![]() |
![]() |
|
#251
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ma indoiesc. Nu ca n-ar fi sanatos sa eviti E -urile nocive din alimentatie. Citat:
Sa nu uitam ca si genetica are o parte importanta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#252
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Minte sau nu stie ce vorbeste. Citat:
Sau a fi superstitios (si asta e un pacat) nu e incompatibil cu botezul ortodox. Orice om onest care are si cat de cat o cultura medicala si stiintifica si va incerca sa inteleaga homeopatia mai intai, daca este si un om moral, va ajunge sa o respinga. Altfel, va trebui musai sa creada ca agitand apa va capata cine stie ce proprietati vindecatoare, pentru ca asa zice Hanem, lucru care nu e strain de conceptiile magice. Citat:
Citat:
Citat:
Confuzi homeopatia cu fitoterapia. In timp ce fitoterapia se bazeaza pe principii active, unele chiar intrate in practica curenta alopata, homeopatia se bazeaza pe tratamentul cu apa chioara (sau granule de zahar) in care practic nu exista nici macar o molecula de substanta activa - teoria homeopatica zice ca exista "puteri" care se transfera din substanta originala folosita in cadrul dilutiilor homeopatice, apei. Cu ce este diferita acesta convingere de magie? Ca stiintific validata nu este. Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#253
|
|||
|
|||
![]()
Zice si lucruri bune si folositoare dr Pavel Chirila,dar eu cred ca mai bine nu avea de a face cu homeopatia cred ii era suficient faptul ca e ortodox,e medic,tine cont si de de medicina alopata si mai ales de fitoterapie
-despre sarea iodata chiar nu stiam ca suntem obligati prin lege sa consumam iod ,e aberant ;hg din 2002 e unica in lume Sarea iodata ne umple incet, dar sigur, de cancer. Romanii, fortati prin lege sa consume exclusiv sare iodata http://www.badpolitics.ro/23037/ |
#254
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
https://www.facebook.com/sil.en.94 |
#255
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te duci la piata si ceri sare pentru muraturi. 1 leu/kg. Daca vrei ultra-fina, o macini intr-o rasnita de cafea. In magazinele "naturiste" de cele mai multe ori gasesti tot iodata (legea ii obliga) si chiar si cu cianuri cu tot. Dar cica este "marina" (de fapt toata sarea a fost candva pe fundul unei mari) - conteaza daca e rafinata (adica saraca in microminerale) sau nu, si de multe ori si cea "naturista" e rafinata (de asta zic ca e si o industrie "naturista" a tzepelor pe bani grei) Dar multi nu stiu, nu vor sa stie de chestii din astea, se incred orbeste in Stat care, cred ei, vegheaza la "binele" lor.. Cum, sa-i omoare "Statul"? Dar e posibil asa ceva? Ca doar are grija de noi, ca are frica de noi..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 02.03.2013 at 02:07:26. |
#256
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am vazut ceva interesant de curand, se pare ca pana nu demult tigarile erau prezentate ca avand un scop benefic asupra sanatatii, din cauza ca sunt facute din plante. :) Reclamele accentuau acest aspect. Pana cand s-a observat ca la cei care fumau de mult timp nu era deloc asa. |
#257
|
|||
|
|||
![]()
dau cateva citate din cartea oana-iftime-alexandru-iftime-homeopatia-o-abordare-stiintifica-si-spirituala.
"...oamenii de bună credință implicați în homeopatie din necunoaștere vor găsi, în paginile acestei cărți, suficiente informații pentru a se lămuri asupra contradicției dintre homeopatie și știință, pe de o parte, și homeopatie și creștinismul ortodox, pe de altă parte." (Oana Iftime) "În concepția lui Hahnemann, preparatele homeopate (numite remedii) nu acționează în mod fizic, material, asupra corpului, ci, printr-o acțiune nematerială, spirit-like, influențează forța vitală, contrând lucrarea agenților perturbatori ai acesteia: “Substanțele naturale care au fost descoperite ca fiind medicinale sunt astfel numai datorită puterii lor (specifice fiecăreia dintre ele) de a acționa asupra organismului uman printr-un efect dinamic, spirit-like (transmis prin intermediul țesuturilor vii sensibile) asupra principiului vital care guvernează viața.” [Hahnemann] Principiul similitudinii Perspectiva homeopată este una holistă, de vindecare a persoanei ca întreg material și spiritual, vindecarea presupunând înlăturarea simptomelor odată cu înlăturarea modificărilor „forței vitale”. Vindecarea s-ar realiza pe baza principiului similitudinii, conform căruia remediile induc, la nivelul forței vitale, o „perturbare dinamică” similară celei induse de „agenții malefici” care au provocat dezechilibrarea ei (boala), astfel încât forța vitală, astfel „indusă în eroare” nu mai „simte” dezechilibrul cu pricina: “Dacă principiul vital este forțat să nu mai perceapă acțiunea acestui agent ostil care se străduiește să producă și să întrețină tulburarea, adică dacă medicul acționează asupra pacientului cu un agent morbid artificial (medicament homeopatic) care poate să inducă o stare patologică de dizarmonie asupra forței vitale în modul cel mai similar posibil și care, chiar într-o doză foarte mică, este întotdeauna mai puternic decât boala naturală similară, atunci, în timpul acțiunii acestei boli artificiale similare mai puternice, forța vitală nu mai percepe acea tulburare produsă de agentul morbid inițial; începând din acel moment, problema practic nu mai există pentru ea, fiind anihilată.” [Hahnemann] Sucusionarea (dinamizarea, potențarea) Pentru a dobândi capacitatea, de natură spirituală, de interacțiune cu forța vitală, substanțele folosite de către homeopat, numite generic materia medica, trebuie diluate și „dinamizate”, rezultând remediile homeopate. “Pentru obiectivul ei specific și prin metoda particulară de lucru, niciodată încercată înaintea mea, homeopatia dezvoltă puterile medicinale interne, spirit-like, ale substanțelor brute până la un grad până acum nebănuit și le face extrem de penetrante, active și eficiente, aproape de nemăsurat, chiar și pe acelea care în stare naturală nu au nici cel mai mic efect medicinal asupra organismului uman. Această transformare remarcabilă a proprietăților corpurilor naturale prin acțiunea mecanică a triturării și sucusionării asupra particulelor cele mai fine (în timp ce aceste particule sunt amestecate într-o substanță inertă solidă sau lichidă) dezvoltă puterile latente dinamice, imperceptibile înainte, prezente, dar nemanifestate. Aceste puteri afectează electiv principiul vital al vieții animale. Acest proces este numit dinamizare sau potențare (dezvoltarea puterii medicinale) și creează ceea ce numim dinamizări sau potențe de diferite grade.” [Hahnemann] În cursul preparării remediului, substanța din care se prepară acesta se diluează și dinamizează în mod repetat. Diluțiile se repetă în asemenea grad încât, de la un punct încolo, remediul nu mai conține nici măcar o moleculă din substanța supusă proceselor de diluare și dinamizare, ci numai lichidul în care s-au efectuat diluțiile (respectiv, apă sau alcool). Scara la care se fac diluțiile este, de regulă, decimală (1:10, adică se adaugă o parte din ceea ce trebuie diluat la nouă părți de lichid diluant, se notează cu „D” sau cu „X”) sau centesimală (hahnemanniană, 1:100, se adaugă o parte din ceea ce trebuie diluat la 99 de părți de lichid diluant, notată cu „C”). Treptele de diluție (numărul de repetări succesive ale procesului de diluare, se notează cu cifre arabe - de ex. 12C, 60X, D8 etc.) pot fi atât de numeroase, încât substanța de la care s-a pornit în prepararea remediului să nu mai fie reprezentată deloc în acesta. Diluția D6, spre exemplu (echivalentă cu 3C) este de 1:1.000.000, corespunde unei părți de substanță la un milion de părți de amestec. Un remediu notat cu „30C” a fost obținut în urma efectuării a treizeci de diluții hahnemanniene - adică substanța inițială a fost diluată de câte o sută de ori la fiecare din cele treizeci de trepte (operațiuni) de diluție parcurse. La această diluție, nu doar că nu mai există nicio moleculă de materia medica în remediu, dar acesta este cel mai probabil că nu mai conține nici măcar molecule de apă care să fi venit în contact cu materia medica. Prin diluare și dinamizare, materia utilizată (numită materia medica) „se spiritualizează”, devenind remediu: “Dacă acest proces mecanic se realizează corect în concordanță cu aceste instrucțiuni, substanța medicinală care în stare brută pare să fie doar materie, uneori chiar materie nemedicinală, este în final transformată complet și rafinată prin aceste dinamizări progresive, devenind o forță medicinală spirit-like. Această forță spirit-like nu mai este perceptibilă simțurilor prin ea însăși, dar globulele impregnate acționează ca un transportor al ei și își demonstrează puterea curativă în organismul bolnav chiar folosite în stare uscată, însă mult mai mult când sunt dizolvate în apă.”[ Hahnemann] Hahnemann explică proprietățile curative ale remediilor pe baza presupusei spiritualizări a materiei diluate și sucusionate, care devine astfel, capabilă să interacționeze cu forța vitală, similară ca natură cu forța dobândită de către remediu: “ Această afirmație conform căreia materia devine „forță spirit-like” nu va apărea de necrezut dacă se ia în considerare faptul că în această metodă de dinamizare (ale cărei produse le-am găsit după multe experimente amănunțite și contraexperimente a fi cele mai puternice și în același timp cele mai blânde, adică cele mai bune) cantitatea materială a medicamentului este redusă de 50.000 de ori cu fiecare grad de dinamizare și totuși puterea sa crește incredibil. Dacă multiplicăm folosind numărul de bază 50.000 cu fiecare dinamizare progresivă, substanța materială este deja redusă de 125 x 1018 ori la potența a treia (triturația a treia centesimală inițială este de 1:1.000.000 multiplicată cu 50.0003). Rezultă de aici că al treizecilea grad de dinamizare reprezintă o fracțiune care cu greu mai poate fi scrisă. Este foarte probabil ca în timpul unei astfel de dinamizări (dezvoltarea adevăratei sale naturi medicinale interioare) substanța materială eventual se dizolvă complet în esența ei individuală spirit-like și că starea sa brută poate fi înțeleasă ca reprezentând doar această esență spirit-like încă nedezvoltată.” [ Hahnemann] Last edited by antiecumenism; 02.03.2013 at 20:38:05. |
#258
|
|||
|
|||
![]()
Vad ca d-na Oana Iftime il combate/contrazice pe dr Pavel Chirila,nu e de acord cu homeopatia .
“În același spirit ca și autorii homeopați citați mai sus „argumentează” și alții[Pavel Chirila], amestecând fenomenele, definițiile, știința cu filosofia și cu religia și denaturând elemente ale realității în încercarea de a susține edificiul homeopatiei, astfel încât rezultă lucrări care sunt adevărate colecții de pseudo-dovezi și pseudo-argumente, remarcabile prin caracterul neștiințific, lipsă de logică și eroare epistemologică. [ Epistemologia studiază cunoașterea și limitele ei. Constituie o eroare epistemologică, spre exemplu, a examina o problemă de natură spirituală cu mijloace științifice și reciproca, a avansa explicații de natură spirituală acolo unde potrivită ar fi investigația științifică. Una dintre erorile epistemologice majore de largă circulație în societatea actuală se referă la pretenția unora de a demonstra existența/inexistența lui Dumnezeu prin metode științifice. ] Vom mai examina câteva exemple. “Diluția infinitezimală: o substanță farmacologic activă este eficientă și în diluții infinitezimale; acum există numeroase dovezi farmacologice și fiziologice (multe substanțe din organismul nostru circulă în diluții mari: prostaglandine, hormoni, mediatori de sinapsă etc.) Pe de altă parte, bolile alergice sunt dovada fiziopatologică a efectului diluției infinitezimale (să nu uităm că un șoc anafilactic sau o criză de astm bronșic se pot declanșa la întâlnirea cu alergeni infinitezimali” ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157). La aceste afirmații se aduc următoarele obiecții: 1) Prin „diluții infinitezimale” se înțeleg exclusiv diluțiile utilizate în homeopatie, diluții care implică, de la un punct încolo, absența totală a materiei diluate. Li s-a dat acest nume chiar de către homeopați, exact în ideea că diferă de diluțiile obișnuite (utilizate în chimie, practica farmaceutică etc.) prin faptul că materia diluată se găsește în diluție într-o cantitate infimă, pentru ca, de la o treaptă de diluție încolo, să nu mai fie prezentă nici măcar printr-o singură moleculă. Or, toate substanțele invocate (prostaglandine, hormoni, mediatori sinaptici) circulă, în organism, în cantități detectabile, fiind în mod cert prezente fizic. Așadar, pentru niciuna dintre aceste substanțe nu este adecvat conceptul de „diluție infinitezimală”. Totodată, pentru toate aceste categorii de substanțe, spre deosebire de remediile homeopate, se cunoaște modul de acțiune, care este bazat, în mod cert, pe interacțiuni fizico-chimice detectabile. Se știe cu ce structuri și molecule interacționează în organism, ce efect fiziologic au etc. 2) Șocul anafilactic reprezintă o reacție alergică de mare amploare și gravitate, potențial letală. Declanșarea acestei reacții presupune contactul direct cu alergenul (substanța pe care organismul nu o tolerează și care declanșează anafilaxia, un gen de reacție extremă de apărare a acestuia), presupune prezența sa fizică. Iarăși, nu este adecvată ideea de „diluție infinitezimală”, care, de altfel, își are sensul (sau lipsa de sens) numai și numai în cadrul homeopatiei, nepotrivindu-se cu nimic din fiziologia organismelor vii. “Principiul dinamizării se aplică în tehnica farmaceutică homeopatică și este foarte simplu: diluțiile pornind de la soluția-mamă se fac succesiv procentual (1% din soluția mamă, apoi 1% din 1%... etc.) până la diluția dorită. Tehnica cere ca la fiecare diluare să se aplice flaconului o sucusiune, o agitație, pentru o mai bună dizolvare. “ ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157). Ce rost are sucusiunea „pentru o mai bună dizolvare” a unor soluții (cele care corespund treptelor înalte de diluție folosite în homeopatie) în care nu mai are ce să se dizolve, lipsind cu desăvârșire materia de dizolvat? Și, dacă se face pentru dizolvare, de ce se numește „dinamizare” sau „potențare”, termeni care trimit la „energii”/puteri” și nu pur și simplu „dizolvare” sau „agitare”? Am fi acceptat ideea că autorul textului comentat nu crede în ideea de eliberare de energie prin sucusiune, considerând, pur și simplu, că sucusiunea se face pentru o mai bună dizolvare, dacă nu ar fi insistat el însuși asupra ideii de „energie”, încercând, în plus, să o „încreștineze”: “Dr. Pfeifer își începe descrierea homeopatiei la pagina 68 cu o altă afirmație nefondată: „potențarea” ne duce „în lumea energiilor cosmice și a filosofiei orientale”. Dinamizarea, sucusiunea soluției nu are nimic de-a face cu lumea orientală; cu excepția Indiei (unde a fost dusă de englezi), homeopatia e aproape necunoscută și nu se practică în Orient. Pentru a ne convinge, autorul ne trimite la citate din Hahnemann care vorbesc de „energii dinamice” și de „forța vitală cosmică”. Aceste citate nu sunt câtuși de puțin relevante din cel puțin două motive: - homeopatia este practicată de atei, creștini, musulmani, păgâni, iudei, indiferenți religios, care nu se raportează la nici o energie sau se raportează fiecare la ce energie vrea; - creștinii cunosc bine noțiunea de energie creată despre care literatura patristică vorbește din abundență și care acționează în universul material. “( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157). Trecând peste aserțiunea nedemonstrată și agresivă conținută în această frază despre ce cunosc „creștinii” (recurs la autoritatea anonimă, metodă consacrată de manipulare), așadar ignoranții contestatari ai homeopatiei ar trebui să tacă, umiliți, precum și peste ecourile nefericite ale terminologiei, rămâne neclar la ce anume se referă autorul. Energiile care țin să fie toate cele care există sunt necreate, lucrarea Celui necreat asupra creației, iar formele de energie în sensul științific al termenului (termică, chimică, electrică, nucleară, luminoasă etc.) nu au făcut obiectul scrierilor patristice. Oricum, presupunând că prof. Chirilă se referă la o formă de energie prezentă în lumea materială, precum energia termică, luminoasă etc., s-a văzut, mai sus, în ce măsură rezistă supoziția existenței unei energii non-spirituale a remediilor.[ Catolicismul substituie noțiunea ortodoxă de har, energie dumnezeiască necreată, cu cea de „grație divină”, care ar fi o „energie creată” care acționează asupra lumii, creația fiind „incapabilă”, din acest punct de vedere eretic, să primească energiile dumnezeiești necreate. Se ajunge, de aici, la o serie de alte erezii, inclusiv la a contesta posibilitatea îndumnezeirii omului, prin har. ] În mod curios, autorul oferă, ca suport pentru legitimitatea „dinamizării”, niște așa-zise exemple de dinamizare, în fapt de mișcări prezente în natură, și care nu au nimic de-a face, ca mod de desfășurare și rezultat, cu „dinamizarea” homeopată: “Soluțiile „potențate” sau „dinamizate” se găsesc peste tot, încă de la creație, în organismul, în fiziologia noastră și în universul material și biologic în care trăim, și nu au nici o legătură cu vreo filosofie orientală: valurile mărilor, lacurilor „dinamizează” apa, vânturile „dinamizează” aerul, inima „dinamizează” o viață întreagă masa de sânge, plămânul „dinamizează” aerul pentru a face schimbul de gaze la nivel alveolar, stomacul și intestinul „dinamizează” conținutul intestinal etc.” ( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, p. 157) |
#259
|
|||
|
|||
![]()
Argumentația autorului devine complet confuză. Nu doar că nu se explică nicăieri ce înseamnă, de fapt, dinamizare, dar se atribuie o acțiune de „dinamizare” diverselor elemente din creație, de la cele neînsuflețite la cele însuflețite, fără a fi, iarăși, clar, care este legătura dintre numita dinamizare și acțiunile descrise pentru fiecare element în parte.
Dacă sucusionarea (dinamizarea) se face, după cum susține autorul, anterior, „pentru o mai bună dizolvare”, ce anume „dizolvă mai bine” „valurile mărilor, lacurilor”, și în ce scop? Sau, plămânii „dizolvă mai bine”... oxigenul în aer, pentru realizarea schimbului de gaze? Și, cum rămâne cu „energia creată” pe care autorul o leagă, anterior, de sucusionare (dinamizare)? Eliberează valurile, în apa mărilor și lacurilor, o „energie creată” similară cu cea eliberată în remedii? Sau inima în sânge, plămânul în... aerul inspirat, intestinul în... conținutul intestinal? Oceanul planetar este un nesecat remediu? Sângele nostru este un remediu? Dacă dinamizarea este atât de răspândită în natură, se pune întrebarea de ce se mai practică ea în homeopatie, fiindcă totul, pe lume, ar trebui să fie gata „dinamizat” (vezi și discuția de mai sus, despre dinamizarea „globală” a remediilor). La ce bun să mai dinamizezi materia folosită la prepararea unui remediu dintr-o plantă, din moment ce planta era gata dinamizată, în calitatea ei de „vegetație care se mișcă în funcție de ritmul circadian sau vânturi”, și care a fost străbătută toată viața ei de plantă de „seva care ascensionează prin arbori, plante”? Ba, și omul ar trebui să fie dinamizat, prin bătăile inimii, ventilația pulmonară și nu se mai știe ce, încât se pune întrebarea cum de se mai îmbolnăvește și la ce îi mai trebuie remediile homeopate. Pe scurt, ce sens are paragraful citat, unde este coerența sa cu restul afirmațiilor din text și unde îi este legătura cu concretul, științific și/sau teologic? În absența coerenței și a legăturii cu concretul, textul reușește, însă, să transmită impresia că autorul evită să spună, clar, ce este aceea dinamizare. Stilul „formelor fără fond” pare a fi, de altfel, tipic pentru apologeții homeopatiei. Revenim la lucrarea Prof. Chirilă: “În primul rând, trebuie să menționăm că principiul similia este menționat prima dată de Hipocrat, cu 5 secole înainte de Hristos. În al doilea rând nu reiese de nicăieri că remediul homeopat funcționează conform convingerilor filosofice ale lui Hahnemann. Este ca și cum am spune că penicilina acționează în baza filosofiei personale a lui Fleming. La pagina 76 autorul încearcă să ne îndepărteze de homeopatie, revenind obsesiv la „sursa energiei”, citând un medic care la rândul lui citează un alt medic și care ar susține că remediile homeopate vindecă prin „energia cosmică”. Dar în lume există zeci de mii de medici homeopați care prescriu remediile lor pe baza simptomelor și semnelor clinice și care nu se raportează la nicio energie. Pe de altă parte, noi, creștinii, credem cu tărie că în remediile naturale lucrează energii create puse de Domnul la Creație. Așa ne învață Sfânta Scriptură, așa ne învață dogma Bisericii noastre. “( Chirilă P., Vindecarea, Ed. Christiana, București, 2009, ). 1) Faptul că principiul similia a fost enunțat și de către altcineva, înainte de Hahnemann, nu reprezintă un argument asupra corectitudinii sau științificității acestuia. 2) Dacă homeopații puteau demonstra că acțiunea remediilor se bazează pe un factor la fel de material precum penicilina lui Fleming, argumentul Prof. Chirilă ar fi rezistat. În absența (și imposibilitatea) unei atare demonstrații, în afară de faptul că adună mere cu pere, comentariul despre Hahnemann și Fleming nu conține nimic relevant pentru întemeierea abordării homeopate. 3) Despre care anume energii create este vorba? Care sunt aceste energii care lucrează tocmai în „remediile naturale”? Ce loc din Scriptură învață despre aceste energii, unde în învățătura Bisericii se vorbește în mod specific despre niște „energii create care lucrează în remediile naturale”? Și, ce este un remediu natural? „Naturale” sunt, spre exemplu, ceaiurile, sau consumul de plante crude, care conțin substanțe (principii active) ale căror molecule nu sunt absente, precum în cazul remediilor homeopate, și care acționează asupra organismului în mod non-spiritual. Remediile homeopate suferă, însă, prelucrări care le conferă proprietăți a căror bază materială rămâne inexplicabilă.” |
#260
|
|||
|
|||
![]()
Din experienta personala va spun sa aveti grija cu tratamentele homeopate.
Personal am avut niste experiente (o alergie destul de puternica la substanta activa) si s-a lasat pentru cateva zile cu spitalizare. Am intalnit insa si cazuri mai fericite, prieteni care si-au tratat anumite afectiune cronice cu succes. Cred ca e important sa consultati un specialist. Eu am hotarat in final sa folosesc doar ceaiuri si medicamentele clasice. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Homeopatia, o noua inselare | Anastasia7 | Intrebari utilizatori | 61 | 10.03.2013 11:00:59 |
Ce este si ce NU este Biserica Cincizecimii ? | leonte | Despre Biserica Ortodoxa in general | 26 | 22.01.2013 10:24:23 |
sunteti de acord sa cititi pentru mine Paraclisul Sfntului Nicolae? | andrutza151 | Umanitare | 1 | 23.09.2011 23:40:30 |
Aparent patriarhia nu este de acord cu pomenlicele online | horatiu.miron | Generalitati | 26 | 15.06.2011 08:08:51 |
Sunteti de acord cu noua lege data ? | MIRELAMM | Preotul | 21 | 19.03.2010 19:48:58 |
|