii discută în contradictoriu despre credință și discuțiile [controversele] lor sunt fără sfârșit, dar nu e nevoie să ne sfădim, ci numai să ne rugăm lui Dumnezeu și Maicii Domnului, și atunci Domnul ne va lumina fără discuții și îndată ne va lumina.
Mulți au studiat toate credințele [religiile], dar adevărata credință nu au cunoscut-o astfel, așa cum trebuie, dar celui ce se va ruga lui Dumnezeu cu smerenie să-l lumineze, Domnul îi va face cunoscut cât de mult îl iubește El pe om." (Sfantul Siluan Atonitul) Doamne ajuta.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Numele Sfantului Siluan Athonitul nu este de ajuns? Poate era bine sa rasfoiti putin cartile Sf. Siluan si cu siguranta, macar unele dintre vorbele Sfantului v-ar fi impresionat si nu le-ati fi uitat. <<Imi amintesc de o conversatie avuta cu un pustnic. Acesta din urma i-a spus cu un aer de vadita satisfactie: - Dumnezeu ii va pedepsi pe toti ateii, care vor arde in focul cel vesnic. Vizibil chinuit, staretul Siluan i-a raspuns: - Ei bine! Spune-mi, rogu-te, daca ajungi in rai si de acolo poti vedea cum arde cineva in focul iadului, vei putea fi in pace? - Ce sa fac? E vina lor, a spus celalalt. Atunci cu fata indurerata staretul a raspuns: - Iubirea nu poate indura acest lucru.... Trebuie sa ne rugam pentru toti oamenii.>> (Viata si invataturile staretului Siluan Athonitul scrise de ucenicul sau, arhimandritul Sofronie, Editia a II-a, Traducerea de pr.prof.dr.Ioan Ica, Editura DEISIS, Sibiu, pag.49-50) <<Staretul era mereu bland, ingaduitor si bun, dar in realitate nu s-a indepartat niciodata de ceea ce-l invatase Dumnezeu. Atitudinea sa era simpla si clara: „Domnul are mila de toti... Atat a iubit pe oameni incat a luat asupra Lui povara lumii intregi... Iar de la noi asteapta sa-i iubim pe fratii nostri.>> (Viata si invataturile staretului Siluan Athonitul scrise de ucenicul sau, arhimandritul Sofronie, Editia a II-a, Traducerea de pr.prof.dr.Ioan Ica, Editura DEISIS, Sibiu, pag.213). <<In numele lui Hristos Care S-a predat mortii pentru vrajmasii Sai, oamenii sunt deseori gata sa verse sange, nu insa propriul lor sange, ci pe al „fratilor” lor „vrajmasi”. Asa a fost de cand lumea, dar viata staretului a coincis cu o perioada de istorie, in care aceasta deformare a sensului Evangheliei a atins o aploare exceptionala. „Oare aceasta e calea lui Hristos?”, spunea el cu tristete.>>(Viata si invataturile staretului Siluan Athonitul scrise de ucenicul sau, arhimandritul Sofronie, Editia a II-a, Traducerea de pr.prof.dr.Ioan Ica, Editura DEISIS, Sibiu, pag.214). |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
In "ortodoxia clasica" noi ne vom mantui in ciuda celorlalti care sunt niste rai. Viziunea pe care cauti tu sa o exprimi prin citatul din sf. Siluan Atonitul este o viziune moderna, cu influiente ecumeniste care se trag din protestanti, adica sunt si mai rai decat catolicii. Daca in Iad, catolicii care au refuzat ortodoxia, vor sta in smoala pana la brau, atunci protestantii vor sta in cazan pana la gat, iar daca mai au si pacate, se vor ineca cu totul. Despre asiatici nici nu mai vorbim. Nu degeaba au ei mari zacamintele de zmoala. Cand se vor varsa cele 7 cupe ale maniei, zacamintele de zmoala vor lua foc si toti budistii si yoghinii si musulmanii vor fi aruncati de vii acolo. Asa le trebuie daca slujesc diavolului! Numai Sfantul Sinod poate sa decida daca se va renunta la "ortodoxia clasica" pentru viziunea asta modernista. Iar ceea ce Sfantul Sinod dezleaga pe pamant, va fi dezlegat si in ceruri. Cu alte cuvinte, Dumnezeu este obligat sa se conformeze, iar noi va trebui sa facem ascultare de biserica, cu orice pret. Dar pana cand Sfantul Sinod nu va da dezlegare la mila si la iubire pentru cei ce nu s-au nascut ortodocsi, toti vor merge in IAD. Numai noi ne vom mantui, daca ne spovedim si primim dezlegarea de pacate. p.s. "Nu sunt asa pacatosii, nu sunt asa. Ci ca praful ce-l spulbera vantul de pe fata pamantului." Last edited by leonte; 19.02.2013 at 13:22:18. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Nu inteleg de ce interpretati voi cunoasterea diferentelor dogmelor, ca pe un fel de judecare- acuzare, osandire a celorlalti. Adica eu n-am voie sa stiu care sunt diferentele de dogme, ca cineva se va supara? Asadar sa-mi fie indiferent in care biserica merg, toate sunt la fel? Atunci azi merg intr-una , maine in alta si tot asa, indiferent de confesiune.
V-as mai intreba ceva domnule Leonte. Cine ma catehizeaza, sau iau de la fiecare cum ma taie capul? In ce priveste judecarea celorlalti asta e treaba Lui Hristos Pantocrator. Sfantul Sinod poate lega si dezlega pacatele cu de la Hristos putere. Last edited by iana; 19.02.2013 at 15:23:05. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Înțelegeți vă rog, așa cum am tot repetat pe forum, că dogma nu este un înveliș verbal sau semantic, nu este o formulă legalistă căreia noi ne conformăm, nu este o cămașă de forță în care este prins creștinul (sau, poate, un alt credincios).
Dogma nu e teorie, decât în forma ei cea mai trivială, căzută, deja moartă. Înțelegeți că dogma este viețuire în Duhul, este act al Revelației, este zvâcnet de viață și Viață, este descoperire de nespus în cuvinte, pe care sufletul trăitorului creștin o experiază cuminte, cel mai adesea la rugăciune. În tot cazul, cu fiecare faptă bineplăcută Domnului. DOGMA, POFTIȚI, ESTE PRACTICA ASCETICĂ A SFINȚILOR, ESTE SÂNGELE MUCENICESC (care se scurge subțire, abia ghicit, în fiecare dintre noi, prin Botez...). Până când nu părăsim acest mod de înțelegere MENTALISTĂ a dogmei ca înveliș lingvistic și semantic mort, ca formulă, nu putem înainta nici un milimetru pe Cale, oricât ne canonim. Să ne rugăm așadar pentru zămislirea, înmugurirea și rodirea întregii dogmatici în noi înșine. Să fim împodobiți, astfel, ca sfinții noștri care străluceau de dogme (adică de Harul Duhului Sfânt și de roadele Lui în ei). Acum, când sper că înțelegeți că ei nu străluceau de formule verbale, ci de roade ale Duhului în ogorul sufletelor lor, acum poate întrezăriți ce este de fapt dogma: zvâcul viu al Vieții în viața noastră, plinirea Lui în noi. Restul e carton și tablărie de vorbe. E decisiv să ne smulgem din plumbul cuvintelor, spre Cuvânt! Last edited by cezar_ioan; 20.02.2013 at 01:31:20. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Dogmele sunt hotararile luate, la inceput, de soborul apostolilor (FA 16;4) "Si cand treceau ei prin cetati, le invatau sa pazeasca hotararile randuite de apostolii si preotii din Ierusalim" iar in continuare de sinoadele Bisericii , hotarari in ceea ce priveste invatatura Evangheliei.
Asadar dogmele sunt adevarurile revelate de Dumnezeu si lamurite de apostoli si urmasii lor in Sinoadele Ecumenice. Dogmele sunt crezul Bisericii. Sfintii Parintii :Ioan Hrisostom, Vasile ce Mare, Ioan Damaschin, Maxim Marturisitorul si ceilalti nu au inventat ei dogme ci le-au lamurit pe cele primite de la Hristos, neschimbandu-le sau inlocuindu-le. Dogmele sunt de la Insusi Cuvantul. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu mi se pare că afirmați vreun neadevăr, cel puțin nu în literă. Cu toate acestea, eu cred că vă opriți la jumătatea drumului, mă iertați de opinie. Ezit în a-mi lua libertatea de a vă da un îndemn, totuși o fac în virtutea unei convingeri personale clare și statornice: lucrați mai mult pe drumul minții către inimă și, cu cât avansați în lucrare veți sesiza cum apare un nou înțeles asupra dogmei. Mintea care se apropie de inimă, pe măsură ce și inima se curățește, începe să priceapă altfel lucrurile. Vă rog să mă iertați că vă spun: văzînd dogmele doar în mod mentalist, dogmatist, legalist vă aflați în situația celui care moare de sete pe marginea fântânii.... Iar asta nu e deloc treabă cuminte, ortodoxă. Pe de altă parte: chiar ați citit tot ce am scris eu mai înainte? Sau mi-ați răspuns așa, aruncînd un ochi pe deasupra, la plesneală? Întrucât din ce ați scris reiese că vorbim oarecum ca surzii... Făcusem apel la Tradiția Bisericii, acolo. La experierea Duhului Sfânt în Biserică, de către credincioși, martiri, mucenici, cuvioși etc. Îmi scrieți ca și când aș fi vorbit despre visul de fată mare al coanei Lenuțica într-una din piesele lui Caragiale. Și îmi dați exemple pe care eu însumi le sugerasem de fapt în text, însă exemplificați cu aerul că ma contraziceți. Ca și cum aș fi spus opusul sau cu totul altceva. Deci ne contrazicem de dragul contrazicerii, care va să zică. Dacă nu voiți să discutăm serios subiectul, vă rog să nu îmi mai scrieți. Ne putem opri aici, fără vreo problemă. Iertați-mă! Last edited by cezar_ioan; 20.02.2013 at 15:51:23. |
|
|