Citat:
În prealabil postat de laurastifter
Creștinii de alte confesiuni persecutați pentru credință sunt martiri, din simplul motiv că s-au sacrificat pentru Hristos.
Cine credeți că poate fi socotit mai vrednic de Dumnezeu: un creștin catolic (de exemplu) care și-a dat viața din dragoste pentru Hristos, sau un crestin ortodox foarte bun la Dogmatică... a cărui credință n-a fost niciodată pusă la încercare în situații critice?...
|
Problema e ca toti trebuie sa fim buni la Dogmatica, adica la ceea ce n-ea revelat Dumnezeu si nu sa facem invataturile dupa ratiunea noastra. Noi intotdeauna ne ghidam dupa invatatura Bisericii, care e ceea ce a revelat Domnul, adica ce spune Domnul, nu dupa logica noastra.
Daca nu conteaza invatatura inseamna ca si martorii omorati sunt sfinti, sau sectele din SUA, de exemplu cea a lui David Koresh.
Nu exista o singura invatatura sau exemplu ca cei din afara Bisericii de-a lungul timpului sunt considerati martiri.
Dimpotriva, Sfantul Ciprian ne spune invatatura Bisericii: "Păcatul celor care nu păstrează unirea și strânsa legătură cu Biserica nu se spală nici măcar cu sângele lor, chiar dacă aceștia s-ar da pe sine la moarte pentru mărturisirea numelui lui Hristos: vina cea de neșters și grea a despărțirii de Biserică nu se curăță nici măcar prin sânge."
Citat:
În prealabil postat de laurastifter
În Biserica primară, chiar și cei care se sacrificau pentru Hristos fiind nebotezați (catehumeni) erau trecuți în rândul mucenicilor, considerându-se că au fost botezați cu... Botezul sângelui. De ce nu avem și noi aceeași libertate în gândire, aceeași gândire înflăcărată de dragoste și dreaptă socotință?
|
De fapt la catehumeni era botezul dorintei, la mucenici era botezul sangelui. Ambele botezuri erau in cazul celor ce doreau sa vina in Biserica, nu in vreo grupare din afara Bisericii din acele timpuri.