![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Sa inteleg ca la manastiri nu se ia taxa de cazare? Ca doar ei sunt mai crestini decat noi toti la un loc.
__________________
"Cand iti aduci aminte de Dumnezeu inmulteste rugaciunea, ca atunci cand Il vei uita, Domnul sa-si aduca aminte de tine." - Marcu Ascetul |
#2
|
|||
|
|||
![]() Pentru cei care traiesc conform celor scrise in I Ioan 2:6 nu este crestineste. Dar doar pentru ei si doar in limitele stricte ale indeplinirii acelui deziderat,radical in esenta lui,dar transformator ca rod al nasterii din nou,candva valabil la nivel individual,a se vedea in acest sens versetul 32 din Faptele Apostolilor,capitolul 4.Intre timp,de-a lungul vremurilor,incet dar sigur,crestinismul a pactizat putin cate putin si cu puterea lumeasca si cu spiritul lumesc,nu este cazul sa ascundem schelete in dulap.Prin urmare a devenit foarte ,,crestin"sa scoti profit,ca doar suntem si noi niste bieti caldicei,sau macar sa-ti intretii in bune conditii comorile de pe acest pamant,de care ti-ai legat si inima si sperantele de prosperitate,atat pentru tine cat si pentru urmasii tai.Faza cu sa cauti intai Imparatia si sa nu te ingrijorezi de ziua de maine a ramas cumva,in cele mai multe cazuri, un prilej de sfioasa amintire dar niciodata neputand rivaliza cu atractivele perspective financiare.Lumea este realista,noi am devenit realisti ca doar vor tine o eternitate maretele noastre impliniri.Daca cumva printre ,,crestinii" care populam vremelnic lumea se mai gaseste vreunul care,netrezit la realitate,sa tina cont si de posibilitatile unui alt frate ,,crestin" si sa mearga chiar in paguba ,stiind ca Domnul va avea grija de tot,atunci sa ziceti ,,Doamne ajuta!" si sa ridicati o privire plina de recunostiinta spre cer pentru ca inseamna ca Tatal nostru n-a obosit(inca)si nu s-a saturat(inca)de neascultarea noastra,de persistenta noastra de e cere o vremelnica vindecare de necaz si griji acolo unde Dumnezeu ne vrea morti...fata de noi insine.Continui sa ma intreb cum putem spera sa implinim cele spuse de Mantuitor in predica de pe Munte (Matei 5:13-16) cand noi..am devenit lumea,noi suntem lumea.A nu se intelege ca eu as face exceptie,in comparatie cu gandurile dvs sunt la fel de rapace precum ar fi fost JP Morgan in comparatie cu Maica Tereza.Pana la urma,comparativ cu ce spunea Mantuitorul si ce facem noi,vorba lui Nichita Stanescu ,,Absurdul este o forma a ratarii sublimului".
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Drag si bun prieten,din ale carui postari despre icoane (si nu numai) am invatat mai mult decat mi-am imaginat,daca nu as fi un produs perfect al sistemului descris de Weber mai ca as fi aplaudat teoria marginalului care intra in competitie si care se sfarseste cu baieti de tipul ,,robber barons" :) Singura mea parte apofatica,aruncand in mod bezmetic,specific mie, notiunea in extrema negativa,este modul jegos in care,zilnic,incerc sa cobor spusele si exemplul Lui la incapacitatea mea de implinire, la fel de jegoasa ca si procedura de atenuare a sublimului in mediocrul etern, dar foarte perfida.Cat timp constiinta,ucisa demult,doarme linistita,ce mai conteaza un pumn de arginti in plus ? :)
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]()
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
PS: in Tara Sfanta,cand am ajuns la dudul lui Zaheu,simtindu-ma un urmas al lui pe anumite aspecte,m-as fi suit si eu in el dar,spre diferenta de situatia de pe vremea Mantuitorului,era protejat de un geam.Probabil ca multi prea multi ca mine au avut acelasi sentiment,de-a lungul timpului, de a simti brusc nevoia de a se sui in el si a privi in zare.Asa de multi incat cadea saracul copac cu noi si trebuia protejat :) Last edited by Pelerin spre Rasarit; 16.04.2013 at 22:58:16. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
De ce nu? Jimmy e încă pe scenele lumii!... Revigorează, reîmprospătează. Mereu e nevoie de un strop protestatar, spre reînnoire ori poate spre zgâlțâirea somnolenței certitudinii plate. De-un "tânăr furios"...
Îl găsim mereu în bibliografia pentru Admiterea la Teatru, privind înapoi. Pare o condiție obligatorie pentru un bun regizor, implicit pentru o mulțime de gură-cască impresionabili și "culți"...:) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un Sfant tare drag mie, Parintele Paisie Aghioritul pune accent in scrierile sale pe nobletea si sensibilitatea omului, pe starea lui de prezenta si jertfa fata de celalalt (numit nu intamplator aproapele nostru). Dar pentru ca acestea atrag Harul lui Dumnezeu, omul este educat sa nu lase nimic de la el, sa nu-l intereseze de cel de langa, iar apoi ne mira starea de impietrire ce se instaleaza in inima noastra. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Dar o fi creștinește să nu plătești chirie și să profiți, pe termen lung, de bunăvoința cuiva ?
O posibilă soluție ne sugerează stilul aparte de filoxenie monahală, așa cum se practica ea înainte de agiornarea mănăstirilor la marketing-ul capitalist. Încă de la întemeierea și instituționalizarea monahismului, regula ospitalității a fost inclusă printre principiile de bază a funcționării unei mănăstiri. În primele cinci zile, străinul era tratat ca un oaspete: i se oferea un loc unde să se odihnească, după posibilități și primea hrană de la trapeză, în rând cu viețuitorii așezământului. În rest, oaspetele făcea ce dorea, desigur în limitele bunei cuviințe . În zorii celei de-a șasea zi, străinul era deja inclus în obște în calitate de rezident temporar și primea ascultare. Prin urmare, filoxenia nu încuraja parazitismul și trândăvia, cu atât mai puțin dădea apă la moară profitorilor de ocazie . Dacă ai un spațiu de locuit liber și nu depinzi neapărat de venitul obținut prin închirierea lui, poți să-l oferi ca adăpost temporar persoanelor aflate în dificultate. Dacă nu poți să procedezi așa, încearcă să stabilești o chirie rezonabilă și să te mulțumești cu mai puțin.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|