![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
1. acel te simt, a fost urmat de o fraza, daca erati atent la ea, nu ati fi adaugat acum alte cuvinte langa acest te simt. Fraza era: ar fi bine sa fim amandoi mai smeriti. Asta spune multe. Deci suspiciunea si interpretativitatea sunt in mintea dvs. 2. faceti aluzie la ceva de care eu sunt straina. Spuneti starile de anul trecut dinainte Athos. in primul rand inainte de Athos pentru mine inseamna acum 5 ani, pentru ca eu am trait langa Sfantul Munte 5 ani de zile nu unul. In al doilea rand eu am intrat pe acest forum prin septembrie 2010 si am facut-o la indemnul duhovnicului meu. Tot ce am postat pe acest forum nu s-a abatut de la dreapta credinta si absolut tot a fost sub sfatuirea duhovnicului. Nimic nu am facut fara sa nu fii primit indrumare si sfat. In februarie 2012 am incetat sa mai intru pe forum intru-cat m-am mutat in Anglia si nu am avut conexiune permanenta de internet. Deci in ultimul an , 2012 nu am mai postat pe forum, cel mult ocazional , o postare sau doua prin septembrie. deci insinuarile dvs, nedemne de un crestin ortodox nu sunt altceva decat un alt exercitiu psihologic. Insa va atrag atentia ca crestinii adevarati sunt de o mie de ori mai buni psihologi decat un psiholog lumesc. De cand ma stiu am fost sanatoasa si nu am avut probleme medicale. Nu imi amintesc sa fi vorbit vreodata cu dvs despre trecutul meu, dar va asigur ca daca ati stii macar o farama din viata mea, alta ar fi atitudinea dvs vizavi de mine. Desi normal ar fi ca sa tratati oamenii cu iubire crestineasca si dragoste de seaman indiferent de trecut , prezent sau viitor. Eu zic sa nu va mai jucati cu sufletele pe forum, facand exercitii psihologice nedemne de un crestin. Nu mai faceti speculatii apeland la viclenii sufletesti, iar cuvintele cliseu, de altfel psihologice, gen: aveti grija la starea sufleteasca, sau mecanisme de procesare din trecut, sau starile din trecut, nu sunt decat parte din practica psihologica, lasati-le pentru cabinetul dvs, nu le aplicati pe mine, ca nu tine. Nu de alta dar eu am sufletul mai rodat de viata decat dvs de o mie de ori. Am cunoscut doate pacatele si toate suferintele, stiu cum este si stiu si cum sa iesi din ele. Slava lui Dumnezeu pentru toate! Nu mai construiti ipoteze cu privire la semeni, bazate pe mintea dvs, ci lasati pe Dumnezeu sa va lumineze. De altfel singura noastra preocupare ar trebuie sa fie propriile noastre pacate, propriul nostru suflet. Nu stiti daca sunt adaptabila sau nu, insa un mic amanunt din viata mea are sa va spuna ca sunt o persoana extrem de tolerabila si extrem de adaptabila. De mic copil, am trait printre straini, am practicat un sport de performanta, care m-a intarit si care m-a invatat sa iau viata in piept si sa nu fiu slaba sufleteste. Am crescut in cantonamente si va spun sigur ca aceste cantonamente m-au invatat adaptabilitatea la maxim. Nu ma cunoasteti catusi de putin, iar cunostiintele dvs psihologice in legatura cu mine au dat gres. Si in final am sa iti spun, revin la tonul normal si bland, deci am sa iti spun frate Ioane Cezar ce s-a intamplat cu comunicarea noastra si te rog sa tragi in tacere singur concluzia. Acum ceva timp mi-ai cerut un sfat si eu ti-am spus ai grija la mandria de sine si la slava desarta. Nu degeaba iti spuneam asta pentru ca noi ortodocsii suntem pe muchie de cutit cu mandria si slava. Si am vazut ca nu m-ai inteles pe deplin si atunci am schimbat comunicarea cu tine pe forum, ca sa vad si sa vezi cum reactionezi. Ai vazut unde ai ajuns? m-ai jignit , ai incercat sa ma discreditezi, priveste actiunile tale si trage in tacere concluzia. Cum ti-am atins mandria sau slavirea omeneasca de aici de pe forum cum s-a stricat totul in comunicare intre noi. Nu te supara pe mine, te rog nu te lasa prins de aste doua pacate. Si stiu cum e ca eu insumi am cazut in ele acum ceva timp. Am facut-o pentru tine , pentru ca imi pasa de tine. Daca consideri ca te-am suparat prea mult cu asta, te rog sa ma ierti, iarta pe pacatoasa de mine si roaga-te pentru mine. Dumnezeu sa iti ajute!
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ele îți vor șopti singure ceea ce eu nu aș ști cum să-ți spun. Îți doresc din tot sufletul să te liniștești puțin, așa cum ai mai făcut-o până acum. Nu sunt supărat pe tine, nu mi-ai făcut nici un rău, doar te rog să îți faci rost de puțină liniște. Eu unul, am trecut deja la treaba!...:) Doamne ajută! |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iarasi construiesti ipoteze bazate pe mintea ta? ce te face sa crezi ca nu sunt linistita? ca ti-am spus niste adevaruri? ... crestinii adevarati sunt de o mie de ori mai buni psihologi decat un psiholog lumesc. - au spus-o toti parintii nostri ortodocsi. cel mai reprezentant este Par. Paisie Aghioratul: "“Cu cât oamenii se îndepărtează mai mult de viața cea simplă, firească și înaintează spre lux, cu atât crește și neliniștea din ei. Și cu cât se îndepărtează mai mult de Dumnezeu, este firesc să nu afle nicăieri odihna. De aceea umblă neliniștiți chiar și împrejurul lumii – precum cureaua mașinii împrejurul roții nebune – pentru că în toată planeta noastră nu încape multa lor liniște. Din traiul cel bun lumesc, din fericirea lumească iese stresul lumesc. Educația exterioară cu stres duce în fiecare zi sute de oameni (chiar și copii mici) la psihanalize și la psihiatri și construiește mereu spitale de boli psihice și instruiește psihiatrii, dintre care mulți nici în Dumnezeu nu cred, nici existența sufletului nu o primesc. Prin urmare, cum este cu putință ca acești oameni să ajute suflete, când ei înșiși sunt plini de neliniște? Cum este cu putință ca omul să mângâie cu adevărat, dacă nu crede în Dumnezeu și în viața cea adevărată, cea de după moarte, cea veșnică? Când omul prinde sensul cel mai adânc al vieții celei adevărate, i se îndepărtează toată neliniștea și-i vine mângâierea dumnezeiască, și astfel se vindecă. Dacă ar fi mers cineva la spitalul sau cabinetul de boli psihice și le-ar fi citit bolnavilor pe Avva Isaac, s-ar fi făcut bine toți cei ce ar fi crezut în Dumnezeu, pentru că ar fi cunoscut sensul cel mai adânc al vieții. Decat sa imi spui tu ca psiholog cat sunt de nelinistita eu ca asa ai vazut tu cu tehnicile psihologice invatate in lume, mai bine ai posta aici cuvintele Avvei Isaac si ai urma astfel indemnul unui parinte ortodox si ne-am folosi si noi. Cum e posibil ca omul sa mangaie cu adevarat si sa aline si sa odihneasca seamanul daca el insusi este murdar pe dinauntru si necuratat?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca Last edited by dobrin7m; 26.02.2013 at 13:04:46. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sfintii Parinti ne invata ca nu avem voie sa atingem sufletele nici macar cu o adiere de vant. V-ati intrebat vreodata cum vine asta si cum se face? si ce ne invata ei aici? V-ati gandit vreodata profund la aceasta fraza? ati rugat pe Dumnezeu vreodata sa va lumineze sa intelegeti cum trebuie sa faceti asta? Cum sa facem sa nu atingem sufletele nici macar cu o adiere de vant?
Cu omul trebuie sa te porti mai usor decat vantul, in asa fel incat sa fii mai usor ca vantul ce adie pe langa trupul sau. Noi oamenii purtam pacate in inima, suntem pacatosi iar atingerea ce il doare este atingerea pacatului sau. Cu cat este mai pacatos cu atat atingerile il dor mai tare si reactioneaza pe masura. adica cauta sa identifice pacatul celuilalt si acolo sa il atinga si sa il raneasca. acum in lumea asta nebuna oamenii au ajuns sa practice aceasta tehnica cu multa maiestrie. Care mai de care mai expert, mai subtil si abil in a descoperi pacatele celor din jur si in ai rani direct in el, in inima. De ce credeti ca spun parintii nostri, sfintii nostri sa privim doar la pacatele noastre? sa avem grija de mantuirea noastra mai intai? ei bine din aceasta cauza, pentru ca nefiind curatit in loc sa ajuti, sa odihnesti, sa alini, ranesti, lovesti si devastezi suflete. De aceea spun parintii, vezi de tine si pacatele tale, nu purcede la vindecarea altora pana nu esti vindecat ca atunci nu vindeci ci mai rau imbolnavesti. Chiar si cea mai mica apropiere de un alt om lasa o urma, adica ori dobandesti folos ori vatamare pentru suflet.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Iar daca totusi suntem acuzati pe nedrept de un anume pacat si simtim suparare stiind ca nu suntem asa, si astfel te aperi si te indreptatesti atunci inseamna ca nu ai dobandit inca smerenia si duhul umilit.
Eu recunosc ca nu am dobandit smerenia, de aceea unepri ma supar cand sunt acuzata pe nedrept. iertati toti cei carora am incercat sa ma apar indreptatindu-ma, ranindu-va poate, nu sunt decat o pacatoasa.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si nu numai tu si nu numai fata de ea! Va citesc si ma mir, cat tupeu aveti! Splendit! Minunat! Last edited by Crestin_Simona; 27.02.2013 at 15:05:22. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deja numarul celor care cred in ecumenism a crescut datorita tie si Mihaelei . Lumea a cam inceput sa se cam sature de astfel de lectii repetate la nesfarsit si ai adus si aduci mari deservicii credintei tale unice si de nepatruns , caci ortodoxia este complet altceva decat trambitarea ta repetata si obsesiva . Pun punct definitiv discutilor cu tine pe acest forum si poti citi si raspunsul dat aici :http://www.crestinortodox.ro/forum/s...114#post506114 Ai grija de tine , de pasii tai si pe unde calci in viata ! Un "ecumenist " superconvins ! Punct
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă ortodoxia ar fi un bloc rigid de teorii și concepte bătute în cuie așa cum cred mulți pe-aici și prin alte părți, Biserica nu l-ar fi canonizat veci pururi pe avva Isaac Sirul.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 26.02.2013 at 22:47:42. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ecumenismul s-a născut în sânul Protestantismului la începutului secolului al XX-lea, ca un efort de redobândire a unității pentru o lume protestantă împărțită în nenumărate grupări și ramificații. Ecumenismul nu are absolut nici o legătură cu ecumenicitatea și catolicitatea Bisericii, care este pe deplin păstrată, atât geografic cât și ecleziologic, în Una, Sfântă, Sobornicească și Apostolească Biserică, adică Biserica Ortodoxă, care continuă să creadă ceea ce a fost crezut "întotdeauna, pretutindeni și de către toți." Existența ereziilor nu neagă nici unitatea, nici ecumenicitatea și nici catolicitatea Bisericii. Biserica continuă să fie una și universală. Erezii și schisme ca "bisericile" "catolice" și protestante ale Apusului sau cele anti-calcedoniene ale Răsăritului nu sunt bisericile locale autentice și legitime ale acelor ținuturi; aceste biserici redobândesc unitatea și catolicitatea, devin adevărate biserici, doar atunci când sunt reintegrate în credința și viața Bisericii Ortodoxe Sobornicești (Catolice), care nu este doar adevărata Biserică, ci și singura Biserică. Prin urmare, de la bunul lui început și până în ziua de astăzi, așa-numitul "Conciliu Mondial al Bisericilor", ca vehicul (purtător) al ecumenismului protestante, este, într-un adevărat sens ecleziologic, un "Conciliu Mondial al ereziilor și schismelor." (Din concluziile conferintei teologice inter-ortodoxe "Ecumenismul: Origini. Asteptari. Demistificare" - 2004)" http://www.credo.ro/ecumenism.php
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|