![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ideea nu e sa te aperi, ci sa si vindeci ranile. Insa daca te crezi un mic Luther,poti ramane cu dreptatea de partea ta, insa in afara Bisericii, din cauza lipsei intelepciunii.
Last edited by ioanna; 18.02.2013 at 12:56:23. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Unii si-au construit imaginea de mari democrati vanand ideile comuniste din discursul altora. De ce nu ar merge si aici la fel ? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Care clocoteală? Mămăliga se face la foc liniștit, fără clocoteli prea multe, că se lipește!
![]()
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pare ciudat dar mamaliga se impaca foarte bine cu ideile crestine. Macar daca am fi noi mai credinciosi.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ca unul ce am fost de cand ma stiu un mare neascultator,
ca unul care am gustat temeinic atat din gustul dulce al rebeliunilor (fata de parinti si fata de orice forma de autoritate) precum si din sarea lacrimilor de cainta, fiind la randul meu in slujirea grea, de parinte si om pus ca altii sa asculte, uneori, cunoscind pe de alta parte ca mintea omeneasca isi reprezinta totul in chip felurit, adeseori nestatornic si patimas, simpatizind si antipatizind in tot ceasul, facind si iarasi desfacind, as vrea sa insir cateva ganduri personale fata de cele discutate aici. Vorbesc ca persoana asa cum vin ideile si simtamintele la moara cuvintelor. Este un fapt indiscutabil ca mintea omeneasca zamisleste neincetat produsele sale in mod subiectiv, personal. Totodata, in comunicarea dintre semeni, sunt posibile acorduri si momente de simpatie fata de interlocutor, precum si diferente care merg de la nuante pana la chestiuni majore, cu rol strategic in iconomia persoanei si a comunitatilor. Orice fapt este re-prezentat si modelat subiectiv, de fiecare in parte, si totodata, lucru curios, este impartasit ca fiind comun intre doi si mai multi oameni. Nici chestiunile care privesc credinta in Dumnezeu si vietuirea efectiva ca om crestin nu se abat de la aceasta lege tare a fiintarii omenesti. Exista atata subiectivitate in oameni incat, pe masura ce omul e mai sporit duhovniceste, el tinde mai degraba sa se lepede de pareri, oricat de sigure par acestea la un moment dat si sa caute impartasire si ascultare, pentru a nu cadea in pierzanie, in confuzie, in ratacire, in deznadejde si moarte. Biserica este o societate care nu poate face rabat de ascultare. Poate ca nimic nu este mai important in Biserica decat ascultarea. Pastorul e pastor iar oaia este oaie, vrem sau nu vrem asa stau lucrurile dintotdeauna. E o chestiune in primul rand de identitate. Insa, abia am pomenit cuvantul ascultare si mintea incepe sa lucreze, imboldita de inima... Si fiecare se trezeste ca evoca, simte si resimte, gandeste si ras-gandeste in chip personal pe aceasta tema. Toti suntem de acord, cel putin formal, cu ascultarea, cel putin in principiu, insa de cum mijeste gandul pe aceasta tema s-a si pornit neintelegerea si, in fond, poate chiar neascultarea... Preotul e asezat intre oile sale pentru a le indruma in baza unui acord numit ascultare. Oaia ratacita nu asculta si, cel mai adesea, se pierde. Ranita, in orice caz, tot se gaseste. Si poate ca nu vaca nebuna e problema lumii, nici carnea de cal, ci mai degraba oita smintita... Arhiereul e asezat intre oile sale tot pe nadejdea ca ele il asculta. Altminteri, cine s-ar baga in treaba de pastor, stiind ca oricat ar canta din fluieras, oitele danseaza rock sub alta orchestratie?... Un patriarh sau altul sunt datori cu ascultarea si cer ascultare. Suveranul Pontif este si el dator cu ascultarea si cere ascultare. Altminteri haosul si descompunerea, dezordinea si entropia toata... Ascultarea vine de Sus. Dar fiecare, jos unde se afla, vede in culori proprii tot ce vine de Sus. Sau, chiar daca vede in aceleasi culori, resimte diferit impactul cu rosul, verdele si albastrul, de pilda... Cine este fiu duhovnicesc asculta de parintele lui, indiferent ca ii convine sau nu sfatul sau solicitarea. Cine este preot asculta de ierarhul sau. Cine este ierarh asculta de superiorul sau. Iar Patriarhul asculta de duhovnic si de fratii care sunt pusi, in randuiala Bisericii, sa il indrume atunci cand este ceas de indrumare, randuit de Duhul. Pe de alta parte, sa fiu om din BOR si sa ascult de alti oameni, oricare ar fi ei, inseamna ca m-am dezlipit de BOR, m-am individualizat si ratacit, fie si pentru o vreme, fie si intr-o parte a duhului meu. Ca urmare, in chestiuni ca acestea pe care le dezbatem aici, in speta evenimentul din BC, pozitia exprimata de Patriarul BOR si de Patriarhul Ecumenic implica o intrebare: dau ascultare credinciosii de acesti pastori? Urmeaza ei cuvantul pastorilor? Da sau nu. Cei care asculta se numesc oi cuminti din turma BOR si BO. Cei care nu asculta, se numesc oi neascultatoare, poate oi ratacite, poate oi ademenite, poate chiar capre. Fiecare isi alege pozitia, dupa cum ii este cugetul, inima, faptura. Sa ne amintim, mereu, ca dintru inceput lumea aceasta a fost creata dupa o randuiala. Si ca apelul la randuiala Lui l-a facut Domnul pretutindeni si totdeauna. Fiecare poate sa participe la randuiala pusa de Dumnezeu in lume sau poate sa isi faureasca propria randuiala... E o chestiune limpede de alegere personala. Cine e in randuiala Bisericii asculta de cei responsabili sa mentina aceasta randuiala. Ascultam fiecare de pastorul lui de acum, din prezentul pe care il traim. Suntem in relatie concreta, reala cu duhovnicul, cu ierarhul locului, cu Patriarhul de azi, de acum. Nu cu alte duhuri, mai mult sau mai putin sfinte, de ieri si de maine. Primul filtru si prima datorie, prima fantana de Viata sunt ascultarea aici si acum de pastorul de aici si de acum. Maine vom mai vedea.... Ieri e deja trecut... Iar daca voim sa ascultam de amintiri si de naluci ale viitorului, rupindu-ne de pastorul randuit fiecaruia in prezent, in singura realitate in care vietuim si suntem viati acum, aici, putem face desigur si aceasta. Poate ca mereu a fost asa: trecutul si viitorul sunt tentatii care smulg mintea si inima din lucrarea concreta a ogorului fiecarei clipe. Dumnezeu sa ne lumineze si sa ne ocroteasca pe toti si pe fiecare in parte! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Credem noi Intru Una, Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica? iar aceasta credem noi ca este biserica ortodoxa? eu si cred ceea ce marturisesc de fiecare data cand rostesc acest Crez. Ei bine daca cred ca Biserica este Una si ca aceasta este Biserica ortodoxa, apai nu poate veni nimeni la mine sa imi spuna ca mai exista una Sfanta biserica si ca este sora cu noi, dar are alte dogme de credinta si s-a rupt de noi in 1054, fie el si mitropolit sau patriarh.( si pe mitropolit si pe patriarh si pe mine ne judeca acelasi Dumnezeu). Imi insusesc invatatura Sf. Mare Ierarh Fotie care: "Marele Fotie a spus „nu” papei, care voia să supună întreaga lume stăpânirii lui. Dacă suntem astăzi ortodocși, o datorăm Sfântului Fotie. Catolicii nu vor să audă de numele lui; pentru noi, ortodocșii, este apărător al credinței, precum Marele Atanasie, precum Marcu Evghenicul și atâția alți părinți. Sfântul Fotie, iubiții mei, ne-a lăsat ceva prețios, Ortodoxia. Aceasta este cea mai mare comoară a noastră. Nu o înțelegem, nu o simțim. Un sfânt ascet din zilele noastre a rostit o profeție: dacă vom continua să trăim cum trăim, va veni ziua în care unii vor fi franci (catolici), alții protestanți, unii masoni, alții marxiști și atei, unii în diferite alte erezii și religii… Din nefericire, cei mai mulți sunt indiferenți. " (as adauga aici si inconstienti pentru ca se joaca cu propria lor mantuire) Sursa: Război întru Cuvânt ( http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...puna-nu-papei/ ) Ei bine, tot de la sfinti am invatat ca orice abatare de la dogma este erezie. Iar "Una Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica" face parte din dogma, precum face parte din dogma si conducerea Bisericii ortodoxe in chip nevazut de insusi Iisus Hristos. Deci judecand eu si rationand am vazut ca nu pot spune ca sunt doua biserici sobornicesti si nici ca biserica pe pamant e condusa de un om iar biserica din ceruri de Hristos. Ca de fac asa ceva ma abat de la dogma ortodoxa, de la credinta mea lasata mostenire de sfintii nostri ortodocsi. Acesta este motivul pentru care am decis ca Sfantul Munte si mitropolitii au dreptate cand spun ca sintagma - biserici surori - este complet eretica. Fiecare faca cum vrea si cum crede, insa a glumi despre asa ceva, a vorbi in zeflemea, despre Sfanta Biserica si asta doar pentru ca suntem manati de sentimente omenesti de prietenie si simpatie este mare greseala. Ca nu poti sa iti pui in joc mantuirea doar pentru ca ne lasam purtati de valul simtamintelor lumesti. Insa asta arata cat suntem de lumesti, cat suntem de ancorati in placerile acestei lumi, care inseamna si simtamintele lumesti. Asta ne face neputinciosi in a desface seamanul de dogma in care crede si a putea sa il iubesti asa cum e. Dar atata timp cat suntem lumesti nu vom reusi sa iubim cu adevarat pe nimeni. totul este un schimb si atat. (amintesteti frate Ioane cum mi-ai reprosat ca am uitat ca te numeam candva fratele meu bun. Mi-a plans inima cand am citit pentru ca asteptai un schimb neaparat si neconditionat adica ceva de genul nu te intorci impotriva ideilor mele pentru ca suntem prieteni. si pentru mine erai si esti fratele meu meu intru credinta). Ei bine cand e vorba de credinta nu incape schimburi. Insa ne construim o plasa iluzii de toate felurile si marimile. Si astfel, daca ma rog unui sfant , ca am evlavie, nu ma mai rog lui Dumnezeu si am rezolvat problema smereniei, daca daruiesc cat ma lasa inima , fie si numai o farama din averea mea, gata am rezolvat problema milosteniei si nu mai sunt egoista si avara si asa mai departe. Si cautam cu mintea diverse cuvinte ale parintilor nostri ca sa ne sustinem pacatele cu mintea nemainumindu-le pacate. in fine, daca vreo persoana de pe acest forum se simte jignita de cuvintele mele, de faptul ca am vrut doar sa atrag atentia ce inseamna capcana ecumenismului , va rog sa ma iertati. Si va indemn pe toti sa mergeti la duhovnicii vostrii si sa intrebati daca e bine sau nu sa credeti in ecumenismul papal.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Îmi cer scuze că intervin mai târziu, însă sunt multe erori, din punctul meu de vedere, ale domnului Cezar, și nu pot să le las într-un fel neamendate. Dacă eu greșesc atunci pot să retractez la un moment dat, dar numai dacă sunt convins că așa stau lucrurile.
Citat:
Citat:
Apostolii nu aveau autoritate apostolică în materie doctrinară sau dogmatică pentru că ar fi avut darul preoției, ci pentru că primiseră Revelația dumnezeiească prin Fiul și prin Duhul Sfânt, după cum dau mărturie foarte clară cărțile Noului Testament. Harul înțelegerii profunde în materie de teologie și de spiritualitate este un har specific de la Dumnezeu și pe care chiar Dumnezeu a ținut să îl distribuie așa cum a crezut de cuviință; iar noi știm că "Duhul suflă unde vrea", nu unde cred unii sau alții, pe scaune mai mult sau mai puțin înalte. Mai mult, mari teologi și părinți ai Bisericii nu au fost astfel datorită faptului că ar fi ocupat scaune episcopale, ci dimpotrivă au ajuns la nivelul de episcopi tocmai datorită harului lor teologic. De aceea, încrâncenarea unora, cum am văzut și pe acest forum, că Biserica Duhului și a Adevărului ar fi și ar fi fost vreodată condusă doar de episcopi și de preoți este o încrâncenare păgubitoare și în concordanță nedeplină cu Sfânta Tradiție. După cum am mai spus, a avea har de a săvârși lucrări sacramentale, în felul în care se înțelege azi practicarea Sacramentelor, nu este și nici nu poate fi o garanție absolută pentru o competență reală în materie teologică și spirituală. Au fost și sunt încă destule, proporțional chiar foarte multe în raport cu totalul, cazuri de clerici care nu au excelat în domeniul teologic, ori care au făcut tot felul de erori, ori care s-au luptat pentru putere, etc, etc, etc. Dacă lucrurile ar fi stat precum în învățăturile unora ca sf. Grigorie de Nazianz și sf. Dionysie Pseudo-Arepagitul, și în ale altora asemenea acestora, mai că i-aș fi înțeles pe cei care susțin atât de tare stăpânirea clericală. Dar având în vedere învățătura Tradiției și ceea ce s-a întâmplat propriu-zis în practică, pozițiile lor nu se susțin întru totul, și dealtfel nici nu pot. Chiar Duhul Sfânt i-a contrazis și îi contrazice, cel puțin așa periodic mai încercând să le semnaleze unora pericolele la care se expun prin abaterile de la Tradiție. Și avem, ca să zic așa un "tip" în Vechiul Testament, anume activitățile profeților, care nu de puține ori au fost, datorită Cuvântului lui Dumnezeu și Duhului, nu datorită lor, împotriva autorităților politice și religioase, ba chiar au fost prigoniți, etc, iar acest "tip" arată foarte clar posibilitatea și realitatea lucrării Duhului Sfânt prin oameni și feluri care deranjează pe încrâncenații clericaliști. Așa cum spune și părintele Stăniloae, în Biserică întotdeauna a existat o ierarhie paralelă cu cea sacramentală, anume una a sfințeniei (la care eu aș adăuga și una a teologiei) și asta pentru că Dumnezeu nu a putut lăsa să Îi fie puse în primejdie chiar așa planurile încât poftele unor oameni trecători, chiar și prin funcții, să se suie deasupra Planului Dumnezeiesc. Sper ca acestea să nu fie interpretate greșit, mai ales de către "binevoitori", și mai ales că știm cât de mulți "binevoitori" sunt printre cei care își spun ortodocși și printre cei care își spun catolici; nu este vorba despre nici un îndemn la neascultare, ci la discernământ. Știu că puțini inși vor înțelege și vor intra în rezonanță cu ceea ce am spus, dar vedem și noi din ce în ce mai mult că drumul cel îngust devine din ce în ce mai îngust, iar calea cea largă devine din ce în ce mai plină și mai largă |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Sfintele Scripturi și Sfinții Părinți fac în mod evident parte din trecut, însă la acest trecut, ca și la alte elemente ale trecutului, ale învățămintelor Istoriei, nu avem voie să renunțăm, pe principiul cum că chipurile păstorii de azi ar fi cumva superiori Sfinților Profeți, Apostoli și Părinți. Așa ceva este cu totul străin de Biserica lui Hristos și de adevărata ascultare și ordine și rânduială. Autoritățile trecutului luminează până în ziua de azi și vor lumina în continuare și viitorul. De aceea era, este și va fi în continuare necesară, oportună și foarte benefică răspândirea Scripturii și a Tradiției, a Bisericii, pentru că Planul lui Dumnezeu este ca toți să fim învățați direct de Dumnezeu, după cum mărturisesc Profeții și Apocalipsa. Aici protestanții, cu toate căderile, ereziile și rătăcirile lor, au îndeplinit cumva Planul lui Dumnezeu, forțând răspândirea Adevărului, în contextul în care puternicii zilei de ieri, papistași, se făcuseră în mod evident împotrivitori ai adevăratului Plan al lui Dumnezeu, schimbând Planul lui Dumnezeu cu planul așa zisului vicar al lui Dumnezeu pe pământ, ereticul papă. Dar nu doar papistașii s-au pus și se pun împotriva Planului lui Dumnezeu, ci și ortodocșii au făcut-o și o fac, iar recomandarea mea este la studiul Tradiției și la discernământ, la rugăciune, căci căderea din urmă se anunță a fi mai mare decât căderea dintâi. Last edited by Decebal; 08.05.2013 at 16:07:15. |
|