Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 25.03.2013, 00:16:54
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Stim din vietile sfintilor cum au suferit martirii pentru Hristos, s-au jertfit pentru credinta, pentru dreapta credinta.
Sfantul Siluan Athonitul spune: "Conștiința dogmatică este cunoașterea duhovnicească provenită din experierea profund trăită a dumnezeiescului har. Aceasta există doar atunci când locuiește activ în noi Dumnezeu (vezi Arhimandritul Sofronie Saharov, Cuviosul Siluan Athonitul, Essex, 2005, p. 239-240). Prin urmare, există o legătură organică și o unitate indestructibilă a conștiinței dogmatice și a vieții duhovnicești (ibidem, p. 179)."
Discursul tinut de prof. Dimitrie Tselenghidis la Facultatea Teologica din Constanta: http://seminariasi.ro/teologice/impo...cu-eterodocsii
"Dogmele drepte cuvântate despre Dumnezeu sfințesc sufletul (P.G., 59, col. 443), adică au un caracter sfințitor, potrivit Sfântului Ioan Gură de Aur, iar Sfântul Maxim Mărturisitorul remarcă că orice om se sfințește prin mărturisirea exactă a credinței (Sfântului Maxim Mărturisitorul, în P.G., 90, col. 165A)."
" Dacă cineva are vreo dogmă schimbată, și înger de ar fi, să nu îl crezi[ii], ne sfătuiește Sfântul Ioan Gură-de-Aur. Cu alte cuvinte, nici de-un înger al lui Dumnezeu nu se cuvine să asculte cineva, dacă acesta propovăduiește o credință deformată. Dimpotrivă, credinciosul e dator să asculte cuvintele celui ce îi învață pe alții adevărul, chiar și când se întâmplă ca acesta să nu aibă o viață conformă cu cuvintele lui. Dacă învață drept, remarcă același Sfânt Părinte, nu lua aminte la viața lui, ci la cuvintele lui.[iii]"

"Din cele de mai sus, este evident faptul că dogmele credinței sunt legate în mod nedespărțit de mântuirea omului, de vreme ce neacceptarea dogmelor înseamnă scoaterea în afara Bisericii – ce are drept urmare lipsirea de mântuirea în Hristos."
"Însă o premiză fundamentală pentru a se ridica cineva la înălțimea dogmelor credinței este harul Sfântului Duh[vii]. Viața necurată întunecă puterea de înțelegere a minții și împiedică, astfel, apropierea de conținutul înalt al dogmelor[viii]. Dogmele adevărate ale credinței constituie temelia sigură al evlaviei [ix]."
"Credința adevărată nu e de nici un folos atunci când viața omului e imorală: căci de nici un folos spre mântuire nu ne sunt dogmele sănătoase, dacă viața noastră este stricată[xii]."
" Însă, în acest caz, se cuvine ca dialogul cu eterodocșii să capete un caracter de îndrumare – de sfătuire, într-un mod compătimitor, mângâietor, încurajator și smerit, fără fanatism și intoleranță religioasă – trebuie, adică, să aibă loc cu dragoste, pentru întoarcerea la adevărul bisericesc trăit în Duhul Sfânt și la credința Sfinților Părinți ai Bisericii."
"Atât dragostea, cât și credința reprezintă roade ale Sfântului Duh (Galateni 5:22), adică energii necreate ale Dumnezeului Treimic. Iubirea nu poate nicicum să fie despărțită de adevăr și de dogmele credinței. De altfel, iubirea se naște din cei sinceri în credință (Sfântul Ioan Gură de Aur, în P.G., 62, col. 509)."

Parintele Paisie Aghioratul: "Ceea ce se impune fiecărui ortodox este să provoace eterodocșilor neliniștea cea bună, adică aceștia să înțeleagă că se află în rătăcire, pentru a nu se odihni în chip mincinos cu gândirea lor și să fie astfel lipsiți și în această viață de bogatele daruri ale Ortodoxiei, iar în cealaltă viață de mai multele binecuvântări veșnice ale lui Dumnezeu (Bătrânul Paisie Aghioritul, Cuvinte. Cu durere și dragoste pentru omul contemporan,volumul I, Mănăstirea Sfântului Evanghelist Ioan Teologul, Souroti-Thesalonic, 1998, p. 348-349)."


Raspunsul dvs. e elaborat, complicat si… ca si in alte situatii, pe langa subiect, sau de data asta fara nicio legatura cu problema pe care am ridicat-o in mesajul 186, pag. 19 a topicului.

S-a intamplat asa:
1. Doamna/ domnul care are numele de forum „laurastifer” are ca „semnatură” urmatorul text:

<<Marea plată a creștinului este de a plăcea lui Hristos și cea mai mare recompensă este să sufere pentru El, chiar și fără plată." (Sf. Ioan Hrisostom)>>

<<...nici scăparea de iad, nici bucuria cerescului lăcaș, nimic nu poate copleși bucuria care le depășește pe toate: să fim, totodată, iubitorii și iubiții lui Hristos!>> (Sf. Ioan Hrisostom)


M-a impresionat ceea ce a spus Sfantul Ioan Gura de Aur. E adevarat ca eu sunt sceptica atunci cand e vorba despre „crestinismul crestinilor” sau mai pe de-a dreptul: „cat de crestini sunt crestinii”.
Fara sa lansesz un test/sondaj de opinie pe aceasta tema am indraznit sa-i indemn pe colegii de conversatie sa aiba un moment de introspectie, de sinceritate si sa se gandeasca, daca se poate, la urmatoarele:

Referitor la primul text:
1. Daca sunteti crestini, cum reusiti sa va faceti placuti Mantuitorului Iisus Hristos? Practic, fara vorbe mari. Fara referiri la Sfintele Sinoade, Dogmatica, Diferente dintre... Asemanari intre.... Schisme, stilisti, eretici, erezii, anateme, blesteme...
2. Cum suferiti pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce suferiti pentru Mantuitorul Hristos?
3. Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos “fara plata”?

Referitor la al II-lea text:
1. Cum este crestinul „iubitor de Hristos”? Ce facel EL – crestinul – ca sa fie numit „iubitor de Hristos”? Dar ca sa fie iubit de Hristos?
2. Sa nu fie interesat crestinul de scaparea de Iad sau de bucuria „cerescului lacas”?

N-am cerut un raspuns.
Eu insami nu-l pot da deocamdata.

Raspunsul dvs. este in afara problemei pe care am ridicat-o.

Prin anii 60’ actorul Mircea Crisan avea un sketch „Castravetele”. La orice intrebare, personajul interpretat de Mircea Crisan spunea doua, trei cuvinte referitoare la problema respectiva dupa care incepea sa turuie: <<castravetele este o plantă legumicolă din familia Cucurbitaceae care include dovlecelul, dovleacul, pepenele galben și cel verde etc., și este cultivat...>> Mai spunea doua vorbe si din nou<< castravetele este o plantă care...>>
Cam asa ati procedat si dvs. Si nu e prima data.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 25.03.2013, 22:30:37
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Nastya Vezi mesajul
S-a intamplat asa:
1. Doamna/ domnul care are numele de forum „laurastifer” are ca „semnatură” urmatorul text:

<<Marea plată a creștinului este de a plăcea lui Hristos și cea mai mare recompensă este să sufere pentru El, chiar și fără plată." (Sf. Ioan Hrisostom)>>

<<...nici scăparea de iad, nici bucuria cerescului lăcaș, nimic nu poate copleși bucuria care le depășește pe toate: să fim, totodată, iubitorii și iubiții lui Hristos!>> (Sf. Ioan Hrisostom)


M-a impresionat ceea ce a spus Sfantul Ioan Gura de Aur. E adevarat ca eu sunt sceptica atunci cand e vorba despre „crestinismul crestinilor” sau mai pe de-a dreptul: „cat de crestini sunt crestinii”.
Fara sa lansesz un test/sondaj de opinie pe aceasta tema am indraznit sa-i indemn pe colegii de conversatie sa aiba un moment de introspectie, de sinceritate si sa se gandeasca, daca se poate, la urmatoarele:

Referitor la primul text:
1. Daca sunteti crestini, cum reusiti sa va faceti placuti Mantuitorului Iisus Hristos? Practic, fara vorbe mari. Fara referiri la Sfintele Sinoade, Dogmatica, Diferente dintre... Asemanari intre.... Schisme, stilisti, eretici, erezii, anateme, blesteme...
2. Cum suferiti pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce suferiti pentru Mantuitorul Hristos?
3. Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos? Ce inseamna sa suferi pentru Mantuitorul Iisus Hristos “fara plata”?

Referitor la al II-lea text:
1. Cum este crestinul „iubitor de Hristos”? Ce facel EL – crestinul – ca sa fie numit „iubitor de Hristos”? Dar ca sa fie iubit de Hristos?
2. Sa nu fie interesat crestinul de scaparea de Iad sau de bucuria „cerescului lacas”?

N-am cerut un raspuns.
Eu insami nu-l pot da deocamdata.
1.- Primul gest pe care un ortodox poate sa il faca ca sa fie placut Mantuitorului Hristos este adevarata pocainta. este plansul si tanguirea pentru toate mizeriile ce le-am facut in viata, este dorinta vie si sincera de schimbare, este simtamantul de a cere iertare neincetat lui Dumnezeu pentru ticalosiile noastre. Atunci Dumnezeu deschide bratele larg si te primeste la sanul Sau. Bucurie in ceruri este pentru pacatosul ce se pocaieste.
- Cand iti asumi crucea fara revolta si clevetire, cand iti accepti propria ta cruce sa o duci pe umerii tai, indiferent ca este o boala, saracia, lipsa de copii. sau alta neimplinire atunci suferi pentru Mantuitorul Hristos cu bucurie. Peste tot oamenii sunt nemultumiti de ceea ce au, si chiar sunt cunoscute cuvintele Sf. ioan Gura de Aur care spunea ca saracul e nemultumit ca nu e bogat , bogatul ca nu e imparat si asa mai departe vesnic nemultumiti de crucea ce o avem.
- fara plata, inseamna sa suferi fara sa astepti nimic in schimb ca stie Dumnezeu de ce ai nevoie. ca uneori acceptam si crucea insa cerem mereu lui Dumnezeu sa ne-o schimbe ca ni se pare prea grea.

2. - Ca sa fie iubitor de Hristos omul trebuie sa se curateasca, pocainta , curatire si desavarsire. Numai curatati vom fi cu adevarat iubitori de Hristos. Pana atunci iubim stramb, asa cum suntem, murdari, zicem ca iubim insa iubirea de Hristos este stramba atat de stramba pe cat de strambat e sufletul nostru. La inceput de tot, cand ne trezim spunem , iubesc pe Hristos, dar o spunem cu buzele, trebuie sa treaca ani de pocainta si curatire ca sa ajunga cuvintele in inima curate.

- Sa nu fie interesat crestinul de scaparea de Iad sau de bucuria „cerescului lacas”?
Nu, asta este o ipoteza falsa. Omul trebuie sa isi doreasca mantuirea prin dobandirea Duhului Sfant. daca nu iti doresti, si devii dezinteresat nu ai nici ravna . este un gand inselator acesta si nu exprima lasarea in voia Domnului ci o cale cu totul gresita.
lasarea in voia Domnului este a nu face nimic din propria voire ci a cerceta pe Domnul daca ce voim ii este placut Lui.

Ma iertati de cele trecute. Omul care se pocaieste toata viata calatoreste cand sus pe munte cand jos in vale.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #3  
Vechi 25.03.2013, 22:57:35
dobrin7m's Avatar
dobrin7m dobrin7m is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.08.2010
Locație: Londra
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.926
Implicit

In multe necazuri si suferinte se zbat oamenii si am inceput sa ma intreb cum se poate si de ce?
si am devenit revoltata si suparata, pentru ca prea ma intristam vazand suferinta lor.
M-am zbatut mult anul acesta , vazand toate relele ce ne inconjoara pe noi oameni.
Aici parca toate sunt la apogeu.

Si iata cum necuratul si vrasmasul a intins o sfoara ispititoare in calea mea.
Mi-a dat gand sa caut vinovatul. Cine este vinovat de cele ce se intampla ?
Ah, vrasmas nenorocit. Chiar tu esti vinovatul, pe cate cai inselatoare ai dus omenirea.
Insa pana sa imi dau seama iaca cazui.
Nu, nu cautam vinovati. cautam rezolvarea la Dumnezeu.

Rugaciune pentru omenire sa intareasca Dumnezeu pe oameni, sa fie tari sa nu cada in plasa vrasmasului iar daca a cazut sa le dea puterea sa scape de ea.

Rugaciune pentru credinciosii ortodocsi sa fie statornici in credinta lor. Nimeni nu mai trebuie aratat cu degetul. Ca totii suntem ispititi si toti cadem.

Noi ortodocsii sa nu mai cautam vinovati nici printre noi si nici printre ceilalti. asta este. sunt nenorociri in tara? pacate multe? suntem slabi, si ispititi cadem. sa ne rugam pentru asta. ce putem face noi daca noi insine nu suntem vindecati?

sunt nenorociri in lume? si multe pacate , apostazie, si rataciri? omenirea este slabita de razboiul vrasmasului. ce sa facem>? sa ne rugam. Astazi discutam cu o tanara mamica. Si mi-a spus asa: sotul meu e din Iraq, sora mea e casatorita cu un chinez. Mama mea e englezoiaca, tata nu. suntem multe natii in familie. Si mi-a spus: cred in oamenii buni. I-am raspuns: fiecare om nu este cu desavarsire bun. Da , mi-a spus asa este. Eu nu am continuat, nu ar fi inteles daca i-as spus ca pentru a fi cu desavrasire bun e nevoie de Dumnezeu. era prea devreme ca sa poata intelege ceva. Cum poti sa condamni oamenii acestei familii cand ei insisi sunt un amalgam de culturi si de religii?
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem.
Adevarul este fiinta vie.
Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului.
Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului.
Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca
Reply With Quote
  #4  
Vechi 26.03.2013, 14:02:12
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de dobrin7m Vezi mesajul
In multe necazuri si suferinte se zbat oamenii si am inceput sa ma intreb cum se poate si de ce?
si am devenit revoltata si suparata, pentru ca prea ma intristam vazand suferinta lor.
M-am zbatut mult anul acesta , vazand toate relele ce ne inconjoara pe noi oameni.
Aici parca toate sunt la apogeu.

Si iata cum necuratul si vrasmasul a intins o sfoara ispititoare in calea mea.
Mi-a dat gand sa caut vinovatul. Cine este vinovat de cele ce se intampla ?
Ah, vrasmas nenorocit. Chiar tu esti vinovatul, pe cate cai inselatoare ai dus omenirea.
Insa pana sa imi dau seama iaca cazui.
Nu, nu cautam vinovati. cautam rezolvarea la Dumnezeu.

Rugaciune pentru omenire sa intareasca Dumnezeu pe oameni, sa fie tari sa nu cada in plasa vrasmasului iar daca a cazut sa le dea puterea sa scape de ea.

Rugaciune pentru credinciosii ortodocsi sa fie statornici in credinta lor. Nimeni nu mai trebuie aratat cu degetul. Ca totii suntem ispititi si toti cadem.

Noi ortodocsii sa nu mai cautam vinovati nici printre noi si nici printre ceilalti. asta este. sunt nenorociri in tara? pacate multe? suntem slabi, si ispititi cadem. sa ne rugam pentru asta. ce putem face noi daca noi insine nu suntem vindecati?

sunt nenorociri in lume? si multe pacate , apostazie, si rataciri? omenirea este slabita de razboiul vrasmasului. ce sa facem>? sa ne rugam. Astazi discutam cu o tanara mamica. Si mi-a spus asa: sotul meu e din Iraq, sora mea e casatorita cu un chinez. Mama mea e englezoiaca, tata nu. suntem multe natii in familie. Si mi-a spus: cred in oamenii buni. I-am raspuns: fiecare om nu este cu desavarsire bun. Da , mi-a spus asa este. Eu nu am continuat, nu ar fi inteles daca i-as spus ca pentru a fi cu desavrasire bun e nevoie de Dumnezeu. era prea devreme ca sa poata intelege ceva. Cum poti sa condamni oamenii acestei familii cand ei insisi sunt un amalgam de culturi si de religii?


Va multumesc mult pentru cuvantul bun. Intotdeuna cand cazi, cand ti se pare ca toata lumea iti este potrivnica, ca drumul pe care mergi este poate?? gresit, Dumnezeu iti trimite mana care sa te ridice, daca te rogi lui Dumnezeu sa te ajute. Dumnezeu sa va binecuvânteze.
Poate asta ar trebui sa faca din cand in cand Crestinul: sa-l ajute pe cel care are nevoie.
Va rog, la randul meu, sa ma iertati.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
Răspunde